Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5453 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

אני התחלתי ללמוד נהיגה.

יש לי כמה שאלות כדי להיות בטוח אשמח אם תענו.

1)כשאני מעביר מהילוך 2 ל 3, מ3 ל 4 וכו' אז צריך לעשות ככה?: לשחרר קצת מהר עד לחצי בערך את הקלאץ' ואז להוסיף גז ובאותו זמן לשחרר לאט את הקלאץ'? או שצריך להתחיל ללחוץ על הגז בידיוק מתי שאני מתחיל לשחרר את הקלאץ'? בשיעור זה זרם לי אבל אני רוצה לדעת איך הכי נכון לעשות.

2)בקשר להעברה לראשון. נגיד אני מגיע לצומת\כיכר עם קצת מכוניות בכיכר\צומת ומה שאני צריך לעשות זה רק להאט, אז המורה שלי אמר לי שכשאני מגיע ל15 קמ"ש אז להעביר לראשון ואז לגלוש טיפה. ככה צריך? כי חלק אמרו שבדר"כ מעבירים לראשון רק בעצירה מוחלטת ושאפשר ליסוע על 5 קמ"ש בשני, לא?

3)אה ושאלה אחרונה, למה לפעמים הרכב קופץ? לי זה לא קרה לבנתיים אבל לזה שנסע אחריי קרה די הרבה.. למה זה קורה? וזה לא שהמורה שלי לא מסביר לי דברים, פשוט זה לא קרה לי עדיין ואשמח אם זה לא יקרה גם חח...

אוקיי תודה שקראתם ואשמח אם תענו, פשוט רציתי להיות בטוח.

פורסם
שלום לכולם.

אני התחלתי ללמוד נהיגה.

יש לי כמה שאלות כדי להיות בטוח אשמח אם תענו.

1)כשאני מעביר מהילוך 2 ל 3, מ3 ל 4 וכו' אז צריך לעשות ככה?: לשחרר קצת מהר עד לחצי בערך את הקלאץ' ואז להוסיף גז ובאותו זמן לשחרר לאט את הקלאץ'? או שצריך להתחיל ללחוץ על הגז בידיוק מתי שאני מתחיל לשחרר את הקלאץ'? בשיעור זה זרם לי אבל אני רוצה לדעת איך הכי נכון לעשות.

2)בקשר להעברה לראשון. נגיד אני מגיע לצומת\כיכר עם קצת מכוניות בכיכר\צומת ומה שאני צריך לעשות זה רק להאט, אז המורה שלי אמר לי שכשאני מגיע ל15 קמ"ש אז להעביר לראשון ואז לגלוש טיפה. ככה צריך? כי חלק אמרו שבדר"כ מעבירים לראשון רק בעצירה מוחלטת ושאפשר ליסוע על 5 קמ"ש בשני, לא?

3)אה ושאלה אחרונה, למה לפעמים הרכב קופץ? לי זה לא קרה לבנתיים אבל לזה שנסע אחריי קרה די הרבה.. למה זה קורה? וזה לא שהמורה שלי לא מסביר לי דברים, פשוט זה לא קרה לי עדיין ואשמח אם זה לא יקרה גם חח...

אוקיי תודה שקראתם ואשמח אם תענו, פשוט רציתי להיות בטוח.

 

1 - אם אתה ותיק ומספיק מדויק עם הקלאצ (יודע בדיוק איפה הנקודה) אתה יכול להכניס ישר גז לפני שעזבת את הקלאצ כי אתה תשחרר כל כך מהר שהמנוע גם ככה לא יטפס ממש בסל"ד בינתיים. אבל בינתיים תשלב אותם ביחד

2- אתה לא יכול לנסוע לאט מידי בשני. המהירות "סרק" לדוגמא באוקטביה ידנית 5 הילוכים בהילוך הראשון זה 10 קמ"ש (ללא גז). אז בשני זה מתקרב ל20. בשביל לגלוש אתה תצטרך להיות על הברקס בשני והרכב עלול מאוד להכבות. אז אם אתה ממש מאט אל תפחד להוריד לראשון, אבל אל תתחל להוריד לראשון סתם שלא צריך.

3- כי הסל"ד נמוך מידי (מהירות נמוכה מידי ביחס להילוך), או שהוא נוסע בהילוך עם ברקס בסל"ד נמוך מידי או שהוא פשוט משחרר את הקלאצ מהר מידי וגם לא נותן לו בכלל גז בשחרור קלאצ ואז זה בדיוק מה שיקרה.

פורסם

אוקיי תודה רבה!!

אז מה שאתה אומר שלבנתיים לעשות ככה: לשחרר קצת מהר עד לחצי בערך את הקלאץ' ואז להוסיף גז ובאותו זמן לשחרר לאט את הקלאץ'?

ושאלה אחרונה... כשאני בהילוך ראשון אני יכול לעצור\להאט רק עם הקלאץ' ולהתחיל לנוע לאט עם שיחרור הקלאץ' בלי בלם? או שאני חייב גם לשלב בסוף בלם?

פורסם

לכול רכב הנקודה שבה הקלאץ מגיב שונה,אי אפשר להסביר בכתב עד לאיזה זווית אתה צריך להחזיק,אותו,זה רק התרגלות,כשעברתי מפיאט דובלו לפנדה,הנסיעה בהתחלה לא הייתה חלקה,למרות שנסעתי על הדובלו קרוב ל7 חודש,כי המצמד שונה,הכוח שונה.

אל תדאג,אתה תתרגל לרכב שבו אתה כרגע נוסע,ותרגיש בדיוק איפה הקלאץ תופס.

 

כעיקרון אבל,ברגע שאתה כבר יודע איפה הקלאץ תופס אז כן,אתה יכול לשחרר אותו קצת יותר מהר עד לנקודה שבה הוא תופס,ואז תלחץ על גז,ותשחרר יותר לאט.

 

כשאתה בהילוך ראשון,בלי גז והקלאץ לא לחוץ ברגע שהרכב יגיע למהירות מאוד נמוכה הוא יכול להתכבות,להתחיל לנוע אתה יכול למשל אם יש ירידה קטנה,אך כדי להקטין סיכוים שהרכב יתכבה כדי תמיד לתת גז עדין ואז לשחרר בעדינות.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

 

כשאתה בהילוך ראשון,בלי גז והקלאץ לא לחוץ ברגע שהרכב יגיע למהירות מאוד נמוכה הוא יכול להתכבות,להתחיל לנוע אתה יכול למשל אם יש ירידה קטנה,אך כדי להקטין סיכוים שהרכב יתכבה כדי תמיד לתת גז עדין ואז לשחרר בעדינות.

 

במכונית לא תקינה אולי זה נכון. ברכב תקין אם אתה לא בעלייה הרכב בלי גז בלי ברקס בלי מצמד(קלאץ') שההילוך הראשון משולב כבר לא מתכבה בשום מצב! ימשיך לנסוע על מהירות אפס ב 800-900 סל"ד לערך.

 

לפותח השרשור,אם אתה רוצה לדעת מהי בדיוק נקודת המצמד ברכב שאתה נוהג,עמוד במקום ללא תזוזה,שלב לראשון,שחרר ברקס ובלי גז תעלה לאט את דוושת המצמד. ברגע שהרכב יתחיל לזוז זאת הנקודה של המצמד,תרגל כך כמה פעמים ויהיה לך קל יותר אח"כ במהלך הנסיעה למצוא את הנקודה הזאת.

 

וכן,גם בהילוך שני אתה יכול להגיע לנסיעה במהירות אפס,אני בכניסה לכיכר אם לא רואה מרחוק סיבה ודאית לעצירה ,לא משלב לראשון אלא לשני. כל אחד והרגלי הנהיגה שלו. לדעתי המורה שלך טועה בהסבר על מעבר להילוך ראשון במהירות כזאת אבל זאת העבודה שלו ונכבד את דעתו המקצועית.

"that is petrolhead heaven,

and as we've always maintained,the only way you can get there,is in an alfa romeo"

jeremy clarkson - top gear

פורסם

בהילוך ראשון או רוורס, 0 קמ"ש, מתחילים לשלב גז וקלאץ עוד כשהקלאץ לחוץ עד הסוף או בנקודה של הקלאץ?

פורסם

אני מכיר את זה שהרכב אמור לנוע באיטיות,אך אם הרכב עמוס,או למשל כמו במכוניות מיני שהם בעלי מנוע חלש,הרכב גם יצליח לנוע ללא עזרת גז?

 

כדי לקבל זינוק טוב וחלק מרמזור,לדעתי כדי לשלב גז בעדינות עד שאתה מגיע לנקודה,כיוון שאם אתה לא מכיר את הרכב,גז חזק מידי יכול אולי להוביל לזינוק מהיר מידי,מצד שני אולי מהלחץ שלך, המצמד יעבור את הנקודה והרכב יתכבה אם לא תלחץ על גז קודם.

כול הדברים ללו זה רק תרגול,ועוד תרגול.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
במכונית לא תקינה אולי זה נכון. ברכב תקין אם אתה לא בעלייה הרכב בלי גז בלי ברקס בלי מצמד(קלאץ') שההילוך הראשון משולב כבר לא מתכבה בשום מצב! ימשיך לנסוע על מהירות אפס ב 800-900 סל"ד לערך.

 

לפותח השרשור,אם אתה רוצה לדעת מהי בדיוק נקודת המצמד ברכב שאתה נוהג,עמוד במקום ללא תזוזה,שלב לראשון,שחרר ברקס ובלי גז תעלה לאט את דוושת המצמד. ברגע שהרכב יתחיל לזוז זאת הנקודה של המצמד,תרגל כך כמה פעמים ויהיה לך קל יותר אח"כ במהלך הנסיעה למצוא את הנקודה הזאת.

 

וכן,גם בהילוך שני אתה יכול להגיע לנסיעה במהירות אפס,אני בכניסה לכיכר אם לא רואה מרחוק סיבה ודאית לעצירה ,לא משלב לראשון אלא לשני. כל אחד והרגלי הנהיגה שלו. לדעתי המורה שלך טועה בהסבר על מעבר להילוך ראשון במהירות כזאת אבל זאת העבודה שלו ונכבד את דעתו המקצועית.

תודה רבה, הבנתי! ואת הנקודה של המצמד אני כבר מכיר פחות או יותר אז אני אעשה מה שאתה אומר.

ובהעברה לראשון במהירות נמוכה שאלתי אותו למה אם אפשר לעשות את זה עם הילוך שני, אז אם אני לא טועה הוא אמר לי שזה פוגע במנוע או משהו כזה.

לכול רכב הנקודה שבה הקלאץ מגיב שונה,אי אפשר להסביר בכתב עד לאיזה זווית אתה צריך להחזיק,אותו,זה רק התרגלות,כשעברתי מפיאט דובלו לפנדה,הנסיעה בהתחלה לא הייתה חלקה,למרות שנסעתי על הדובלו קרוב ל7 חודש,כי המצמד שונה,הכוח שונה.

אל תדאג,אתה תתרגל לרכב שבו אתה כרגע נוסע,ותרגיש בדיוק איפה הקלאץ תופס.

 

כעיקרון אבל,ברגע שאתה כבר יודע איפה הקלאץ תופס אז כן,אתה יכול לשחרר אותו קצת יותר מהר עד לנקודה שבה הוא תופס,ואז תלחץ על גז,ותשחרר יותר לאט.

 

כשאתה בהילוך ראשון,בלי גז והקלאץ לא לחוץ ברגע שהרכב יגיע למהירות מאוד נמוכה הוא יכול להתכבות,להתחיל לנוע אתה יכול למשל אם יש ירידה קטנה,אך כדי להקטין סיכוים שהרכב יתכבה כדי תמיד לתת גז עדין ואז לשחרר בעדינות.

תודה רבה!

פורסם

בקשר ל 2:

הרבה טסטרים אוהבים לראות "גלישה" בצומת עם תמרור זכות קדימה (משולש הפוך)

אותי המורה לימד בזמנו שכאשר אני מגיע לצומת כזה עם שדה ראיה מוגבל עדיף להוריד את המהירות ולשלב ראשון ואפילו לרדת למהירות גלישה בלי גז (חצי קלא'ץ).

בברכה, שי

Clio B 1.4 manual בציר 99

פורסם

זה באמת משהו שחשוב להראות לטסטרים, והדרך הנכונה לעשות את זה היא להאט עד לסל"ד כמו 1000 נניח ואז להכניס קלאצ, להכניס ראשון ולהמשיך להתגלגל בלי לשחרר את הקלאצ'. אחר כך שאתה רוצה לנסוע תתחיל בראשון עם שחרור קלאצ' פשוט

×
×
  • תוכן חדש...