Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיאט בראבו - אחד הצילינדרים לא עובד


sergey_k
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5302 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום ברשותי פיאט בראבו 1.6 שנת 97 גיר רגיל

 

לאחרונה התחלתי להרגיש רעידות באוטו וסחיבה לא טובה לא כמו שהאוטו סוחב בדרך כלל

 

לאחר ברור גיליתי שאחד הצילינדרים שלי לא עובד מה יכולה להיות הבעיה?

 

חשוב לציין שהרכב לא מעשן ולא מוציא עשן לבן או משהו כזה אלה פשוט לא סוחב.

 

לאחר עוד ברור גיליתי שכדי לנסות להחליף את הפלגים ואת חוטי ההצתה כי יכול להיות שהבעיה נגרמת מכך.

 

השאלה האם יש דרך לבדוק אם הבעיה היא באמת בגלל זה או שיש תקלה מכנית במנוע עצמו הכוונה לבדוק את זה לפני שאני קונה את חוטי ההצתה ואת הפלגים.

LIFE IS GOOD IF YOU HAVE VW

למכירה סאב http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=139659

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול להסביר לי איך בודקים ניצוץ בחוטי הצתה?

 

חשוב לציין גם שהצלינדר שלא עובד שאני פותח את החוט שלו אז האוטו לא רועד ולא כלום

LIFE IS GOOD IF YOU HAVE VW

למכירה סאב http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=139659

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא עובד בכלל? באופן הגיוני נשמע כמו פלאג, חוט הצתה או שסתום\אטם ראש שלא אוטם. יכול גם להיות סדק בבלוק אבל זה כבר ממש לא סביר.

 

לגבי הבדיקה, תוציא את הפלאג ותחבר לכבל כשהמנוע כבוי, תצמיד את ההברגה לכל מקום ברכב בשביל לקבל אדמה ותבקש מימשהו שיניע ותראה אם יש ניצוץ.

למקרה שלא ברור אל תקרב את היד לראש של הפלאג בזמן הבדיקה.

 

 

גילוי נאות: אני לא מכונאי...

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא עובד בכלל? באופן הגיוני נשמע כמו פלאג, חוט הצתה או שסתום\אטם ראש שלא אוטם. יכול גם להיות סדק בבלוק אבל זה כבר ממש לא סביר.

 

לגבי הבדיקה, תוציא את הפלאג ותחבר לכבל כשהמנוע כבוי, תצמיד את ההברגה לכל מקום ברכב בשביל לקבל אדמה ותבקש מימשהו שיניע ותראה אם יש ניצוץ.

למקרה שלא ברור אל תקרב את היד לראש של הפלאג בזמן הבדיקה.

 

 

גילוי נאות: אני לא מכונאי...[/quote]

שלום רב !

הבדיקה שהומלצה כאן, לא מומלצת מיותרת, ועלולה לגרום לנזק, יותר מאשר לתועלת !

ברכבים מודרניים, כמו של היום , משנות 2000 ומעלה, מערכת ההצתה עדינה מאד ורגישה מאד, לעליות במתח החשמלי ולעומס

ולהתנגדות חשמלית גבוהה.

ברכבים המודרניים, פריצת מתח אקראי , גורמת לעומס על מודול ההצתה, ועלולה להשבית אותו , במקרה אחד, או לשרוף סליל הצתה במקרה שני.

ברכבים מודרניים קייימים שני סלילי הצתה לכל זוג צילנדרים, או סליל הצתה אחד לכל צילנדר, או סליל הצתה אחד לכל הצילנדרים.

כאשר צילנדר אחד מתוך ארבעה, לא מתפקד, חלה ירידה משמעותצית בסחיבה, בגובה של 25 אחוז, והרכב מתחיל לקרטע.

סדר הפעולה לאבחון הבעייה

במקרה כזה הוא מהקל לכבד, והוא כדלקמן:

בדיקת ניצוץ, על ידי הוצאת חוט ההצתה החשוד כלא עובד, והרחקת קונקטור חוט ההצתה במרחק של כסנטימטר מראש המתכת של הפלג, ניצוץ אמור לקפץ, במידה ואין ניצוץ, הדבר הראשון החשוד הוא חוט ההצתה, ולאחריו סליל ההצתה, לאחר שנבדק כל רכיב

זה בנפרד, יש להחליף חוט הצתה אחד בודד, וזאת רק לאשש את החשד בחוט, ואם יתברר שאכן חוט הצתה בודד היה לקוי, יש להחליף את הסט חוטי הצתה.

בהמידה ויתברר זה הסליל הצתה יש להחליף סליל.

מיותר לציין שאבחנה לא נכונה, יכולה לגרום להחלפה מיותרת ולהוצאה מיותרת , ולא נחוצה, ולהשאר עם הבעייה.

השלב הבא במידה והבעייה לא נפתרת, לפרק פלג בודד, ולא את כל הפלגים, ולבדוק אותו חזותית, ולחפש סימני שמן, דלק, או עודף פיח, לנקות או להחליף את הפלג הבודד.

במקרה קשה יותר, נותרת האפשרות, של קומפרסייה נמוכה, שהיא לקוי מכהי, משסתום שרוף, ועד לחדירת מים לצילנדר.

אחרי ההסבר הארוך שלי, מיותר לציין שהבדיקה שציינתי, מומלצת במוסך בלבד.

בברכה

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ידעתי שזה מסוכן למערכת הצתה וזה טוב לדעת, אבל אני לא רואה איך דרך הבדיקה שאתה המלצת שונה ממה שאני אמרתי. ההבדל היחידי הוא שאתה ממליץ לראות את הניצוץ בין הקונקטור לגוף ואני אמרתי כשזה מחובר לפלאג והפלאג נוגע בגוף, מבחינה חשמלית אין שום הבדל.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא עובד בכלל? באופן הגיוני נשמע כמו פלאג, חוט הצתה או שסתום\אטם ראש שלא אוטם. יכול גם להיות סדק בבלוק אבל זה כבר ממש לא סביר.

 

לגבי הבדיקה, תוציא את הפלאג ותחבר לכבל כשהמנוע כבוי, תצמיד את ההברגה לכל מקום ברכב בשביל לקבל אדמה ותבקש מימשהו שיניע ותראה אם יש ניצוץ.

למקרה שלא ברור אל תקרב את היד לראש של הפלאג בזמן הבדיקה.

 

 

גילוי נאות: אני לא מכונאי...[/quote]

שלום רב !

הבדיקה שהומלצה כאן, לא מומלצת מיותרת, ועלולה לגרום לנזק, יותר מאשר לתועלת !

ברכבים מודרניים, כמו של היום , משנות 2000 ומעלה, מערכת ההצתה עדינה מאד ורגישה מאד, לעליות במתח החשמלי ולעומס

ולהתנגדות חשמלית גבוהה.

ברכבים המודרניים, פריצת מתח אקראי , גורמת לעומס על מודול ההצתה, ועלולה להשבית אותו , במקרה אחד, או לשרוף סליל הצתה במקרה שני.

ברכבים מודרניים קייימים שני סלילי הצתה לכל זוג צילנדרים, או סליל הצתה אחד לכל צילנדר, או סליל הצתה אחד לכל הצילנדרים.

כאשר צילנדר אחד מתוך ארבעה, לא מתפקד, חלה ירידה משמעותצית בסחיבה, בגובה של 25 אחוז, והרכב מתחיל לקרטע.

סדר הפעולה לאבחון הבעייה

במקרה כזה הוא מהקל לכבד, והוא כדלקמן:

בדיקת ניצוץ, על ידי הוצאת חוט ההצתה החשוד כלא עובד, והרחקת קונקטור חוט ההצתה במרחק של כסנטימטר מראש המתכת של הפלג, ניצוץ אמור לקפץ, במידה ואין ניצוץ, הדבר הראשון החשוד הוא חוט ההצתה, ולאחריו סליל ההצתה, לאחר שנבדק כל רכיב

זה בנפרד, יש להחליף חוט הצתה אחד בודד, וזאת רק לאשש את החשד בחוט, ואם יתברר שאכן חוט הצתה בודד היה לקוי, יש להחליף את הסט חוטי הצתה.

בהמידה ויתברר זה הסליל הצתה יש להחליף סליל.

מיותר לציין שאבחנה לא נכונה, יכולה לגרום להחלפה מיותרת ולהוצאה מיותרת , ולא נחוצה, ולהשאר עם הבעייה.

השלב הבא במידה והבעייה לא נפתרת, לפרק פלג בודד, ולא את כל הפלגים, ולבדוק אותו חזותית, ולחפש סימני שמן, דלק, או עודף פיח, לנקות או להחליף את הפלג הבודד.

במקרה קשה יותר, נותרת האפשרות, של קומפרסייה נמוכה, שהיא לקוי מכהי, משסתום שרוף, ועד לחדירת מים לצילנדר.

אחרי ההסבר הארוך שלי, מיותר לציין שהבדיקה שציינתי, מומלצת במוסך בלבד.

בברכה

צביקה

שלום רב !

קרא שוב בעיון את מה שהדגשתי באדום, ובעיקר לשורה שמודגשת בקו תחתון !

ואז תבין שלא ציינתי שיש להקפיץ ולבדוק ניצוץ לגוף המנוע, אלא לראש המתכתי המתברג בראש הפלג.

בברכה

ובתקווה להבנה.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תצליב חוטי הצתה תראה מה קורה, כשאני אומר להצליב אין להחליף במיקומים כמובן אלא להחליף חוט אחר בשני ממש

"הסטטיסטיקה הרשמית חושפת כי נהגי מכוניות ותנאי כביש בעייתיים, הם הגורמים לחלק משמעותי מתאונות הדרכים הקטלניות ב-2010 בהן היו מעורבים רוכבי דו-גלגלי". ynet

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום רב החלפתי את חוטי ההצתה ואת הפלגים כי הם היו גמורים גם ככה

 

זה לא הפעיל את הצילינדר כמו כן בצילינדר הבעייתי אין בכלל ניצוץ

 

עכשיו איך אפשר לדעת האם זה הסליל שמדברים עליו ואם הוא ממוקם בתוך המנוע ? או מחוץ?

 

החוטי הצתה אצלי בפיאט יוצאים מקופבת פלסטיק כזאת שממוקמת צמוד למנוע נראה כאילו החוט לא מקבל חשמל משם

 

מה יכולה להיות הבעיה והאם יש צורך בלהחליף את הקופסה הזו או שהיא ניתנת לתיקון?

LIFE IS GOOD IF YOU HAVE VW

למכירה סאב http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=139659

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במכוניתך יש שני סלילי הצתה (מפוקדי מחשב ניהול המנוע) כשכל סליל מספק מתח גבוה לשני מצתים.

כפי שכתבו לפני, צריך לראות אם אכן יוצא ניצוץ מקצה החוט אל המצת (פלאג) ובזהירות יתרה.

התקלה נפפוצה ביותר הנה מסליל הצתה פגום.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסליל הוא בתוך המנוע או מחוץ?

 

מה עלות תיקון של סליל בערך?

 

ואם הבנתי נכון אז כאשר האוטו מונע להוציא את החוט של הצילינדר שלא עובד בקצה של הפלג להרחיק אותו סנטימטר מהפלג עצמו ולראות אם יש ניצוץ?

LIFE IS GOOD IF YOU HAVE VW

למכירה סאב http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=139659

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כך.

כשהמנוע כבוי, מנתקים את החוט מהמצת ובבדיקה מקצועית מחברים אותו לשפופרת בדיקה שקופה שקצהה השני מתחבר אל גוף הרכב (הארקה) וא מניעים המכונית ורואים בעין אם קופץ ניצוץ בתוך השפופרת ואת חוזקו וצבעו.

ניתן לבצע זאת ע"י מצת (פלאג) רכב שאל הגוף שלו מחובר (בהלחמה זה הכי טוב) חוט להארקתו אל גוף הרכב ושחוט המצת מתחבר אל ראשו ואז מניעים המנוע ורואים אם קופץ ניצוץ בין אלקטרודות המצת.

לי אישית היה מאריך לחוט מצת, מפלסויק חצי שקוף בצבע כתום, שהייתי מחברו אל המצת ואליו את חוט ההצתה וכך כשהמנוע פועל ניתן יהיה לראות בו את הניצוץ שגם המשיך הלאה למצת.

בפיאט בראבו, בדרך כלל כשסליל ההצתה פגום, נדלקת נורת בקרת ניהול המנוע.

בדיקה חובבנית עלולה לגרום לכך שסתם תחליף חלקים ללא צורך ותזרוק כספך לשווא.

בברכה - רפי לין

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גש למוסך/מכון הזרקות דלק באזורך , הם יבצעו בדיקה הן פיזית ובעזרת מחשב .

 

באזור בת-ים/חולון , יש את דודי מערכות הזרקה 03-5535088 .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...