Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4746 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אנחנו משפחה צעירה עם שני ילדים קטנים שמעוניינים להשתדרג למשפחתית, עד 80K, בטוחה וחסכונית.

חשבנו על סקודה אוקטביה, בגלל האמינות הבטיחות והנוחות (יש לנו סלקל + מושב בטיחות).

במגרשי המכירות ניסו מאוד לשווק לנו שברולט קרוז 2009-2010, משום מה המחירים שלהם הרבה יותר נמוכים (בסיסות ה-60K), והיא גם מאוד מרווחת.

 

השאלות הן:

 

האם ללכת על הקרוז?

ואם סקודה- האם יש הבדל משמעותי בין אוקטביה 2009 ל-2010?

 

משפחתיות אחרות באופציה- קאיה ריו, מאזדה 3

 

אשמח לתגובות...

פורסם

אוקטביה מאוד צפופה במושב האחורי.

 

הקרוז מרווחת יותר במושב האחורי. בכל שאר הפרמטים היא פשוט גרועה,ביצועים עלובים,צריכת דלק רצחנית ביחס לביצועים... סליחה קרטועים.

 

עקיפות צריך לתכנן מראש,בכלל כל הנסיעה מסורבלת נורא.

פורסם

אם כבר קרוז אז רק מ2011.

 

היא לא ממש חסכונית - אך הפרש המחיר יכסה על ההפרש בעלות הדלק - ויותר.

 

המתמודדת המתאימה מבית קיה היא הפורטה. והיא בהחלט מומלצת.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

דווקא מבחינת בטיחות האוקטביה נופלת (שלא לומר מתרסקת). היא נבחנה לאחרונה בשנת 2004 והיא קיבלה ציון של 4 כוכבי ריסוק, למרות שנעשו שיפורים מסויימים בעניין זה היא לא נבחנה שוב, ולכן מדובר במכונית פחות בטיחותית מהקרוז במדדים המקובלים.

צריך לשים לב שבאוקטביה התווסף מנוע 1200 טורבו בשנת 2010 (אולי אפילו 2009, אני לא באמת זוכר), שיש לו ביצועים עדיפים על רוב המשפחתיות בנוסף לצריכת דלק טובה בנסיעה רגועה. מוניטין האמינות דיי בעייתי עם תיבת הילוכים שנשמעו עליה הרבה תלונות (DSG).

לקרוז גם נעשה שדרוג בשלב מסויים, כשלדגם הראשון מנוע עם 112 כ"ס, ולדגם המשופר 124 כ"ס. לא לגעת בדגם הראשון, עדיף גם שלא תנשום לידו מחשש שתדבק, מנוע מאוד מאוד עצל ומאוד מאוד רועש, לאחר השדרוג המנוע ממוצע ומספק ביצועים ממוצעים וצריכת דלק ממוצעת.

אם ציינת שהבטיחות והמרווח חשובים לך, הייתי מעדיף את הקרוז (אבל רק לאחר השדרוג).

 

לגבי קיה ריו, זו לא מכונית משפחתית, זו סופר-מיני עם "תחת".

לגבי מאזדה 3, היא יחסית צפופה ולא מציגה ייתרון משמעותי על פורד פוקוס שהיא האופציה העדיפה מבחינתי, למרות שגם היא נותנת תחושה קצת עצלה.

פורסם

אוקטביה לוקחת את כל המשפחתומטיות בסיבוב. רכב חזק , אמין וחסכוני, הסיבה שמנסים לדחוף לך קרוז זה כי הם מפוצצים מהרכב הזה. הליסינג לא אוהבים להתעסק עם סקודה אוקטביה ולכן נדיר למצוא אותו במגרשים. תזמין אחת לנסיעת מבחן ותראה על מה מדובר.

בו בטח ליבי ונעזרתי

פורסם
דווקא מבחינת בטיחות האוקטביה נופלת (שלא לומר מתרסקת). היא נבחנה לאחרונה בשנת 2004 והיא קיבלה ציון של 4 כוכבי ריסוק, למרות שנעשו שיפורים מסויימים בעניין זה היא לא נבחנה שוב, ולכן מדובר במכונית פחות בטיחותית מהקרוז במדדים המקובלים.

 

 

לגבי קיה ריו, זו לא מכונית משפחתית, זו סופר-מיני עם "תחת".

לגבי מאזדה 3, היא יחסית צפופה ולא מציגה ייתרון משמעותי על פורד פוקוס שהיא האופציה העדיפה מבחינתי, למרות שגם היא נותנת תחושה קצת עצלה.

 

תודה על התגובות,

לא ידעתי שאוקטביה היא פחות בטיחותית, בוודאי נקודה חשובה לתת עליה את הדעת.

יצא לי לנהוג על פוקוס והרגשתי שהיא לא כ"כ "סוחבת" ודיי עצלה, מה גם שגיסתי עברה לאחרונה תאונה עם פוקוס חדשה שהבלמים שלה לא הגיבו...

את הפורטה טרם בדקתי.

פורסם
אוקטביה לוקחת את כל המשפחתומטיות בסיבוב. רכב חזק , אמין וחסכוני, הסיבה שמנסים לדחוף לך קרוז זה כי הם מפוצצים מהרכב הזה. הליסינג לא אוהבים להתעסק עם סקודה אוקטביה ולכן נדיר למצוא אותו במגרשים. תזמין אחת לנסיעת מבחן ותראה על מה מדובר.

 

צודק! באמת בקושי מצאנו במגרשים וגם כשמצאנו המליצו לנו שוב ושוב על הקרוז...הבנתי עכשיו למה

פורסם
תודה על התגובות,

לא ידעתי שאוקטביה היא פחות בטיחותית, בוודאי נקודה חשובה לתת עליה את הדעת.

יצא לי לנהוג על פוקוס והרגשתי שהיא לא כ"כ "סוחבת" ודיי עצלה, מה גם שגיסתי עברה לאחרונה תאונה עם פוקוס חדשה שהבלמים שלה לא הגיבו...

את הפורטה טרם בדקתי.

 

הפוקוס אכן מרגישה קצת עצלה, אם זה מאוד מפריע לך אז תעזבי אותה ותבדקי את הפורטה.

לגבי המקרה של גיסתך, מקרה שקורה (ומפחיד) אבל לא מעיד על הכלל, סטטיסטית לכל מכונית יכולה להיות כל תקלה שאת יכולה לחשוב עליה.

פורסם

לפני שאת פוסלת את האוקטביה בגלל כוכבי ה-EuroNCAP אני ממליץ שתקראי את סיכום המבחן.. שימי לב שמדובר בדגם 2004 ואת מדברת על דגם צעיר ב-5 שנים שעבר שיפורים וסביר שגם אבזור הבטיחות שלו בארץ עדיף על האבזור במבחן (שהוא האבזור המינימלי שבו צוידה המכונית באירופה באותה שנה). לכן קשה להסיק מאותו מבחן.

ד"א - דגם 2013 נבחן וקיבל 5 כוכבים.

וכמובן - כאשר בודקים את כוכבי הבטיחות צריך לקרוא את כל תמצית המבחן, לא רק את הכותרת. בדגמים רבים האבזור הסטנדרטי בארץ גבוה יותר מהארופי המינימלי שנבחן ולכן המבחן אינו משקף את הרכב הנרכש בארץ. הדבר נכון למרבית הדגמים, לא רק לשקודה.

ובר נוסף - ה-EuroNCAP בודק רק אספקטים מסויימים של בטיחות פסיבית. אין, למשל, שום התיחסות ליציבות הרכב או לסכנת פציעה בהתהפכות (ה-NCAP האמריקאי בודק את יציבות הגג והקורות).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

תודה! בכל מקרה זה בטוח יותר בטיחתי ממה שיש לנו עכשיו... 8)

אז נשארנו עם הסקודה והפורטה.

יש הבדל משמעותי בין 2009 ל 2010? או שאפשר להתפשר על השנה לטובת המחיר והקילומטרז'?

פורסם
אוקטביה לוקחת את כל המשפחתומטיות בסיבוב. רכב חזק , אמין וחסכוני, הסיבה שמנסים לדחוף לך קרוז זה כי הם מפוצצים מהרכב הזה. הליסינג לא אוהבים להתעסק עם סקודה אוקטביה ולכן נדיר למצוא אותו במגרשים. תזמין אחת לנסיעת מבחן ותראה על מה מדובר.

 

האוקטביה עם הDGS אמינה מהיכן הנתון? גם כאן תקופה מסויימת היא הייתה להיט בליסינג לאחר החלפת תיבות לא מעטות

(יש לי דוגמאות של חברים קרובים (יותר מאחד) שהאוקטביה נתקעה לא מעט פעמים גיר הלך פעמיים וגם המנוע לא מליון דולר באמינות).

 

חזק - כן, תא מטען - כן, מרווח רק בתא מטען לנוסעים מאחור אפילו צפופה! מיושנת בכל קנה מידה ואחזקה לא זולה.

 

יש לא מעט חלופות טובות בהרבה לדוגמא הפלואנס של רנו שיותר טובה כמעט בכל פרמטר למעט (וגם כאן אולי) המנוע.

פורסם
אוקטביה מאוד צפופה במושב האחורי.

TOUR צפופה, אבל הדגם הרגיל מאוד מרווח מאחור.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

שוב שלום,

 

בהמשך לבדיקה שעשיתי אחרי שעזרתם לי לבחור סוג רכב (אוקטביה/פורטה) מסתבר שיש הרבה סוגים של אוקטביה-

בשיטוט בפורום הבנתי שעדיף 2010 על 2009 (2010 יש 6 הילוכים לעומת 2009 שבו יש רק 4 )

עדיף גיר אוטומטי ולא דיזל

היות ואנחנו משפחה 4 נפשות אני מחפשת מנוע 1600 סמ"ק

מה שמצמצם לשני דגמים בלבד - הרגיל או האלגנס

היות והשוק של האוקטביות חזק מאוד- כמעט בלתי אפשרי למצוא כאלה...ואלה שמוכרים מוכרים במחיר מעל המחירון!!!

 

חבר שלנו מוכר טויוטה קורולה 2008 במצב טוב, גיר רובוטי. האם זה באמת חסכוני יותר מהאוטומט?

טויוטה נחשבת אמינה, האם כדאי?

 

רכב נוסף כאמור, קיה פורטה (טרם בדקתי אבל יש הרבה כאלה בשוק)

 

כרגע בבעלותנו פיאט בראבה 2001, מציעים לי בעסקת טרייד אין 3,000 ש"ח עבורה. האם זה מעט מידי? היא דיי מתפרקת, המנוע טוב (1600) אבל הפלסטיקה נמסה, האזעקה לא עובדת, חלונות מקרטעים וכשלוחצים על הגז יוצא מזגן...

 

אשמח לתגובות בנושא- מה הייתם רוכשים במקומי? אין לי ידע רב ברכבים ולבעלי היקר עוד פחות :)

 

תודה

×
×
  • תוכן חדש...