Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5244 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
מצטער להגיד לך אבל אחזקה של רכב עולה הרבה כסף.

ואני בתור סטודנט שלא מקבל תמיכה מההורים, ומשלם על הכול בעצמי, מבין שעם כול הכבוד, אני לא מוכן לנסוע בפח זבל, אז אני נוסע באוטובוס

 

מצטער לאכזב אותך אבל אם תעשה חישוב שנתי של עלות הנסיעה לאריאל ובחזרה באוטובוס 5 פעמים בשבוע אתה תגלה שעלויות רכב נמוכות יותר - למקרה וגם חשבון זה לא הצד החזק שלך זה מסתכם בסך של 9600 ש"ח בשנה. טסט שעולה לרכב כזה 1000 ש"ח בשנה + אפס טיפולים שהוא דורש אתה יוצא שמשלם רק על הדלק... ממלא מיכל של 40 ליטר פעם בשבועיים (בזמנו 260 ש"ח) פעמיים בחודש וזה יוצא הכל ביחד קצת מעל 7000 ש"ח.

 

אז תן לי לבשר לך את הבשורה המפתיעה - הרכב זול יותר מהאוטובוס במקרה הזה ו"הפח זבל" הזה עם כל המגרעות שלו הציל לי את החיים מה ששום רכב קוריאני חדש כנראה שלא היה מצליח לעשות.

 

ושלא נשכח בבקשה שהאוטובוס הוא זה שגרם לתאונה מלכתחילה אז אני לא בטוח עד כמה הבטיחות שלו היא עניין בשבילך אבל לא נראה לי כזה בטוח

לפעמים בחיים עדיף לחשוב לפני שמדברים - זה חוסך הרבה תאמין לי...

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

פורסם
זה נכון שזה טוב ואפילו מאוד להיות תמיד מוכן, להיות תמיד דרוך, לבדוק תמיד את כל הנהגים ולראות אם הם רואים אותך ולהניח שאף אחד לא רואה אותך ולשלוט היטב ברכב והכל ואתה יודע מהאלא מה - שזה לא תמיד מציאותי ועוד יותר לא מציאותי ככל שגיל הנהג עולה והוא נהיה אדיש יותר ופחות דרוך. נהיגה צריכה להיות נינוחה וצריכה להיות מבוססת על כללים. אי אפשר כל החיים לנהוג וכל שניה להיות בסטרס וכל שניה לחשוב מי פה מנסה להרוג אותי ואיך אני נחלץ ממנו.

 

אז מה אתה מצפה, שנהג ממוצע שיושב באוטו ומנצל את הרמזור כדי להירגע, תמיד יסתכל במראה האחורית, במקביל קדימה, וברגע שהוא קולט שהרכב עומד להתנגש בו, פתאום יברח או ימריא? אף נהג אנושי לא סופרמן.

 

אני דווקא מסכים איתך! נהיגה בדריכות מתמדת היא לא מציאותית, כיוון שהנהג יתעייף ויאבד ריכוז תוך זמן קצר. אבל לא על זה מדובר: נהיגה צריכה להתנהל במצב של "עירנות נינוחה" ולא של דריכות גבוהה - אלא אם כן מדובר בתנאים מאוד קשים כמו רחוב צר בנוכחות ילדים או תנאים של שלג\קרח.

 

לא צריך ממש 'לשבת על קוצים' כל הזמן - אבל כן צריך לתכנן קדימה ולחשוב על הגרוע ביותר. זה לא דורש איזושהי דריכות מיוחדת, רק תכנון מעט מוקדם יותר (כלומר, לא לעשות את זה כעומדים להיכנס לצומת, אלא הרחק מראש) וקצת ריכוז. זהו!

 

גם לגבי המקרה שציינת: אין שום קושי לשמור את העיניים על המראות בזמן עצירה, מכיוון שבלאו הכי אין לך עוד כיוונים לחלק אליהם את תשומת הלב שלך. אני לעולם לא מוריד את המשמר (שוב, מבלי להידרך יותר מידי) עד שלא עצרו מאחורי שלושה רכבים לפחות בתור "כיסוי תחת". זה לא דורש ממני שום משאבי ריכוז מיוחדים.

 

ו"הפח זבל" הזה עם כל המגרעות שלו הציל לי את החיים מה ששום רכב קוריאני חדש כנראה שלא היה מצליח לעשות.

 

מה בטיחותי ברכב שבו בלוק המנוע קופץ לביקור בתא הנוסעים בהתנגשות במהירות עירונית?! אני לא מסכים את אופי הדברים שכתב הבחור, אבל בכל זאת אין לי ספק שרכב בטיחותי יותר היה עוזר לך מאוד (לדעתי גם עד כדי מניעת התאונה) וייתכן שהיית יוצא ממנו ללא פגע כלל!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

חבר'ה חבר'ה, עזבו.

 

אוטובוס באמת הרבה פחות בטיחותי מרכב באמצע שנות ה-90, כנ"ל גם רכב קוריאני חדש(הרי הקוריאנים האלה לא מתקרבים לתוצרת הגרמנית המובחרת של שנות ה-90), ובהחלט שכירות במקום אחר ונסיעה ברכב פרטי תהיה הרבה יותר זולה מנסיעה באוטובוס.

 

תעשו מה שאתם רוצים, ובאמת מאחל לכם ובמיוחד לך פותח השרשור, באמת מכול הלב, שלא תהיו במצב כזה כמו שכבר היית בו.

פורסם
אני דווקא מסכים איתך! נהיגה בדריכות מתמדת היא לא מציאותית, כיוון שהנהג יתעייף ויאבד ריכוז תוך זמן קצר. אבל לא על זה מדובר: נהיגה צריכה להתנהל במצב של "עירנות נינוחה" ולא של דריכות גבוהה - אלא אם כן מדובר בתנאים מאוד קשים כמו רחוב צר בנוכחות ילדים או תנאים של שלג\קרח.

 

לא צריך ממש 'לשבת על קוצים' כל הזמן - אבל כן צריך לתכנן קדימה ולחשוב על הגרוע ביותר. זה לא דורש איזושהי דריכות מיוחדת, רק תכנון מעט מוקדם יותר (כלומר, לא לעשות את זה כעומדים להיכנס לצומת, אלא הרחק מראש) וקצת ריכוז. זהו!

 

גם לגבי המקרה שציינת: אין שום קושי לשמור את העיניים על המראות בזמן עצירה, מכיוון שבלאו הכי אין לך עוד כיוונים לחלק אליהם את תשומת הלב שלך. אני לעולם לא מוריד את המשמר (שוב, מבלי להידרך יותר מידי) עד שלא עצרו מאחורי שלושה רכבים לפחות בתור "כיסוי תחת". זה לא דורש ממני שום משאבי ריכוז מיוחדים.

 

 

 

אני דווקא ציינתי מקרה שרכבים כבר עצרו מאחוריך ואחד מהם פשוט החליט לתת גז .... ללמדך שלא כל תאונה ניתנת למניעה. מי שמספר שהוא כל הזמן מסתכל במראה האחורית, קלט את הרכב שעומד מילימטר ממנו נותן גז ומהר ברח לאנשהו, שיעבוד על מישהו אחר =) בלי שיתוף פעולה והבנה הדדית ושמירה חסרת פשרות על חוקי התנועה, אין מה לעשות.

פורסם
מצטער לאכזב אותך אבל אם תעשה חישוב שנתי של עלות הנסיעה לאריאל ובחזרה באוטובוס 5 פעמים בשבוע אתה תגלה שעלויות רכב נמוכות יותר - למקרה וגם חשבון זה לא הצד החזק שלך זה מסתכם בסך של 9600 ש"ח בשנה. טסט שעולה לרכב כזה 1000 ש"ח בשנה + אפס טיפולים שהוא דורש אתה יוצא שמשלם רק על הדלק... ממלא מיכל של 40 ליטר פעם בשבועיים (בזמנו 260 ש"ח) פעמיים בחודש וזה יוצא הכל ביחד קצת מעל 7000 ש"ח.

 

אז תן לי לבשר לך את הבשורה המפתיעה - הרכב זול יותר מהאוטובוס במקרה הזה ו"הפח זבל" הזה עם כל המגרעות שלו הציל לי את החיים מה ששום רכב קוריאני חדש כנראה שלא היה מצליח לעשות.

 

ושלא נשכח בבקשה שהאוטובוס הוא זה שגרם לתאונה מלכתחילה אז אני לא בטוח עד כמה הבטיחות שלו היא עניין בשבילך אבל לא נראה לי כזה בטוח

לפעמים בחיים עדיף לחשוב לפני שמדברים - זה חוסך הרבה תאמין לי...

 

גם אני רוצה לקנות רכב ללא ירידת ערך וללא טיפולים ובלתמי"ם. תגיד לי בבקשה איפה אפשר למצוא אחד כזה.

פורסם

davemustaine87 כתב שהוא נוסע באוטובוסים אבל בכל שאר המודעות פה בפורום הוא מציין בגאווה שהוא נוהג בפיג'ו שנת 2003... תעשה לנו טובה ואל תהיה יפה נפש - זה מגעיל.

 

ולגבי הבטיחות של הרכב... אני מסכים שרכב בטיחותי יותר היה עוזר ללא ספק. אבל האם היית יכול למצוא רכב בטיחותי יותר ב5000 ש"ח?

ספקני. תראה מה קורה לרכבים מודרניים (20 שנה יותר מתקדמים) שנכנסים במהירות של רק 56 קמ"ש בהתנגשות חזיתית ואיך הם מתפרקים ותשווה את זה לרכב בן 20 שנה שנכנס במהירות 70 קמ"ש חזיתית (אוטובוס ממוגן בעצירה מלאה זה כמו להתנגש חזיתית בקיר). מה עוד שבוחן התנועה טען שמהירות הרכב רק עלתה ברגע שהבלמים ננעלו בגלל תלילות הירידה. לא יודע אם זה נכון או לא פיזיקלית אבל אין ספק שהמהירות היתה גבוהה להתנגשות מסוג זה וכניסת המנוע לתא הנוסעים היתה בלתי נמנעת מכיוון שלא היה לו לאן ללכת חוץ מפנימה. רכב חדיש עם ABS וכריות אוויר ושלדה מתקדמת כנראה היו נותנים תוצאות טובות יותר - כמה כאלה יש ב5000 ש"ח? אף לא אחד.

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

פורסם
אני דווקא ציינתי מקרה שרכבים כבר עצרו מאחוריך ואחד מהם פשוט החליט לתת גז .... ללמדך שלא כל תאונה ניתנת למניעה.

 

אני יודע, רק רציתי לציין עקרון והוא ריכוז בנהיגה ומבט במראות גם בזמן עצירה. בכל מקרה, התרחיש שאתה מציין הוא מאוד מאוד נדיר וגם איננו מסכן חיים.

 

מה עוד שבוחן התנועה טען שמהירות הרכב רק עלתה ברגע שהבלמים ננעלו בגלל תלילות הירידה. לא יודע אם זה נכון או לא פיזיקלית אבל אין ספק שהמהירות היתה גבוהה להתנגשות מסוג זה וכניסת המנוע לתא הנוסעים היתה בלתי נמנעת מכיוון שלא היה לו לאן ללכת חוץ מפנימה. רכב חדיש עם ABS וכריות אוויר ושלדה מתקדמת כנראה היו נותנים תוצאות טובות יותר

 

בוחן התנועה יכול לטעון מה שבא לו. אני ראיתי רכב מאיץ תוך כדי בלימה ונעילת גלגלים, אך היה מדובר בקרח, בשילוב של שיפוע תלול, עם רכב גבוה וכבד בהחלקה הצדה. כדי שזה יקרה ברכב פרטי ועל כביש רטוב צריך שיפוע ממש קיצוני בשביל כביש ציבורי. ולגבי חדירת תא המנוע לתוך הרכב: זה מצב מאוד מסוכן וכיום כמעט שלא רואים אותו בתאונות. כדי למנוע זאת עושים שימוש בהגנה קשיחה מאוד בקיר האש, ובתכנון אזור קריסה שיאפשר למנוע "ליפול" מטה לתוך כיס מוכן מראש במקום להידחף אחורה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
גם אני רוצה לקנות רכב ללא ירידת ערך וללא טיפולים ובלתמי"ם. תגיד לי בבקשה איפה אפשר למצוא אחד כזה.

 

תקנה אופל אסטרה יד ראשונה שנת 1994 עם 155K ק"מ (כמו שאני קניתי). הערך לא רלוונטי בשנתון הזה וטיפולים ובלת"מים לא יהיו לך - פעם בחצי שנה תחליף שמן/מים ופעם בשנתיים החלפת רפידות בלם והכל מתקתק כמו שעון שוויצרי.

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

פורסם
אני יודע, רק רציתי לציין עקרון והוא ריכוז בנהיגה ומבט במראות גם בזמן עצירה. בכל מקרה, התרחיש שאתה מציין הוא מאוד מאוד נדיר וגם איננו מסכן חיים.

 

זו הייתה דוגמא אחת מהרבה תרחישים אפשריים שאתה לא יכול מראש להעלות אותם בדעתך. אני בעד ריכוז בנהיגה ומבט במראות כל הזמן ולמעשה אני נוהג כך, אלא שהנקודה שניסיתי להדגיש היא שזה אילוץ הנובע מנהיגה קלולקת של אחרים - ומן המפורסמות כשרוצים לרפא מחלה יש לטפל במקור לפני הטיפול בסימפטום.

פורסם
תקנה אופל אסטרה יד ראשונה שנת 1994 עם 155K ק"מ (כמו שאני קניתי).

 

מה לגבי החלפת צמיגים תדירה שהיתה מקצרת לך את מרחק העצירה בעשרות אחוזים? מה לגבי החלפת בולמים שהיתה מקצרת את המרחק עוד יותר? הנה עוד נקודה שהיתה עוזרת לך למנוע את התאונה או לצמצם את עוצמת הפגיעה בהרבה!

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
מה לגבי החלפת צמיגים תדירה שהיתה מקצרת לך את מרחק העצירה בעשרות אחוזים? מה לגבי החלפת בולמים שהיתה מקצרת את המרחק עוד יותר? הנה עוד נקודה שהיתה עוזרת לך למנוע את התאונה או לצמצם את עוצמת הפגיעה בהרבה!

צמיגים הוחלפו 7 חודשים לפני התאונה ורפידות בולם חודש לפני. אתה מנסה בכוח להוכיח שהרכב לא היה תקין ואולי היו לו ליקויים קטנים אבל לט משהו שהיה מונע את התאונה

(SEAT IBIZA FR - 2008 (Toyo T1R 205/40/R17

UPsolute Chiptuning, S3 Intercooler

3Inch Downpipe Exhaust + Silicone Inlet, Simota Open Airfilter

Luk Reinforced Sports Clutch + Lightweight 4.4kg VW-VR6 Fly-Wheel, vMaxx 40mm. Springs

פורסם
חבר'ה חבר'ה, עזבו.

 

אוטובוס באמת הרבה פחות בטיחותי מרכב באמצע שנות ה-90, כנ"ל גם רכב קוריאני חדש(הרי הקוריאנים האלה לא מתקרבים לתוצרת הגרמנית המובחרת של שנות ה-90), ובהחלט שכירות במקום אחר ונסיעה ברכב פרטי תהיה הרבה יותר זולה מנסיעה באוטובוס.

 

תעשו מה שאתם רוצים, ובאמת מאחל לכם ובמיוחד לך פותח השרשור, באמת מכול הלב, שלא תהיו במצב כזה כמו שכבר היית בו.

 

תיסע באוטובוס מאשדוד לראשון לציון. אוטובוס יוצא פעמיים ביום מתחנה מרכזית, עושה סיבוב בכל אשדוד, סיבוב בכל יבנה ורק בסוף ממשיך לראשון לציון. נסיעה שלוקחת ברכב עשרים דקות נמשכת שעה וחצי באוטובוס לכל כיוון. אני מניח שהמצב באריאל לא הרבה יותר טוב. אם הבחור צריך לשלב גם עבודה אין לו שום אפשרות להסתדר בלי רכב. בבקשה תחסוך מאיתנו הטפות מוסר.

פורסם

מה שעצוב הוא שאנשים לא מבינים כמה הם פגיעים. עירנות ? דריכות ? יכולות נהיגה ? שום הדרכת נהיגה סטנדרטית, צמיגי פול סליקס ובולמים 40 אלף יורו לא יעזרו לך ברגע שאוטובוס יוצא עליך כמו שציינת ומי שחושב אחרת חי בסרט. גבולות השליטה והצפייה קדימה שלך הם בדיוק אלה - גבולות. ומסתובב שם בחוץ מערבל בטון\משאית\אוטובוס\נהג שיכור שיבחן אותם ויעבור אותם. אתה צריך רק מזל לא לפגוש אותו. אם יש משהו שהוא יותר נבזי מהבורות שהרבה מהאנשים מפגינים כלפי נהיגה זה נהגים שאננים יתר על המידה ולאנשים כאלה רק תאונה תחזיר את מידת הצניעות המתבקשת.

 

פותח השרשור - הייתה לי את הזכות להיות מעורב בתאונה נאה בעצמי לפני כמה חודשים וכמוך גם אני קיבלתי את המחמאות מהבוחן ("איך אתה עומד בכלל ?!"). זה היה יכול להראות אחרת. קח את מה שעברת באהבה ותלמד ממנו. וכשאני אומר ללמוד ממנו אני לא מדבר על ללכת ולנתח את התאונה או לשפר את הנהיגה (למרות שזה בכללי לא מזיק) אלא ללמוד ממנו על המתנה המוזרה הזאת שקיבלת שהיא החיים (שעל פי מה שאתה טוען קיבלת פעמיים - בלידה ובתאונה) ולחשוב מה עושים איתה.

 

לי באופן אישי התאונה השפיעה אך ורק באופן חיובי על החיים. חצי שעה על השעון אחרי שניסרו לי את הגבס כבר הייתי על האופנוע ואני עכשיו באחת מהתקופות הטובות ביותר שהיה לי בחיים. אל תתן לאף אחד או לשום דבר להפוך לך את העולם לחסר צבעים ואל תחיה בתחושת אשם.

 

מה שהיה, היה. מה שיהיה, יהיה. בסוף כולם מתים.

שמעון תמיד היה חזק בלחיצות, עוד כשהיתה לו המאה שש ראלי היה עושה רכבות מטבריה לת"א.
- רזמל על שמעון פרס :-D
פורסם
מה שעצוב הוא שאנשים לא מבינים כמה הם פגיעים. עירנות ? דריכות ? יכולות נהיגה ? שום הדרכת נהיגה סטנדרטית, צמיגי פול סליקס ובולמים 40 אלף יורו לא יעזרו לך ברגע שאוטובוס יוצא עליך.

 

יעזרו ועוד איך! תאונות חזית-צד הן לא עד כדי כך קשות למניעה, לפחות ברכב מודרני - גם כשמדובר באוטובוס. זו אינה שאננות, זוהי מודעות בסיסית מאוד לסכנות וידע כיצד להגיב להן! קצת מוכנות, ידע, מיומנות וריכוז - ואפשר למנוע אסון! אפילו אם אני טועה, מן הראוי לכתוב כך, כדי לא לעודד אווירת ייאוש וחוסר מעש בכל הקשור לתאונות הדרכים בקרב הבריות...

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

חן

 

אין ספק שלמדת בבית ספר לנהיגה טוב ( אבל גם שטפו לך את המוח בצורה טובה )

 

תאונות קורות ובו נצא מתוך הנחה שלא אתה האשם בהם, אלא הנהג השני.

 

ואין לך צ'אנס למנוע אותם כי יש גבולות פיזיקליים וזמני תגובה ובלימה שפירושם מרחק שהרכב עובר.

 

ואחרי שאמרנו זאת אני מסכים עימך שנהיגה צופה קדימה , בחירת נתיבי מילוט וכו' ערובה להקטין את הסיכוי להיות מעורב בתאונה.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש


×
×
  • תוכן חדש...