Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טויוטה אוונסיס חדשה עם ברקסים אחוריים שחוקים?


chenrp
שימו לב! השרשור הזה בן 4760 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

יש לאבי טויוטה אוונסיס עם 20000KM. בטיפול 30000 שלו, הוחלפו לו רפידות אחוריות, והדיסקים מאחורה שחוקים.

בנוסף הוסיפו לו נוזל ברקס DOT_3.

 

והשאלות שלי:

א. איך יתכן שמחליפים רפידות ברקס אחורי לפני שמחליפים את הקדמי? (הרי הקדמי לא הוחלף מעולם !!)

ב. מדוע הוסיפו נוזל ברקס? הרי זוהי מערכת סגורה והחלפת הנוזל נדרשת פעם ב160000KM.

ג. האם יש צורך ב DOT3 או DOT4? (לפי יצרן כמובן).

 

 

יש לציין כי באוונסיס יש מעצור יד חשמלי. כלומר, אין ידית מעצור אלא כפתור. כפתור להרמת הבלם ולהורדת הבלם באופן חשמלי.

 

ההשערה שלי היא שכפתור לא מוריד לגמרי את המעצור והרפידות משפשפות את הדיסקים מאחורה.

 

בנוסף לדעתי המעצורים לא מכוונים. ואם היה חסר נוזל ברקס, זו גם בעיה.

 

ובנוסף יש לציין כי הרכב תחת אחריות. אם כך מדוע עלי לשלם על נוזל ברקס ועל רפידות ודיסקים שחוקים אם הם נשחקו כתוצאה מכיוון לקוי של המעצור?

 

 

תודה לעונים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,

יש לאבי טויוטה אוונסיס עם 20000KM. בטיפול 30000 שלו, הוחלפו לו רפידות אחוריות, והדיסקים מאחורה שחוקים.

בנוסף הוסיפו לו נוזל ברקס DOT3.

 

והשאלות שלי:

א. איך יתכן שמחליפים רפידות ברקס אחורי לפני שמחליפים את הקדמי? (הרי הקדמי לא הוחלף מעולם !!)

ב. מדוע הוסיפו נוזל ברקס? הרי זוהי מערכת סגורה והחלפת הנוזל נדרשת פעם ב160000KM.

ג. האם יש צורך ב DOT3 או DOT4? (לפי יצרן כמובן).

 

 

יש לציין כי באוונסיס יש מעצור יד חשמלי. כלומר, אין ידית מעצור אלא כפתור. כפתור להרמת הבלם ולהורדת הבלם באופן חשמלי.

 

ההשערה שלי היא שכפתור לא מוריד לגמרי את המעצור והרפידות משפשפות את הדיסקים מאחורה.

 

בנוסף לדעתי המעצורים לא מכוונים. ואם היה חסר נוזל ברקס, זו גם בעיה.

 

ובנוסף יש לציין כי הרכב תחת אחריות. אם כך מדוע עלי לשלם על נוזל ברקס ועל רפידות ודיסקים שחוקים אם הם נשחקו כתוצאה מכיוון לקוי של המעצור?

 

 

תודה לעונים.

א. ברכבים בעלי בלמי תוף מאחורה בדר"כ הסנדלים לא יאכלו כמו הקידמי אבל כאשר מדובר בברקס דיסק גם מאחור הלחץ המופעל על הרפידות כלפי הצלחות הוא דיי שווה ערך ללחץ שמופעל מקדימה (בכך מתבטאת בעצם יעילות הבלימה).

ב.מערכת נוזל הבלמים היא אומנם מערכת סגורה אבל ברגע שהרפידות נאכלות עם הזמן הם נדחפות קדימה יותר לכיוון הצלחת ובכך ככל שהעובי של הרפידות ירד כך גם מיפלס נוזל הבלמים ירד וזאת במידה שאין תקלה אחרת כמו נזילה.

ג. סוג הנוזל בהתאם להוראות יצרן/ספר רכב.

לגבי המסקנה של מעצור יד שלא משחרר את הצלחות ניתן להרגיש זאת ע"י רעשים מהגלגלים האחוריים, סחיבה בעייתית וכדומה..

כמובן שכל המצב של ברקסים שנאכלים תלוי באופי הנהיגה של הנהג.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. ברכבים בעלי בלמי תוף מאחורה בדר"כ הסנדלים לא יאכלו כמו הקידמי אבל כאשר מדובר בברקס דיסק גם מאחור הלחץ המופעל על הרפידות כלפי הצלחות הוא דיי שווה ערך ללחץ שמופעל מקדימה (בכך מתבטאת בעצם יעילות הבלימה).

 

מה?? :shock::shock:

אוי ואבוי אם זה היה המצב.

 

א. איך יתכן שמחליפים רפידות ברקס אחורי לפני שמחליפים את הקדמי? (הרי הקדמי לא הוחלף מעולם !!)

 

מוסכים אוהבים להחליף רפידות בלמים בטוענה "זה בטיחות". למעט תקלה אני לא וראה כל סיבה בעולם להחליף רפידות אחוריות לפני שמחליפים רפידות קדמיות, ובכלל לא מבין איך מגיעים להחלפת רפידות לאחר 20,000 ק"מ בלבד.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ירידה בנוזל עאשר הרפידות נשחכות. זה נוזל והוא לא דחיס ולכן אין קשר בעניין בזה.

כמו-כן, החליפו את הרפידות ולכן אין קשר לירידת נוזל.

 

המעצור האחורי עוצר פחות מהקדמי ומחליפים בדרך כלל פעם אחת מול פעמיים מקדימה.

 

כרגע אני מתנהל מול היבואן.

אשמח לדעות והערות נוספות.

 

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש רכבים מסויימים שהרפידות מאחורה נשחקות בקצב מהיר יותר מהקדמיות והמצב תקין מכמה סיבות, בניהם הסיבה שמאחורה הרפידות דקות יותר מהקדמיות (פחות "בשר") למשל במשפחה יש סופר לנסר 2006 והרפידות מאחורה נשחקות די מהר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש רכבים מסויימים שהרפידות מאחורה נשחקות בקצב מהיר יותר מהקדמיות והמצב תקין מכמה סיבות, בניהם הסיבה שמאחורה הרפידות דקות יותר מהקדמיות (פחות "בשר") למשל במשפחה יש סופר לנסר 2006 והרפידות מאחורה נשחקות די מהר.

 

 

לא גם זה לא מצב תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ככל שהרפידה מתיישנת הבוכנה הלוחצת אותה יוצאת החוצה מכיוון שהרפידה איבדה מהעובי

כשאתה מחליף רפידות , דוחסים את הבוכנה כלפי פנים כדי שתוכל להכנס הרפידה החדשה, בתהליך זה נפלט מהמערכת נוזל בלמים, זו להערכתי הסיבה להוספת הנוזל, בטח הוסיפו ממש מעט.

 

בעניין השחיקה : זה מאוד תלוי באופי נהיגה . מי שמאיץ ובולם כל הזמן בלימות פתע, יאכל מהר מאוד את הרפידות.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ירידה בנוזל כאשר הרפידות נשחכות. זה נוזל והוא לא דחיס ולכן אין קשר בעניין בזה.

 

זה לא נכון.

 

כשהרפידה נשחקת, הבוכנה של הקליפר יוצאת יותר החוצה, לעומת המצב עם רפידה חדשה.

 

החלל שמאחורי הבוכנה הופך להיות גדול יותר, ונכנס בו יותר נוזל.

 

כתוצאה מכך מפלס נוזל בלמים בכוסית בתא המנוע יורד מעט. מדובר בשינוי קטן, בגבול שבין סימנים MIN ו MAX בכוסית.

 

אייל - הקדמת אותי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשום מקרה של החלפת רפידות לא אמורים למלא נוזל.

החלפתי כמה פעמים ואין צורך.

ובשום מקרה לא אמור להפלט נוזל. זו מערכת סגורה.

 

בעניין האחריות לדעתי היבואן אמור לקחת אחריות על העניין הזה. לא יתכן שהרפידות האחוריות הוחלפו לפני הקדמיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להאשים את היבואן זה תמיד הכי קל ופשוט. אתה מעלה נתון ולא ממש מקבל את התשובות שמביני העניין נותנים לך פה. ישנם רכבים בהם רפידות אחוריות יאכלו כמו הקידמיות ואף לעיתים מהר יותר. תלוי באופי הנהיגה. נוזל הבלמים יורד ממיפלסו כאשר הבוכנה מיתקדמת עם הישחקות הרפידה. ככה זה היה מאז ומעולם והמערכת עדיין סגורה. אני מניח שאלה ההסברים שתקבל גם מהיבואן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרא כמה תגובות מעלי כולל את התגובות שלי ותבין. מעבר לזה שאר ההסברים הם פיזיקליים בלבד ובפיזיקה אני דיי חלש אז סלח לי מראש. בכל מיקרה אני אשמח לדעת מהי תגובת היבואן בעניין במידה ויהיה לך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באוונסיס מהדגם שלך , האחוריות נשחקות לפני הקדמיות וזה נורמל.

 

 

לפי מה אתה טוען זאת?

 

קרא כמה תגובות מעלי כולל את התגובות שלי ותבין. מעבר לזה שאר ההסברים הם פיזיקליים בלבד ובפיזיקה אני דיי חלש אז סלח לי מראש. בכל מיקרה אני אשמח לדעת מהי תגובת היבואן בעניין במידה ויהיה לך.

 

קראתי ולא ראיתי הסבר לכך.

בנוסף אני יכול לומר לך שלמדתי פיסיקה ברמה הגבוהה ביותר הקיימת לתואר ראשון ומה שאתה מתאר לא הגיוני.

 

 

שוב אני חוזר ושואל, כיצד הדבר יתכן? האם זה כשל בכל האוונסיס?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום,בעבר עבדתי במוסך מורשה טויוטה.באוונסיס זה לא לבד גם אותו בעיה אצל טויוטה אוריס.כל 30 אלף ק"מ רפידות וצלחות אחורים מהר שחוקים.כנראה בצלחות ורפידות אחורי לא מוצלחים או קליפארים לחוץ יותר מדי מאשר קדמי.ולגבי נוזל בלם חייב להחליף כל 30 אלף ק"מ.אבל אפשר לסרב להחליף מובן מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4760 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...