Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אלפא רומיאו 4C הגיעה לישראל


eran.yablonski
שימו לב! השרשור הזה בן 3690 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גם אתה לא צודק, פתחי האוורור הם של אלפא 166 (אל תזלזל יש לזה השפעה מכרעת על היכולת של האלפא, סליחה פיאט, לקחת פניות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
  • תגובות 600
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נתחיל משתי הבהרות:

ראשית, לא נהגתי ב-4C. מכאן "וירטואלי". החלטתי לכתוב עליה כי רק לאחרונה קראתי כמה מבחנים השוואתיים (אחרי שכל המגזינים סיימו להשתפך במבחני היחיד וסוף סוף הציבו מולה מראה בדמות לוטוס ופורשה) והם די איששו את מה שחשבתי כמעט מהרגע הראשון. אז נראה לי הגיוני להעלות את זה על הכתב ולשאול מה אתם חושבים.

שנית, אי אפשר להאשים אותי באהבה יתרה לאלפא רומיאו. גם לא שנאה, חס וחלילה. יותר אכזבה. הרי ברור שהם ידעו ליצור מכוניות טובות פעם. אבל תסתכלו על הדור הנוכחי שלהם. גרסאות מאופרות של פיאט שבבירור נוצרו ע"י סופרי האפונים ולא ע"י אלפיסטים אמיתיים. דוגמא ומופת ל"איך נקח יותר כסף על רכב בלי להוציא עליו הרבה יותר כסף". אפשר לדבר על המאפיינים הדינאמיים הלקויים אבל מספיק להזכיר את מערכת ה-DNA המטופשת. ישבו כמה אקזקיוטיבז בחדר וזרקו רעיונות:

מנהל א': היום אפשר לשלוט על הרבה מאפיינים ברכב בלחיצת כפתור. אנחנו אלפא, אז אנחנו חייבים איזה כפתור "דיינמיק" שהופך את המכונית לאלפא אמיתית!

מנהל ב': בדיוק! אז יהיו לנו שני מצבים, נורמל ודיינמיק! אנחנו רק צריכים ליצור אבחנה ברורה ביניהם כדי שכתבי הרכב לא יגידו שאין מספיק הבדל.

מנהל ג': זה קצת קשה כי עם כל הכבוד, כמה הבדל כבר יש במכונית עם 100 כ"ס...

מנהל ב': שום בעיה! בתור התחלה, תקרא לזה "נטורל" ולא נורמל, ופשוט תעשה דאונגרייד למצב הנטורל ואז ברגע שיעבירו לדיינמיק, תוסיף להם איזו דחיפה קטנה בישבן.

מנהל א': שקט! יש לי רעיון גאוני! נוסיף עוד מצב ונקרא לו... אול סיזן!

*כולם בשקט, לא מבינים מה הוא רוצה מהחיים שלהם*

מנהל ב': אההה... אבל בשביל מה צריך את זה?

מנהל א': מה זה משנה, מצב לנסיעה בשלג או משהו, מה שחשוב זה שביחד זה... DNA!!!

*כולם בשוק, מביטים בא' בהערצה*

מהנדס שיושב בצד מכחכח בגרונו ואומר בשקט: אהה.. תגידו.. אי אפשר פשוט לוותר על הפיתוח הזה ולעשות, אתם יודעים... רק דיינמיק? בגלל שאנחנו אלפא רומיאו וכל זה...

מנהל א' תוקע בו מבט: תגיד לי, לא שמעת אותי בפעם הראשונה? D-N-A!!!

 

אבל אני סוטה מהנושא. בואו נתמקד ב-4C.

אחרי 20 שנה שהם לא יצאו עם שום דבר עם הנעה נכונה (אני מתעלם מה-8C הלא קשורה, שהיא בכלל חצי מזראטי-פרארי בתחפושת), אלפא היממו את העולם עם ההכרזה על מכונית ספורט אמיתית וברת השגה. מהר מאוד התברר שברת השגה זה אמנם "הרבה יותר זולה מה-8C אבל עדיין יקרה להחריד". הקונספט הבסיסי נשמע מעולה – פחות מטון, הנעה אחורית, מנוע מרכזי. Purist’s car. רק שאז צצות ועולות החששות. לא רק שהספגטים האלה לא עשו שום דבר עם הנעה אחורית בעשורים האחרונים, אלא אפילו הידע שלהם במכונית הנעה קדמית טובות הולך ונעלם מאז שה-147 התפוגגה. אז כן, יש להם את פרארי ומזראטי, אבל גם אלו לא יכולות להתמודד עם מגבלות מגוחכות כמו מנוע ה-1.75 המוגדש והצורך המודרני לספק למכונית קטנטנה חישוקי ענק ומתלים נוקשים, שלא לדבר על תיבה אוטומטית...

רוצים מכונית שהיא באמת פיור? לוטוס עושה כזאת כבר שנים. בלי קשקושים. בלי מידות צמיגים מופרכות או מתלים נוקשים, אלא הסתמכות על פיזיקה פשוטה – משקל קל ומרכז כובד נכון. באלפא, כמה לא מפתיע, היו חייבים להרוס את זה עם כל מיני אופציות (שרוב הלקוחות יקחו, כנראה) כדוגמת חישוקי 18 ו-19 ומתלי ספורט. שלא לדבר על התיבה האוטומטית שהיא בפשטות – האופציה היחידה. סורי, אבל אוטו הנעה אחורית/מנוע מרכזי ששוקל פחות מטון עם תיבה אוטומטית זה בערך כמו בלונדה מטר שבעים, 50 קילו וסי קאפס מושלמים ששוכבת בשקט בלי תזוזה למשך כל האקט – כמה שכיף להסתכל עליה, ככה מבאס להריץ לה ת'מנוע...

ואם כבר מנוע, אם טופגיר ואחרים צודקים ויש לו כזה טורבו-לאג בתוספת עם צליל די מבאס, אין מנוס מלהצהיר שקיבלנו... מה שחשבנו שנקבל מאלפא רומיאו של שנות האלפיים ועשר. מכונית שהיא לא זה ולא זה. מכונית שלמרות שהיא קלה יותר מלוטוס ומהירה יותר מפורשה, היא עדיין חוטפת משתיהן בראש בכל השוואה ישירה.

 

אז אולי אשנה את דעתי מקצה לקצה כשאנהג בה, אבל בינתיים אין לי שום בעיה להשאיר את ה-4C לאלפיסטים. רק שלא יתפתו לעשות סיבוב על אקסיג' או קיימן. שלא יחטפו לי אותן...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. חביב הדיון הדימיוני הזה שאתה מכניס לחדר הישיבות של פיאט, שהחליף את הכיתוב בדלת לאלפא רומאו למשך עשר הדקות שהוא ארך. עם זה כדאי היה להמשיך ולנסות לדמיין רבי שיח דומים בחדרי הישיבות של יצרנים אחרים (שאינם יצרני מדבקה כמו אלפא להבנתך), שגם במכוניותיהם יש כל מיני ורסיות של הכפתור הזה, אם כי וחשוב מאוד לציין תחת שם אחר כמו "ספורט" ו"נורמל" או "קומפורט" וכאלו מין, שאין ספק נשמעים הרבה יותר טוב מאשר המינוח הדו משמעי הזה די.אנ.איי.

2. עוד יותר חביב הנסיון הזה לייצר מבחן דימיוני שמורכב בעיקרו מכל התכונות השליליות שהוצמדו לאוטו הזה בחלק מהמבחנים ומתעלמים כמובן ובצדק ( שהרי צריך לשרת אג'נדה ), מאלו החיוביים.

3. והכי חשוב והכי חביב הקדימון הזה לפיו אתה לא אוהב, גם לא שונא, סתם מאוכזב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נו, לפחות אני חביב.

 

מעניין, לא זכרתי שאתה אלפיסט. והרי מן הסתם אלו יעלבו ממני.

 

אלפא הפכו בשנים האחרונות ליצרן מדבקה, זה נכון. כולי תקווה שהם ישתחררו מזה. לך תדע, אולי ה-4C זה צעד בכיוון הנכון.

בכל מקרה, אני מקווה שברור שזה לא מבחן אלא פשוט כמה אבחנות. בוודאי שיש לרכב תכונות חיוביות ואני מניח שאם הייתי נוהג בו, הייתי נהנה מהן מאוד. השורה התחתונה שלי היא שהתחושה שאני מקבל מקריאת המבחנים על ה-4C היא, שסופרי האפונים בסופו של דבר הצליחו לנצח גם במלחמה הזאת. או שיותר גרוע - אלפא פשוט לא מסוגלים...

לסיכום, מכיוון שמסתבר שאני חביב, תרשה לי להניח שאתה לא אוהב, גם לא שונא, סתם מאוכזב. לא? (-:

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, גם אני לא. שונא את כתבי הרכב האלה שתמיד חייבים לכתוב "מסקנות" לא ברורות, לשחק משחקי מילים, לתרץ תירוצים ולהגיד ש"כולן טובות. אתם באמת לא יכולים לפשל עם אף אחת..." גועל נפש. לא יכלו פשוט לבחור מנצחת ולכתוב באופן ברור בסוף הכתבה משהו כמו "קנה קיימן"? מושחתים.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שבטוח הוא שהרכב הזה, כמו כל מה שיוצא עם מדבקת אלפא, מעורר המון אמוציות אצל אנשים. זה בפני עצמו מעניין מאוד..

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה בגלל העבר של אלפא. בעבר היו להם מכוניות מתנהגות, כיפיות לנהיגה. גם אם לא תמיד היו הכי אמינות או הכי איכותיות אבל כיף היה בהן.

ברכב הזה כיף בכל מבחן שיצא לי לראות הפורשה והלוטוס עדיפות. גם במבחנים שצירפו להם את הBRZ היא יותר כיפית מהאלפא אבל היא לא מתחרה ישירה.

כמו שכתבתי בשירשור השני זה כנראה, לפי דעתי, רכב שעיקרו הוא להיות תכשיט. הוא אומנם מתנהג טוב אבל המתחרות יותר (למעשה בכל מבחן טענו שבאלפא יש נטייה קבועה לתת היגוי. לא ברור למה ברכב שאמור להציע הנאה מהנהיגה). אבל יש משהו שהמתחרות לא מצליחות להגיע אליו, לדעתי כן (?!), וזה העיצוב של הרכב. הוא פשוט הרבה יותר יפה מהמון רכבים. באמת אחד העיצובים היפים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל, חבל לפתוח נושא חדש על רכב שיש מאחוריו כבר דיון ארוך. חלק גדול מהנקודות שהעלית כבר דוסקסו, חלקן לעייפה.

 

זה שאלפא כרגע זה מותג ללא שום פעילות מובחנת מאחוריו,זו עובדה. אין מרכז עיצוב, אין מרכז פיתוח, אין מפעלים. הכל פוזר ונסגר. המשפט "אלפא לא מסוגלים" חסר משמעות, כי אין אלפא. יש רק פיאט. יש עכשיו דיבורים על להקים מחדש פעילות שתישא את הסמל, עם מכוניות הנעה אחורית. נראה.

 

גם צריך לזכור שפעם אחרונה שייצרו מכונית ספורט של אלפא היה... לא יודע. צריך אלפיסט בשביל זה (8C לא נחשבת). כך שלמה שאלפא (סליחה, פיאט) יהיו בכלל מסוגלים להתחרות בפורשה?!

זה ההבדל בין מותג מדבקה לחברה עם מסורת. לפורשה יש שנים של בניית מצויינות בתחום מאחוריה. כשאתה הולך ובונה משהו חדש מהתחלה (ואני לא מתייחס למכוניות על, שם העלויות פחות מעניינות), קשה להתחרות ראש בראש עם מי שכבר יש מאחוריו יכולות של עשרות שנים.

בהקשר הזה, ה-4C דווקא מסתמנת כהצלחה. יחסית.

 

ה-4C, כמו קודמתה, היא יצירה של מזראטי, תוך שימוש ברכיבים יותר סטנדרטים של פיאט. הרכב הזה הוא תרגיל שיווקי שנועד לשמר את המותג בתודעה. כל זה לא אומר שהוא לא רכב מוצלח לכשעצמו. יש סיבות להעדיף אותו על הפורשה. קודם כל - הגה (אם כבר מדברים על העדר תיבה ידנית באלפא, העדר של הגה הידראולי בפורשה זה יותר אידיוטי). דבר שני, עם כל הכבוד למבחני מסלול והאבחנות הדקות שהם עושים, זה שמכונית אחת יותר טובהבשורה התחתונה, על המסלול, לא אומר שהיא יותר מהנה.

אני מכיר בעליונות ההתנהגותית של הפורשה (דורות קודמים) ועדיין אפשר להנות לא פחות גם במכוניות שהן פחות מושחזות. לעיתים, בדיוק בגלל זה. אין קורלציה של אחד לאחד בין מידת העליונות הדינמית למידת הפאן, רמת ההנאה, של הנהג... בטח שלא על כביש ציבורי.

 

ולבסוף, ה-4C לא זולה יותר מהפורשה?

 

___________

 

נ.ב. הנה חוות דעת אחרת:

http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/First-drives/Alfa-Romeo-4C-vs-Lotus-Elise-S-vs-Porsche-Cayman-2014-CAR-review/

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שבטוח הוא שהרכב הזה, כמו כל מה שיוצא עם מדבקת אלפא, מעורר המון אמוציות אצל אנשים. זה בפני עצמו מעניין מאוד..

 

אני לא ראיתי יותר מדי אמוציות סביב הג'ולייטה (אלפיסטים לא נחשבים)...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל סליחה, פספסתי את השרשור הקודם ולא כ"כ מצאתי אותו (או יותר נכון התייאשתי בקלות).

 

מעבר לזה, אני מסכים עם כל מה שציינת, למעט עניין ההגה, שלא ראיתי עליו יותר מדי ביקורות חיוביות (תקשורת היתר שמייחסים לו לא מגיעה דווקא מתקשורת מהסוג הרצוי אלא מלוחמת שיבושים, מומנט וכדומה).

הגה אצל פורשה - לצערי עוד לא נהגתי על מכונית שלהם עם הגה חשמלי, אבל יהיה מעניין להרגיש אם זה באמת משמעותית פחות טוב. קשה לי להאמין...

 

ה-4C אכן יותר זולה מהפורשה אבל היא גם יותר ספרטנית ופשוטה במובנים רבים, ועדיין יקרה אבסולוטית.

 

בנוגע לחוות הדעת האחרת - מעניין, אם כי קצר מדי. אני תוהה אם יש גרסה ארוכה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא ראיתי יותר מדי אמוציות סביב הג'ולייטה (אלפיסטים לא נחשבים)...

צא עם ג'ולייטה לסיבוב (נגיד, למשך 24 שעות) ואז תעשה אותו הדבר עם נגיד...גולף או אסטרה או whatever (מסגמנט המשפחתיות, אה?!).

 

---

 

עוד דבר, בין מגזין Car לבין טופ גיר, על מי אנחנו סומכים יותר?

 

---

 

דבר נוסף, אדם שמתכוון לרכוש רכב יחיד ומתלבט בין הקאיימן לבין ה-4C, עדיף שיקנה קאיימן. אני משער לעצמי ששיקול זה בא לידי ביטוי בבחירה הסופית של מגזינים כאלו ואחרים.

* מועדון אלפא רומיאו הישראלי IAROC *

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יצאתי לסיבוב עם הג'ולייטה והייתי צמוד ללאון 1.8 כשבועיים.

מצטער, הג'ולייטה לא טובה מהלאון, מקסימום יותר איכותית, אבל בשביל זה לא צריך את אלפא.

אין היום לאף מכונית של אלפא עדיפות על מתחרותיה, שנות ה 70' וה 80' חלפו עברו ועימם תהילת אלפא.

מדהים כמה חסד נעורים עוד זוכרים לה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעניין עד כמה העניין מעלה רגשות. כותבים מכובדים יוצאים מגדרם כדי להיכנס במותג שאינו קיים, שלא מציע מכוניות טובות, שאינו עצמאי, שמכוניותיו לא עדיפות, עד כדי כתיבת מבחנים וירטואליים (רוני, במחילה, אתה יודע שזה לא אישי - אבל WTF?! רבתי ביותר). אם זה כ"כ גרוע, למה כל המאמצים? לא טוב? תכתבו על טאטא נאנו.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3690 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...