Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מהי הקיבולת (אמפר/שעה) של המצבר הזה (שנפ)?


mechtech
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4958 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם..

זקוק לעזרה! מהי הקיבולת (אמפר/שעה) של המצבר הזה (שנפ)?

ברשותי מצבר שנפ 12V שישה תאים דגם HIGH TECH ללא טיפול.

המצבר אצלי מאז רכשתי את הרכב כ-3 שנים. חוץ מלהוסיף מים הכל תקין.

לאחרונה הרכב עמד שבועות בין נסיעה לנסיעה והיה קצת קשה להתניע, אבל הניע.

לפני כשבוע הלך אטם ראש מנוע ולעת עתה הרכב עומד.

אתמול פירקתי את המצבר כדי שאטעין אותו ושלא יפרוק את עצמו לגמרי.

העניין הוא ששנפ כבר לא מציינים על המדבקה את הקיבולת של המצבר.

מלבד תאריך שמוטבע על המצבר אין שום מידע טכני אחר.

היום טענתי אותו עם מטען חכם (היה לי לטעינת סוללות ניקל מטל), המטען מסוגל לטעון סוללות PB 12V עד שישה תאים ובזרם של עד 50A.

במטען יש מצב טעינה אוטומטי שמזהה את מתח הסוללה, סוג, קיבולת וכו', אך אני תמיד מעדיף לטעון במצב ידני.

הגדרתי אותו למצב ידני, סוג סוללה PB, מתח 12V וקיבולת 45A, כשזרם הטעינה מוגדר ל-4A.

טענתי עם פקקים פתוחים כ- 5 וחצי שעות עד אשר המצבר החל לשחרר בועות לפרקים.

המטען הראה שנכנס למצבר זרם של 22A בזמן הטעינה ואז הפסקתי.

לא בדקתי בתחילה מהו המתח במצבר ואין לי הערכה כמה הוא היה טעון קודם, אך נראה שאם הייתי מנסה להתניע, הייתי מתקשה.

בזמן הטעינה המטען העלה את המתח מ-12.4 בתחילת הטעינה ועד 13.8-14V לקראת הסוף.

לאחר הטעינה כ-3 שעות בדקתי מתח 12.60V. לפי האתר של שנפ מעל 12.3V המצבר טעון ולמיטב הבנתי 12.65V המצבר טעון לגמרי.

אשמח לדעת מהי הקיבולת של המצבר הנ"ל ע"מ שאטעין אותו עד הסוף. האם יש צורך לבצע מחזורי פריקה/טעינה, כמובן שלא התכוונתי לפריקה מלאה של המצבר, אך האם זה רצוי?

 

בתודה מראש.

 

אני ניסיתי להעלות את התמונות, מאחר ואני חדש בפורום, לא ניתן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוענים את המצבר עד למתח פליטת הגזים.

ולא יותר משעה אחר כך.

בזמן שהגזים משתחררים הם גורמים לערבוב של האלקטרוליט, אך לפרק זמן של יותר משעה , הם גורמים לפירוק החומר הפעיל מהפלטות , אשר שוקע בתחתית התא , ומקצר את התא בסופו של דבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף לטעון את המצבר בזרם נמוך , ולפרק זמן ארוך , זרם טעינה של 22 אמר הוא גבוה.

וכשהגזים מתחילים לצאת צריך לסיים את הטעינה.

אם כשהתחלת לטעון את המצבר , תא מסויים פלט גזים, אז אותו תא מקצר, או בקיצור הוא תא מת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

" אך לפרק זמן של יותר משעה , הם גורמים לפירוק החומר הפעיל מהפלטות "

 

אז מה קורה כשנוסעים עם הרכב כל היום, יום יום, והמצבר מקבל טעינה ממושכת מהאלטרנטור ובזרמים גבוהים, האם יש יחידה שמנתקת את הטעינה?

 

 

 

"זרם טעינה של 22 אמר הוא גבוה"

 

לא טענתי בזרם של 22 אמפר, זה רק נתון שיש להזין במטען כדי שידע כמה הוא אמור להכניס למצבר ומתי להפסיק.

אני טענתי בזרם של 4 אמפר.

לפי המלצות שנפ יש לטעון את המצבר בזרם של 10% מהקיבולת שלו.

כשהתחלתי לטעון בשעתים/שלוש ראשונות לא היו בועות. ולקראת הסוף- שעה שעתיים אחרונות החלו לצאת בועות מידי פעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב.. אני לא יכול לשאול אותך מהי הקיבולת של המצבר הזה מאחר ואני לא יכול להראות בתמונה, עדיין, אך הבנתי שאחרי 20 תגובות בפורום אוכל להעלות גם תמונות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכל מקרה כשבדקת את המתח לאחר הטעינה, ומצאת 12.6 וולט, לפני זה היית צריך לתת למצבר לנוח כמה שעות כדי להתייצב, או לחילופין להדליק את האורות הגבוהים למשך 15 שניות, כדי לראות את המתח האמיתי של המצבר.

אם המצבר במצב טוב אז המתח יעלה לאט לאט, אם המתח מתייצב על כ 12.3 וולט אז המצבר גמור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שרק במצברים עם טכנולוגיה ישנה כמו של שנפ ניתן לעשות את זה, במצברים עם הטכנולוגיות החדישות אני לא יודע, אבל כן בבסיסי צהל יש דבר כזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשהמצבר פרוק, במיוחד בחורף, כשהחימום ואורות הערפל , ועוד הרבה צרכנים פועלים ביחד, נוצרים קריסטלים בין הפלטות של כל תא ותא, ניתן לתאר אותם כתאים חשמליים המנוגדים בקוטביותם לקוטביות המצבר.

הם גורמים לעליית ההתנגדות הפנימית של המצבר, אך כשאתה טוען את המצבר, אתה מבטל אותם, אם תדאג שהמצבר יהיה טעון כל הזמן , תוכל להאריך את חייו.

ולא להשאיר מצבר שבוע או חודש ללא טעינה, זה לא טוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי שלשנפ יש מק"ט ולפי זה מתאימים את המצבר לרכב לפי היצרן. כבר לא מופיעה הקיבולת שלו על גבי מדבקה או משהו.

מה עושים בחשמליות? איך הם יודעים כמה אמפר כל מצבר? איפה יש מספר, מק"ט או משהו המופיע על-גבי המצבר המאפשר לזהות אותו. מדוע אין פירוט מידע טכני כמו מתח:12V או 24V?, למה לא מציינים את הקיבולת?

זהו מידע מינימלי בסיסי שאמור להיות על-גבי כל סוללה, מצבר וכדומה.

תודה על עזרתך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...