Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבטים בקנית מיניוואן, טנדר וסטיישן - פולקסווגן מאזדה או ניסאן?


ציפי אדן
שימו לב! השרשור הזה בן 6254 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קובי, אין לי ניסיון בכלל עם המושבים האחוריים ב-5 כשהם מאוכלסים ב-3 מבוגרים ממוצעים.

יחידת ההנעה ב-5 מצויינת, אך היחידה ב-307, בגרסת ה-2 ליטר, למרות הגיר הידוע והמעצבן מצטיירת כחבילה מהנה יותר לנהיגה וטובה/נוחה מאוד בשיוט במהיריות גבוהות.

 

תקלות וטיפולים שונים ב-307, לא יודע...בכל זאת זו צרפתיה אז יש סיכון :-D

 

אגב, מה שהפריע לי בנקודת מיקום המצית זה לאו דווקא המצית עצמה:

חיבור פשוט של דיבורית ניידת דורש התכופפות ורכינה כלפי מטה בצורה נוראית לגב בשילוב עם יד ימין מתוחה.

זה פשוט לא נוח!

שאר ההנדסת האנוש כוללת ידית הילוכים במיקום נכון ונוח ולחצני תפעול שונים מצויינים במקומם גם כן.

שני הרכבים שונים לגמרי ושניהם מהווים אופציות רכישה מעניינות למה שהם מציעות יחדיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לנו ויכוח... אלו שני רכבים שבעצם מציעים פתרון שונה לאותה הבעיה, ומעבר לכך זו העדפה אישית.

 

אגב - ה"שוק" אמר את שלו - מאז שהתחילו לייבא את ה-5, מכירות ה-307SW ירדו חזק. לפני-כן, הפז'ו היתה האופציה האוטומטית היחידה ל-6-7 נוסעים בקבוצת-מס 4, ולכן הן נמכרו יפה. מאז שהגיע ה-5, ובוודאי כיום, יש הרבה אופציות נוספות בקבוצת המס הזו (עד 151,000 ש"ח), כפי שפרטתי לעיל.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכל המשיבים, אתם עוזרים לי מאד. ועוד שאלות...

מה דעתכם לגבי המסחריות הקטנות כמו פורד, רנו, סיטרואן, פולקסוואגן? כאמור בעלי לא רוצה צרפתית, אז באות בחשבון הפורד והפולקסואגן. האם הן יכולות להתאים? מי מהן עדיפה, והאם מגיעות עם גיר אוטומטי?

כאמור, אני די התאהבתי בהונדה FR-V אבל כל האופציות עדיין פתוחות, והכל בשלב הבדיקה. הזמנתי נסיעות מבחן לסקודה, הונדה ומזדה. מקווה שזה יקרה בקרוב. אשמח לשמוע את דעתכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המסחריות הקטנות הן בד"כ עם מנועי דיזל (לא רע, במיוחד אם תסעו הרבה), ועם גיר ידני (כן רע, אם זו דרישה הכרחית שלכם).

מבין כולן, דווקא הברלינגו נחשבת לפשרה הטובה ביותר בין רכב משפחתי לרכב למטען. הפורד יותר גדולה, אבל יותר "קשוחה" ומסחרית באופייה. למעט הVW קאדי, המחיר שלהן די נוח.

 

לעיונך, מבחן דרכים שנערך בין 4 דגמי מסחריות קטנות: http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=817123&contrassID=2&subContrassID=6&sbSubContrassID=0

 

ושירשור בנושא בפורום מלפני שנה: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=116524

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

(אם האופצייה ידנית תהיה תקפה)

 

מנסיון אישי של 3 שנים ויותר על ברלינגו,פורד וקנגו:

 

קנגו:

צבאית, כמה אקזמפלרים החל מ-100K ועד 280K ק"מ.

רכבים אישיים של רס"ן.

הרכב הנחות והגרוע מבין ה-3 עליהם התנסתי, כולל שעות רבות של נסיעות ארוכות (ת"א-צומת שיזפון/סיירים) תקופות.

הוא מרגיש חלש יותר מכולם, הוא לא נוח, תנוחת הישיבה נוראית.

 

ברלניגו:

2 רכבי חברה, האחד היה חדש בניילונים מהדגמים בלי ה-HDI והשני עם 140K ק"מ ועם מנוע HDI.

הבדל של שמיים וארץ בין הרכבים.

ה-HDI מנוע נהדר (יחסית), הרכב עצמו מרגיש נוח יותר ופרקטי יותר מהקנגו הנחותה.

הישיבה מאחור סבירה.

 

פורד קונקט:

מרשים. המוצלח ביותר מבין ה-3 עליהם נסעתי שעות רבות

הרכב היה רכב מהשכרה, קיבלנו אותו עם 50K ק"מ בשעון.

מנוע דיזל מסילה משותפת עם טורבו בעל ביצועים מפתיאים והרגשה נסיעה נהדרת יחסית לטנדרון עבודה.

הוא מרווח מבפנים, תנוחת הישיבה של הנהג מצויינת, הנדסת האנוש בהחלט טובה (ידית הילוכים קצרה במיקום מתאים ליד שנשענת על המסעד, כפתורי הפעלה למזגן גדולים ונגישים וכו'..)

-לפורד 2 חסרונות עיקריים:

1.לעומת הברלינגו, הרכב סובל מעט מאזורי שדה ראייה לקוי- לא משהו שאי אפשר להסתדר איתו אבל ישנה תחושה של "

אזורים מתים".

2.לפורד יש מתלים אחוריים מסוג "קפיצי עלים", המיועדים במקור לנשיאת משאות כבדים מאחור.

על כן, הפורד נוקשה יותר מהמתחרים ולדעת חלק מהנהגים הוא גם פחות נוח (אני לא מצאתי אותו פחות נוח מהברלינגו למרות המתלים)

המנוע המצויין ושאר הדברים בטנדרון הזה מפצים על 2 החסרונות האלה בגדול מול הברלינגו (לטעמי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיזל ממש לא בעיה (עד לפני שלשה ימים נהגתי בטנדר טויוטה שנגנב). נהניתי ממנו מאד מאד. אבל גיר ידני זו בעיה. מכיוון שבעלי לא רוצה מכונית צרפתית, והקאדי יקר, נראה לי שנותר הפורד. וגם מהתשובות פה אני רואה שהוא מומלץ. השאלה אם קיים בגיר אוטומטי. אני מבינה שקשה לענות על שאלה כזו, אבל מה לדעתכם מומלץ, רכב מקבוצת המסחריות הקטנות (פורד) או מיניואן קטן (הונדה FR-V , סקודה או מזדה 5). אגב, ביום ראשון יש לנו נסיעת מבחן בסקודה. יש לו מנוע קטן ממש, 1.6, נראה איך תהיה הנסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשום מצב אני לא יכול לראות איך רכב מהמסחריות הקטנות (קאדי וכו') יכול להשוות במשהו למכוניות נורמליות. מעצם התצורה, להובלת מטען, יש מתלים קשים יותר מאחור, תא הנוסעים פחות מושקע, ולרוב המנועים ותיבות ההילוכים פחות מתקדמים.

 

בקיצור, אם אתם לא חייבים כזה, אין שום סיבה לקנות.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיזל ממש לא בעיה (עד לפני שלשה ימים נהגתי בטנדר טויוטה שנגנב). נהניתי ממנו מאד מאד. אבל גיר ידני זו בעיה. מכיוון שבעלי לא רוצה מכונית צרפתית, והקאדי יקר, נראה לי שנותר הפורד. וגם מהתשובות פה אני רואה שהוא מומלץ. השאלה אם קיים בגיר אוטומטי. אני מבינה שקשה לענות על שאלה כזו, אבל מה לדעתכם מומלץ, רכב מקבוצת המסחריות הקטנות (פורד) או מיניואן קטן (הונדה FR-V , סקודה או מזדה 5). אגב, ביום ראשון יש לנו נסיעת מבחן בסקודה. יש לו מנוע קטן ממש, 1.6, נראה איך תהיה הנסיעה.

  1. לפורד קונקט אין גיר אוטומטי.
  2. מיניוואן קטן נותן חבילה הרבה יותר "תרבותית" ונוחה. שווה ללכת לכיוון המסחריות הקטנות רק אם אתם צריכים להוביל הרבה מטען ולעיתים קרובות, ורק אם גיר רגיל לא מפריע לכם.
  3. אני לא כ"כ מסכים להגדרה של הסקודה בתור "יש לו מנוע קטן ממש" - מנוע "קטן ממש" הוא 1000 סמ"ק ומטה... המנוע של הרומסטר מספק 105 כ"ס, וזה אמנם הרבה פחות מה-147 של המאזדה, אבל ההפרש בביצועים לא גדול, וההפרש במחיר דווקא כן.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושבת שהמזדה די ירדה מן הפרק בגלל סידור המושבים בה. השורה השניה כאמור לא נוחה, ואז בנסיעה של 5 אנשים יש צורך להשאיר את השורה השלישית של המושבים. אז המקום שנותר למטען הוא בין הרגליים של הנוסעים - לא נראה לי נוח. מה גם שאנחנו רק 5 אנשים במשפחה והילדים די גדולים הכי קטנה בת 10. יהיה נוח יותר לדעתי משהו כמו הסקודה או ההונדה. לאחרונה (ההונדה) יש יתרון למקרה שמצטרף עוד נוסע פותחים את המושב מלפנים ובשאר הזמן נהנים ממרחב מטען גדול יחסית. ביום ראשון מתוכננת לנו נסיעת מבחן עם הסקודה, בתי התאהבה בצורתה.. בהונדה נסיעת המבחן תהיה כנראה רק בשבוע מאוחר יותר.

האם לדעתכם ההבדל באיכויות בין ההונדה והסקודה מצדיק את ההבדל הדי גדול במחיר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזו סקודה אתם בוחנים? את הרומסטר או האוקטביה?

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם לדעתכם ההבדל באיכויות בין ההונדה והסקודה מצדיק את ההבדל הדי גדול במחיר?

ההבדל בין השתיים נובע ממנוע יותר גדול בהונדה (לא בהרבה - רק 200 סמ"ק, אבל יותר חזק), מגיר של 5 הילוכים, ובעיקר מהאופציה של 6 מושבים. לכן ההונדה ממוקמת בקבוצת המחיר של מיניוואנים 6-7 מקומות, ואילו הרומסטר נמצאת במקום אחר. מי שחייב 6 מושבים לא ישקול כלל את הרומסטר, ולכן הפרש המחיר אינו רלוונטי עבורו.

אגב - הרומסטר למעשה יצרה נישה חדשה משלה, וככל הנראה היבואן החליט לתמחר אותה בצורה אטרקטיבית כדי "לבנות" את הנישה. התוצאה היא חבילה מאד אטרקטיבית מבחינת תמורה לכסף.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך

 

אני במקומך שוקל גם את עניין הבטיחות - ההונדה וה307 קיבלו 4 כוכבי ריסוק עם איני טועה.

ה5 קיבלה 5 כוכבי בטיחות, מאובזדת ב6 כ"א, ABS וכ'ו.

מנסיעה ב5, התרשמתי מהמרווח מנוחות הנסיעה ומהאבזור.

את ה307 (5 דלתות) לא ממש אהבתי - לא התרשמתי מאיכות חומרים גבוהה במיוחד, קרקושים במהלך הנסיעה, גיר די מעצבן, וסחירות נמוכה מהמתחרות.

 

אתם בסך הכל 5 אנשים במשפחה, לפי דעתי המאזדה תספק אותכם מעל ומעבר, גם מבחינת בטיחות, פרקטיות, ואבזור. ושלא נדבר על אמינות ושוק.

 

בהצלחה

ניב

מבולבלים? גם אנחנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6254 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...