Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לקנות איביזה טורבו או להישאר עם פונטו HGT?


Michael K
שימו לב! השרשור הזה בן 5415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קודם כל וראשית דבר - Shif, אתה מלך. גם כשאתה כותב מלא וקשה לקרוא הכל - סחתיין עלייך.

 

אצלך אתה יכול לדחוף את הרגל גם עד הרדיאטור ולהכנס לסיבוב, כל עוד האוטו לא בטורים שבו הוא נושם (מעל 5000 סל"ד לא?) אין סיכוי שיהיה משהו שגרום לגלגלים להרחיב את קו הפניה....

 

באמת שאני לא מבין, למה הפכתם את זה לתחרות של "עם איזה אוטו אפשר להיכנס לא נכון לפנייה ועדיין יהיה בסדר"

 

או לחילופין "כיצד אתה יודע שיש לך הרבה כח אבל נכנסת לפנייה לאט מדי"...?

 

שלדה נמדדת בפרמטרים רבים, הרחבת קו הפנייה כתוצאה מעודף כח הוא לא הפרמטר היחיד (ולדעתי גם לא החשוב).

 

צודק. חודשיים זה לא אינדיקציה לכלום. שנתיים וחצי זה מספיק? אם כן, אני מתערב איתך שהוצאתי על הקליאו פחות ממה שאתה הוצאת על הגולף. סה"כ הוצאות תיקונים: 748 ש"ח כולל מע"מ ועבודה בשנתיים וחצי, פלוס שלושה טיפולים שוטפים יזומים ללא תיקונים בכלל. אם זה לא זול אז מה כן?

 

נשמע באמת קצת מוזר, אבל מי אני שאתלונן - 0 ש"ח על תקלות בתקופה של למעלה מ- 3.5 שנים... (לא על צרפתייה).

 

האמת זה דווקא יכול להיות.

בפונטו זה ככה. פשוט כי מלבד השלדה, ה-HGT זהו רכב שונה כמעט לחלוטין מפונטו רגילה, ויוצא ככה שדווקא הוא מפגין יותר אמינות. אולי בגלל שהיצרן השקיע בו ברכיבים יותר איכותיים.

 

לא חושב שיש ממש קשר, יש לאמא שלי פונטו רגילה שמפגינה אמינות מדהימה למדי במשך הרבה שנים,

 

וגם התקלות שכבר יש לה, נסגרות לרוב בעלות של שקל תשעים.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

לפותח השרשור:

 

כל הרכבים שצויינו בתקציב זה, סובלים מיתרונות מסויימים ומחסרונות אחרים.

 

אתה צריך להחליט מה חשוב לך יותר ועל מה אתה מוכן לוותר.

 

רוצה גם כח וגם התנהגות יחסית טובה, במחיר של אחזקה יקרה - קליאו.

 

רוצה פחות כח אך התנהגות סבירה (אמנם ללא תקשורת אבל סבירה) ועלות אחזקה סבירה מאוד - תישאר עם ה- HGT.

 

רוצה יותר כח אבל התנהגות שגורמת לך לחפש את הכביש המהיר הראשון שכולו ישר עם אחזקה שהינה גם בגדר הסביר על גבול היקר - קנה איביזה.

 

המלצה אישית שלי - ליאון T, שמהווה משהו שהוא די באמצע מבחינת שלל החסרונות והיתרונות של כולם, אבל מרגישה "שלמה" יותר כמכלול, לדעתי האישית.

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B][COLOR=#696969]ACTION speaks LOUDER than WORDS[/COLOR][/B][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=green][B]K[/B]eep [B]m[/B]e [B]c[/B]aged [B]a[/B]nd [B]f[/B]ree [B]t[/B]he [B]b[/B]east[/COLOR][/FONT] [COLOR=#f1f6f8][FONT=Verdana][COLOR=#000000][B]Jin Ba Ii Tai [/B]-[FONT=Book Antiqua] [URL="http://www.youtube.com/watch?v=cVarDBb199M&feature=player_embedded"]Fast[/URL] in, [URL="http://www.youtube.com/watch?v=CyDykQWck74&ob=av3e"]Drift[/URL] out[/FONT][/COLOR][/FONT][/COLOR]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 78
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אייל, הייתה לו HGT במשך מספר שנים!

 

אז ההערכה שלי בעניין זה - לא נכונה.

הערכתי שמי שהיתה לו HGT כ"כ הרבה זמן, ישאף להתקדם קצת יותר גבוה.

טעיתי.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל פיליפ זאת הייתה היתקדמות משמעותית, הוא ניצל את הפונטו עד תום וזה היה טיבעי שהוא ירכוש את הקליאו.

אייל ניסח את כוונתי כמו שאני בחיים לא הייתי מצליח לנסח "מה שווה מתלים מפנקים אם תנוחת הנהיגה כמו גרגמל" ולזה בדיוק היתכוונתי.

 

לטעמי פה בדיוק נגמר הוויכוח.

פעם ראשונה פה בפורום שאני רואה שבעלי קליאו מתחילים לדבר (או לרשום לצורך העניין) על החסרונות של הקליאו וזו בדיוק הייתה כוונתי.

בטח ובטח שבעל קליאו גאה (משום מה :wink:) רושם "קליאו לא יותר טובה מאיביזה טורבו".

 

 

לילה טוב לכולם! (אני פרשתי מהשירשור)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מתי כל בעלי הקליאו ניסו להדחיק את החסרונות שלה, אבל כמו כל רכב גם לקליאו יש חסרונות ואף אחד לא בא להשוות אותה לאיביזה טורבו, חוץ מקטגוריית מחיר דומה, כנראה שאין בינהם יותר מידי מחנות משותפים!!!

נסכם שיש מכוניות שונות לאנשים שונים, אתה צריך להחליט איזה בן אדם אתה וגם כמה כסף אתה רוצה להשקיע.

זה לא שכל בעל קליאו אפשרי לא היה מחליף לרכב אחר אם היה לו אופצייה, זה פשוט אולי הרכב עם ההתנהגות כביש הטובה ביותר במחיר של פחות מ50 אלף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא יודע מתי כל בעלי הקליאו ניסו להדחיק את החסרונות שלה, אבל כמו כל רכב גם לקליאו יש חסרונות ואף אחד לא בא להשוות אותה לאיביזה טורבו, חוץ מקטגוריית מחיר דומה, כנראה שאין בינהם יותר מידי מחנות משותפים!!!

נסכם שיש מכוניות שונות לאנשים שונים, אתה צריך להחליט איזה בן אדם אתה וגם כמה כסף אתה רוצה להשקיע.

זה לא שכל בעל קליאו אפשרי לא היה מחליף לרכב אחר אם היה לו אופצייה, זה פשוט אולי הרכב עם ההתנהגות כביש הטובה ביותר במחיר של פחות מ50 אלף.

 

חפש שירשורי ייעוץ על קליאו ואיביזה ותיווכח בעצמך.

זהו השירשור הראשון שנוגע לקליאו שבאמת שמו נתונים על השולחן וגם הודו בהם לטוב ולרע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אחווה את דעתי בנוגע לטיפולים ואחזקה ולא כל פרמטר אחר, ואל תבינו אותי לא נכון, אני לא מצביע על רכב טוב מבין השניים אני רק מביע את דעתי כבעל רכב כזה לשעבר.

 

כבעל איביזה לשעבר לגבי טיפולים - אני יכול להגיד רק טובות על מחירים. המנוע הוא נפוץ מאוד בקונצרן ולכן קיימים כמעט אין ספור מוסכים (מורשים או לא) שמכירים אותו, הבעיה היא רק למצוא מוסך שמכיר ומטפל במחירים סבירים. הרגשתי שאני מחזיק ברכב רגיל ולא ספורטיבי.

 

בקליאו זה בדיוק ההפך, בחיפושים ובבדיקות שעשיתי לקראת קנייה של MK2 - מעטים המוסכים שמכירים את הרכב, ואני בתור אחד שלא יתן לכל חובבן להתעסק ברכב שלי, צריך לקחת בחשבון שטיפולים גדולים עושים במורשה במקומות מסוימים בארץ. המצחיק הוא שהמוסך המרכזי באיזור שלי שמעטים הטיפולים שהם עשו לקליאו ספורט, המליצו לי (בהמלצה אישית) שלא לקנות אחת כזאת אם אין לי אקסרה מכובדת של כסף בצד. כמובן שלא ממש התיחסתי למה שהם אמרו וחיפשתי אלטרנטיבות. הבעיה היא מה עושים אם אתה גר מאוד רחוק מהמוסכים הללו? מה תשקיע שעה+ נסיעה כל פעם בשביל טיפול? מה קורה אם אתה נתקע חס וחלילה?

 

עוד נקודה למחשבה זה עלות הדלק - בקליאו אתה צריך לתדלק 98 ובאיביזה מספיק 95 (כהמלצת היצרן).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד נקודה למחשבה זה עלות הדלק - בקליאו אתה צריך לתדלק 98 ובאיביזה מספיק 95 (כהמלצת היצרן).

רק שהקליאו עושה מספר ק"מ גבוה יותר לכל ליטר אז זה מתקזז ואף משתלם יותר בקליאו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זיו היקר, או שאתה מיתמם ולא עושה חיפוש לפני שאתה מוציא שטויות מהפה שלך או שבגלל שסוף סוף מישהו שעד עכשיו לא היתערב והיה ניטראלי בכל השירשורים שהיו בנושא בא ושם דברים שחור על גבי לבן ואתה רואה איך כל האגדה בפורום (ופה זה הפורום הניטראלי היחיד שזה ככה דרך אגב) וגם מחיר השוק של הקליאו מתחיל לקבל סדקים ועכשיו אתה פשוט מנסה להעלים מידע שרשום פה בפורום בכך ששים לב שאם אני יעשה חיפוש אחרי ההודעות שלי אני אמצא לפחות 3 ששם רשמתי את עלות הקלאץ'. בנוסף בוא ותספר לנו כמה עולה קלאץ' לקליאו שאתה בכלל מעיז להעלות את הנושא לרעת האיביזה (תן לי לעזור לך, בדיוק אותו מחיר כמו אצל האיביזה) ההודעה האחרונה דרך אגב שרשמתי על עלות הקלאץ' נמצאת בשירשור על הלאון טורבו האחרון) כמו כן אם הבנתי נכון אתה טוען שהנעה קידמית היא כמו הנעה כפולה ובכלל טוען שהנעה אחורית עדיפה משתיהן? :roll:

 

:roll:

 

דג,

אני אתחיל בזה שמצידי שבזה הרגע השוק של הקליאו יפול - שימכרו אחת ב-5 שקל (אני אזמין לי שתיים במקרה כזה). אני את שלי מכרתי במחיר מעולה.

 

קלאץ' לקליאו בחברה, בפעם הראשונה והאחרונה שבדקתי היתה 3.5K. אלפיים ש"ח חלקים ו-1.5K עבודה.

 

ואיפה בדיוק ראית שטענתי שהנעה כפולה היא כמו קדמית? עוד בעל איביזה שמסלף את הדברים. אני אמרתי, ותבדוק את זה, שלא מצאתי רכב הנעה קדמית או כפולה שיכול להוות שדרוג מבחינתי בתקציב שלי. קפיש? מי שנהג בקליאו שלי יסכים איתי.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל בטור הבעלים החדש של הרכב של אלעד אני יסכים איתו, שנית כל דג רשמת שבכל מקום משבחים רק את הקליאו, ושאני חיפשתי רכב דווקא מצאתי יתרונות וחסרונות לשתי הכיוונים, אני בחרתי קליאו, הרבה אחרים בחרו איביזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל באמת הבעיה המרכזית היא שאנשים שעולים על האוטו הזה, עולים אליו ממשהו שהוא underpowered ולא מבינים (בהתחלה) שאי אפשר להכנס לסיבוב ואז לפתוח מצערת מלאה, צריך להיות מדוייק עם האוטו הזה בשביל להוציא אותו כמו שצריך מסיבוב.

 

 

 

ההתנהגות הבינונית של האיביזה לא רק קשורה לכוח המנוע שלה, אלא לכיול הפושר של המכונית.

אבל בכל מקרה, בשביל מה פותחים מצערת מלאה בכניסה לסיבוב ?

ככה לא עושים.

מצערת פותחים רק לאחר שיא הפניה.

 

מכל השרשור הבנתי שאני פשוט חייב לעשות סיבוב על שני הרכבים והינה התוצאות,נסעתי על שני הרכבים באוטו כביש.

1. קליאו-נחמד, מורגש שהיא קצת יותר חזקה מהפיאט שלי, היתנהגות כביש לא בשמיים לפחות לדעתי כי אני אוהב סיבובים וזריקת תחת כשבא לי. ההגה באמת לא כל כך נוח.

2.איביזה- ראשון מפרפר,שני קצת פחות ובשלישי מתחיל להיתייצב, הינהגות ממש שובבה אהבתי, סיבובים ממש כייף האוטו זורק אותך והטורבו מוציא אותך מהפניה ממש אהבתי, בישורת ממש מהירה תאמת הרגשתי שהיא ממש יותר חזקה מהפיאט.

שני הרכבים הם פשוט לאנשים שונים שני בעלי המכוניות מתים על האוטו שלהם אני אישית אהבתי יותר את האיביזה.

אז אני מחליט לחכות קצת ולקנות את האיביזה שנתון 2005-2006 כמו שהמליצו פה.

תודה על כל הטיפים והסברים על הרכבים.

 

התובנות שאליהם הגעת לא נכונות ברובן.

 

לעניות דעתי מי שאוהב לנהוג חייב לבחור בקליאו שפשוט הרבה יותר מהנה לנהיגה.

 

כן, יש לה חסרונות ואני אמנה כמה :

תנוחת נהיגה לא כל כך נוחה שצריך להתרגל אליה עם מרחק לא אידיאלי בין ההגה לדוושת,

מושבים לא מספיק תומכים בכתפיים,

תא נוסעים לא איכותי שלא שורד את השנים יפה. (ב-MK1).

 

היתרונות לעומת זאת גדולים וחשובים יותר,

מנוע מעולה, סוחב יפה למטה ומטריף למעלה.

בלמים חזקים ורגישים מאוד,

הגה טוב בהחלט, אוקיי הזווית לא משהו, אבל משקל דיי נכון, תקשורת ומהירות טובים דווקא יש.

שלדה מגיבה ביותר עם שמחת חיים היפראקטיבית (אייל, נכון, פחות מ-306/106 המאוזנות ומדויקות יותר, אבל יש משהו בחוסר האיזון הזה של הקליאו שהופך אותה לפעמים ללא פחות מהנה)

מתלים עם שילוב טוב של נוחות נסיעה והתנהגות כביש.

בטיחות טובה,

רכב עם עלויות אחזקה זולות ביחס לביצועים שלו, תשכח מכל מה שחשבת, האחזקה השוטפת שלה זולה מאוד,

לא לוקח הרבה דלק וזה חשוב מאוד למי שנוסע באוטו יום-יום, טיפולים שוטפים לא יקרים, טיפולים שנערכים בתדירות רחוקה מאוד יקרים.

 

 

לגבי האיביזה, אני בהחלט יכול להבין את מי שבחר בה ועבורה היא טובה ביותר,

היא פשוט מסוגלת לספק הרבה יותר ריגושים זולים עבור מי שאוהב "להרביץ בגז"...

DS 7 CROSSBACK 2019

OPEL ASTRA BERLINA 2014

RENAULT SPORT CLIO 203 2010

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היא פשוט מסוגלת לספק הרבה יותר ריגושים זולים עבור מי שאוהב "להרביץ בגז"...

ריגושים זולים ללחוץ על הגז???

אוי נו תתבגר כבר.

כמו שאני אגיד ריגושים זולים למי שזורק זנב באוטוסטרדות וצמתים.

 

מי אני ומי אתה שיחליטו מהם ריגושים זולים

הגדרה ממש קטנונית.

לירן אני אוהב אותך והכל ,אבל כימעט בכל היזדמנות שיש אתה דואג לבוא ולהכפיש את האיביזה,מעניין שאני לא עושה אותו הדבר לפרארי ספורט שלך.נקודה מעניינת למחשבה.

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ריגושים זולים ללחוץ על הגז???

 

אסף, אני דווקא מסכים עם לירן.

באיביזה הריגושים זולים כי תמורת 2000 ש"ח את הרוכש 40 סוסים נוספים ו"נותן בגז".

אם לא זאת היתה כוונתו אז באמת שיתבגר.

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פונטו HGT היא לא רכב ספורטיבי בטח שלא בקטגוריה של איביזה או קליאו ספורט.

ה-HGT היא פשוט פונטו חזקה יותר וזה הכל.

שקניתי את האיביזה שלי חשבתי לכיוון הקליאו ספורט מכיוון שלפי התגובות בפורום

מדובר ברכב יחיד במינו על כבישי ארצנו.

אחרי נסיעה קצרה על הקליאו הבנתי שהרכב הזה פשוט לא בשבילי,

נסיעה של 40 דקות מאשקלון לת"א גרמה לי להבין שהרכב פשוט לא מרגש אותי מספיק.

מצד שני, סחיטת הדוושה ביציאה מסיבוב בהילוך 2 על 40 קמ"ש זה אחד הדברים שגורמים

לך לחייך כמו מעט מאוד דברים בחיים.

חוויה שרק בעלי האיביזות מכירים והרגשה מטרפת שאנחנו חווים כל פעם מחדש.

מצטער אם בעלי הקליאו לא יסכימו אבל בעיטת הטורבו הזאת תאיץ את הדופק של כל אדם שפוי.

172 סוסים שגורמים לך(או לאוטו) לקרקש ;)

Golf GTi MK5: Revo Stage 2+ - Tein SuperStreet 2 - MILLTeK Performance Pipe - APR Hpfp

למכירה: איביזה טורבו 20VT.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5415 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...