Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6794 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

השאלה בכותרת.

לא משנה עם מה, העיקר שיהיה טעים.

אני מכור לחמוצים מכל הסוגים , ופעם ראשונה שאני רוצה לנסות להכין לבד.

 

תודה מראש

ים

פורסם

מתכון לחמוצים:

תכין גזר כרוב כרובית כלרבי גבעולי כרפס מלפפון וגמבה אדומה שטופים וחתוכים לגודל הרצוי.

לתיבלון: פלפלים חריפים יבשים, שיני שום קלופות, מלח בישול, שום פרסי (נקרא גם שום עג'מי או תום עג'ם) פרוס ומיובש, כורכום, בהרט לחמוצים. (את שלושת האחרונים ניתן למצוא בכל חנות תבלינים טובה) וחומץ סינטטי 5%.

ההכנה: יום 1 - להשרות את השום פרסי בקערה עם מים. אחרי כמה שעות להחליף את המים.

יום 2 - להחליף לפחות פעמיים את המים לשום הפרסי.

יום 3 - שים בסיר גדול את הירקות בשכבות. את הירקות הקשים, גזר וכלרבי למטה ואח"כ את השאר חוץ מהמלפפונים והגמבה. בין השכבות פזר את השום הפרסי השום הרגיל והפלפלים. שים את הבהרט והכורכום על הירקות. אני בסיר של 10 ליטר שם בערך 100 גר בהרט ו50 גר כורכום.מלא את הסיר תערובת של מים וחומץ 50:50 והדלק את האש. ברגע שמתחיל לרתוח כבה את האש והוסף את המלפפונים והגמבה. כסה את הסיר והשאר על הכיריים עד למחרת שיצטנן.

יום 4 - החמוצים מוכנים.

 

הערות:

השום הפרסי מסריח. ממש עושה כאב ראש לכן את ההשריה תעשה בחוץ.

את המלפפונים והגמבה אתה יכול לשים גם בהתחלה אבל אז הם יצאו לך סמרטוטיים ולא קרנצ'י.

לאחר הוספת המים עם החומץ כדאי לטעום. יש כאלה שאוהבים יותר חומץ. לטעמי חצי חצי זה מספק. וגם בשלב זה להוסיף מלח.

בשלב החלוקה לכלי אחסון שים כפפות אחרת הידיים ייצבעו לך בצהוב לשבוע.

יש הרבה מתכוני חמוצים בYNET במדור האוכל

 

בהצלחה

"יושב לי כאן ומחכה לך, כמו עורב על עץ. ולא חבל לך על תפוח, שנפל והתפוצץ. הרחוב ריק, הלילה קר הגשם כבר שטף את כולי. אני יבש כמו מדבר, הרסת אותי שברת לי את הכלי." (תמוז)

פורסם

סיבכת לי את החיים...

אני אחפש להתחיל עם משהו יותר פשוט , ולאט לאט נתקדם משם.

תודה על המתכון והטיפים!

פורסם

קח מתכון הכי קל בעולם ומוכנים תוכך יום וחצי.

 

ליטר מיץ לימון משומר

כוס סוכר

כפית מלח.

 

תערבב הכל עד להמסה מושלמת של הסוכר.

 

תעביל לכלי.

 

קח את הירקות (רצוי גזר ומלפפון, אפשר להוסיף רצועות גמבה ) חתוך אותם לפרוסות דקות.

 

מלא את הכלי.

 

שים במקרר, יום וחצי יש לך חמוצים זו'נגלר.

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

עשיתי חיפושים רבים באינטרנט בנושא.

אני מכין את זה:

I boil roughly 3-4 cups of water per 1 cup of white vinegar with about

1/4 cup salt.

for about 3-4 weeks

 

תוסיף שום ופלפלים בשביל החריפות.

כל השאר,מה שבא לך.

 

 

זה אתר רק לחמוצים:

www.picklenet.com

אייל

פורסם

אמא שלי מכינה מידי פעם מלפפונים חמוצים מעולים.

אני לא סגור לגמרי על המתכון, אבל ממה שאני כן יודע, היא מסדרת במיכל זכוכית גדול את המלפפונים כשבינהם הרבה שיני שום. לאחר מכן, היא ממלאת במים, כאשר על כל כוס מים אחת היא מוסיפה כפית מלח, ולסיום סוגרת את כל העסק מלמעלה עם צרור גבעולי שמיר.

אחרי שהמיכל נאטם, הוא עובר לגור למשך שבועיים-שלושה במרפסת, שם הוא סופג את אור השמש ותכולתו מבשילה לאיטה.

אח"כ כשפותחים וטועמים... גן עדן!

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם
קח מתכון הכי קל בעולם ומוכנים תוכך יום וחצי.

 

ליטר מיץ לימון משומר

כוס סוכר

כפית מלח.

 

תערבב הכל עד להמסה מושלמת של הסוכר.

 

תעביל לכלי.

 

קח את הירקות (רצוי גזר ומלפפון, אפשר להוסיף רצועות גמבה ) חתוך אותם לפרוסות דקות.

 

מלא את הכלי.

 

שים במקרר, יום וחצי יש לך חמוצים זו'נגלר.

מתכון כלבבי...

למרות שזה נשמע כמו בדיחה...

סוכר?

בחמוצים?

 

אני אנסה מה שאלעד ולוטוס אמרו , נראה מה הכיוון שאני מחפש , בעיקרון חמוצים עם הרבה שום זה כבר טוב.

פורסם

כן סוכר, שמת לב גם שאין חומץ ובישולים...

 

מבטיח לך משהו שופרה דה שופרה

 

אזהרה, אל תחשוב להוסיף לזה שום וגם ממליץ שלא להכניס ידיים לחמוצים אלא להשתמש במזלג או בכלי להוצאתם (כדי להאריך את חיי המדף)

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

אגב קבל עוד מתכון קליל נוסף , זה גם סוג של חמוצים למרות שמדובר רק בלימון:

 

קנה לימונים קטנים (מתוקים) חתוך אותם לפלחים (או איך שבא לך, אפילו לרביעיות) ודחוס אותם לכלי (אתה יכול להוסיף שבבי צי' לי חריף)

מלא את הכלי מלמטה עד למעלה במלח (רצוי מלח בישול) , אל תדאג לא יכנס המון מלח.

סגור את הכלי הנח לזה 4 ימים בטמפרטורת החדר.

 

אחרי ה 4 ימים המלח יעלם והלימונים גם לא יראו כמו לימונים ולמרות שלא הכנסנו נוזלים לצנצנת היא תהיה מלאה.

 

וזה טעים !

לתגובה רצינית, ראה את הודעתו של gsi16v.
זה משפט שלא ציפיתי לראות בפורום הזה
פורסם

אמא שלי מכינה כאלו בדיוק.

אבל טעים זה לא , זה טוב כתוספת לכל מיני בישולים.

חלק מהמרוקאים מוסיפים את זה לדג.

ואני אוסיף טיפ למתכון שלך , אם יש לכם פצעים בידיים , אפילו הכי קטנים , כל שריטה קטנה.

בעת ההכנה של המתכון הזה מומלץ להגן על הידיים , המלח והלימון שורפים!!!

 

תודה לכולם , היום אני אקנה את כל המצרכים ואתחיל בניסויים.

עידכונים שבוע הבא.

×
×
  • תוכן חדש...