Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איפה ניתן ללמוד קארטינג מקצועי בישראל?


GreatSavana
שימו לב! השרשור הזה בן 3772 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מעוניין להתחיל לנהוג בקארט מהיר, לא משהו אידיוטי שמגיע עד 30 קמ"ש. גיגול פשוט לא ממש העלה תוצאות של מקומות שאליהם אפשר ללכת ולהתחיל לנהוג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאיפה אתה בארץ?

 

יש מספר מסלולים שפזורים בארץ שמציעים לעשות קורס "מקצועי" על קארטינג 4 פעימות, במהלך הקורס יש הסברים עיוניים ומקצים פרקטיים בהם אתה מתרגל את מה שלימדו אותך בהסברים העיוניים (קו מירוץ, מתי לתת גז, מתי לבלום, איך ומתי לעקוף נכון וכו') הקורס מתבצע על אותו הקארט ה"אידיוטי" אבל במהלך הקורס מורידים לו את הגבלת המצערת.

 

מה זה אומר בעצם? במצב רגיל לקארטים יש בורג שמגביל כמה גז אתה יכול לתת, זה בעצם מקביל ללנסוע על רכב כשאתה יכול ללחוץ על דוושת הגז רק עד החצי, במהלך הקורס (ואחריו, עם הרשיון שאתה מקבל) מבטלים את ההגבלה ואתה יכול לתת "גז עד הסוף".

 

הרשיון שאתה מקבל בסיום הקורס מאפשר לך להגיע לכל מסלול בארץ ולנהוג בקארט לא מוגבל וגם להתחרות במירוצים שמתקיים במסלולים בארץ בין אם באופן עצמאי (במסלולים שעורכים את המירוצים האלה) או במסגרת "ליגת ספארקו לקארטינג 4 פעימות".

 

הקורס עורך 6-7 שעות במפגש חד יומי והעלות שלו היא בסביבות 400 ומשהו שקל (ממה שאני יודע מלפני כה חודשים).

 

עד לפני כחצי שנה עבדתי במסלול "דן קארטינג" בחיפה, וערכנו שם את הקורסים האלה. אני עצמי עשיתי את הקורס לפני כשלוש שנים והייתי מתחרה שם באופן דיי קבוע.

 

* בכוונה לא דיברתי כאן על קארטינג דו מנועי או שתי פעימות מאחר ואני חושב שכרגע אין מה לפזול לכיוון הזה. ההתחלה צריכה להיות בארבע פעימות, לצבור נסיון ולהכיר את צורת הנהיגה ומאוחר יותר להתקדם.

 

אם יש לך עוד שאלות אני אשמח לענות.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה מעניין אותך, ליגת ספארקו מתחילה ביום שישי הבא עם המרוץ הראשון שלה.

אתה יכול לנסות ליצור קשר עם ירון אדרי שכותב כאן גם (הוא פרסם את השרשור הזה בנושא) ומארגן את הליגה הזו.

מסכים עם spire שלפני שצוברים ניסיון כלשהו ב4 פעימות, זה קצת סתמי לנסות ולפזול אל עבר דו מנועי או 2 פעימות (שגם עולה יותר כי אתה צריך לקנות קארט או ללמצוא מישהו שישכיר לך אחד).

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מתגורר בתל אביב, אבל לא אכפת לי לנסוע שעה לכיוון כזה או אחר כדי לנסוע בקארט.

המטרה שלי היא כן להתחרות בשלב כלשהו, אבל בשביל זה צריך ניסיון. כרגע הידע שלי מסתכם בנהיגה בנס הרים עם המיאטה מדי פעם, ומספר קורסים עם קונדסון. אני פשוט מחפש לעלות לרמה הבאה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז תעשה קורס. אני יכול להמליץ מנסיון על המסלול בחיפה (אין בזה לגרוע ממסלולים אחרים, אין לי פשוט נסיון איתם), הקורס מאוד אינטנסיבי ומלמד המון, אבל באמת המון ובין היתר גם חוקים של תחרויות (גריד ריגל/הפוך/איך עושים מדידת זמנים/קארט מקביל/אזהרות והורדות במיקום ולמה מקבלים אותן וכו').

 

הקורס משתלם גם בתחשיב כלכלי מאחר שבמהלך הקורס אתה נוהג הרבה יותר מהזמן שהיית נוהג אם היית עושה סתם מקצים. במסלול בחיפה כל מחזיק רשיון גם מקבל הנחה (20% בערך) על מקצים בכל פעם למשך כל החיים בעצם.

 

הצעד הראשון שאתה צריך לעשות אם אתה באמת רוצה להוציא יותר מהביקורים שלך במסלולי קארטינג זה לעשות קורס. no other way around it

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
מעוניין להתחיל לנהוג בקארט מהיר, לא משהו אידיוטי שמגיע עד 30 קמ"ש. גיגול פשוט לא ממש העלה תוצאות של מקומות שאליהם אפשר ללכת ולהתחיל לנהוג.

 

 

קודם נראה אותך נוהג על ״משהו אידיוטי שמגיע עד 30 קמ״ש״ ואחרי זה תתקדם.

 

ולידע כללי משהו אידיוטי שמגיע עד 30 קמ"ש נקרא קארט 4 פעימות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כמה שנים עברתי קורס קארטינג בצומת בילו, (הרבה יותר קרוב אליך) שווה להרים טלפון ולבדוק, למרות שבמקומך, הייתי קונה צמיגים וגאנטים נוספים למיאטה, ומתמקצע בדריפט, לדעתי האישית הרבה יותר מרגש, מכל קארטינג ולא משנה כמה פעימות יש לו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מסכים עם כל מי שכתב עד עכשיו.

4 פעימות זה באמת חרא, וזה באמת מגיע ל-30 קמ"ש, ובאמת אין מה להצטיין בזה כי זה לא כלי תחרותי. זה כלי אקראי. למרבה הפלא אתה צודק בכל תחושות הבטן שלך. אין שום סיבה להתעכב על ארבע פעימות, גם אם אתה חסר ניסיון לחלוטין.

 

גש למגה קארטינג בפ"ת ודבר עם איגור גלר. הוא ישמח להכניס אותך לעולם השתי פעימות. תכין הרבה כסף. וכמו כל דבר חדש, תתכונן להיות גרוע מאוד בהתחלה ביחס למנוסים יותר.

 

שבת שלום,

אחד

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרוב שזה אקראי, בכל תחרות ותחרות רואים היטב מי הנהגים הטובים בתחום בישראל, חלקם שנה אחרי שנה.

אבל עזוב תחרויות - בכל מסלול ומסלול ישנם זמני שיא שמישהו קבע, זמנים שנחשבים לטובים יחסית עבור הקארט כשהוא "סגור" או "פתוח". הכל אקראי? באופן אקראי לחלוטין מישהו שיודע לנהוג, יכול לעשות הקפה מהירה ב15-20 שניות ממי שלא נהג בקארט בחייו?

תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יבגני.

יש לי תמונות מהלוח תוצאות בGO KARTING פולג.

אני מקום ראשון שם, בשתי מקצים שצילמתי את המסך.

הלכתי עם אבא שלי, הוא בשתי המקצים (מקצה=10 דקות) סיים שניה+- אחרי (כנראה כי הוא שוקל גם 20+ קילו יותר ממני).

בטבלה רואים גם נהגים שסיימו הקפה כ15 שניות אחרי! (אבל זה ילדים וכאלה שחיפשו לעשות חריקות כנראה, ולא לנהוג מקצועי, ועובדה שבטעות העפתי איזה ילד קיבינימט, לאחר שהמדריך הורה לו לתת לי לעקוף, הוא נתן ובאמצע העקיפה שבר עליי הגה..)

 

אבל חוץ ממני ומאבא שלי, שאחרי פעם-פעמיים בקארטינג-מקצועי (כמו בפולג) הבנו איך לעשות הקפות מהירות, לא יצא לי לנהוג שם ליד נהגים מקצועיים שמחפשים איך לקצץ זמנים.

עכשיו פתחו קארטינג בעיר שלי (עד אז באתי לגו-קארט מב"ש!, על הדרך לקרובי משפחה), אני מאמין שאני ישתפר יותר בתחום הקארטינג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר,

להשתפר אפשר ע"י נהיגה במקצה ועוד מקצה ועוד...

אתה תהיה מהיר, אבל הבעיה היא שאם אין אדם מנוסה ומקצועי שיעבוד איתך ויתקן את הטעויות שלך, לעולם לא תהיה הכי מהיר שאתה מסוגל. ללא אדם כזה, איך תדע אם מה שאתה עושה הוא טעות או לא?

בהמשך למה שכתבת, מעניין אותי מה הזמנים הטובים ביותר שעשית בנתניה?

 

ובתשובה למספר תגובות לעיל, כאלו שהראו סוג של זלזול ב-"30 קמ"ש", חשוב לציין כי לא המהירות המרבית קובעת אלא המהירות הממוצעת להקפה שמתבטאת בזמני הקפה. כמו כן, מהירות היא עניין יחסי בין כלי הרכב למסלול וקארט 4 פעימות ללא הגבלה במסלול 4 פעימות, בטח ובטח בתנאי מירוץ שאדרנלין ולחץ נכנסים לתמונה, הינו מהיר מאוד ביחס לכל דבר אחר שאתם מכירים פרט אולי ל-2 פעימות (מצטער בפני אותם נהגי על, אבל לנהוג 180 קמ"ש בכביש 6 לא נחשב).

ירון אדרי - 050-6565666

מדריך ומאמן ספורט מוטורי

מנהל מקצועי ספורט מוטורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך הקארטינג בבילו? מנקודת מבט מקצועית כמובן?

הייתי שם לפני חצי שנה ואני זוכר שהדבר היחיד שהפריע לי זה חוסר בכוח, רציתי לשאול האם זה אפשרי לבקש מהם לפתוח לי את הקארט? כי אחרת זה קצת משעמם למען האמת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניר,

להשתפר אפשר ע"י נהיגה במקצה ועוד מקצה ועוד...

אתה תהיה מהיר, אבל הבעיה היא שאם אין אדם מנוסה ומקצועי שיעבוד איתך ויתקן את הטעויות שלך, לעולם לא תהיה הכי מהיר שאתה מסוגל. ללא אדם כזה, איך תדע אם מה שאתה עושה הוא טעות או לא?

בהמשך למה שכתבת, מעניין אותי מה הזמנים הטובים ביותר שעשית בנתניה?

.

 

20.משהו שניות, וזה היה מלפני כמה שנים, כשגם לא היה לי רישיון! (אני מקווה שהרישיון לא הרס לי את הגישה לקארט:wink:)

 

כרגע אני בזמן לא מתאים ללמוד עם מישהו מקצועי.

 

אני מאמין שאני מתחיל בנקודה גבוהה יותר (לא רוצה לרשום מאוד כדי לא לצאת מתנשא) משאר חבריי לדוגמא.

בעיקר בגלל שיש לי חוש לכל דבר שמחובר למנוע או צובר מהירות.

אתה יכול לראות את זה על הכביש (ואני לא מדבר על לעשות שטויות כי אין לי אפשרות לעשות שטויות!, אני מתכוון לנהיגה על כל פאן שבתוכה)

אז, בעברי הייתי רוכב אופניים מקצועי, את כל הבסיס והטכניקות למדתי לבד! (רואה באינטרנט או בטלביזיה קטע של כמה דקות, יוצא לרחוב או לשטחים ולומד את זה כמה ימים), וכשהרגשתי בשל מספיק יצאתי לרכב עם קבוצות (אנשים עם ניסיון של כמה שנים טובות!), די התלהבו ממני כי הם ציפו לראות רוכב מתחיל, אבל קיבלו רוכב שיודע כבר טכניקות, דבוק לתחת כשלי אופניים רק ב5K ולהם בפי 2 ו3.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך הקארטינג בבילו? מנקודת מבט מקצועית כמובן?

הייתי שם לפני חצי שנה ואני זוכר שהדבר היחיד שהפריע לי זה חוסר בכוח, רציתי לשאול האם זה אפשרי לבקש מהם לפתוח לי את הקארט? כי אחרת זה קצת משעמם למען האמת.

 

אני מאמן נהגים בבילו באופן קבוע בכל יום שלישי במסגרת האקדמיה לקארטינג. כשהקארט ללא הגבלה מדובר במסלול מעולה לנהיגה כי הוא כולל גם מהירות וגם נהיגה טכנית. בנוסף, העובדה שמדובר במסלול אאוטדור תחת כיפת השמיים משנה את אופי האחיזה וזה מאפשר לנהגים לשפר את הטכניקה שלהם ובעיקר ללמוד איך צריך להוריד את כוח המנוע לאספלט (בטווח של שעה מהמקצה הראשון באימון למקצה האחרון האחיזה יכולה להשתנות באופן קיצוני מה שיוצר למעשה מסלול אחר לגמרי). וזה לא משנה כמה כוח יש לך אם אתה מחליק בפניות - נהג טוב נמדד ברגל של הברקס.

 

ניר,

זמן טוב בנתניה עומד על 18 שניות. במירוץ ליגה נהגים יורדים גם ל-17 שניות.

ירון אדרי - 050-6565666

מדריך ומאמן ספורט מוטורי

מנהל מקצועי ספורט מוטורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3772 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...