Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4762 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 45
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

רשמתי שלאט לאט אני משתדרג.

ברור שהמגבר לא מפלצתי, אבל עושה את העבודה.

SPL לא יהיה פה וגם לא בזמן הקרוב. רשמתי שהשאיפה שלי היא לשם, ואני צריך להתחיל ממשהו.

 

בקיצור אני רואה שרוב ההמלצות פה הם על ההיי אנרגי. אני מקווה שיצא לי לשמוע עוד סטים בזמן הקרוב, כי למפגש לא יצא לי להגיעה.

 

התקציב על קצת אם זה משנה במשהו

פורסם
אני גם לא חושב שעבודה אקטיבית היא שדרוג . יש מספיק אנשים שזכו בפרסים עם סטים פסיבים ואפילו בנו קרוסים קסטום. כך שזה לא מחייב ובמיוחד בסטים גבוהים יותר. שם תכנון הקרוס הרבה יותר טוב. ולגבי המלצות. אפשר להמליץ עד שנה הבאה, אבל בלי לשמוע זה הימור! ואפילו לשמוע ברכב אחר לא תמיד זה מדד נכון. כי יש אקוסטיקה של רכב עצמו, מגבר שונה, רדיו שונה. יותר מדי פרמטרים שמשפעיים לא פחוט

 

על סמך מה אתה ממליץ לו לעבוד אקטיבי? אתה לא יודע אם יש לו מספיק ערוצי הגברה ולא עם איזה hu הוא עובד. חוצמזה שאם הוא קונה סט קומפלט כולל קרוס הוא יישמע מעולה גם פאסיבי.

 

 

אני חושב שיש שיש פה שני דברים שצריך להעמיד על דיוק:

 

1. יש לך כרגע דוטק, שזה סט מכובד מאוד, חזק יחסית ואיכותי יחסית, שנותן תמורה מעולה לכסף, ועולה 800-900 שקל! הוא אחד המועמדים המובילים להמלצות אינסטנטיביות. בהתחשב בכל אלה, אני חושב שזו בקשה קצת מוגזמת למצוא סט שיהיה חזק משמעותית מהדוטק ב- 1000 ש"ח. האנרג'י בעל יכולת ספיגה נמוכה מהדוטק אך מעט נציל יותר. המינימום שאני הייתי מסתכל עליו זה ההיי אנרג'י, ואם בעוצמה עסקינן- זה ההיי אנרג'י XL.

 

2. זה לא נכון להגדיר סטים כאלו כסטים SPL, אני חושב שדובר על הנושא מספר פעמים וגם אודיו קינג העלה את זה כאן הודעה או שתיים לפניי. סט SPL מורכב מרכיבים המוגדרים "PRO" ואין שני להם בעוצמתם ובייעודם. הם שונים לחלוטין מרוב הרכיבים המוצעים בשוק, ואלמנט בגודל 6.5" לא ינגן בד"כ מתחת ל- 200HZ באופן שמיע או לפחות לא באופן שסט קומפוננט של TEAK ב 200 שקל ינגן. למה? זה לא הייעוד שלו! הוא נועד להיות מידריינג', והוא תותח בתחומו. אז אלא אם כן פותח השרשור יודע במה עסקינן וחפץ בכך- אני לא רואה טעם להמליץ על רכיבים כאלו.

 

מעבר לכך, אני מסכים בפה מלא עם הנחרצות של שמיעה לפני קניה, ושאלות כמו "איך הסטים של דיימונד" לא יביאו לקניה חכמה, ללא קשר לרמת הסטים של חברה כזו או אחרת, מהסיבה הפשוטה שלכל אחד יש את הטעם האישי שלו ועובדה שפותח השרשור כן התעניין בסט "אנרג'י" למרות שהוא כביכול חלש יותר מהדוטק, ולמרות שהוא מחפש סט חזק יותר.

 

לגבי האקטיבי- אנשים מתייחסים לאקטיבי כאל מטרה- טעות. הגברה אקטיבית או עבודה אקטיבית אלו כלים לשיפור מגרעות מסוימות בסאונד, משתמשים בכלי הזה בעת הצורך, אלא אם כן מדובר בערבוב רכיבים מחברות שונות וחוסר התאמה של הקרוס- אין לקדש את עניין העבודה האקטיבית לשמה.

קרוס קאסטום? +1 לבני. אני ממליץ לבדוק היטב מה טומן בחובו המונח הזה לפני שמעלים זו אפילו כאופציה. דורש המון זמן וידע, ולרוב מסתכם בעלות של מאות/אלפי אחוזים יותר ממה שתוכנן במקור.

 

 

תגובות כאלו חיכיתי לראות בוויכוח שהיה לי עם בני לפני כמה זמן בנושא אבל הן לא הגיעו.

שמח שזה צץ. שרול מה שמודגש בתגובה שלך מתמצת בדיוק את מה שאמרתי.

מסכים עם כל מילה.

פורסם

תגדיר מזאת אומרת קצת עלה.

 

אל תשקיע בסט קומפוננט טוב מבלי לשמוע! זה לא סט של 300 שקל שאפשר להגיד לך תקנה בלי לשמוע.

 

להערכתי אם אהבת הרץ אנרג'י כניראה שתתחבר להיי אנרג'י שגם ייכנס לך בתקציב כמשומש או אם תמתח את התקציב קצת ותמצא סט יד שנייה גם ההיי אנרג'י XL הוא אופצייה טובה, אבל שוב אנחנו מדברים בלי ששמעת ואי אפשר לקחת אחריות על זה שתאהב את הסאונד.

 

לגבי ההגברה, קח בחשבון שהיא לא תנצל את הסטים האלו כמו שצריך ואם תשדרג אותה בעתיד תקבל תוצאה טובה הרבה יותר.

 

אגב כאחד שעבר ממורל דוטק להיי אנרג'י והיום לMLK אני יכול להגיד לך שהמידבאסים של היי אנרג'י הרבה יותר בשרניים משל הדוטק , ככה שבעיית הבאס מהסט הקדמי תפתר בהתקנת אחד מהסטים האלו (כמובן שהגברה טובה ואיטום יביאו אותך לתוצאה טובה הרבה יותר).

לגביי הטוויטר גם הוא טוב ומפורט יותר מזה של הדוטק אבל בעל אופי צליל שונה.

hu:eclipse 7200 MK II ,amp:image dynamics q450.4+boston gt28+mono rockford 1501bd,comp:duble hertz mlk165+midrange hl70, subwoofer:fi q15

:evil:

פורסם

מור הויכוח שלך ושל בני היה בשרשור של שילוב סטים, רובנו עובדים אקטיבי דווקא כי בסופו של דבר מצאנו את עצמנו עובדים עם ריכיבים מכמה סטים שונים(כל אחד מהסיבות שלו) שצריך לשלוט בכל אחד מהם בנפרד כדי ליצור התאמה כמה שיותר טובה.

 

כאן השרשור היה על קניית סט קומפלט ומשום מקום הגיע הצעה לעבודה אקטיבית ולבניית קרוסים קאסטום.

 

חוץ מזה שאני חושב שהויכוח שם היה מיותר ,ירד לפסים אישיים וגרם לאוירה לא נעימה ככה אני לא חושב שבכלל צריך להזכיר אותו.

hu:eclipse 7200 MK II ,amp:image dynamics q450.4+boston gt28+mono rockford 1501bd,comp:duble hertz mlk165+midrange hl70, subwoofer:fi q15

:evil:

פורסם

דבר ראשון לא הממלצתי לבנות קרוס קאסטום. אמרתי שאפשר לבנות, בונים וזה לא פסול! לבנות קרוס קאסטום לא פשוט, דורש הרבה ידע ותכנון. בונים קרוסים כאלה לרכיבים מסויימים עם מדידות של רכיבים והתיחסות לא רק להתנגדות חשמלית.

אבל גם בלי ידע להכנס לעבודה אקטיבית לא צריך, יש סטים שלמים,טובים, מחושבים בד"כ טוב, ברמות בינוניות ומעלה. אפילו אם לא, אפשר לשפר אותם. יש מספיק דברים לעשות לפני כניסה לעבודה אקטיבית. ובטח לפני בניית קרוס קאסטום.

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

פורסם

אף אחד לא אמר שהמלצת על זה מפיסטו הכוונה הייתה לנגטיב. מור גם הזכיר אותל כאחד שתמך בסט קומפלט פאסיבי.

hu:eclipse 7200 MK II ,amp:image dynamics q450.4+boston gt28+mono rockford 1501bd,comp:duble hertz mlk165+midrange hl70, subwoofer:fi q15

:evil:

פורסם

זא ממש לא עניין שתומך או לא, לי אין ידע מספיק גדול לבנות קרוס ברמה כזא, נראה לי לאון בנה אחד כזה, אני יודע שסטס ממורל במה כזה לחבר שלי לפי מדידות. ב2 חלקים, כאשר יש קרוס מקורי כבר, למה לא להשתמש בו? כוח נוסף? תפסיקו לבלבל לי את ה..

יש וודאי איבוד אנרגיע בקרוס, אבל במחחן איוור מי בדק הבדלים כאלה? או קי, במדד DB כמה אתה מאבד? ועד כמה זה מורגש?

אני תומך בהיגיון בראי,כאשר אין צורך,למה לחפש איך לסבך הכל?

HU:alpine w520e +701

Amp(tw+mid) Mcintosh mc420 Amp(midbass) Diamond audio D5 600.2

set: Eton rsr160 + mid: Eton_PFC80

Mono JL 500/1 sub: ID8

פורסם

מור מה שהיה בשרשור ההוא סתם יצא מההקשר, וירד לפסים לא טובים, התנצלתי אם פגעתי, והנה אני מתנצל שוב

 

רוב המעברים לאקטיבי שראיתי היו בטענת תוספת הכוח, בפעם הראשונה גם אני עברתי לאקטיבי שרציתי עוד טיפה מיץ מהוופרים.

 

אמרתי ואני יאמר שוב, זו טעות!, אקטיבי רק בשביל שליטה יותר טובה על אלמנטים, שהקרוס לא מתאים/מאפשר.

 

קרוס קאסטום? עזבו את עניין התיכנון המייגע, ואת העלויות, בשביל סט דיי בסיסי? על הגברה בסיסית?

 

ואריק לא רציתי לרשום שאני לא אוהב לא את הדודק ולא את ההרץ, לדעתי שניהם לא להיט היסטרי אבל הם פחוצ או עותר אוצה הגברת בשינוי אדרת כמובן שיש הבדל אבל הוא לא כזה היסטרי ואני חושב שההי אנרגי לא יהיו כזה שדרוג אולי ה xl אני הייתי מכון אם כבא ל mlk משומש.

 

להגיד שההרץ 100 רמות מעל הדוטק? איפה זה ממקם את הסופרימו? 97 רמות מתחת להיי אנרגי? סתם הגזמה שמוציאה מפרופורציות.

SCANSPEAK

פורסם

זו לא תמיד טעות, זו דרך פשוטה יחסית לסחוט יותר מהמידבאסים אם אין לך הגברה טובה ויש לך hu מתאים (אם משאיר את עניין האיכות בצד).

 

לגבי ההיי אנרג'י, היו לי אותו ואת הדוטק והוא עולה על הדוטק בכל פרמטר, לא ב100 רמות אבל עולה עליו וזה כן יהיה שדרוג מסויים לעבור מדוטק להיי אנרג'י.

hu:eclipse 7200 MK II ,amp:image dynamics q450.4+boston gt28+mono rockford 1501bd,comp:duble hertz mlk165+midrange hl70, subwoofer:fi q15

:evil:

פורסם
מור הויכוח שלך ושל בני היה בשרשור של שילוב סטים, רובנו עובדים אקטיבי דווקא כי בסופו של דבר מצאנו את עצמנו עובדים עם ריכיבים מכמה סטים שונים(כל אחד מהסיבות שלו) שצריך לשלוט בכל אחד מהם בנפרד כדי ליצור התאמה כמה שיותר טובה.

 

כאן השרשור היה על קניית סט קומפלט ומשום מקום הגיע הצעה לעבודה אקטיבית ולבניית קרוסים קאסטום.

 

חוץ מזה שאני חושב שהויכוח שם היה מיותר ,ירד לפסים אישיים וגרם לאוירה לא נעימה ככה אני לא חושב שבכלל צריך להזכיר אותו.

 

אסיף אני מדבר על שרשור אחר, שהיה לפני מה שאתה מדבר.

בוויכוח שאתה מציין זה פשוט המשיך.

בני תיזכר, היה עוד שרשור שדיברנו נטו על עניין אקטיבי/פאסיבי וסט אחיד.

שרול במקרה ציין בדיוק את מה שאמרתי, גם בהמלצות שלך לאנשים יחסית חדשים, הרבה טועים לחשוב שאקטיבי זה צעד חובה במערכת טובה וזה ממש לא כך, וזה בדיוק מה שניסיתי להגיד.

פורסם

מור אני לא טוען שאקטיבי זה חובה, לעיתים רצוי ואף מתבקש, לא חובה.

 

ועוד ציינתי שהטענה שבגינה עברתי לאקטיבי בפעם הראשונה (תוספת כוח), היא טענה שגויה, ואני יודע שאינני הראשון ולא האחרון שעבר לאקטיבי בטענה זו.

 

סט אחיד? לרוב באמת עדיף, לא תמיד יוצא מסיבות שונות, גם לא תמיד רוצים.

 

וגם פה יש לי ניסיון טוב (אפילו מאד) עם וופר טוויטר וקרוס משלושה חברות שונות.

 

לפעמים כדאי לשקול עבודה אקטיבית, לא תמיד.

 

הבעיה מור היא שאנחנו לרוב אומרים את אותו הדבר, עם הבדל קטן מאד שמוביל לויכוח גדול.

SCANSPEAK

פורסם
תעבוד אקטיבי חבר! אם כבר אתה עושה צעד בהשתדרגות תעשה צעד ענק!

 

 

 

 

 

 

 

תקראו שוב את השרשור, הוא ציין שהוא מחפש כוח, עוצמה (SPL), נתתי לו המלצה לזוג וופרים נצילים, עבודה אקטיבית נותנת יותר כוח לכל אלמנט, מאשר עבודה פסיבית, אני מחשיב בנית קרוס קאסטום כעבודה אקטיבית.

 

ההמלצה שלי שואפת לכוח.

 

כאן עלה עניין הקרוס קאסטום לראשונה, ולא, קרוס קאסטום לא גורם לשום רכיב לפרק את האות בצורה פעילה (אקטיבית), ככה שאיננו יכול להקרא אקטיבי, זה האמא של הפאסיבי.

 

וגם בקרוס קאסטום יש איבוד כוח, וכבר דובר על כמה צוספת הכוח ממעבר לאקטיבי זניחה.

SCANSPEAK


×
×
  • תוכן חדש...