Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6691 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אפשרי להניע רכב בעזרת 2 מצברים "תורמים" שמשורשרים ביניהם או שיש סיכון למחשב הרכב ולחלקיי חשמל ברכב הנתרם?

נניח שהזרם התנעה של מצבר אחד הוא 200A ושל השני דומה זה אומר שבנסיון הנעה אני אקבל כוח כפול של 400A ?

כדיי לחבר 2 מצברים אני צריך 2 זוגות כבלים נכון?( 4 כבלים בסה"כ)

פורסם
אפשר, ולא תקבל זרם התנעה יותר ממה שהמתנע ידרוש. רצוי לחבר מצבר גדול אחד כדי למנוע מפלי מתח עקב החיבור המקבילי.

 

בחיבור מקילי המתח נשאר זהה, רק בחיבור טורי יש מפלי מתח.

205 GTI.

פורסם

בהנחה שתחבר את המצברים במקביל, התוספת לזרם ההתנעה תהיה שולית ביותר (ולא תהיה כפולה).

 

אם מצבר תקין מסוגל לספק את כל זרם המתנע והמתח עליו נשאר באיזור ה- 12 וולט, שני מצברים

במקביל יתחלקו בזרם, לא יותר.

:turn-l:
פורסם
בחיבור מקילי המתח נשאר זהה, רק בחיבור טורי יש מפלי מתח.

מפלי מתח יש תמיד בשימוש בכבלי התנעה, ולא מדובר בחלוקת מתח לפי סוג חיבור המעגל החשמלי.

פורסם

התשובות כאן פשוט לא נכונות. למרות שכותביהן כן מבינים בחשמל, הן לא מבוססות על הכרה מעמיקה עם מה שבאמת קורה בשטח במצברי רכב.

 

בפועל, במצבר רכב אופייני, המתח נופל בזמן התנעה. אפילו עד כדי 9 וולט.

כשיחוברו שני מצברים, או מצבר אחד הרבה יותר גדול, נפילת המתח ביחס ל12.5 וולט הנומינליים, תהיה קטנה הרבה יותר, וצריך לזכור שהספק המתנע הוא פונקציה של ריבוע המתח, אז תוספת קטנה במתח נותנת הבדל גדול בהספק המתנע ובמהירותו.

 

אצלי בהיילקס יש שני מצברים 80 אמפר שעה, כל אחד מהם, וזה כשבמקור היה שם מצבר בודד של 72 אמפר שעה.

 

לשני המצברים יש מפסקי זרם נפרדים, ולכן אני יכול להחליט להתניע עם כל אחד מהם (כמו למשל לאחר שאני מרוקן את אחד המצברים במהלך חניון לילה בשטח) , או עם שניהם ביחד. למרות שלרכב אין כמובן שום בעיה להתניע עם מצבר אחד, כי גם ככה זה מעל מה שהגיע במקור, הרי כשהוא מחובר לשני מצברים, ההבדל עצום. הסטרטר טס, עף, והמנוע מניע במשהו כמו רבע שנייה, ממש כהרף עין, גם לאחר עמידה של ארבעה שבועות (הרכב משמש לטיולים בלבד) ובטמפ' של קרוב לאפס.

פורסם

חנן, אז איך השירשור הנכון והבטיחותי אמור להיות בין 2 המצברים באמצעות הכבלים?

אני מניח שצריך 2 זוגות כבליי התנעה נכון?

פורסם
התשובות כאן פשוט לא נכונות. למרות שכותביהן כן מבינים בחשמל, הן לא מבוססות על הכרה מעמיקה עם מה שבאמת קורה בשטח במצברי רכב.

 

בפועל, במצבר רכב אופייני, המתח נופל בזמן התנעה. אפילו עד כדי 9 וולט.

כשיחוברו שני מצברים, או מצבר אחד הרבה יותר גדול, נפילת המתח ביחס ל12.5 וולט הנומינליים, תהיה קטנה הרבה יותר, וצריך לזכור שהספק המתנע הוא פונקציה של ריבוע המתח, אז תוספת קטנה במתח נותנת הבדל גדול בהספק המתנע ובמהירותו.

 

אצלי בהיילקס יש שני מצברים 80 אמפר שעה, כל אחד מהם, וזה כשבמקור היה שם מצבר בודד של 72 אמפר שעה.

 

לשני המצברים יש מפסקי זרם נפרדים, ולכן אני יכול להחליט להתניע עם כל אחד מהם (כמו למשל לאחר שאני מרוקן את אחד המצברים במהלך חניון לילה בשטח) , או עם שניהם ביחד. למרות שלרכב אין כמובן שום בעיה להתניע עם מצבר אחד, כי גם ככה זה מעל מה שהגיע במקור, הרי כשהוא מחובר לשני מצברים, ההבדל עצום. הסטרטר טס, עף, והמנוע מניע במשהו כמו רבע שנייה, ממש כהרף עין, גם לאחר עמידה של ארבעה שבועות (הרכב משמש לטיולים בלבד) ובטמפ' של קרוב לאפס.

 

בפועל, מצבר יותר גדול, נניח 110 אמפר שעה יתן לך תוצאות דומות/קרובות להנעה עם שני מצברים.

במוסך הייתי משתמש במצבר ענק של משאית להנעת רכבים פרטיים, בדיוק כמו שאתה אומר, הסטרטר היה "טס".

פורסם

התעלמנו מהסכנות, אז שים לב: בחיבור כבלים יש סיכון של חיבור הפוך, של קצר, של ספייקים (קפיצת מתח- שינוי פתאומי) , תמיד עדיף למנוע ככל שניתן צורך בשימוש שכזה. למשל, אם אתה יודע שהמצבר ישן, עדיף להחליפו בזמן, או אם סימני ההנעה קשים, להתייחס מייד. לא להמתין לצורך הזה.

 

כשאין ברירה, יש לנקוט באמצעי הזהירות הנדרשים,

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

מה שבאמת חשוב זה שמתי שאתה מחבר אותם במקביל תבדוק קודם שיש עליהם מתח זהה כי אז תיווצר זרימת זרם גבוה (קצר ) למצבר עם המתח הנמוך ויכול להיגרם נזק למצברים,

כדי למנוע בוודאות נזק מהסוג הזה אתה צריך לחבר לכל + של מצבר דיודה (שיכולה לשאת זרם חזק) ולחבר את הצד השלילי של 2 הדיודות ביחד ואז למצבר של הרכב שלך, כדי למנוע את הזרימה הלא רצויה הזו , בכל מקרה הטעינה של המצברים תהיה דרך נתיב אחד של מוליך וגם לשם צריך לחבר דיודה כדי שלא יוכל לזרם זרם לכיוון המוליך שמוחבר לאלטרנטור , כי אם לא נחבר גם שם דיודות אז הדיודות שחיברנו בהתחלה לא יעשו שום דבר והם יקוצרו.

אני מקווה שהבנת את מה שניסיתי להסביר , אבל שוב אם אין פריקה של זרם ממצבר למצבר אז לא צריך את החיבור הזה , זה פשוט לייתר ביטחון.

 

וכל החיבור הזה נחוץ אם המצברים יושבים ברכב בקביעות והאלטרנטור טוען אותם תמיד.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

פורסם
התשובות כאן פשוט לא נכונות. למרות שכותביהן כן מבינים בחשמל, הן לא מבוססות על הכרה מעמיקה עם מה שבאמת קורה בשטח במצברי רכב.

 

בפועל, במצבר רכב אופייני, המתח נופל בזמן התנעה. אפילו עד כדי 9 וולט.

כשיחוברו שני מצברים, או מצבר אחד הרבה יותר גדול, נפילת המתח ביחס ל12.5 וולט הנומינליים, תהיה קטנה הרבה יותר, וצריך לזכור שהספק המתנע הוא פונקציה של ריבוע המתח, אז תוספת קטנה במתח נותנת הבדל גדול בהספק המתנע ובמהירותו.

 

אצלי בהיילקס יש שני מצברים 80 אמפר שעה, כל אחד מהם, וזה כשבמקור היה שם מצבר בודד של 72 אמפר שעה.

 

לשני המצברים יש מפסקי זרם נפרדים, ולכן אני יכול להחליט להתניע עם כל אחד מהם (כמו למשל לאחר שאני מרוקן את אחד המצברים במהלך חניון לילה בשטח) , או עם שניהם ביחד. למרות שלרכב אין כמובן שום בעיה להתניע עם מצבר אחד, כי גם ככה זה מעל מה שהגיע במקור, הרי כשהוא מחובר לשני מצברים, ההבדל עצום. הסטרטר טס, עף, והמנוע מניע במשהו כמו רבע שנייה, ממש כהרף עין, גם לאחר עמידה של ארבעה שבועות (הרכב משמש לטיולים בלבד) ובטמפ' של קרוב לאפס.

 

חנן, אצלי המקרה קצת שונה מכיוון שאם היה לי מצבר אחד גדול לא הייתי שואל את השאלה , אני מתכוון שאם אני מחבר בחיבור מקבילי 2 מצברים קטנים נניח כל אחד 200A מתח התנעה רגעי ו-50H לשעה האם באמת אני אקבל כוח התנעה של לפחות 300-350A מתח התנעה רגעי ואז אני מניח שזה כבר יספיק לי ע"מ שהסטרטר "יטוס"?

פורסם
התשובות כאן פשוט לא נכונות. למרות שכותביהן כן מבינים בחשמל' date=' הן לא מבוססות על הכרה מעמיקה עם [b']מה שבאמת קורה בשטח[/b] במצברי רכב.

...

בפועל, במצבר רכב אופייני, המתח נופל בזמן התנעה. אפילו עד כדי 9 וולט.

גם לאחר עמידה של ארבעה שבועות (הרכב משמש לטיולים בלבד) ובטמפ' של קרוב לאפס.

 

חנן, נראה לי שעולמך (רכבי שטח מונעי דיזל? ההוצאה מההקשר בציטוט מכוונת...) שונה מעולמי. במנועי בנזין קטנים יותר התנגדות המנוע למתנע קטנה יותר ובהתאמה גם זרם ההתנעה. במצב כזה המתח על מצבר אחד תקין וטעון לא יגיע ל-9 וולט אלא ליותר מ-11, וההשפעה של הוספת מצבר נוסף במקביל תהיה שולית.

 

פותח השרשור ציפה ששני מצברים המחוברים במקביל יתנו כח התנעה כפול - נראה לי שכולנו מסכימים שלא כך המצב. כמה יותר? - תלוי בכל הגורמים למעלה.

:turn-l:
פורסם

בעולם הדיזל, לפחות זה הפרטי או ה 4X4, זרם המתנע לא כ ז ה גבוה מאשר בבמנועי בנזין בגודל ממוצע. יש שימוש במתנעים עם רידקשן (הפחתה) פלנטארי, שמורידים את זרם ההתנעה משמעותית.

 

כאשר מורכב על רכב שני מצברים הסיפור שונה מאשר כבלים, בחיבור ברכב יש חיבורים קבועים ומעוגנים כנדרש וכבלים קצרים, עם מינימום מפלי מתח, בשימוש בכבלי התנעה החיבורים מאוד ארעיים ובעלי שטח מגע קטן וקל, לא בטוח שיורגש שיפור בהתנעת הרכב בצורה זו.

פורסם

פשוט שאפשר להתשגע, אחד מבלבל בין יכולת אספקת זרם לצריכת זרם, שני מבלבל את המוח על דיודות כי החליט שיגרם קצר. גם הסיפור עם מפלי מתח איננו נכון באם החיבור נעשה באופן הגיוני.

חברים מה נסגר אתכם? קשה לכם לא להגיב אם אתם לא באמת מבינים על מה אתם מדברים.

 

לפותח השרשור, אם תפרט בדיוק מה הבעיה ומה הצורך יהיה ניתן לענות במדוייק. אחרת הכל דיבורים באוויר ותיאוריות. אפשר להסביר נושא בסיסי זה בחשמל מכאן ועד מחר, גם להתווכח. לדעתי זה מיותר בסקופ שלנו.

×
×
  • תוכן חדש...