Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה נחשב ליותר מהיר בפתיחות??


Erez_c
שימו לב! השרשור הזה בן 7275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רכב זהה בעל אותו נפח מנוע , אותו משקל וכו' בעל הנעה כפולה יאיץ פחות טוב בסרך כלל לעומת אותו רכב בעל הנעה אחורית וזאת בשל איבוד הכח שנוצר במערכת הנעה מסוג זה.

כמובן שזה תלוי במבנה המערכת ובעוד גורמים כך שאין תשובה חד משמעית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ראיתם את ההשוואה באוטומטור 2004 בין B4 לCADILAC (אם כותבים ככה)?

אם זכו לי נכון ה B4 לקחה בפתיחות את הCADILAC שהיתה לה הנעה אחורית.

 

 

זאת הייתה פרסומת של סובארו :roll:

החולמים הגדולים אינם מגשימים את חלומותיהם, הם מתעלים עליהם - אלפרד לורד וייטהד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכביש רטוב אין ספק שהנעה כפולה תהיה מהירה יותר, בגלל אחיזה של כל ארבעת הגלגלים.

בכביש יבש אני בטוח, לפי מה שלמדנו בשיעורי הפיזיקה, שהנעה כפולה תהיה מהירה יותר, שוב בגלל אחיזה של כל ארבעת הגלגלים בקרקע.

 

ואם אתה לא מאבד אחיזה אז בשביל מה 4X4?

זה שטויות מה שאתה אומר, ואם כבר למדת בפיזיקה על זה אז בטח למדת על חיכוך וביזבוז אנרגיה שזה מה שקורה ב4X4, יותר סיבוך, יותר מקום לאיבוד אנרגיה של המנוע ומכאן גם כוח יותר חלש בגלגל.

פרט לכך 4X4 שוקל יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת סדר בבלאגן:

 

קודם כל אני יענה לך על השאלה בצורה הכי פשוטה שיש:

ביציאה מהמקום כאשר הרכב עומד בעצירה מלאה והוא צריך להתחיל לנוע קדימה

זה הרגע שהוא צריך כמה שיותר אחיזה מפני שיות מידי כוח על גלגל מסויים או על זוג גלגלים

או על 4 הגלגלים יגרום לאיבוד אחיזה או בשמו האמיתי פריקת עומס יתר על הגלגלים (או פשוט פירפור)

עכשיו בגלל שהמכוניות בארץ הן עוד לא ברמה כמו בחו''ל ששם הם משפרים עד להספקים מטורפים

לכן בארץ למנוע אין מספיק כוח לגרום לפירפור כשיש הנעה כפולה לכביש (4X4)

ולכן בגלל שיש לו יותר אחיזה הוא יזנק מהמקום כמו צפרדע ולא ישתהה אפילו שניה אחת במקום שבו הוא עמד

בהנעה אחורית אומנם הרכב משתהה כמעט שניה (תלוי מאוד בנהג) ולכן מאבד זמן יקר

ולוקח לו כמעט 2 שניות בערך עד שהגלגלים המניעים (האחוריים לדוגמה) מקבלים את מלוא

האחיזה ולכן הוא יהיה אך ורק בשניות הראשונות קצת מאחורי הרכב עם ההנעה הכפולה.

אבל! כעבור כמה שניות הרכב בעל ההנעה האחורית יתחיל להאיץ מהר יותר ממנעה הכפולה

ויעקוף את הרכב בעל ה 4X4 בסופו של דבר לאחר מאבק קצר.

זה קורה בגלל שבגלל שהמנוע צריך להניע את 4 בגלגלים שזה אומר יותר חיכוך

הוא צריך יותר כוח וזה אומר פחות מהירות לכן הילוך ראשון הוא הכי חזק אבל גם הכי איטי

וככה זה מתקזז הילוך שני חלש יותר מראשון אבל הוא גם יותר מהיר ממנו

ולכן בגלל שצריך יותר כוח היא תהיה יותר איטית במקצת.

 

מה שכתבתי הוא במידה ו:

מדובר באותו רכב בדיוק רק שצורת ההנעה שונה.

תאי הדרך הם כביש אספלט יבש בלבד.

 

עכשיו יש עוד שאלות?

כשיש לך דאבל וופר 8 אינצ' בכל דלת אתה מתחיל לחשוב פעמיים,

אם בכלל אתה צריך לשים סאב.

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=455879

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צר לי לאכזב אותך BMW אבל בקשר למה שאמרת ליותר חיכוך- פחות מהירות בפסקה האחרונה זה ממש לא נכון.

דווקא עניין שיש יותר חיכוך עם הכביש אמנם צורך יותר כוח, אבל אינו מקזז את המהירות, החיכוך עם הכביש הוא זה שגורם למהירות! זו פיסיקה פשוטה (בתור מישהו שלמד 5 יח"ל)- באמצעות כוח החיכוך אתה בעצם "דוחף" את הכביש והוא מפעיל עליך כוח נגדי שגורן לתנועה שלך (תחשוב בכיוון ההפוך - בלי חיכוך היית מפרפר במקום והמהירות שלך שואפת לאפס).

לכן שוב מצד אחד אתה מפעיל יותר כוח (שבדר"כ יש למנועי 4X4) אבל מצד שני את מקבל את המהירות שלך.

בקשר להסבר אחר שאומר שלפי התאוצה יותר כוח עובר אחורה ואז הרכב כביכול יותר אוחז מאחור - אני בספק אם הדבר נכון, אם אתה תלמיד פיזיקה כמו שאתה אומר אתה צריך לדעת שהרכיב של התאוצה המדומה היא רק בכיוון האופקי (כלומר אחורה) וכך גם הכוח השקול - אבל הדבר אינו משפיע על כוח החיכוך, משום שהוא מוושפע ממקדמי החיכוך של המישורים ומהכוח שפועל בציר האנכי (כלומר שלפי מטה - משקל הרכב).

בכל מקרה התשובה לשאלה הזו לדעתי די מורכבת, אבל השאלה עצמה כלל לא עניינית, אתה לא יכול להשוות בקטע הזה סתם כך בכלליות בין שני הסוגים וגם לא תוכל להשוות כמו שהציעו בין אותו סוג מכונית שאחד בעל הנעה קדמית והשני 4X4 כי עוד פרמטרים אחרים משתנים ברכב בהתאם אשר ישפיעו על התאוצות - הספק, מומנט וכו'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי נתוני יצרן של אודי, הTT בעלת ההנעה הקדמית עושה 0-100 ב0.2 שניות (אם אני זוכר נכון)

מהר יותר מאשר זאתי בעלת הנעת ה4X4 -

וכיוון שהנעה אחורית מאיצה מהר יותר מהנעה קדמית - סביר להניח כי הנעה קדמית תאיצה מהר יותר מאשר הנעת 4X4

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר להסבר אחר שאומר שלפי התאוצה יותר כוח עובר אחורה ואז הרכב כביכול יותר אוחז מאחור - אני בספק אם הדבר נכון, אם אתה תלמיד פיזיקה כמו שאתה אומר אתה צריך לדעת שהרכיב של התאוצה המדומה היא רק בכיוון האופקי (כלומר אחורה) וכך גם הכוח השקול - אבל הדבר אינו משפיע על כוח החיכוך, משום שהוא מוושפע ממקדמי החיכוך של המישורים ומהכוח שפועל בציר האנכי (כלומר שלפי מטה - משקל הרכב).

 

טעות בדבריך. מבחינה פיסיקלית נטו אתה צודק - הכח אופקי, אבל בפועל מה שקורה בגלל שמרכב הרכב נמצא על קפיצים הכח עובר להיות כוח אנכי ובגלל זה כשמכונית מזנקת ממקומה רואים בבירור שמרכב הרכב נוטה לאחור, משמע יותר משקל עובר אחורה, כלומר יותר אחיזה לגלגלים האחוריים (מוגדר פיסיקלית בתור מקדם החיכוך הסטטי שאינו משתנה כפול המסה על הגלגלים האחוריים שגדלה בזמן תאוצה). בגלל זה תמיד רכב בעל הנעה אחורית יאחוז יותר טוב בזינוק מאשר רכב הנעה קדמית.

 

בקשר למה שנאמר לגבי ה-TT הדבר אינו מדויק לחלוטין. פרמטר שלא מתחשבים בו במקרה זה הוא המשקל משום שהנעה כפולה מגדילה את המשקל בצורה משמעותית (עשרות ק"ג לפחות...) ובגלל זה ההנעה הכפולה במקרה זה מאיצה יותר לאט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי נתוני יצרן של אודי, הTT בעלת ההנעה הקדמית עושה 0-100 ב0.2 שניות (אם אני זוכר נכון)

מהר יותר מאשר זאתי בעלת הנעת ה4X4 -

וכיוון שהנעה אחורית מאיצה מהר יותר מהנעה קדמית - סביר להניח כי הנעה קדמית תאיצה מהר יותר מאשר הנעת 4X4

 

אולי זה בגלל שה-4X4 כבדה יותר?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת סדר בבלאגן:

 

קודם כל אני יענה לך על השאלה בצורה הכי פשוטה שיש:

ביציאה מהמקום כאשר הרכב עומד בעצירה מלאה והוא צריך להתחיל לנוע קדימה

זה הרגע שהוא צריך כמה שיותר אחיזה מפני שיות מידי כוח על גלגל מסויים או על זוג גלגלים

או על 4 הגלגלים יגרום לאיבוד אחיזה או בשמו האמיתי פריקת עומס יתר על הגלגלים (או פשוט פירפור)

עכשיו בגלל שהמכוניות בארץ הן עוד לא ברמה כמו בחו''ל ששם הם משפרים עד להספקים מטורפים

לכן בארץ למנוע אין מספיק כוח לגרום לפירפור כשיש הנעה כפולה לכביש (4X4)

ולכן בגלל שיש לו יותר אחיזה הוא יזנק מהמקום כמו צפרדע ולא ישתהה אפילו שניה אחת במקום שבו הוא עמד

בהנעה אחורית אומנם הרכב משתהה כמעט שניה (תלוי מאוד בנהג) ולכן מאבד זמן יקר

ולוקח לו כמעט 2 שניות בערך עד שהגלגלים המניעים (האחוריים לדוגמה) מקבלים את מלוא

האחיזה ולכן הוא יהיה אך ורק בשניות הראשונות קצת מאחורי הרכב עם ההנעה הכפולה.

אבל! כעבור כמה שניות הרכב בעל ההנעה האחורית יתחיל להאיץ מהר יותר ממנעה הכפולה

ויעקוף את הרכב בעל ה 4X4 בסופו של דבר לאחר מאבק קצר.

זה קורה בגלל שבגלל שהמנוע צריך להניע את 4 בגלגלים שזה אומר יותר חיכוך

הוא צריך יותר כוח וזה אומר פחות מהירות לכן הילוך ראשון הוא הכי חזק אבל גם הכי איטי

וככה זה מתקזז הילוך שני חלש יותר מראשון אבל הוא גם יותר מהיר ממנו

ולכן בגלל שצריך יותר כוח היא תהיה יותר איטית במקצת.

 

מה שכתבתי הוא במידה ו:

מדובר באותו רכב בדיוק רק שצורת ההנעה שונה.

תאי הדרך הם כביש אספלט יבש בלבד.

 

עכשיו יש עוד שאלות?

 

כל הודעה נוספת שמישהו רושם פה והת'רד הזה הופך למגוחך יותר כשהרמה שהתחילה כ"נמוכה" ירדה פלאים ל"אפסית"...

 

הציטוט שהבאתי רק בא להמחיש את זה -

אז תגיד - מדדת שלגלגלים לוקח 2 שניות עד שהם מקבלים את מלא האחיזה ? איך בדיוק עקבת אחרי הכוח ? זה לא דומה קצת לספירת ביטים על קו האינטרנט באופן ויזואלי ?

 

אם זה לא היה מצחיק זה היה ממש עצוב !

 

הנה כמה דברים שכן כדאי לחשוב עליהם בהשוואה מסוג זה :

א. 2 כלי רכב זהים - עם ובלי 4X4 - הרכב עם ההנעה הכפולה ישקול יותר ולכן יאיץ לאט יותר (יחס הספק משקל הוא ה-א'ב' של האצה).

ב. במע' ההנעה הכפולה יש יותר חיכוך והתנגדות, דבר הפוגע ביכולת העברת הכח.

ג. מה קורה אם הרכב חלש מדי מכדי לסחרר את הגלגלים המניעים ? במצב זה אין להנעה הכפולה שם יתרון משום שלא קיים הצורך להעביר את הכח דרך יותר גלגלים.

ד. יש המון סוגים של הנעות כפולות. זו של סובארו למשל היא הנעה כפולה קבועה, בה חלוקת הכח בין הסרנים היא 50% כל עוד אין החלקה. כשסרן מחליק, מועבר חלק מהכח לסרן האוחז, אבל גם כשאין החלקה כל גלגל נושא בחלק מהכח (ולכן ביזבוז הכח גדול יחסית). לעומת זאת, בהנעה הכפולה של VW, כל הכח מועבר לגלגלים הקידמיים אלא אם הם מסחררים. במצב זה, מועבר חלק מהכח לגלגלים האחוריים ולכן עקרונית קיים פחות עומס במערכת ההינע. המע' של האימפרזה תגיב מהר יותר, זו של VW תעמיס פחות.

ה. כמעט תמיד הנעה כפולה כוללת סוג כלשהו של LSD. ברכב שבו ההנעת זוג גלגלים יחיד ללא הגבלת החלקה, היכולת להעביר כח לכביש פחות טובה.

 

יש עוד הרבה דברים, אבל בקיצור נמרץ אפשר להבין שההשווה ה"תאורטית" הזו אינה יכולה לצאת מעולם התאוריה אל המציאות מבלי להיות מקרה פרטי שבו יבוצע ניסוי אמיתי.

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7275 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...