Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט לאון טורבו בין השנים 2003-2005 על מה לשים דגש?


אביתר א.
שימו לב! השרשור הזה בן 5402 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

גם אני מברר בדיוק אותם דברים לגבי ליאון טורבו ואני חושב שהשאלות שלי רק יועילו לפותח ההודעה לכן לא פתחתי הודעה בעצמי. אני בן 18 ורציתי במשך הרבה זמן לקנות לעצמי 106 GTI אבל מכיוון שזה ממש ממש לא קל אני מברר במקביל לגבי מכוניות משפחתיות-ספורטיביות שאוכל להסתדר איתם עם ההורים, הליאון נראתה לי מצוינת בתור אוטו כזה.

 

השאלות שלי הן כאלה:

 

קודם כל האם הליאון נחשב אוטו אמין באופן כללי? ביחס למכוניות ספורט אחרות? לדוגמא ביררתי לגבי ה106 והבנתי שכמכונית ספורט היא נחשבת לאמינה אך ביחס למכוניות אחרות כמובן שלא במיוחד (בלאי ברור של מכונית ספורט).

 

דבר שני ספיציפי יותר: דיברתי עם בחור מת"א שמוכר ליאון שעברה שיפורים (המודעה מופיעה ביד 2). ברכב יש צ'יפ קסטום, צנרת, אינטרקולר חזית ועוד דברים קטנים. הוחלף קלאץ' כולל משאבה. מה דעתכם? הבחור טוען (ואני חושב שבצדק) שרוב הדברים אינם מעמיסים על המנוע אלא תורמים לו (אינטרקולר למשל). האם הצ'יפ גורם להגדלת הבלאי? כדאי בכלל לבדוק אוטו כזה אם האמינות בחשיבות גבוהה עבורי?

 

שאלה נוספת היא לגבי צריכת הדלק. מכיוון שזה אוטו שאמור לשמש גם אותי וגם את ההורים (אימא) אני צריך לדעת כמה דלק צורך האוטו שלא תחת עומס.

 

תודה מראש וסליחה על החפירה :-D

 

אסיף

 

דרך אגב אם מישהו מוכר ליאון טורבו 2003 נקייה יחסית אני אשמח לשמוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לאון עם צ'יפ וכו' לא יהיה חסכוני בדלק (גם ללא צ'יפ הוא שותה יפה).

הימור שלי- סביבות 1:6.5-1:7 בעיר, 1:9 משולב.

נסיעה לא מתגרזנת ולא רגועה.

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאון עם צ'יפ וכו' לא יהיה חסכוני בדלק (גם ללא צ'יפ הוא שותה יפה).

הימור שלי- סביבות 1:6.5-1:7 בעיר, 1:9 משולב.

נסיעה לא מתגרזנת ולא רגועה.

עידן

 

כבר עוזר, תודה רבה. מה הדברים שגורמים לצריכת הדלק לעלות ולאמינות לרדת?

 

ולמרות זאת אם מישהו יודע לכמה אפשר להגיע בנסיעה רגועה, מאוד יעזור לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי לאון טורבו זה לא רכב לנהג חדש ובמיוחד לא רכב לכאלה שרגישים לנושא של חישובי צריכת דלק.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תומך בדעה של אייל בקשר לדלק,

לא קונים רכב ספורט אם הדלק זה הבעיה שלך, שלא לדבר על הביטוחים לנהג חדש.

 

אגב יש את הלאון השחורה שווה לך לבדוק את הרכב, בנאדם על הכיפאק :) ביד 2

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים בעניין הדלק.

מי שמחפש רכב ספורט שלא יחשוב בכלל על מגבלת הדלק.

אתה יכול בשקט לשרוף בשבוע 400 -600 שקל וכמובן לפעמים הרבה יותר ולפעמים הרבה פחות, אבל אם הדלק הוא חישוב משמעותי בשבילך תשכח מרכב ספורט מכיוון שמהר מאוד תמכור אותו.

אם תהיה לך התלהבות מהרכב אתה בשקט תשרוף ליטר ל5 ק"מ בהתחלה וזה בדוק ובמיוחד אם אתה נהג חדש מכיוון שתהיה לך המון התלהבות מהרכב הזה.

אני למשל כבר לא מוצא שום דבר מלהיב ברכב הזה וזה למה אני מוכר אותו בקרוב מאוד, אני מגיע למצב שאני נוסע איתו כמו עם איזה יונדאי אקסנט, לא מוצא התלהבות בלחיצות מרמזור לרמזור בכבישים הקטנטנים בארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים בעניין הדלק.

מי שמחפש רכב ספורט שלא יחשוב בכלל על מגבלת הדלק.

אתה יכול בשקט לשרוף בשבוע 400 -600 שקל וכמובן לפעמים הרבה יותר ולפעמים הרבה פחות, אבל אם הדלק הוא חישוב משמעותי בשבילך תשכח מרכב ספורט מכיוון שמהר מאוד תמכור אותו.

אם תהיה לך התלהבות מהרכב אתה בשקט תשרוף ליטר ל5 ק"מ בהתחלה וזה בדוק ובמיוחד אם אתה נהג חדש מכיוון שתהיה לך המון התלהבות מהרכב הזה.

אני למשל כבר לא מוצא שום דבר מלהיב ברכב הזה וזה למה אני מוכר אותו בקרוב מאוד, אני מגיע למצב שאני נוסע איתו כמו עם איזה יונדאי אקסנט, לא מוצא התלהבות בלחיצות מרמזור לרמזור בכבישים הקטנטנים בארץ.

 

זה לא מה ששאלתי. ברור לי שאני אשרוף דלק עם אוטו ספורטיבי וזה בגלל שהוא מושך אותך ללחוץ. אבל בגלל שזה אמור להיות רכב משותף לי ולאימא שלי רציתי רק לדעת כמה האוטו צורך לא תחת לחץ וזה עדיין לא כל כך משמעותי בשבילי.

 

בקשר לזה שאתה לא נהנה. הלאון מכונית מתנהגת יחסית אני במקומך הייתי עושה לי כל שבוע יום כיף במסלול בערד... :-)

 

אם אתה באמת מתכוון למכור אני אשמח לקבל פרטים בה"פ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולכם עשיתם סלט!!!

אייל - ללאון יש גיר וקלטש שונים לחלוטין מהגולף GTI, גיר 6 הילוכים, קצר יותר ומחזיק כוחות מטורפים! הקלטש גם גדול יותר וגם עמיד הרבה יותר... וזה מתקשר לעידן, עידן המבצע של GI DUB היה (ויכול להיות שעדיין) מבצע מדהים, מדובר בקלטש של VR6 וגלגל תנופה שונה (לא זוכר איזה כרגע), השילוב הזה תואם 100 אחוז לגיר של האיביזות והגולף ומרגיש הרבה יותר טוב מהמקורי (ונסיון המשפרים אומר שמחזיק הרבה יותר עומס).

ככה שלסיכום: הבמצע של GI DUB לא פנה ללאון, קלטש ללאון אפשר למצוא בפחות מ7800 אבל לא בחברה. בחברה זה המחיר. תשאל כל בעל מקצוע שמכיר את הגיר + קלטש הזה ותבין שזה באמת רמה אחת משל הגולף. ואם אתה רוצה לשמוע על מישהו ששילם את הסכום אתה מוזמן לפנות לבחור בשם Arieleon מVAG.

 

לגבי צריכת דלק (לא זוכר מי רשם מה) - אני אישית נסעתי עם ג'נט 18 כבד מאוד! (ומי שקצת מבין כמה משקל של ג'נט משפיע) ורכב משופר, והצריכת דלק שלי הייתה בסדר גמור... (לצרוך השווה, ה C5 של אמא שלי אוכלת יותר).

בנסיעה מאומצת (טיול VAG לדרום) עשיתי 350 ק"מ למיכל (כשכמעט כל הדרך הרגל ברצפה)

בנסיעה עירונית (הלוך חזור ראשון-ת"א) בפקקים + פה ושם הדבקות הרכב עשה 470 ק"מ למיכל.

בשני המקרים מדובר עם 50-52 ליטר שמלאתי אחרי זה.

 

ואני מכיר 2 חברים שנוסעים על לאון (לא סטדנרטיות) וג'נט מקורי וטוענים שהתקרבו ל 600 ק"מ למיכל. למי שיש כוח שיעשה את החישוב, זה לא 1 ל 7, אפילו לא קרוב.

נכון שרכב משופר על הנייר יאכל יותר, אבל לרוב, המפות של כל הצ'יפ שנמכרים בארץ הרבה יותר לינאריות, בלאון סטנדרטית (וגם בגולף ואיביזה) חצי לחיצה או לא חיצה מלאה על הגז לא משנה, האוטו יגיע ל 0.6 באר גדישה. ואילו עם צ'יפ, לחץ הגדישה לינארי ללחיצה על הדוושה, ככה שבנסיעה רגועה האוטו לא אוכל יותר.

 

אייל, אני מכבד את הדעות שלך, ואני יותר ממבין את אהבתך לגולף (יש לי אהבה זהה ל MK5) אבל לפעמים התגובות שלך מראות על כמה האהבה שלך עיוורת.

 

עמרי.

-----

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא עוד נתון מעניין שאני רוצה לדבר עליו בקשר לצריכת דלק.

בוקר אחד ממש חודשיים לאחר גיוסי לצבא אני מתעורר ואני מוצא עצמי מאחר ברמות לבסיס.

בזמנו הייתי משרת (תקופה של חודשיים) בבסיס ליד ערד.

אם לא הייתי יוצא ב6 מהבית אין מצב שהייתי מגיע לבסיס מכיוון שהיה אוטובוס אחד ישר לבסיס מתחנה המרכזית בבאר שבע.

בכל אופן הייתי חייב לנסוע בלאון שלי כי לא הייתה ברירה.

מצאתי את עצמי שאין לי אף אחד בבית והיה עליי משהו כמו 120 שקל +- וברכב היה מתחת לרבע טנק וזאת גם הייתה התקופה שהדלק היה בשיאו של כל הזמנים.

לא היה לי אף אחד בבית ככה שלא היה לי ממי להשיג כסף באותו הרגע וממש מיהרתי לבסיס.

בכל מקרה הלכתי תדלקתי ב120 שקל האלה ואמרתי בטוח כמעט חצי טנק יספיק לי להגיע לבסיס ולחזור איכשהו הייתי מסתדר זאת לא הבעיה.

בכל מקרה מכיוון שפחדתי על הדלק כל הדרך נסעתי בקמצנות לא נורמלית (80,90 כל הדרך) ומצאתי עצמי שהגעתי לבסיס וירד לי כולה פס וחצי מהמחוג של הדלק שזה כלום(בנסיעה ביום יום יורד פס וחצי).

בכל מקרה באותו היום חזרתי עם הרכב הבית והספיק לי כל הדלק וכשהגעתי הבית קצת לפני נדלקה לי הנורית של הדלק ואני מוכן להישבע בחיים שלי ומדובר על מרחק בערך של כ300+ ק"מ הלוך חזור, ועוד בדרך בחזרה הרשיתי לעצמי לנסוע 110 קבוע ועוד פה ושם להגיע ל130-140 כי אמרתי לעצמי בטוח יישאר לי דלק וגם נסעתי בכביש 6.

מה שאני בא לומר פה זה שהכל תלוי באופן הנסיעה והרכב הזה יכול להיות חסכוני בצורה הזויה ובאותה המידה לצרוך דלק בכמות די גבוהה.

ובקשר לשאלה שלך אם אני מוכר, אז בינתיים לא אני מוכר את הרכב בעוד כחודשיים שלושה, אבל הלאון שלי זה לאון מודל 02' עם הנעת האלדקס והאחזקה שלה קצת יותר יקרה מלאון 03' וזה מתבטא גם בצריכת דלק (כבדה יותר בגלל הסרן האחורי) חלפים (כמו לדוגמא הקלאץ'+גלגל תנופה שציינתי מקודם) אבל עם כל זה לפי דעתי הרכב מהנה יותר וגם יש לו אחיזה מטורפת.

הרבה אנשים משווים אותו לTT קוואטרו, הבנתי שרק הטורבו שונה שבTT זה K04 ובלאון זה K03S.

בכל אופן אם העלויות אחזקה בכל זאת משפיעים אני ממליץ לך על מודל 03' ומעלה כי בכל זאת ברכבים האלה זה מאוד משנה מה שתחסוך גם במודל הגבוה יותר לבין המודל שלי זה עוד טיפול האלדקס שרק הפילטר שלו עולה 500 שקל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבחור השני שמחפש לאון או לכל מי שמחפש..

יש ביד שתיים עוד שניים שפירסמו היום את הרכבים שלהם, לא ניראה לי שזה יהיה קרוב למחירון אבל שווה לנסות :)

רמז, אני כבר מצאתי את הכלה המיועדת שלי :) מה שנשאר זה רק לחכות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולכם עשיתם סלט!!!

אייל - ללאון יש גיר וקלטש שונים לחלוטין מהגולף GTI, גיר 6 הילוכים, קצר יותר ומחזיק כוחות מטורפים! הקלטש גם גדול יותר וגם עמיד הרבה יותר... וזה מתקשר לעידן, עידן המבצע של GI DUB היה (ויכול להיות שעדיין) מבצע מדהים, מדובר בקלטש של VR6 וגלגל תנופה שונה (לא זוכר איזה כרגע), השילוב הזה תואם 100 אחוז לגיר של האיביזות והגולף ומרגיש הרבה יותר טוב מהמקורי (ונסיון המשפרים אומר שמחזיק הרבה יותר עומס).

ככה שלסיכום: הבמצע של GI DUB לא פנה ללאון, קלטש ללאון אפשר למצוא בפחות מ7800 אבל לא בחברה. בחברה זה המחיר. תשאל כל בעל מקצוע שמכיר את הגיר + קלטש הזה ותבין שזה באמת רמה אחת משל הגולף. ואם אתה רוצה לשמוע על מישהו ששילם את הסכום אתה מוזמן לפנות לבחור בשם Arieleon מVAG.

 

לגבי צריכת דלק (לא זוכר מי רשם מה) - אני אישית נסעתי עם ג'נט 18 כבד מאוד! (ומי שקצת מבין כמה משקל של ג'נט משפיע) ורכב משופר, והצריכת דלק שלי הייתה בסדר גמור... (לצרוך השווה, ה C5 של אמא שלי אוכלת יותר).

בנסיעה מאומצת (טיול VAG לדרום) עשיתי 350 ק"מ למיכל (כשכמעט כל הדרך הרגל ברצפה)

בנסיעה עירונית (הלוך חזור ראשון-ת"א) בפקקים + פה ושם הדבקות הרכב עשה 470 ק"מ למיכל.

בשני המקרים מדובר עם 50-52 ליטר שמלאתי אחרי זה.

 

ואני מכיר 2 חברים שנוסעים על לאון (לא סטדנרטיות) וג'נט מקורי וטוענים שהתקרבו ל 600 ק"מ למיכל. למי שיש כוח שיעשה את החישוב, זה לא 1 ל 7, אפילו לא קרוב.

נכון שרכב משופר על הנייר יאכל יותר, אבל לרוב, המפות של כל הצ'יפ שנמכרים בארץ הרבה יותר לינאריות, בלאון סטנדרטית (וגם בגולף ואיביזה) חצי לחיצה או לא חיצה מלאה על הגז לא משנה, האוטו יגיע ל 0.6 באר גדישה. ואילו עם צ'יפ, לחץ הגדישה לינארי ללחיצה על הדוושה, ככה שבנסיעה רגועה האוטו לא אוכל יותר.

 

אייל, אני מכבד את הדעות שלך, ואני יותר ממבין את אהבתך לגולף (יש לי אהבה זהה ל MK5) אבל לפעמים התגובות שלך מראות על כמה האהבה שלך עיוורת.

 

עמרי.

 

חבל שאני אתחיל להגיב על כל שורה. כי אנחנו לא נגמור עם זה. אני עוד זוכר את השאלות הבסיסיות שלך של לפני רכישת הלאון (וזה היה ממש לא מזמן) , לא נהיים מומחים בן לילה וגם אם מישהו טועה - יש דרך לומר את הדברים.

 

470 ק"מ למיכל בנסיעה משולבת לדעתי זה נתון לא ריאלי אלא אם כן אתה נוסע כמו סבתא. זה נשמע יותר נתון חד פעמי או נתון של מחשב דרך ולא נתון של חישוב מתמיד לאורך זמן.

 

600 ק"מ למיכל? אפשר להגיע לנתון הזה אם מגיעים ממש למצב של אדי דלק בנסיעה בין עירונית רצופה.

הצלחתי כבר להגיע לצריכה דומה בנסיעה ארוכה דרומה בה שרפתי מיכל שלם במהירות ממוצעת של 110-120 (צריכת דלק מחושבת של 1:12-1:13)

 

האמירה שלך על האהבה לגולף לא תורמת כלום, כי השרשור לא עוסק בגולף.

אני לא מבין למה כל בעל לאון ישר מזדרז לתרץ ולנסות להוכיח שהיא שוות ערך או עולה על הגולף גם אם הוא לא נדרש לכך.

מזכיר לי חבר קרוב שלא התקבל ללימודים באוניברסיטה (אני כן התקבלתי) ,למד במכללה וכל הזמן ניסה להוכיח לי ששם יותר טוב למרות שאף אחד לא עושה תחרות.

 

אביתר, שיהיה בהצלחה- מחכים לשמוע על רכישה מוצלחת וכמובן תמונות !

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלאון סטנדרטית (וגם בגולף ואיביזה) חצי לחיצה או לא חיצה מלאה על הגז לא משנה, האוטו יגיע ל 0.6 באר גדישה. ואילו עם צ'יפ, לחץ הגדישה לינארי ללחיצה על הדוושה, .

 

אשמח לשמוע איזה צ'יפ מגיב ככה.

אצלי עם צ'יפ, מתחת ל 3000 סל"ד, (וכמובן מעל 2000) האוטו מוציא כוח היסטרי גם אם אני לוחץ 10% או גג 20% ממהלך הדוושה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה ציפ יש לך?

אצלי הגדישה היא ליניארית ביחס למהלך הלחיצה על דוושת התאוצה ,זאת אומרת שככל שאני אלחץ יותר הגדישה תעלה בהתאם.

ציפ אפסולוט הגירסה הראשונה 1.3 באר..

:cry:IBIZA 20vT -נימכרה!:cry:

בחסדך רחם עליי,כוון אותי בצעדיי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5402 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...