Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה FRV - מדחס של מזגן מתנתק לסירוגין בעמידה בצומת


outlander
שימו לב! השרשור הזה בן 4391 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אוקיי, תודה רבה על הניסיון האישי המרגיע...

 

אגב, לא ניסית להגביר את עוצמת המאוורר ולמדוד אם זה משפיע?

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אם אתה לא רגוע וזה מפריע לך להנות מהשימוש באוטו (עצם החשש שמשהו לא תקין), כנס באמת לבדיקת לחצים במערכת, כדי שבעל מקצוע עם ציוד יאשר לך אם זה תקין או לא תקין.

 

אני חושב שזה תקין, ופגשתי את התופעה הזו בכמה מכוניות, אבל בעל מקצוע אני לא.

 

עם כל הכבוד לפורום, כל מה שנכתב כאן זה בגדר המלצה וחוות דעת בלבד בשלט רחוק, וזה לא תחליף לבדיקה מעשית בשטח.

 

בהזדמות אבדוק מה קורה אצלי במהירויות מאוורר שונות.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה.

 

הנה תשובה שקיבלתי בפורום הונדה:

 

"תקין. ככה זה עם התקן יורו 4-5. בכדי שלא "יהיה ביזבוז" של אנרגיה\חשמל\דלק. אז הוא עובד רק לזמן ש"צריך". אותו הדבר או בדומה גם המאוורר של מנוע. הוא עובד בעוצמה חלשה ובמידת הצורך מתחזק. לגבי הריח: תחליף מסנן אויר למזגן -אפילו לבד".

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה שזה עדיין לא לגמרי ברור, למרות שהדברים נאמרו כאן:

 

כאשר המדחס פועל הוא מקרר את הקרר (גז קירור). למדחס יש יכולת לקרר היטב גם כאשר עומדים ברמזור ביום חם מאד, מה שאומר שעצמתו היא למעלה מן הדרוש ביום רגיל.

 

לכן, אם יפעל המדחס באופן רצוף הוא יקפיא חלקים מהמערכת, וזה לא טוב. לכן יש חיישן קור שמנתק את המדחס כאשר הקור מגיע לגבול שנקבע מראש, וכאשר הקור יורד לאחר כמה שניות - מחבר את המדחס שנית, וכן הלאה.

 

ההפעלה והכיבוי של המדחס, לסירוגין, מעידות על הגעת המערכת לגבול הקור שנקבע מראש, ולכן מעידות על עצמת קירור חזקה ולכן על תקינות המערכת.

 

זה לא מעיד שכל המערכת היא ללא פגם כלל, אבל זה סימן טוב מאד לכך שהמערכת תקינה.

 

ולכן, זו אחת הבדיקות הראשונות שעושים במוסך שמתקן מזגנים.

 

כלומר: הפעלה והפסקה של המדחס זה סימן טוב ולא סימן רע.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה שזה עדיין לא לגמרי ברור, למרות שהדברים נאמרו כאן:

 

כאשר המדחס פועל הוא מקרר את הקרר (גז קירור). למדחס יש יכולת לקרר היטב גם כאשר עומדים ברמזור ביום חם מאד, מה שאומר שעצמתו היא למעלה מן הדרוש ביום רגיל.

 

 

רק תיקון קל:

המדחס עצמו לא מקרר שום דבר.

 

תפקיד המדחס הוא לשאוב את הקרר מהמאדה, לדחוס אותו ולהזרים למעבה, או במילים פשוטות המדחס אחראי לזרימת הקרר במערכת.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במקרה שזה עדיין לא לגמרי ברור, למרות שהדברים נאמרו כאן:

 

כאשר המדחס פועל הוא מקרר את הקרר (גז קירור). למדחס יש יכולת לקרר היטב גם כאשר עומדים ברמזור ביום חם מאד, מה שאומר שעצמתו היא למעלה מן הדרוש ביום רגיל.

 

לכן, אם יפעל המדחס באופן רצוף הוא יקפיא חלקים מהמערכת, וזה לא טוב. לכן יש חיישן קור שמנתק את המדחס כאשר הקור מגיע לגבול שנקבע מראש, וכאשר הקור יורד לאחר כמה שניות - מחבר את המדחס שנית, וכן הלאה.

 

ההפעלה והכיבוי של המדחס, לסירוגין, מעידות על הגעת המערכת לגבול הקור שנקבע מראש, ולכן מעידות על עצמת קירור חזקה ולכן על תקינות המערכת.

 

זה לא מעיד שכל המערכת היא ללא פגם כלל, אבל זה סימן טוב מאד לכך שהמערכת תקינה.

 

ולכן, זו אחת הבדיקות הראשונות שעושים במוסך שמתקן מזגנים.

 

כלומר: הפעלה והפסקה של המדחס זה סימן טוב ולא סימן רע.

 

דני

ברכבים שבהם מותקן מדחס בעל ספיקה משתנה המדחס אף פעם לא מתנתק אלא עובד כול הזמן ורק הספיקה משתנה בהתאם לטמפ' הנדרשת ומידע המתקבל מחיישנים שונים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואין בכלל פולי קלאץ', המדחס מסתובב כל הזמן עם המנוע.

 

אגב, האם פעולת מדחס כזה שקופה לחלוטין לנהג, ולא מגרישים מעבר מספקה נמוכה (מזגן כבוי) לספיקה מלאה?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדחס עצמו לא מקרר שום דבר. תפקיד המדחס הוא לשאוב את הקרר מהמאדה, לדחוס אותו ולהזרים למעבה, או במילים פשוטות המדחס אחראי לזרימת הקרר במערכת.

 

אתה צודק!

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואין בכלל פולי קלאץ', המדחס מסתובב כל הזמן עם המנוע.

 

אגב, האם פעולת מדחס כזה שקופה לחלוטין לנהג, ולא מגרישים מעבר מספקה נמוכה (מזגן כבוי) לספיקה מלאה?

במקרה של הרכב שלי שבו יש מדחס בעל ספיקה משתנה לא מרגישים שום שינוי כלומר, אין את 'הטיק' של הממסר או עליית סל"ד בזמן סיבובי סרק וגם לא מרגישים שפתאום יש עומס נוסף על המנוע.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואין בכלל פולי קלאץ', המדחס מסתובב כל הזמן עם המנוע.

 

אגב, האם פעולת מדחס כזה שקופה לחלוטין לנהג, ולא מגרישים מעבר מספקה נמוכה (מזגן כבוי) לספיקה מלאה?

פעולת מדחס בעל ספיקה משתנה שקופה לחלוטין לנהג.

אגב, לרוב סוגי מדחסים האלו יש מצמד רגיל לגמרי מסוג אלקטרומגנט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4391 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...