Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5512 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכם !

 

אני נהגתי גם בפונטו הרובוטית וגם בקורולה.

יותר נהנתי מהפונטו מבחינת הגיר (והרכב מ-א-ד חסכוני בדלק)

אבל הפונטו דיי עגלה למי שמחפש "קצת בשר" ברכב שלו.

 

באמת הטלטלה בהתחלה הממה אותי - ולא בצורה טובה.

אבל, אחרי שהבנתי מה קורה כאן.ישבתי ואמרתי לעצמי שזה בעצם גיר רגיל, העברתי למצב ידני ונהגתי כמו ברכב עם קלאץ

כלומר הורדתי רגל מהגז בעת העברת ההילוך - נפתחו עיניי ועולם חדש נגלה בפניי. בעיניי זה תענוג גדול !

אמנם הגיר יכול להשתגע לפעמים, בעיקר במהירויות זחילה כאשר הרכב לא יודע אם להישאר בשני או לעבור לראשון

ואז ברגע האחרון מחליט לעבור לראשון והרכב עף קדימה לכיוון הרכב מלפנים. דבר שברכב עם קלאץ - ניתן להימנע ממנו.

הבעיה היחידה זה ההיתדרדרות אחורה בעליות. או לנהוג עם 2 רגליים, או להשתמש באופן נרחב בבלם היד.

פורסם
אתה בטוח שאתה רוצה לטעון בפורום רכב שטויוטה קורולה רובוטית יכולה לרגש?

 

ועוד איך !

כמובן ביחס למשפחתומטיות האחרות ולא בהשוואה ל GTI .

 

אני מסכים פה גם האנשים שאנטי הגיר הזה ויהי מה ,

לא כל אחד יסתדר עם הרכב הזה ,

אבל כשאתה כן מסתדר ומבין את הגיר הרכב באמת בסדר .

דרך אגב אמרו כאן שהקלאץ לא מחזיק מעמד בעקבות שינוי שעשו במוסכים ,

אז אצלי לא עשו שום שינוי והרכב כבר עם 99 אלף ק"מ עם הקלאץ המקורי .

 

יוסי

פורסם

על להופעת גיר ה DSG לא היה בנמצא גיר אוטומטי פלאנטרי שיהיה יעיל כמו גיר ידני, ומספר ההילוכים אינו משנה הרבה, ולא היה בנמצא גיר ידני שיהיה נוח כמו גיר אוטומטי.

ולא של ניסו; במהלך השנים יוצר הגיר החצי אוטומטי בכמה גירסאות.

בפולקסווגן חיפושית ובסיטרואנים היה גיר ידני 3 הילוכים, שעשה שימוש בממיר מומנט במקום מצמד לתחילת נסיעה, ומצמד רגיל להעברת הילוכים, כשהמצמד הופעל חשמלית ע"י נגיעה בידית ההילוכים.

אמנם הנסיעה היתה חלקה והזינוק היה כשל גיר אוטומטי, אולם צריכת הדלק והביצועים נפגעו בשל השימוש בממיר המומנט בזבזן האנרגיה.

היצרנים האמריקאיים (ודייהטסו היפנית) הציעו גיר אוטומטי נטול "מוח" בעל 2 מהירויות, שהיה קל ונוח לתפעול, אבל שוב כלל את כל חסרונות התיבה האוטומטית.

שנים ארוכות נזנח הרעיון, ושב ועלה עם הצגת הרנו טווינגו איזי, שהיתה בעצם מכונית ידנית בעלת 5 הילוכים נטולת דוושת מצמד.

פעולת ההפרדה בוצעה ע"י רובוט שהופעל ע"י נגיעה בידית ההילוכים וחיישן זינוק שדאג לכך שהמכונית לא תדומם בזינוק.

גם הטויוטה יאריס 1.0 השתמשה ברעיון דומה, ויחסית זה עבד לא רע.

הגיר הרובוטי פותח לראשונה בשת"פ של סאאב ולנצ'יה ויועד למירוצי ראלי, ומשם הומשך הפיתוח ע"י יצרנים רבים.

הסיבה העיקרית להופעת מכוניות בעלות גיר רובוטי חד מצמדי היא תקני זיהום האוויר - מכונית בעלת גיר רובוטי מציגה נתוני זיהום אוויר זהים לאלו של מכונית ידנית ואמורה היתה להיות נוחה לתפעול כמכונית אוטומטית פלאנטרית.

במציאות, זה פשוט לא עבד, ורק במכוניות מועטות הספק זה איכשהוא נסבל.

בכל מקרה, עתיד גדול אין לו.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
נהגתי ברכב הזה כשבוע ומצאתי שהוא מהיר מאוד יחסית ל"אוטומטי".

 

הזינוק מהר ללא בירבורים.

 

.

 

מנסיון שלי ביציאות זריזות לעקיפה, כאשר אתה לוחץ קיק דאון הוא פשוט ממשיך להאיץ בטווח ההילוך הקיים ולוקח לו כמה שניות טובות וקריטיות להורדת הילוך ולזנק כמו שצריך בשביל עקיפה.

 

כמו''כ ביציאה מרמזור לוקח לו עוד שבריר שניה לשלב הילוך ואז הוא קופץ קדימה ברמה שמי שלא מכיר את הרכב יכול בקלות ללטף את הרכב שמלפנים. אותו דבר בחניות.

אגב הרכב שבו נהגתי עבר החלפת מחשב גיר ע''מ לשפר את הביצועים.

פורסם
מסכים, כ"כ נכון - "זבל" זוהי ההגדרה המדוייקת.

כנ"ל הגרנדה פונטו.

למה יש לי הרגשה שלא נהגת על קורולה רובוטית? וההערה על הגרנדה פונטו מאוד בוגרת...

 

עם ישראל לא התחבר לגיר הרובוטי, כי הוא חשב שזה בדיוק כמו אוטומטי "רגיל"- זרוק את רגל ימין על הגז והכל יסתדר.

ההשהיות בין העברת ההילוכים הן נורמליות, בדיוק כמו ההשהייה בין העברת הילוכים בגיר ידני. אז נכון- צריך קצת זמן להתרגל אבל מכאן ועד להגיד שהגיר מחורבן הדרך עוד ארוכה. יחד עם זאת, כשמאיטים וההילוכים יורדים ל2 ו1 מרגישים "בעיטה" קלה.

 

מה שכן מעצבן בו הוא שהרכב מעביר הילוכים מהר מאוד, וכבר ב50 קמ"ש בעיר אתה מוצא את עצמך ברביעי. הבנתי שיש אפשרות של תכנות הגיר מחדש, מכל מקום לי זה לא הפריע כי הייתי משתמש תמיד במצב הידני, וכן, למי שבא מרכב אוטומטי- האפשרות הזו מאוד נחמדה ואפילו, רחמנא לצלן, מביאה למעט ריגוש, ואני רציני לגמרי.

 

הכותב נהג בקורולה רובוטית כ5000 ק"מ לערך בתדירות של פעם בשבועיים.

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
מנסיון שלי ביציאות זריזות לעקיפה, כאשר אתה לוחץ קיק דאון הוא פשוט ממשיך להאיץ בטווח ההילוך הקיים ולוקח לו כמה שניות טובות וקריטיות להורדת הילוך ולזנק כמו שצריך בשביל עקיפה.

 

כמו''כ ביציאה מרמזור לוקח לו עוד שבריר שניה לשלב הילוך ואז הוא קופץ קדימה ברמה שמי שלא מכיר את הרכב יכול בקלות ללטף את הרכב שמלפנים. אותו דבר בחניות.

אגב הרכב שבו נהגתי עבר החלפת מחשב גיר ע''מ לשפר את הביצועים.

 

אין צורך בקיק דאון בכדי לעקוף פשוט לוחצים על הורדת הילוך - בהגה בכל שילוב גם E וגם ES ,

והרכב עוקף כמו גדול .

 

יוסי

פורסם

מנסיון על אוריס רובוטית, אם מצפים ממנה להיות אוטומטית רגילה זה בגדר בלתי נסבל. מעבר להחלפת הילוכים ידנית משנה את התמונה מקצה לקצה.

נהיגה במצב אוטומטי כשמבינים כבר איך הגיר הזה עובד היא סה"כ בסדר - אני אישית מעדיף את המצב הידני.

 

אכן לא מרגשת, אבל בהחלט איכותית, בעלת תגובות מנוע מצויינות וסה"כ חביבה לנהיגה (שוב, מדבר על האוריס).

 

(אני לא הבעלים של הרכב, אבל יצא לי לנהוג עליו לא מעט).

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

פורסם

הגיר בגרנדה פונטו הוא אחד הנעימים ואין קשר בינו לגיר של הקורולה, שהרסה את השם לגירים רובוטים בישראל.

 

הבחור שהעיר את ההערה על הגרנדה (STIO) הוא מכור פיאט לשעבר שהסתכסך עם היבואן ונאלץ לקנות פאביה (שאיתה אכל תקלות ומרורים לרוב). עכשיו הוא ממורמר ומוציא את התסכול בפורום.

 

 

לעניין הקורולה - זה עניין פשוט. עושים נסיעת מבחן בתנאים הביתיים. אולי אפשר אפילו לשכור אחת כזו ליום שלם.

אם זה מתאים - אפשר להוציא עליה דיל מדהים. בסה"כ קונים טויוטה במחיר מצחיק.

צריך לקחת בחשבון את המכירה, שאינה כה קלה בימינו - חברות הליסינג מציעות תנאים מפתים של תשלומים וכו', דבר שלא קיים כשאתה מוכר פרטי. ייתכן והמכירה תהייה קשה מאוד ויהיה צורך להפחית המון כסף. לכן, כדאי להוציא את הדיל הטוב ביותר מחברת הליסינג או הטרייד אין, על מנת לצמצם הפסדים.

פורסם
על להופעת גיר ה DSG לא היה בנמצא גיר אוטומטי פלאנטרי שיהיה יעיל כמו גיר ידני, ומספר ההילוכים אינו משנה הרבה,

.

לא מדויק.

אין הבדל ביעילות בין גיר פלנטרי ובין גיר ידני (אם ל 2 הגירים אותם יחסי הילוכים).

אי היעילות קיימת אבל לא בגיר, אלא בטורק קונוורטר ובתזמון העברת ההילוכים לא בעיתוי הנכון.

לדוגמא בקורולה 2011 ההבדל בצריכת הדלק (לפי היצרן) הוא כ 4% בלבד, כאשר לאוטומטית יש 4 הילוכים ולידנית יש 6 הילוכים. אילו גם לאוט' היו 6 הילוכים צריכת הדלק היתה משתווה.

 

הסיבה העיקרית להופעת מכוניות בעלות גיר רובוטי חד מצמדי היא תקני זיהום האוויר - מכונית בעלת גיר רובוטי מציגה נתוני זיהום אוויר זהים לאלו של מכונית ידנית ואמורה היתה להיות נוחה לתפעול כמכונית אוטומטית פלאנטרית.

במציאות, זה פשוט לא עבד, ורק במכוניות מועטות הספק זה איכשהוא נסבל.

בכל מקרה, עתיד גדול אין לו.

 

לא מדויק.

הסיבה לצורך קידום מכירות היתה הפחתת הזיהום ( שהיא די קטנה) ואילו הסיבה האמיתית היא הפחתת עלות היצור : גיר רובוטי זול משמעותית מגיר אוטו' פלנטרי.

 

לא נכון שלגיר הרובוטי אין עתיד.

ההפך הוא הנכון. עם יותר חיישנים ותוכנה טובה יותר אין סיבה שהגיר הרובוטי יהיה גרוע. האם כל כך קשה לחקות העברת הילוכים של נהג מיומן?

 

יהודה

פורסם

הטורק קונברטור (ממיר מומנט) הוא למעשה המצמד של התיבה האוטומטית, והוא זה שאחראי לחוסר היעילות היחסי ולבזבוז אנרגיה, ובכל מקרה הוא חלק מהתיבה; גיר אוטומטי פלנטרי חייב לכלול ממיר מומנט.

ב 99% מהמכוניות שמוצעות עם תיבה ידנית ואוטומטית פלנטרית, הביצועים וצריכת הדלק עדיפים משמעותית בגירסה הידנית, טאילו ברובוטית ההפרשים קטנים בהרבה.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

פורסם
לי יש כזאת מהעבודה ,

וברצוני לחדד קצת עניין השילוב של הגיר עם הרכב ,

בעבר היה לי מאזדה 3 דור ראשון כך שאיכשהו אפשר להבדיל בין הרכבים :

בעניין הסחירות והמחירון כולם פה מסכימים בקרשים אפשר לקנות רכב כזה היום הרבה מתחת למחירון עם ק"מ מצחיק ,

אמינות לא פחות טובה ממאזדה 3 שנחשבת מאד אמינה ,

הגיר הקרם של הקרם בורלה השרוף ....

אז ככה תלוי מאד מה תווי הנסיעה עירוני ,בין עירוני,מהיר .

אני גומע קרוב ל50K בשנה לא מעט בכלל אבל רוב רובם על כבישים מהירים בשעות ללא פקקים ,

ושם לרכב דווקא יש יתרון בנסיעה רגועה בסל"ד נמוך הילוך חמישי מה שאין לרכבים אוטומטים בשנים האלו ,

וצריכת דלק טובה מאד סדר גודל של אחד ל 15-16 ק"מ לליטר .

מי שמבין את המכניקה של הגיר ויודע שבדיוק כמו בגיר רגיל שמחליפים הילוך יש להוריד את הרגל מהגז הכול טוב ורגוע ,

וזה לוקח זמן לדעת או להרגיש את הגיר וללמוד באיזה סל"ד הוא יבצע החלפה בהתאם ללחיצה על הדוושה .

ולהבין שבמצב E הוא מחליף הילוכים בין 2000 ל 3000 סל"ד ובמצב ES הוא נותן לך למשוך הילוך עד שאתה מרפה ורק אז הוא מחליף הילוך .

עוד נקודה שיש לציין לטובתה היא החלפת ההילוכים ידנית בהגה ,כמי שחובב רכבי אספנות ואני מאמין שכולם כאן יסכימו ,

אין ולא היה כמו הגיר הרגיל שליטה אבסולוטיות על המכונה שלך .והמצב של החלפת ההילוכים העצמאית לפעמים מוציאה

ממך חיוך שלרכב יש יכולת לגרום לך להתרגש .

 

יוסי

 

סוף סוף קצת נקודת מבט אחרת .

התנסתי בנסיעה של סביבות ה-20 דקות על הרכב הזה.

והיות ואני מגיע מניסיון של 6 שנים כמעט על נהיגה ברכבים ידניים בלבד, ברכב זה לא הרגשתי שום הבדל בנהיגה למעט זה שיד ימין ורגל שמאל נחים.

 

היות ובהתחלה שיווק התיבה היה לא נכון והציגו אותו כתחליף לתיבה אוטומטית, מזה נבעה הבעייה עד שהתחילו להדגיש בפני הנציגים שיש לומר במפורש שזו תיבה רובוטית.

 

יותר נכון יש לומר שזו תיבה ידנית בעלת תפעול רובוטי.

דלקן דלקן, זה כיף, אבל אם תנסו לרגע לנהוג ממש כמו ברכב ידני, תרפו את הרגל מהגז (ומרגישים מתי הרכב מעביר הילוך), תיראו כמה נעים ליסוע ברכב ללא טילטולים מיותרים,

החבטות והתלתולים זה ממש כמו השיעורים הראשונים בנהיגה של נער שקשה לו לשחרר את הקלאצ' בדיוק בנקודה בשילוב גז מוקדם. שינוי הרגלי נהיגה, מביא להבדלים משמעותיים

 

וכן אפילו המצב תפעול הידני שלה מצליח להעלות חיוך ומעט הנעה, גם בתפעול נעים וגם שאפשר לשחק בו עם מעט גז ביניים /עקב בוהן .

 

וכמובן אמינות הרכב זה משהו שידוע ולא צריך להרחיב, ואכן צריכת הדלק, שהיא מצויינת.

 

אבל בסוף הכל זה מובן, שכאשר קונים רכב אוטומט, אז לא רוצים את כל השטות הזו של הורדת רגל מהגז, וחרטות כאלה, אבל ברעג שמנסים ללמוד את הרכב לאחר 2 דקות כבר הכל מסתדר ממש כמו נסיעה ברכב רגיל.

- BLUE HONDA CIVIC EX EF (ED4) D16Y8 1991

- BLUE HONDA CIVIC ES FD 2008

- Black HONDA CIVIC HATCH 5DR 2006 manual

פורסם
הטורק קונברטור (ממיר מומנט) הוא למעשה המצמד של התיבה האוטומטית,... ובכל מקרה הוא חלק מהתיבה;.

 

טוב שאתה משנה את דעתך שכאילו גיר פלנטרי תמיד פחות יעיל מגיר ידני.

 

לידיעתך טורק קונברטר הופיע לא רק במכוניות עם גיר אוטומטי, אלא גם במכוניות עם גיר ידני, למשל סיטרואן gsa של תחילת שנות ה80.

 

יהודה

פורסם

בבעלותי הפרטית קורולה רובוטית כמעט שנתיים, הגעתי לרכב בעיקר בגלל מחיר "מבצע" - לאמא שלי נמאס והיא קנתה סיויק..

קבלתי אותה עם 25,000 והיום יש לה 52,000.

 

רובוטי זה לא אוטומטי!

 

מי שלא משנה את הרגלי החשיבה ונהיגה וחושב שזה אוטומט X4 הילוכים רגיל מתאכזב קשות.

מי שמועיל בטובו לשנות במעט את הרגלי הנהיגה שלו כאילו היה מדובר ברכב ידני ללא קלאץ בהחלט יכול להנות ממנו מאד.

 

הרכב חסכוני מאד בדלק, בטח שיותר מהסיויק החדשה או מה-306 שהיתה לי לפני כן.

 

בשביל רכב משפחה יש לה יופי של כח ושינוי מידת הצמיגים שבצעתי ל-"16 רק מחמיא לה.

 

נכון שבפקק גם לנהג מיומן יכולה להיות לפעמים להרגיש קפיצה עכב העברת הילוך מראשון לשני אבל בסה"כ כתמורה לכסף,

לדעתי התמורה כרכב היא טובה מאד.

 

אגב הגיר DSG של האיביזה 1600 שנהגתי עליה לא מעט, לדעתי הרבה יותר גרוע והרבה פחות החלטי בהתחלת נסיעה לעומת הקורולה.

[CENTER] [/CENTER]

×
×
  • תוכן חדש...