Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רעידות בהגה בזמן עצירה יונדאי i20 מודל 2011 - המוסך טעון שזה לא ברקסים


MrHicUp
שימו לב! השרשור הזה בן 4154 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מתנצל מראש אם הסיפור מעט ארוך... הרכב הוא עם 30K ק"מ.

השתלשלות האירועים:

 

נתחיל מזה שהרכב הוא רכב מהעבודה בליסינג מימוני ועבר פגיעה כתוצאה מחיתוך של נהג שאילץ אותי לסטות ולפגוע במעקה הפרדה מבטון שמפריד בין שני נתיבים דו מסלוליים. למרבה המזל לא נגרם שום נזק הקשור לפחחות, הרכב שלם. מה שקרה זה ששני הגלגלים השמאליים חטפו מכה.

לאחר שעצרתי וראיתי שלכאורה כלום לא קרה המשכתי ליסוע והרגשתי רעידות מהרכב. בבדיקה התברר שהג'אנט התעקם.

ב"צימיגי ביטון" בעפולה בדקו וקבעו כי הג'אנט האחורי שרד והוא תקין אך את הקדמי החליפו. בנוסף הם שלחו את הרכב לכיוון פרונט "תלת מימד" (אין לי מושג כמה זה באמת שווה משהו...ה"תלת").

נשארתי רק עם טסות מעט שבורות, לא ביג דיל אבל לאחר הטיפול עשה רושם שהרכב נוסע תקין.

לאחר כמה שבועות התחלתי בהדרגה להרגיש שבבלימות אני מרגיש רעידות. במהלך נסיעה רגילה אין רעידות רק בבלימה. העניין החל מציק יותר ויותר וגם אבא שלי שנהג ברכב אמר , ואני מצטט, "ממש לא נעים לבלום ברכב שלך".

היום לקחתי את הרכב למוסך מורשה יונדאי בעפולה בשם "עפולה מוטורס". סיפרתי לאחראי שם את כול השתלשלות הארועים ונתתי לו לבדוק את הרכב. לא טרחתי להסתכל ולבדוק אותו, בינתיים עשיתי קצת קניות עם אשתי. לאחר חצי שעה הוא מתקשר ואומר לי שהם פירקו, בדקו וכו', וכי עלי ללכת לבדוק את הגלגל הימני הקדמי(!?) של הרכב כי הוא ממש מסתובב בשמיניות... מוזר כי אחרת היה מורגש משהו גם בנסיעה רגילה ולא רק בעצירה. נסעתי ל"צמיגי ביטון" בעפולה , זה ממש קרוב, שם הוחלף הג'נט השמאלי ובוצע כיוון הפרונט. הפועל שם בדק את הגלגל והכול נמצא תקין, אין אפילו צורך לאזן. באדיבותו הציע הפועל כי יבדוק גם את הצמיג השמאלי בו בוצעה החלפת הג'אנט וגם בו לא נמצא חוסר איזון משמעותי, רק משהו פעוט, אשר הוא מייד טיפל בזה ע"י איזון, כמובן. ברור שהבעיה נשארה בעינה עומדת. חזרתי למוסך ובקשתי שיבטל את החיוב על חצי שעת עבודה בשווי 125 ש"ח ולו רק בשביל הפרנציפ , כי הרי אני לא שילמתי אלא מקום עבודתי, אך הרגשתי שנעשה כאן אבל. אין מצב שהם בדקו לעומק את הבעיה ויש להניח שהם אפילו לא טרחו לבצע נסיעת מבחן של לפחות 10 דק' בכביש הפתוח. לטענתם הם נתנו לגלגל להסתובב חופשי כשהוא מורכב בזמן שהוא על הליפט ושם הם ממש ראו אותו מזגזג... הם כמובן לא הסכימו לבטל את החיוב ובאו אלי בטענות שאני מטיח בהם ככה האשמות. אבל אני חושב שבדיקה של המכונה יותר אמינה ובוודאי כשהגלגל מפורק. יצאתי מהמוסך כשאני מודיע לו שרכבי לא יכנס יותר אליהם וגם שאר רכבי העובדים שאני מכיר בחברה שלי. לאחר כמה דקות הוא התקשר ודרש שאלך ל"צמיגי ביטון" ואבקש מהם שירימו את הרכב על הליפט וללא פירוק ייתנו לגלגל להסתובב חופשי ושאחזור אליו עם תוצאות הבדיקה. כמובן שלא ביצעתי זאת כי זה כבר יידרוש איזשהו תשלום בגלל ההתעסקות ואם מישהו צריך לשלם את זה זה המוסך שאמור לעמוד מאחורי קביעתו ה"מקצועית".

 

סיכום ושאלות:

ההגה ממשיך לרעוד בזמן בלימות.

מה לדעתכם יכולות להיות הסיבות לכך? מה דעתכם על מקצועיותו של המוסך? האם קיים קשר בין הפגיעה הראשונה לבין הבעיה הנוכחית(לדעתי כן)?

 

תודה לכול העוזרים וסליחה אם הארכתי יותר מידי במילים. :-)

 

עריכה:

הרעידות מורגשות כאילו מלמטה, ממש מכיוון הבלמים, כמובן שזה מקרין ויוצר רעידות גם בהגה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום

הייתי מציע לך שתעשה את הניסוי הבא,

תחליף את הגלגל הקדמי הימני שמזגזג בגלגל אחורי ותסע ברכב.

אם כלום לא משתנה אז אני חושב שהבעיה היא מצלחות בלימה עקומות, וזה לא ניתן לראות בעין. ולדעתי לא קשור לפגיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוב המקרים, אכן מדובר בצלחות בלם קדמיות שהתעוותו.זה קורה כאשר מחממים היטב עד כדי טיגון את הבלמים בירידה ולא בולמים נכון את הרכב (בירידה חזקה הורדת הילוך בהתאם להורדת מהירות או פשוט לא לנסוע במהירות גבוהה מידי גם אם כזו מותרת בכביש).

דוגמא: בכביש עוקף קריות מותר לנסוע 100 קמ"ש ו-100 מטר לפני הירידה למחלף אתא דרום (לכיוון מרכז ביג) המהירות יורדת לפי תמרור ל-70.אבל הירידה שם מאוד חזקה ומהירות של 50 מתאימה יותר.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אלך למוסך אחר, זה שלרוב אני הולך אליו, רק שההוא בחיפה, אבל אני יותר סומך עליהם, פשוט ההוא נפתח לאחרונה וחשבתי שיותר קרוב, יותר מהר ונוח, מסתבר שטעיתי....

 

אם כלום לא משתנה אז אני חושב שהבעיה היא מצלחות בלימה עקומות, וזה לא ניתן לראות בעין. ולדעתי לא קשור לפגיעה.

 

אז איך מוסך, טוב ככול שיהיה, אמור לעלות על תקלה מסוג זה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אני לא מצליח להבין איך פגעת במעקה בטון בלי פגיעת פחחות/פלסטיק?! :?

או שאולי התכוונת שאין פגיעות שלדה? ואם לזה התכוון המשורר, כיצד נקבע הדבר?

האם הודפס לך דו"ח כיוון גלגלים? אם כן, האם תוכל להעלות אותו לכאן על מנת שיפוענח ע"י מי שמבין.

 

למה הכוונה כשבמוסך יונדאי אמרו לך ללכת לבדוק את הגלגל הימני? מאיזו סיבה? מדוע הם לא בדקו את הסיבה לשמיניות ונתנו פיתרון? מתי הם טענו כי לא מדובר בברקסים?

אין מדובר לדעתי בבעית גלגל/צמיג שכן כמו שאמרת, בעלי המקצוע בדקו זאת ומצאו אותם תקינים (כשהם מפורקים מהרכב, ולא זה לא יותר אמין, רק מנטרל/מבודד השפעות של גורמים וחלקים אחרים במכלול ההנעה). מכאן משתמע שהבעיה קיימת בשאר חלקי הרכב בין אם בבלמים כמו שעלה כאן או בחלק אחר.

 

מדוע אתה דורש מהמוסך החזר? האם לא בוצעה עבודה? האם הוצעה לך דרך כלשהי/הצעת מחיר על סידור הבעיה?

אם אתה שואל אותי, למוסך לא מגיע לקוח כמוך...אבל כמובן זה רק מהחצי סיפור שאתה מעלה כאן. הם בדקו, ומצאו משהו - אתה מסרב להאמין ומשליך בהם שלא תיכנס אליהם יותר ואף אחד מהחברה שלך...הם לא מוותרים עליך לגמרי ומציעים לך לחזור לצמיגייה על מנת שיבדקו את טענתם. הרי כך או כך תצטרך לטפל בבעיה (וזה יעלה כסף).

 

הסיכום שלי:

סיבות - בעיה בבלמים (רפידות/דיסקים), בעיה אחרת במערכת ההיגוי.

מקצועיות המוסך - לא סיפרת אם הציעו לתקן משהו או לא. מעבר לאיבחון השטחי של גלגל שמסתובב בשמיניות - מה ניתן כפיתרון מבחינתם? לא ברור מדבריך מה עוד בוצע ע"י המוסך.

הקשר לתאונה - אם אתה אומר שהבעיה בבלימה התחילה בהדרגתיות אחריה, אז יתכן גם שלא וסבה"כ מדובר באמת במשהו בבלמים. אבל מצריך בדיקה מעמיקה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבקש להחליף צלחות קדמיות , בדרך כלל זו הסיבה .

ואם הרכב כבר על הליפט שיבדקו משולש קדמי ותפוחים .

אלוף צפון אמריקה בפינג פונג כיס !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אני לא מצליח להבין איך פגעת במעקה בטון בלי פגיעת פחחות/פלסטיק?!

או שאולי התכוונת שאין פגיעות שלדה? ואם לזה התכוון המשורר, כיצד נקבע הדבר?

האם הודפס לך דו"ח כיוון גלגלים? אם כן, האם תוכל להעלות אותו לכאן על מנת שיפוענח ע"י מי שמבין.

 

למה הכוונה כשבמוסך יונדאי אמרו לך ללכת לבדוק את הגלגל הימני? מאיזו סיבה? מדוע הם לא בדקו את הסיבה לשמיניות ונתנו פיתרון? מתי הם טענו כי לא מדובר בברקסים?

אין מדובר לדעתי בבעית גלגל/צמיג שכן כמו שאמרת, בעלי המקצוע בדקו זאת ומצאו אותם תקינים (כשהם מפורקים מהרכב, ולא זה לא יותר אמין, רק מנטרל/מבודד השפעות של גורמים וחלקים אחרים במכלול ההנעה). מכאן משתמע שהבעיה קיימת בשאר חלקי הרכב בין אם בבלמים כמו שעלה כאן או בחלק אחר.

 

מדוע אתה דורש מהמוסך החזר? האם לא בוצעה עבודה? האם הוצעה לך דרך כלשהי/הצעת מחיר על סידור הבעיה?

אם אתה שואל אותי, למוסך לא מגיע לקוח כמוך...אבל כמובן זה רק מהחצי סיפור שאתה מעלה כאן. הם בדקו, ומצאו משהו - אתה מסרב להאמין ומשליך בהם שלא תיכנס אליהם יותר ואף אחד מהחברה שלך...הם לא מוותרים עליך לגמרי ומציעים לך לחזור לצמיגייה על מנת שיבדקו את טענתם. הרי כך או כך תצטרך לטפל בבעיה (וזה יעלה כסף).

 

הסיכום שלי:

סיבות - בעיה בבלמים (רפידות/דיסקים), בעיה אחרת במערכת ההיגוי.

מקצועיות המוסך - לא סיפרת אם הציעו לתקן משהו או לא. מעבר לאיבחון השטחי של גלגל שמסתובב בשמיניות - מה ניתן כפיתרון מבחינתם? לא ברור מדבריך מה עוד בוצע ע"י המוסך.

הקשר לתאונה - אם אתה אומר שהבעיה בבלימה התחילה בהדרגתיות אחריה, אז יתכן גם שלא וסבה"כ מדובר באמת במשהו בבלמים. אבל מצריך בדיקה מעמיקה יותר

 

לא הוצע שום טיפול ושום הצעת מחיר לא ניתנה.

לדעתי מוסך לא אמור לשלוח אותך לצמיגיה, אם יש תקלה שהוא טוען שהוא עלה עליה עליו לבצע את התיקון גם אם זה אומר לבצע "תיקון חוץ" שלא אצלו אלא אצל גורם אחר כאשר ברור שאתה משלם עוד קצת גם על השירות. זה מקובל וכך היה לי גם בטיפול חשמל ברכבי הפרטי, בלי להיכנס לסיפור שלו, אך זה מקובל. מדוע אני צרך לתזז ולאמת את התקלה שהוא טען לה? בסוף גם התברר שהוא טעה! :|

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים איתך.

רק לא ברור איך זה הגיע למצב שהוא שולח אותך לבדוק את זה במקום אחר. האם הוא ידע שהיית בצמיגייה קודם לכן? אם כן, אולי הוא יצא מנקודת הנחה שלהם יש אחריות בנושא? ואם לא, אז יתכן ויש אמת במירמורך, ואם כך הדבר, לא ברורה לי התנהלות המוסך (אבל עדין מגיע להם תשלום על עבודתם, לא מזה הם יחייו).

 

האם תואיל לשתף את כולנו מה היתה הבעיה, כיצד נפתרה והיכן?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתחיל מכך ששיתפתי את המוסך בכול מה שקרה כפי שציינתי בפניכם, לגבי הפגיעה הראשונה.

גם ציינתי בפניו שהפגיעה היתה רק בשני הגלגלים בצד שמאל ולמרות זאת נבדקו כול הגלגלים כולל כיוון פרונט.

 

מבחינת התנהלות המוסך: חבל על הזמן, אין מצב שבחצי שעה, הם גם נסעו נסיעת מבחן, שאז בטוח ניתן להבחין בתקלה ולהרגיש אותה, כך שמי שמקצועי אמור כבר לקבל דיאגנוסטיקה ראשונית, גם העלו על הליפט, פרקו גלגלים, בדקו צלחות ברקס, וכו' וכו'...

 

לדעתי(וכאן טעיתי) הוא טיפס על הסיפור שסיפרתי לו ונפנף אותי מהר בטענה על גלגל עקום, כאילו זה חלק מכול הסיפור הראשון, ואז, לך תשבור את הראש מול הצמיגיה, הרי ביום שישי, יום קצר, תן לבצע כמה שיותר כניסות והוצאות רכב... למרות שתאמתי הגעה מראש.

 

הייתי כנראה צריך רק לומר מה יש לרכב בלי הסיפור המקדים ואז נראה אותו...

 

אני אלך למוסך יונדאי בחיפה ואדרוש מהם לתקן ויהי מה, גם אם זה מצריך טיפול חיצוני, שהכול יבוצע עלידם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדאי לגשת למוסך מורשה יונדאי ג.פ.י מוטורס באיזור תעשיה עכו דרום .חזור לדווח על ממצאי הבדיקה והטיפול בתקלה.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אני לא מצליח להבין איך פגעת במעקה בטון בלי פגיעת פחחות/פלסטיק?! :?

 

מעקות בטון בנויים כך שהגלגל מטפס עליהם, שים לב לחלק התחתון הרחב והנמוך שלהם ואיך פרופיל המעקה משתנה ככל שעולים למעלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מודע לשיפוע הקיים במעקים מסוג זה, וחס וחלילה לא מלין על כך שלא נגרם נזק לפותח השרשור. פשוט מנסה להבין את חומרת הנזק שבאמת נגרם. לא חסרים תאונות עם המעקים האלו שנגמרו בצורה גרועה יותר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנסיעה למזלי לא היתה מהירה, זה היה דיי קרוב לצומת מרומזרת, והצלחתי לשבור ימינה חזרה כך שהפגיעה היתה באמת רק כמעיין שפשוף של הטסות ולא פגיעה של קידמת הרכב....

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4154 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...