Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5207 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תקפה אותי מכת שידרוגים בתקופה האחרונה והחלטתי שגם את הרמקולים הביתיים צריך לשדרג.

הרמקול עצמו שייך למערכת של פנסוניק מלפני בערך 12 שנים, ברמקול היו 3 אלמנטים: מידבאס 5", רדיאטור פאסיבי,טוויטר. כול האלמנטים הם 8 אום. העפתי את הטוויטר והרדיאטור והשארתי רק את המידבאס שישמש כמידראנג' שישולב לסט של טמפו 5.25 וכול זה ישב על קרוס של דוטק. והנה הקטץ' צריך לבנות קרוס :shock:.

התייעצות עם החבר לאנספורס - אדי (מהנדס קרוסים :lol: ) הוחלט לבנות קרוס פשוט בשביל המידראנג' עם קבלים בערך של 26UF וסליל בערך של 0.6MH.

בבניה עצמה חיברתי קבלים במקביל על מנת להגיע לערך הרצוי והכול חובר לסליל.

לאחר שכול חובר ביחד ועבר בדיקה בעזרת יחס"פ ומכבי אש :lol: (הם וידאו שהקרוס לא יצא מכלל שליטה) התוצאה פשוט מדהימה, הרמקולים חוברו כרגע לסאב של לוגיטק שמשמש גם כמגבר ומשם למחשב. (בעתיד אני מתכנן לחבר אותם למגבר של רכב אך זה פרויקט המשך8) ). בדיקת הסאונד בוצעה עם FOCAL CD NO'7 כדי להנות מאיכות הצליל:-D .

 

כמה תמונות:

2012-03-21 14.37.32.jpg

2012-03-21 16.28.41.jpg

2012-03-21 17.02.36.jpg

2012-03-22 00.36.35.jpg

Leon 2014: HU: OEM | TW: MT23|MID: PROFI PHASE | AMP: Genesis Profile 4 | MONO: JL :

|Audio 250\1 | SUB: DLS Kw10|ALPINE PXE H650

פורסם

יפה!



 

יש כמה דברים שאני רוצה לאמר ולהוסיף.

 

1. אני מת על עבודות הDIY האלו ובאמת - כל מי שרוצה לנסות לשפר סט, רגע לפני הרמת הידיים והמעבר האולי מיותר למערכת אקטיבית שזוללת משאבים כמו מקום פנוי, כסף, כסף, כסף, ריבוי אלמנטים ופרוססינג מיותרים - פנו אליי בלי להתבייש.

 

2. עד עכשיו אנחנו שמערנו ודיברנו על סאונד בפורום - בקרוב, אני מקווה שגם נתחיל "לראות" מה באמת קורה לסאונד בזמן שאנחנו שומעים אותו - על גבי דפי הפורום.

 

אני לא חושב שעד היום באמת הבנו מה קורה בתוך הקרוס הפסיבי.

אני חושב שכלפי קרוסים פסיביים חוץ מהחישוב הראשוני אנחנו חיים בעוורון מוחלט ולא יודעים מה באמת קורה שם ובגלל זה אנחנו עוברים למערכות מבוססות הגברה וחיתוכים אקטיביים - מהר מידי.

 

אני ממתין לציוד מסויים שיגיע אליי ואז מיד, בכל רגע שיהיה לי אני מתכוון להריץ ניסויים קטנים ולשתף אתכם בהם - אני מקווה שאנחנו נוכל להתחיל "לראות" סאונד בכדי שנוכל לשלוט על הקרוס הפסיבי והתכנון שלו בצורה הרבה יותר מדוייקת.

 

לדעתי - החסכון בעלויות הכספיות כאן יכול להיות פשוט עצום והמערכות שיתחילו לצוץ בפורום יהיו הרבה יותר חכמות ומשלבות יותר שיטות עבודה מאשר DSP+ מאתיים ערוצי הגברה + תשתית חשמל חדשה + בעל רכב אחד מאוד מבולבל.

 

--------------- לגבי הסט הנוכחי

 

אתה פיצלת את החיווט הראשי לקרוס שבנית דרך היציאות לוופרים? -> לדעתי אם זה המצב, תעביר את הכניסות לקרוס החדש שיתחברו במקביל לכניסה הראשית מהמגבר לקרוס כי אם זה כמו שאני חושב אתה גם משנה את החיתוך לוופרים.

 

האם יש בעיית איזון הספק בין הרכיבים?

 

כלומר - האם כשאתה מגביה אתה שומע שהטוויטרים למשל צועקים מידי? או המידים לא חזקים מספיק? או הוופרים?

 

אם כן -> הפרוייקט הבא שלך הוא הוספת LPADים לפני הרמקולם שדורשים הנחתה - לרכיבי 8 אוהם, אתה יכול להביא LPADים עם ערך משתנה, כמו כפתור ווליום אפשר לאמר, ולטוויטרים שהם 4 אוהם אפשר לתכנן 2 עד 3 LPADים שתוכל לחבר בזה אחר זה עד שתיפול על ההנחתה הרצויה.

 

מה שאתה תקבל בסוף זה סט שבאמת נשמע נפלא בגלל שהרמקולים משלימים אחד את השני מבחינת תחומי התדר אבל גם יהיה בינם איזון הספק שיגרום להם לנגן בצורה מאוזנת.

 

תיקח את זה ותכניס את זה לרכב שיש לך בו יכולת TC ומגבר אחד בריא

 

ואתה תעשה צחוק מהרבה מאוד אנשים...

 

אה כן - תעשה לעצמך טובה, תקפוץ לחנות יצירה ותקנה לך לוח MDF קטן באיזה 10 שקלים במקום החתיכת קרטון המסוכנת והמסכנה הזאת ותשים עליה את חלקי הקרוס.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם
אתה פיצלת את החיווט הראשי לקרוס שבנית דרך היציאות לוופרים?

 

לא פיצלתי פשוט הקרוס שבניתי מחובר כמו פילטר רק לאלמנט שהוא 8אום וממנו יוצא חוט שמתחבר ליציאה של הוופרים, הוופרים במקרה הזה מחוברים ישירות לקרוס הרגיל, לגבי איזון הכול מושלם יש הרמוניה בין הצלילים. את הטווירים אני יכול להנמיך ולהגביר בקרוס (3DB,0,-3DB) וכרגע הם על 0 ובמאמת שומעים מצויין.

Leon 2014: HU: OEM | TW: MT23|MID: PROFI PHASE | AMP: Genesis Profile 4 | MONO: JL :

|Audio 250\1 | SUB: DLS Kw10|ALPINE PXE H650

פורסם

חכה שתכניס אותם לרכב... :?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

תגיד אפשר מזה לעשות ספק כוח למגבר של רכב שיעבוד בבית?

2012-03-22 18.28.22.jpg

2012-03-22 18.27.58.jpg

2012-03-22 18.27.35.jpg

Leon 2014: HU: OEM | TW: MT23|MID: PROFI PHASE | AMP: Genesis Profile 4 | MONO: JL :

|Audio 250\1 | SUB: DLS Kw10|ALPINE PXE H650

פורסם

כאן כבר קטונתי - לבית הוא כבר עובד לפי מה שאני מבין, אתה רוציה להסב אותו לרכב.



 

תריץ חיפוש מישהו עשה כאן משהו כמעט זהה לזה כאן בפורום לפני תקופה של כמה חודשים אחורה.

 

הוא לקח רמקולים 2.1 וסאב של מחשב והתחבר ממערכת החשמל לרכב לכניסת 12V של ספק הכוח של הסאב וופר והפעיל ככה את המגבר שלו, הוא פשוט עקף את כניסת הAC ואני חושב שכמעט כל המערכות האלה של המחשבים עובדות באותה שיטה.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

לא הבנת זה ספק עם שנאי שפירקתי כמו שרואים ממערכת רמקולים של לוגיטק, בעזרת הספק הזה אני שואל אם ניתן להפעיל מגבר של רכב בבית?

Leon 2014: HU: OEM | TW: MT23|MID: PROFI PHASE | AMP: Genesis Profile 4 | MONO: JL :

|Audio 250\1 | SUB: DLS Kw10|ALPINE PXE H650

פורסם

pashok

השנאי שבתמונה נותן 1.9 אמפר שזה יספיק לזרם מנוחה של מגבר רכב רגיל שצורך ללא עומס וללא סיגנל בין 1.2 לבין 2 אמפר. במילים אחרות - לא ואל תנסה. למשל מגבר 4 ערוצים של 60 וואט לערוץ לרכב ימשוך בין 30 ל-40 אמפר בערך בעוצמה מלאה (לדוגמה, מגבר סוני שלי שנותן 60 לכל ערוץ מושך זרם מקסימלי של 31 אמפר כולל) .

 

עדיף כבר לקחת ספק כוח של מחשב. ספק שכזה יכול לתת בין 15 ל-18 אמפר ב-12 וולט.

Skoda Van+ '98 -> Citroen Berlingo '00 -> Citroen ZX '93 -> Suzuki Swift '91 -> Suzuki Jimny '09-> Daihatsu Terios '11

פורסם

אני פירקתי את המערכת מהרכב השבוע, והחלטתי להוסיף לקולנוע ביתי את מה שרציתי כבר שנים, סאב!

חיברתי מגבר 4 ערוצים עם ספק של 12V ו2A והסטב מחובר בגישור, שומעים סבבה, כמובן שמבחינת עוצמה אני מאד מוגל והספק לא מצליח להחזיק הספקים גבוהים, אבל הוא מחזיק עוצמה סבירה בהחלט!

 

שווה לך לעשות ניסוי ולראות את התוצאה, בכל מגבר יש נורת POWER, ברגע שאתה תתקרב לגבול היכולת של הספק היא תתחיל להבהב (נפילות מתח).

 

אבל כמובן שעדיף לך לקנות ספק חזק יותר!

פורסם

תודה על ההסבר, אני אשיג ספק של מחשב ואז אנסה.

Leon 2014: HU: OEM | TW: MT23|MID: PROFI PHASE | AMP: Genesis Profile 4 | MONO: JL :

|Audio 250\1 | SUB: DLS Kw10|ALPINE PXE H650

פורסם

הקבלים מחוברים במקביל, שני קבלים מחוברים אחד 10UF והשני 16UF שניהם ביפולריים 50V.

דרך אגב היום חיברתי את הרמקולים למגבר של רכב בעזרת ספק של מחשב והעוצמה עולה :twisted: .

Leon 2014: HU: OEM | TW: MT23|MID: PROFI PHASE | AMP: Genesis Profile 4 | MONO: JL :

|Audio 250\1 | SUB: DLS Kw10|ALPINE PXE H650

×
×
  • תוכן חדש...