Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קליאו "172" - מה לתדלק?


Yony_S
שימו לב! השרשור הזה בן 4861 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה נכון.

כדי להעלות אוטקן מוסיפים לדלק כל מיני תוספים כדי למנוע הצטה עצמית.

יותר תוספים משמע פחות דלק (פר יחידת מידה)

בגלל זה גם צריכת דלק ד"כ עולה עם 98.

צריכת הדלק נשארת זהה ואפילו יותר טובה עם 98.

כמה שהטמפרטורה בתא הבעירה יותר גבוהה התערובת בוערת יותר יעיל.

נקודת ההצתה של 98 יותר גבוהה מ 95 לכן רכב שמותאם ל 98 יסע יותר טוב עם98 וגם יהיה יותר חסכוני על 98.

SuckSqueezeBangBlow

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משיחה עם נציגת רנו שבדקה לי את הנושא, ההמלצה הרישמית היא 98, אבל אפשר לתדלק 95 וטענה לא יאונה למנוע כל רע בגלל תידלוק ב98, אני מאמין שתורגש איזשהי ירידה בהספק וגם צריכת דלק לרעה ב98.

 

השאלה המתבקשת האם בהתנהלות יומיומית יש טעם ב98, ופעם ב... לעשות "לחיצות" זה קורה בדר"כ בלילה בכביש החוף :twisted:

עכשיו כשאני לומד בבוקר בהרצליה ואני יוצא מהבית בשיא הפקקים שהמהירות הממוצעת הוא משהו כ40-50 קמש, וחוזר בשעות העמוסות של כביש החוף לנתניה.

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שנכתב למעלה. חיישן הנקישות בקליאו מזהה "צלצולים" ומקדם את ההצתה.

הדבר גורם ליעילות פחות טובה של המנוע.

הוא לא עובד במפה המקורית שלו אלא במתכונת פיתרון לבעיה.

קליאו ספורט היא אחת המכוניות ה"עממיות" הבודדות שבאמת מחייבות מציאות לתדלק אוקטן גבוה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שנכתב למעלה. חיישן הנקישות בקליאו מזהה "צלצולים" ומקדם את ההצתה.

הדבר גורם ליעילות פחות טובה של המנוע.

הוא לא עובד במפה המקורית שלו אלא במתכונת פיתרון לבעיה.

קליאו ספורט היא אחת המכוניות ה"עממיות" הבודדות שבאמת מחייבות מציאות לתדלק אוקטן גבוה.

 

 

הפוך גוטה, הפוך, מאחר הצתה ולא מקדם.

Never drive faster than your guardian angel can fly

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפוך גוטה, הפוך, מאחר הצתה ולא מקדם.

 

אין שום היגיון לאחר הצתה של תערובת שגם ככה ניצתת לפני הניצוץ.

המטרה של מחשב המנוע היא לבטל את הצלצולים ולפוצץ את התערובת בפיצוץ יזום ולא ספונטני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום היגיון לאחר הצתה של תערובת שגם ככה ניצתת לפני הניצוץ.

המטרה של מחשב המנוע היא לבטל את הצלצולים ולפוצץ את התערובת בפיצוץ יזום ולא ספונטני.

צלצול נובע משריפת התערובת לפני שהבוכנה בנקודה מתה עליונה, כלומר מוקדם מדי, לכן איחור מועד ההצתה יפחית את הצילצולים (דטונציה).

SuckSqueezeBangBlow

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדויק, צלצול נובע מהתלקחות עצמית של התערובת ובעירה לא מבוקרת/אחידה - זאת אומרת ללא ניצוץ (לפני הניצוץ) והסיבה לכך היא טמפרטורה/לחצים גבוהים מידי בצילינדר.

קידום הצתה מעלה את הלחץ והטמפרטורה בצילינדר (וגם את המומנט), ואיחור עושה פעולה הפוכה.

לכן אם חיישן הנקישות יזהה צלצולים הוא יאחר את ההצתה על מנת להוריד את הטמפ' בצילינדר ולמנוע דטונציה.

 

אגב, הצתה מתבצעת לפני TDC.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדויק, צלצול נובע מהתלקחות עצמית של התערובת ובעירה לא מבוקרת/אחידה - זאת אומרת ללא ניצוץ (לפני הניצוץ) והסיבה לכך היא טמפרטורה/לחצים גבוהים מידי בצילינדר.

קידום הצתה מעלה את הלחץ והטמפרטורה בצילינדר (וגם את המומנט), ואיחור עושה פעולה הפוכה.

לכן אם חיישן הנקישות יזהה צלצולים הוא יאחר את ההצתה על מנת להוריד את הטמפ' בצילינדר ולמנוע דטונציה.

 

אגב, הצתה מתבצעת לפני TDC.

דטונציה הוא שם כללי לתופעה.

זה לא משנה אם היא נוצרת ממוקדי התלקחות שונים או קידום הצתה.

 

הכוונה בהודעה הקודמת הייתה הצתה מוקמת והתנגדות לעלית הבוכנה.

SuckSqueezeBangBlow

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צלצול נובע משריפת התערובת לפני שהבוכנה בנקודה מתה עליונה, כלומר מוקדם מדי,

 

ידוע:wink:

 

לא מדויק, צלצול נובע מהתלקחות עצמית של התערובת ובעירה לא מבוקרת/אחידה - זאת אומרת ללא ניצוץ (לפני הניצוץ) והסיבה לכך היא טמפרטורה/לחצים גבוהים מידי בצילינדר.

קידום הצתה מעלה את הלחץ והטמפרטורה בצילינדר (וגם את המומנט), ואיחור עושה פעולה הפוכה.

לכן אם חיישן הנקישות יזהה צלצולים הוא יאחר את ההצתה על מנת להוריד את הטמפ' בצילינדר ולמנוע דטונציה.

 

אגב, הצתה מתבצעת לפני TDC.

 

תודה על ההבהרה

i stand corrected

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם פותח השירוש מנתניה יש פתרון לבעיה:

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=345418

אישית, תדלקתי 3 פעמים 95 ורעש המנוע נשמע לי שונה קצת, לא הרגשתי ירידה דרסטית בביצועים אבל העדפתי לחזור ל98.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4861 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...