Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התייעצות בנוגע לקניית טויוטה פריוס 2010


kashat18
שימו לב! השרשור הזה בן 5066 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

האם מישהוא מכם קרא בעיון את מסמכי מדידה שמצורפים ללינק של רועי ועדיין חושבים שזה שטויות?

במיוחד מסמך הזה

לא סתם ביקשתי את המספרים. בעת הטענה _שזה בעצם מצב נורמלי ושכיח בפריוס רמת קרינה בגובה מושב האחורי שמאחוריו נמצאות הסוללות עומדות בממוצע על ערכים בין 12-30 מיליגאוס, כאשר התקן מדבר על חשיפה כרונית של עד 4 מיליגאוס. במכוניות רגילות כמעט ואין קרינה מאחורה, כמו שאמרתי ועיקרה מקדימה.

בהנחה שאנחנו לא רוצים לפתח סיכוי ללייקמיה (סרטן הדם) של ילדים והוא המחלה הרללונטית, אני נשאר בדעתי.

אין לי ילדים מיותרים במושב האחורי. כי פשוט מסוכן להשאר שם לאורך זמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 50
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

קודם כל, אשמח לראות מחקר שמוכיח סכנה בריאותית ב-4 מיליגאוס. כי אם זה המצב, אני מפסיק לנהוג במכוניות בנזין.

עדיין אין לי ילדים, וחבל שלא יהיו לי גם בגלל קרינה עודפת - כפי שעולה מנתוני הקרינה במושבים הקדמיים.

 

עיינתי באריכות במסמך שקישרת אליו, אני לא מוצא איפה מתייחסים למצב הטענה בפריוס דור 3, או איפה הממוצע

עומד על 30 מיליגאוס בפריוס דור 3. מכל הנתונים שמופיעים לגבי הפריוס דור 3, לא מצאתי שום סיבה להיות מודאג

לגבי ילדים במושב אחורי או מבוגרים בקדמי.

 

וזה שוב, לפני שלוקחים בחשבון שהפריוס עומדת בתקני קרינה אחרי בדיקות בדיוק כמו טויוטה קורולה, ושלא קראתי

אפילו מחקר אחד שמוכיח קשר בין מכוניות כלאיים לבין תחלואה בקרב בני אדם, גדולים או קטנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי.. אז לפי הקישור שסיפקת אפשר לראות שגם במזדה, בהיונדאי ובקורולה יש מקומות שבהם הקרינה גבוהה, במיוחד באזורים הקדמיים. אז מה להגיד על זה? שלילדים אין הורים מיותרים (טפו טפו טפו אני מאחל לכולם פה בריאות מעולה והרבה שנים על האדמה!!).

 

לפי מה שאני רואה מהקישור שלך זה שלפריוס יש רמות קרינה, לפעמים, יותר גבוהות משאר הרכבים. יחד עם הנאמר אני רואה שגם בשאר הרכבים אין את רמת הקרינה הנדרשת לפי התקן הישראלי. אני גם רוצה להדגיש שהתקן הישראלי שלוקח בחשבון 2-4 מיליגאוס הוא הרבה יותר נמוך מהבינלאומי (קראתי שהתקן הבינלאומי הוא 1000 מיליגאוס. זה היה באתר ישראלי, אני אשתדל למצוא את המאמר).

 

בברכה, אלכס.

 

הקישור שבו כתוב שהתקן העולמי עומד על 1000 מיליגאוס (!!):

HU: Alpine 117E Comp: Hertz HSK165

AMP: Audison LRx 4.1k SUB: Hertz HX300D

Capacitor: Connection (Audison) 1F

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מובן למה כולם רצים לקנות היברידיות במחירים מופקעים, הרי בהתחשב בעלות הרכב משפחתית רגילה תהיה חסכונית יותר בדלק בטווח הקצר והארוך-

בהפרש המחירים בין פריוס למשפחתומטית רגילה ניתן לקנות דלק ל3-4 שנים -15K ש"ח לפחות, והנה לך החסכון בדלק.

 

זה לא נכון, הפריוס שומרת על ערכה טוב מאוד. הפחת של 5 שנים זהה (ערכית ) לפחת משפחתית ממוצעת, וההבדל בפחת לוקורולה או מזדה זה 10-15K לטובת הקורולה או מזדה, שווה ערך לחסכון בדלק ל20K ק"מ. כלכלית ההיברידית היא בחירה מצוינת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היינו בימים האחרונים במספר סוכנויות רכב כגון מזדה, הונדה, סובארו, רנו וכו'. בכולן המחיר המינימלי שמשלמים על מכונית רגילה 1.6 ליטר 4 או 5 דלתות יהיה באיזור ה130,000 ש"ח ומעלה. אלא אם כן רוצים אבזור יותר מתקדם אז מוסיפים עוד כמה אלפיות.

כלומר ההפרש בין מחיר הפריוס למחיר אוטו רגיל קטן משמעותית ממה שחשבתי מה שמגדיל את סיכויי הטויוטה להיות המכונית הבאה.

 

לא חסרות משפחתומטיות 1.6 ב105K-120K ב130K אתה מקבל רכבים מאובזרים עד מאובזרים מאוד. הפריוס יקרה ב30K ממשפחתית מקבילה, ההבדל הוא שאלה לא 30K שמתאדים, הם נשמרים המחירה כמשומשת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

GEORGESH אתה צודק שיש משפחתיות ב-105-115 אלף ש"ח אבל אני מדבר על המזאדה/טויוטה/הונדה/סובארו/רנו ולא רכבים אחרים, בלי לפרט מותגים. אפשר למצוא משפחתית 1.6 גם פחות מ110 אלף ש"ח. אבל אני מדבר על המשפחתיות שיש להן 5 כוכבי בטיחות, אבזור מתקדם ושמירת ערך כשמדברים על יד 2 בעתיד או טרייד אין במחיר טוב.

 

כשקונים אוטו (במיוחד חדש מהיבואן) מסתכלים על המכלול של נתונים ולא על נתון כזה או אחר ספציפית. בשבילי הנתון שמהווה יותר משקל מהאחרים זה המחיר כשמדברים על הרנו והחסכון בדלק כשמדברים על הטויוטה. קרינה לא משחקת תפקיד פה.

HU: Alpine 117E Comp: Hertz HSK165

AMP: Audison LRx 4.1k SUB: Hertz HX300D

Capacitor: Connection (Audison) 1F

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי.. אז לפי הקישור שסיפקת אפשר לראות שגם במזדה, בהיונדאי ובקורולה יש מקומות שבהם הקרינה גבוהה, במיוחד באזורים הקדמיים. אז מה להגיד על זה? שלילדים אין הורים מיותרים (טפו טפו טפו אני מאחל לכולם פה בריאות מעולה והרבה שנים על האדמה!!).

 

הקישור שבו כתוב שהתקן העולמי עומד על 1000 מיליגאוס (!!):

http://www.galgalim.co.il/?CategoryID=260&ArticleID=2176

1000 מיליגאוס זה הגבול העליון לחשיפה רגעית, כאשר חשיפה כרונית מוגבלת ל4 מיליגאוס.

המחלה הבעייתית היא לייקמיה ילדים לכן נושא של מושב האחורי הטריד אותי. בן אדם מבוגר יש מח עצם מפותח וחסין יותר. אחרי גיל 50 זה יורד.

פריוס זה אחלה אוטו, אבל לא מתאים לכל אחד. זאת הייתה הנקודה שלי.

בימים אלא אני עומד בפני החלפת רכב של אשתי ובגלל זה פריוס יורדת מהרשימה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא אשכנע אותך לקנות פריוס במיוחד שאתה אומר שזה אוטו מצוין, אבל אם נושא הקרינה מטריד אותך אותך אז אני ממליץ לך להוציא מהרשימה גם מאזדה, הונדה, מיצובישי, טויוטה, היונדאי ובקיצור כל מכשיר חשמלי שמוציא קרינה מעל ל2-4 מיליגאוס, שזה בערך הרוב.

קיצר אני לא בא להתכסח פה על נושא הקרינה (כפי שאמרתי אני לא עובד טויוטה :-) ) כל אחד קונה אוטו לפי השיקולים שלו, אבל בימינו צריך לקחת הכל בפרופורציה, וקרינה יש בכל מקום על אחת כמה וכמה במכשירים סלולריים שנמצאים מסביבנו בכל מקום ומוציאים קרינה יותר גבוהה מ2-4 מיליגאוס.

 

בברכה, אלכס.

HU: Alpine 117E Comp: Hertz HSK165

AMP: Audison LRx 4.1k SUB: Hertz HX300D

Capacitor: Connection (Audison) 1F

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא נכון, הפריוס שומרת על ערכה טוב מאוד. הפחת של 5 שנים זהה (ערכית ) לפחת משפחתית ממוצעת, וההבדל בפחת לוקורולה או מזדה זה 10-15K לטובת הקורולה או מזדה, שווה ערך לחסכון בדלק ל20K ק"מ. כלכלית ההיברידית היא בחירה מצוינת.

 

לפריוס ולקורולה/מזדה 3 או כל משפחתומטית יפנית אחרת ישנה בערך אותה ירידת הערך באופן יחסי.

כך למשל בשני המקרים בדגם 2007 המחיר יורד פחות או יותר בשליש. מה יקרה להמשך ירידת ערך קשה לנחש, יתכן אף ופריוס תירד יותר לקראת החלפת המצבר.

Straight roads are for fast cars, turns are for fast drivers

:-):arrow::idea:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו נותנים אחריות על המנוע החשמלי ל-5 שנים ועל האוטו 3 שנים. נראה לי שבעוד 5 שנים המחיר שלהמצבר יירד.

 

ת'רד דיי מקיף בנושא הפריוס לעניות דעתי. התקבלו תשובות לשאלות מגוונות. בימים הקרובים תהיה החלטה בין הרנו והפריוס.

HU: Alpine 117E Comp: Hertz HSK165

AMP: Audison LRx 4.1k SUB: Hertz HX300D

Capacitor: Connection (Audison) 1F

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא מומחים אומרים שמחיר המצברים לא ירד,

משום שהם מיוצרים ממתכות די יקרות ,ובראי הזמן המחירים לא ירדו כי אם עלו.

אני אחפש את המאמר שדובר בו רבות על מחירי מתכות וכל הדיון שהרתחש בשנות ה-70 ,80 ואפילו ה90

שבו טענו וחשבו שמחיר הזהב הכסף ושאר מתכות יירד, ובפועל הוא עלה בגלל מחסור במשאבים טבעיים ובשימוש הולך וגובר במוצרי האלקטרוניקה של היום.

יום טוב.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עולה 20K. פעם זה היה 6 שנים, אבל היום נראה לי יותר כי נותנים 8 שנים אחריות.

לפי טויוטה, המצבר של הפריוס אמור להחזיק מעמד כל חיי הרכב, כמו המנוע והגיר.

לפי ההיסטוריה של הפריוס בארה"ב וקנדה, שם יש פריוסים קודמים כבר 10 שנים, יש כיסוי לטענה הזאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלטנו לקחת את הפריוס. רנו הציעו לתת מחירון על המגאן 2 אבל להשלים עוד 60,000 ש"ח בשביל רנו חדשה שאין בה דבר חדש חוץ מהעובדה שזה אוטו חדש לא משתלם. הפריוס מציעה הרבה חידושים.

 

נותרו שתי עניינים:

 

1. למכור את הרנו :)

2. לבדוק האם יש בעיות מיוחדות כשמתקינים מערכת אודיו בפריוס. אולי מישהו יכול לייעץ? (אני יודע שזה לא קשור לפורום הספציפי הזה).

 

בברכה, אלכס.

HU: Alpine 117E Comp: Hertz HSK165

AMP: Audison LRx 4.1k SUB: Hertz HX300D

Capacitor: Connection (Audison) 1F

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5066 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...