Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4624 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כנראה שנשאר אוויר כלוא במערכת לכן אתה שומע רעש של חלחול וגם ירידה במפלס נוזל הקירור עשויה לרמוז שלא בוצע ניקוז אוויר כנדרש.

 

אני לא מכיר את הרכב וכיצד מבצעים לו ניקוז אוויר לכן תמתין למישהו שכן מכיר את הרכב שברשותך.

איזה כייף לי :)

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
חברים סליחה שאני מקפיץ.

אותה הבעיה בקיה פורטה 2010,הרכב עבר לפני שבוע וחצי טיפול 90K גדול והחלפו מי קירור. יצאתי מהמוסך כשהמפלס היה מעל הMAX, היום בדקתי על מנוע קר ולא היה שום דבר במיכל.

יש לציין שהרכב נוסע מעולה ללא שום תקלות והדבר המוזר היחיד הוא שלפעמים נשמע כמו רעש של חלחול מים מכיוון ההגה בעת הנעה של בוקר אך אין שום נזילות הנראות לעין ושום תקלות.

 

לחזור למורשה ולהסביר להם מה העיניין או להוסיף לבדי?

 

במידה ויש ברכבך, את יתרת הנוזל קירור, שהוחלף במוסך, הוסף וחזור למוסך, התריע על החוסר, ובקש לבצע ניקוז אוויר יסודי.

בכל מקרה, י באם קיים מכסה רדיאטור, בנוסף למכסה מיכל העבוי, בדוק תחילה שם את המפלס, שחשוב יותר, מאשר מהמיכל עבוי, המשמש גם כמיכל עודפים.

חזור לפורום לעדכון.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

מחר בבוקר אדאג לבדוק את המפלס בפקק של הראדיאטור כי עד עכשיו בדקתי רק בשאריות.

לא זכור לי שהתבצע ניקוז אוויר כי זה היה חג הקורבן והיה מחסור בעובדים,העובדים שהיו דאגו לפעול מהר ויתכן שהעובד שכח לבצע את התהליך.

מה שכן זכור לי שהעובד ביצע את מה שאלעד תיאר בתגובה מס' 16.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם

עם נוזל קירור יעודי, לפי הוראות יצרן, גם יהיה הרבה יותר קל לזהות נזילה ולו הקטנה ביותר (כי הנוזל צבוע)

לי גם היה אותו דבר בדיוק לא מזמן, פעם בחודש לערך מיכל העיבוי היה מתרוקן (ואצלי יש 100% נוזל קירור אנטיפריז)

לא היו כל סימני נזילה בשום מקום.

אחרי בדיקה מעמיקה ומעבר על כל חלקי/חיבורי מערכת הקירור, נמצא בורג אחד קטן בתחתית הרדיאטור שלא היה סגור כראוי, כידוע מערכת הקירור עובדת בלחץ, מה שגרם לנזילה מינימלסטית ביותר מאותו הבורג(ממש טיפות קטנטנות)

כמו שנאמר, מיכל העיבוי נקרא גם מיכל עודפים, כשחסר נוזל ברדיאטור, נשאב נוזל מהמיכל לרדיאטור דרך הצינורית ולכן את החוסר רואים במיכל ולא ברדיאטור.

 

אני לא אומר שזה המקרה גם כאן, אבל זה מקרה יפה שאין סימני נזילות כלל ועדיין "נעלם" נוזל באופן קבוע.

פורסם
מחר בבוקר אדאג לבדוק את המפלס בפקק של הראדיאטור כי עד עכשיו בדקתי רק בשאריות.

לא זכור לי שהתבצע ניקוז אוויר כי זה היה חג הקורבן והיה מחסור בעובדים,העובדים שהיו דאגו לפעול מהר ויתכן שהעובד שכח לבצע את התהליך.

מה שכן זכור לי שהעובד ביצע את מה שאלעד תיאר בתגובה מס' 16.

 

שלום רב !

ביצעת החלפת נוזל קירור, ביום הקורבן, ונפלת קורבן, לפשלה של פועל שמיהר לאכול לפני הצום.

פעל לפי עצתו של אלעד בתגובה 16, וחזור לעדכן בנידון.

"אין צרוף מקרים, יש הצטרפות מקרים(חג הקורבן?)".

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

פורסם

חזרתי לעדכן: על הבוקר הלכתי למוסך ומנהל המוסך יצא לבדוק את הרכב שלי. הסברתי לו שהמיכל ריק והוא הלך להביא מי קירור של KIA. מילא עד האמצע ואמר שבגלל שהיה אוויר במערכת הנוזל נראה בהתחלה כמלא ורק לאחר מכן כל המערכת התמלאה בנוזל,מסיבה זאת המיכל עודפים נשאר ריק.

קצת רשלנות הייתי אומר אבל זה לא יגרום לי להפסיק טפל אצלם.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם
כנראה שנשאר אוויר כלוא במערכת לכן אתה שומע רעש של חלחול וגם ירידה במפלס נוזל הקירור עשויה לרמוז שלא בוצע ניקוז אוויר כנדרש.

 

אני לא מכיר את הרכב וכיצד מבצעים לו ניקוז אוויר לכן תמתין למישהו שכן מכיר את הרכב שברשותך.

 

חזרתי לעדכן: על הבוקר הלכתי למוסך ומנהל המוסך יצא לבדוק את הרכב שלי. הסברתי לו שהמיכל ריק והוא הלך להביא מי קירור של KIA. מילא עד האמצע ואמר שבגלל שהיה אוויר במערכת הנוזל נראה בהתחלה כמלא ורק לאחר מכן כל המערכת התמלאה בנוזל,מסיבה זאת המיכל עודפים נשאר ריק.

קצת רשלנות הייתי אומר אבל זה לא יגרום לי להפסיק טפל אצלם.

תודה על העידכון.

 

האם המכונאי דלל את הנוזל המקורי עם מי ברז ?

איזה כייף לי :)

פורסם
תודה על העידכון.

 

האם המכונאי דלל את הנוזל המקורי עם מי ברז ?

 

לא, הוא הוסיף kia coolant בצבע ירוק.

כשהגעתי ישר פניתי למנהל המוסך אשר מכיר את אבא שלי שטיפל אצלו עד שמכר את הקיה שלו ועבר ליונדאי, אז אני לא חושב שהוא יעשה לי שטויות כאלה.

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם
אני חושב שאת הנוזל המקורי של KIA צריך לדלל 50/50 עם מים אלא אם הנוזל המקורי שמשתמשים במוסך הינו מוכן לשימוש.

 

פה כבר אין לי מושג אבל אני מניח שמנהל המוסך יודע מה הוא עושה :-D

שברולט אופטרה 07 > קיה פורטה 10 > קיה פורטה 11 > ניסאן סנטרה 17 > קיה ריו 18 > סיאט איביזה 12 > סיאט ארונה 21

פורסם
פה כבר אין לי מושג אבל אני מניח שמנהל המוסך יודע מה הוא עושה :-D

אל תסמוך בעיניים עצומות על הידע המקצועי של המכונאים.

איזה כייף לי :)

פורסם

ביונדאי גטס 06 שלי , הרכב איבד מים בכמות מינימליסטית והסימנים באזור הפלאנץ מים הסגירו את האשם.

זה היה לפני כ4 שנים.

לפני היונדאי החזקתי ברובר 216 שאיבדה מים במהלך כל התקופה שלי איתה ממש כמו שמתואר אין נזילה והמים נעלמים.

אחרי כמה אלפים של השקעה הבנתי שכדאי לצאת בשן ועין מאשר כלום.

 

כדאי לראות באזור הפלאנץ' מים אם יש סימני מים שהשתחררו בקיטור, שימוש בנוזל קירור ייעודי יכול לעזור "לתפוס" את הבעיה, הצבע שלו זרחני ודי ברור, את זה יהיה אפשר לדעת רק עד המילוי הבא (אם בכלל).

 

העלו פה את פקק מיכל העיבוי, לא צריך לראות עליו "סימני נזילה" כדי להעיד על ליקוי באטימה תחת לחץ.

מה גם שלעניות דעתי (ודעתי דיי ענייה מהרבה מאוד טובים פה) שימוש במי ברז רגילים או מזוקקים יכול להסביר את איבוד המים, הרכב יועד לעבוד עם נוזל קירור שנקודת הרתיחה שלו גבוהה יותר ממים.

ושווה להשקיע כמה עשרות שקלים בפקק מיכל עיבוי חדש ולהיות בטוחים שהחתול לא מסתובב סביב הזנב.

בהצלחה

 

עריכה:

אחרי קריאה זריזה ברשת, נוזל הקירור (הייעודי) הוא תמיסה של די אתילן גליקול ומים, ועוד כמה חומרים, מה שמעניין אותנו הוא די אתילן גליקול שתפקידו הוא להוריד נקודת קיפאון ולהעלות נקודת רתיחה.

משמע שמים (מהברז,קולר,מזוקקים,וצבעוניים) בהחלט לא מתאימים.

פורסם

אתילן גליקול מוריד את נקודת הקפאון. נקודת הרתיחה של מי ברז במערכת קירור תקינה לעולם תהיה גבוהה מ-100 מעלות צלזיוס, בהינתן העובדה שהמערכת סגורה ותחת לחץ.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.


×
×
  • תוכן חדש...