Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4844 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

 

לא מדובר בבעיה חמורה אלא בתופעה שאני מנסה לאפיין אותה בכדי להבין באילו רכיבי מנוע לחשוד.

 

התופעה\סימפטום:

--------------

 

בזמן שאני מאט את הרכב ומגיע לכדי עצירה מוחלטת - כאשר הסל"ד צונח בגלל העצירה, הרכב נכנס לרעידות קלות ואז מתייצב.

 

בזמן נהיגה אין שום בעיה - הרכב נוסע חלק.

 

במידה ואני נותן גז על P או על N - ברגע שהסל"ד צונח - רעידות קלות.

 

כאשר אני מפעיל מזגן - זה מורגש הרבה יותר.

 

הריעדות גם חוזרות כאשר אני עומד בסר"ק ויוניט מאוורר נכנס לפעולה.

 

מידע נוסף:

--------

 

הרכב עובר טסט חלק ובלי שום בעיות של זיהום אוויר.

ביצעתי ברכב לפני מספר חודשים ניקוי עם סמוג דוקטור שבהחלט פלט פיח מהמנוע והרכב נוסע חלק לחלוטין - אבל הרעידות בסר"ק נשארו.

 

אני שם תוסף כל 5KKM

 

המזגן של הרכב עובד תקין ללא שום קשר לרעידות בעמידה במקום.

 

תקלות מנוע וחיוויים:

---------------

 

יש לי סורק OBDII - הרכב אצלי שנה שלישית כבר.

 

לאחר שני מקרים בהם הוספתי תוסף דלק ומקרה אחד שהרכב קיבל נגיעה בגחון (אחרי פס האטה לא מסומן) נדלקה לי נורית בידקת מנוע - קודי התקלה היו

 

PO136

PO156

 

מדובר בחיווי על תקלת חיישני חמצן - ברכב הזה ישנם ארעה כאלו היות וישנם שני ממירים - ממיר עליון וממיר תחתון

 

מכלולי הרכב נלקחים מהRAV4 של טויוטה.

 

אחרי שאיפסתי את התקלות - הן לא חזרו למעט אותם מקרים בודדים, אבל באופן יציב, התקלות האלו לא חוזרות.

 

בזמנו גילינו שאטם אגזוז היה לא תקין וגם הרעיש (צירצר) - הוחלף, בעיית הרעש נפסקה - מכאן גם כנראה היו נדלקות לי הנוריות של חיישני החמצן.

 

השאלות הן:

---------

 

מה לדעתכם יכולה להיות הבעיה?

 

חיישני חמצן - אני מאוד בספק - הרכב עובר בדיקות זיהום אוויר, הסחיבה תקינה לחלוטין והנורית תקלה לא חוזרת על עצמה.

 

יוניט מאוורר?

מייצב סל"ד? (כרגע חבר פורום נוסף בודק עבורי רקע לתקלה אבל אני רוצה גם להתייעץ בפומבי)

מנוע צעדים?

צינורית וואקום?

מדחס מזגן?

 

משהו אחר?

 

אשמח לחוות דעת של מכונאי וחשמלאי רכב ודיאגנוסטיקנים מומחים וגם כמובן מחברי פורום בעלי נסיון מכאני-טכני.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תן קפיצה למכון ההזרקות של משה זר בפתח תקווה וחיים המתוק יטפל לך ברכב.

ההשערה שלי - יש צורך בניקוי יסודי לבית המצערת.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

איתמר דנקה שיין



 

יש לך השערה פחות או יותר כמה ניקוי כזה יכול לעלות? שאני אדע למה להכין את עצמי?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אצלי ברכב רעידות דומות היו צינורות וואקום של המצערת או משהו דומה, לא זוכר במדוייק.

 

בכול מקרה, הקודי תקלה שנתת:

P0136.JPG

P0156.JPG

פורסם

כן את קודי התקלה אני כבר מכיר ויודע - לא נראה לי שזה בכלל קשור אבל חלק מהסימפטומים שהיו ברכב אז רשמתי.



 

שוחחתי עם משה זר בטלפון ונראה שהוא כיוון אותי לאפיון קצת יותר מדוייק של התקלה - אני מאמין שהוא יודע במה מדובר כבר אבל הוא לא נותן כמובן שום אפיון מבלי שהרכב יבדק, מראש הוא היה הוגן וציין שלחברי פורום הבדיקה בחינם.

 

אני אתפנה לנושא בשבועות הקרובים ואגש עם הרכב לדיאגנוסטיקה דרכו.

 

לפי מה שאני רואה כרגע זה או משהו באמת במצערת או משהו במנוע סל"ד.

 

אם זה יעלים לי את התופעה - מבחינתי הרכב מיושר מכאנית למצב "חדש".

 

נדווח בהמשך.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

שלום אדי, עם חשמחאי לא יצא לי לדבר, אבל הכיוון שלך דיי נכון, הרעידות כנראה מעידות על כניסת אוויר חלשה למנוע,

שני דברים שאתה. יכול לעשןות בטופם עצמאי היות ואני מכיר אותך בתור בנאדם עם ידייים טובות,

הראשונה והפשוטה יותר היא לוודא תקינוצ של מסנן האוויר, לווודא שאינו סתום,

השני אם אתה חודע איך, לפ רק את מנוע הצעדים לנקות אותו מעט, אפילו עם ספריי קרבורטור

 

עריכה: דיברתי עכשיו גם עם החשמלאי, הוא אומר שברוב המקרים ניקוי של בית מצערת פותר את התקלה, אפשרי עם ספריי קרבורטור, רפשרי עם מנוע עובד, עדיף יותר לנקות עם מנוע כבוי

 

פורסם

חן תודה!



 

למרות שיש לי ידיים טובות ובהחלט יש לי - יש דברים שאני לא אוהב לקחת עליהם אחריות.

 

מסנן האוויר תקין לחלוטין אין כאן כל ספק בכלל - הרכב רק יצא מטיפול וטסט לאחרונה והמכונאי שמטפל לי ברכב הוא תותח לא קטן - אני מטפל באחים קצב סוכנות משנה חולון כבר שנים ארוכות.

 

מעולם לא דיווחתי על התקלה הזו להם או ניסיתי לאפיין אותה כי עד היום תמיד חשבתי שזה קשור באמת לניקוי מצערת - והרכב עבר טיפול סמוג דוקטור כמו שציינתי, שבהחלט - הוציא לא מעט פיח מהמנוע.

 

צינורית וואקום נראית לי תקינה כי בזמן שעשינו את הבדיקה היא פשוט מעכה לפחית את הצורה כשנגמר החומר.

 

את מנוע הצעדים אני מתאר לעצמי שמעולם לא ניקו ברכב הזה.

 

מה שנשאלתי ע"י משה היה אם הרכב מגיב לרעידות האלו גם כשאני משלב להילוך רוורס ואת זה לא בדקתי אבל אני חושב שאין את הבעיה הזו כשאני עומד על רוורס - למרות שאני ממש לא בטוח כי אף פעם לא עמדתי מספיק ברוורס בכדי לבדוק את זה - מצד שני, אני מאמין שהייתי שם לב לזה אם זה היה קורה.

 

מעניין מה התיאוריה מאחורי הכל.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

חן וחברי הפורום

 

מה דעתכם - יתכן ומדובר בטיפול דומה?

 

https://www.youtube.com/watch?v=i82s4ZfR2js דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

חן תודה!

 

 

למרות שיש לי ידיים טובות ובהחלט יש לי - יש דברים שאני לא אוהב לקחת עליהם אחריות.

 

מסנן האוויר תקין לחלוטין אין כאן כל ספק בכלל - הרכב רק יצא מטיפול וטסט לאחרונה והמכונאי שמטפל לי ברכב הוא תותח לא קטן - אני מטפל באחים קצב סוכנות משנה חולון כבר שנים ארוכות.

 

מעולם לא דיווחתי על התקלה הזו להם או ניסיתי לאפיין אותה כי עד היום תמיד חשבתי שזה קשור באמת לניקוי מצערת - והרכב עבר טיפול סמוג דוקטור כמו שציינתי, שבהחלט - הוציא לא מעט פיח מהמנוע.

 

צינורית וואקום נראית לי תקינה כי בזמן שעשינו את הבדיקה היא פשוט מעכה לפחית את הצורה כשנגמר החומר.

 

את מנוע הצעדים אני מתאר לעצמי שמעולם לא ניקו ברכב הזה.

 

מה שנשאלתי ע"י משה היה אם הרכב מגיב לרעידות האלו גם כשאני משלב להילוך רוורס ואת זה לא בדקתי אבל אני חושב שאין את הבעיה הזו כשאני עומד על רוורס - למרות שאני ממש לא בטוח כי אף פעם לא עמדתי מספיק ברוורס בכדי לבדוק את זה - מצד שני, אני מאמין שהייתי שם לב לזה אם זה היה קורה.

 

מעניין מה התיאוריה מאחורי הכל.

 

היי

 

אם יש לך כמה ימים אנסה לברר את התופעה הזו, שאגב ידועה בסוג הרכב הזה.

יש לי כמה לקוחות טובים שמומחים בסוג הרכב שלך.

אז עד סוף השבוע אשתדל לתת לך תשובה.

 

בברכה

מאיר

פורסם

מאיר תודה!



 

הסמוג דוקטור ניקה מהרכב המון פיח אבל נראה לי באמת שבית המצערת אצלי גם כן זקוק לניקוי קטן - בכל מקרה אני אשמח לתגובתך בעניין כי כל פיסת מידע תעזור לי.

 

אם זה משהו שאני יכול לעשות גם כן אצל סלים אז אני אשמח לחזור אליו שוב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

טוב -



 

אחרי קצת שיעורי בית - מדובר במצערת אלקטרונית לפי כל הבירורים שעשיתי

 

לא רוצה לנקות או לפרק דבר כזה לבד - למה?

 

המחיר הכי זול שמצעתי לאחת חדשה בTOYODIY הוא 1000 אירו לפני מיסים ומשלוחה :shock::shock::shock:

 

ניגש למכון מקצועי ונעשה ניקוי יסודי כשיתאפשר לי - זה יעלה לי פחות מעשירית מאשר להרוס בטעות מצערת ואלוהים יודע מה עוד.

 

חברים המון תודה על העזרה והייעוץ!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

1000 יורו?! :shock: :shock:

 

עשית החלטה נבונה, ניקוי מצערת לא עולה מליונים.

 

למרות שתדע שהייתה לי פונטו מנוע 16V ששם זו מצערת אלקטרונית ולא מכנית, וביצעתי פירוק וניקוי לבד בחצר, לא קשה במיוחד והרכב נסע עוד המון מאז והשתפר מצב הרעידות, ככה שלא יודע כמה אפשר להרוס

פורסם

שמע זה רכב שאין ממנו הרבה אקסמפלרים בארץ.



 

למצוא אחת כזו בפירוקית זה נדיר כמעט כי גם ככה זה רכב שלא הולך לקהל ייעד מהסוג שבד"כ מרסק רכבים ועוד יותר "גרוע" מדובר בטויוטה - הרכב כנראה ישרוד מלחמה אטומית ויחיה הרבה אחריי :-D

 

תוסיף לזה שהטויוטה הספציפית הזו - האוונסיס, היא דגם שמיועד לשוק האירופאי (ובגלל זה גם אנחנו נהנים ממנו) ולשוק האוסטרלי - היא מיוצרת באנגליה ובאוסטרליה וביפן (יש שם מועדון שלם לחובבי אוונסיס דור שני) - לא בארה"ב

 

וזה אומר שקשה למצוא לה חלקים בטירוף! ואם מוצאים הם יקרים.

 

חלקי פלסטיקה - אין מה לדבר בכלל, רצח!

 

חלקי מנוע - הרוב במחיר שפוי לחלוטין אבל חלקים גדולים וחיישנים - יקרים!

 

האחזקה של הרכב הזה מאוד שפויה סה"כ - לפחות עד עכשיו כן? אבל אין מה לעשות, הוא עדיין רכב שלא נמכרו כאן הרבה חתיכות ממנו וגם אין לו שוק אמריקאי ולכן יקר יותר מרוב הטויוטות שתקנה כאן.

 

אני שנה שלישית עם הרכב ואני מתכוון להחזיק אותו עד שהוא יהיה אצלי לפחות 5-6 שנים, לפחות - התכנית המקורית היא להחזיק אותו עשור ולהמשיך הלאה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

היי אדי, מה נשמע?

מה עשית בסוף עם המצערת?

האמת, שמאז שדיברנו, ואני לא בנאדם סבלני,

אמרתי לעצמי מה כבר יכול להיות?

אז פירקתי את הסעפת אוויר אצלי ברכב,

ועשיתי גם ניקוי, בתור התחלה,

הרכב אצלי ובעיקר התא מנוע והמנוע, מאוד נקיים תחזוקה שוטפת,

יחד עם זאת מאז שדיברנו באמת שמתי לב שגם אצלי יש רעידה ממש קטנה בסרק,

אז אמרתי מה כבר יכול להיות?

פירקתי סעפת אוויר, וניקיתי את המצערת (משני הצדדים שלה),

התפלאתי כמה שחור יצא משם!

אני לא האמנתי.

מה קורה איתך? מה אתה עשית בסוף?

לקח לי בדיוק 20 דק', פירוק, ניקוי והרכבה והנעה מחדש.

את ההבדל הרגשתי מיד, אין ספק שיש שיפור לטובה.

 

וכן, במקרה של האוונסיס אתה צודק,

אין הרבה מהדגם הזה בארץ, לדעתי האישית זה רכב מיוחד,

ואני שמח לשמוע שאתה שומר עליה כל כך טוב.

 

פורסם

חן תודה רבה, הכל טוב

 

אתה מיומן בזה מן הסתם ואתה יודע לעשות עבודות כאלו היטב.

 

בית המצערת באוונסיס יושב באזור לא הכי נוח לגישה - הוא יושב ממש צמוד לקיר האש ואני לא יודע אם צריך כלים עם זווית גישה מיוחדת בכדי לפרק אותו בנוסף לכך אם אני מפרק בית מצערת אני בוודאי אטרך להחליף שם אטם כלשהוא, לפחות אחד.

 

וכמו שאתה רואה - לא מדובר ברכב שיש ממנו יותר מידי בנמצא אז אני פשוט לא רוצה לקחת על זה אחריות, אפילו אם אני יודע שזו עבודה פשוטה ובהחלט, יש לי ידיים טובות - אני מעדיף לשלם לבעל מקצוע כמה מאות שקלים.

 

בשביל רכב שאני מתכוון להחזיק הרבה זמן - זה שווה לי את זה, כי הרכב יהיה מיושר מכאנית לחלוטין!!!

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3


×
×
  • תוכן חדש...