Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בנוגע לקלאצ מדחס מזגן - סובארו לאונה.


GL-10
שימו לב! השרשור הזה בן 6249 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

קיצר, לחבר ריליי למדחס המזגן? (למאווררים יש כבר אחד).

 

אגב, הרעש הזה קורה, גם כשהרכב קר והמזגן עובד(יוצא מפעולה), כלומר:

 

גם כשהמאווררים לא עובדים בזמן שהמזגן כן עובד(הם עובדים רק כשהרכב בשליש-חצי חום).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נתק לבדיקה את מתח ההזנה למדחס,

גלף אותו מעט שיבצבצו הסיבים הפנימיים.

קח חוט לצורך בדיקה שיחובר לבדיקה בלבד ולאחר נתיך בין המצבר (+) לכניסה למדחס.

כך ש: עם חוט בדיקה מההדק החיובי במצבר לאחר נתיך מתאים! , כשהרכב מונע ומזגן ומאוורר מופעל (ללא מדחס כמובן כי החוט מנותק) גע בחוט לכיוון המדחס ועזוב, עשה זאת מס' פעמים, כל פעם גע למשך שתי שניות לפחות.

האם הרעש שהיה עת ניתוק המזגן (ניתוק החוט שאצלך ביד) נעלם?

אם כן, הוסף ממסר , יש אפשרויות נוספות.

ראשית, יש לאמת את האפשרות שזו אכן התקלה , וגם אז, יש לבצע חיבורים נכונים לממסר. בצע בדיקה, חזור לדווח.

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זומרשטיין כתב:"ולקרוא עברית. לקרוא עברית רבותי היקרים."

רבותי תתחילו לקרוא, בנוסף GL-10 רשם בהודעה הראשונה(בעברית)

היי.

אכן,צודק,(הכוונה לתגובתי) שאלתי עכשיו במוסך שלי (רימון), לא צריך להוציא מדחס ולא גז. זומרשטיין האם אתה חולק על דברי מוסך "רימון" ?.

אם מצטטים מדבריו של GL-10 אז לצטט הכול.

GL-10 בתגובתו האחרונה כתב: "נניח וזה לא המייסב של הקלאץ, האם לא ייגרם שום נזק כל עוד משתמשים במזגן כמו שהוא?"

ז.א. שאפילו הוא עדיין לא יודע, שזה אכן לא המייסב, ואתה זומרשטיין כבר יודע. להזכירך את המילה שכתב "נניח".

 

בברכה ובהרבה הרבה ידידות.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך רימון שכבודו מונח במקומו ויש המון כבוד למקום הזה ולבעליו.

 

טענו שאין צורך להוריד מדחס ולהוציא גז במידה וזה כן המייסב , הבעייה לא נבדקה לעומק, לאור האמור בשירשור,פניתי לרימון בשאלה של מהלך העניינים.....קרי, מה נדרש בדיוק.

 

כמו כן,במוסך רימון אין מחלקה למזגנים ולא מזגניסט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, הינה לכם המשך הבעייה שלהפתעתי החריפה מתחילת שבוע ופיתרונה.

אם כך, בעייתי החלה כאשר , המדחס משמיע רעש כשהקלאץ שלו יוצא מפעולה, כלומר בכניסה לפעולה אין שום רעש,רק ביציאה,כשהקלאץ מתנתק - ישנו רעש של פחחחכך מעצבן.

היום על הבוקר קפצתי למוסך רימון, הפעלתי מזגן, הוא שמע את הרעש...וקבע שזה לא מהמייסב.

להפתעתי כשהרכב התחמם מעט והמאווררים החלו לעבוד(2 חשמליים), המדחס יצא מפעולה ולא חזר.

אני מפעיל אותו מתוך הרכב = המדחס מת, יש איוורור,אין מזגן!

בנוסף מאז ומעולם הייתה לי בעייה(משהו כמו 10 שנים שהרכב בבעלותי), שהמדחס עובד, נניח אחרי 5 דקות, הוא פשוט יוצא מפעולה ולא חוזר - רק אם אני מכבה ומדליק אותו מתוך הרכב - רק אז הוא שב לפעולה, חייתי עם זה - התרגלתי , מרות שיש טרמוסטט חדש,מעבה חדש,גז מלא,הכל טיפ טופ ועדיין הבעייה הזאת.

כעת המצב הוא שגם מתוך הרכב בזמן שהמאווררים עובדים - אין כל אפשרות להפעיל מזגן = מת!

 

כדברי רימון,הבעייה היא לא במייסב.

שלח אותי לחבר שלו - דרעי מזגנים,נמצא לייד דרעי אגזוזים בחוצות המפרץ.

הגעתי לשם, יש שם בחור צעיר,תותח על, בדק,בדק....הלך הביא לי יחידת פיקוד חדשה שיושבת מאחורי תא כפפות,החליף אותה, כמו כן בדקנו ריליים מקוריים של מזגן(יש 2 כאלו), שניהם לא מתפקדים טוב, החליף גם אותם.

אחרי 2 אלו, המזגן החל לעבוד ,להיכנס לפעולה ולצאת מפעולה כמו שצריך ולא נתקע יותר על מצב OFF.

 

הבעייה שקיימת אצלי מאז שהרכב אצלי,שאף אחד עד היום לא הצליח לפתור,אחרי שעשיתי את כל החשמל ברכב חדש ועדיין, אף אחד לא ידע למה זה קורה = עד עכשיו - הבעייה נפתרה....מדהים!!!

 

הבעייה עם הרעש עדיין קיימת.

 

הבחור בדק בדק....

 

אמר לי יש לי בעייה עם המאווררים.

 

לי ברכב יש 4 מאווררים חשמליים,2 פנימיים ו 2 חיצוניים.

 

ה 2 הפנימיים יושבים על ממסר אחד לשניהם - מה שמעמיס אותו.

1 חיצוני עובד כתיגבור כשהמזגן עובד - גם לייעל את קירור המזגן וגם לייעל את קירור המים ברדיאטור.

ועוד אחד חיצוני שמופעל עם מפסק- זה נועד לגיבוי בימים חמים\עליות\מאמץ.

 

קיצר עד היום המצב הוא כזה:

 

ריליי אחד לשני המאווררים , עוד שני מאווררים עובדים ישירות,אחד עם מזגן ושני עם מפסק פנימי.

 

כמו כן המאוורים היו עובדים לי ע"י יוניט רדיאטור בלבד,ללא קשר למזגן,כלומר, אם הייתי מדליק מזגן אז לא בהכרח המאווררים יעבדו(תלוי בטמפרטורה שהמנוע נמצא בה).

 

 

אחרי השינוי שהוא עשה לי ברכב :

 

ריליי אחד למאוורר ימין, ריליי שני למאוורר שמאל, ריליי שלישי למאוורר מזגן(זה שמחובר ישירות למזגן).

 

המאווררים עברו שינו בחיבורים שלהם, וכעת הם עובדים גם עם יוניט רדיאטור , וגם כל זמן שהמדחס מזגן נכנס לפעולה .

 

תוצאות העבודה שהוא ביצע:

 

הרעש נעלם כליל- אין רעש מכיוון המדחס יותר!

המזגן מקפיא בצורה בלתי רגילה.

אין עומס על הריליי הבודד או על המפסקים כפי שהיה מלפני.

הכל בוצע עם כבלים חדשים ישירות למצבר, סופיות,הלחמות איפה שצריך,שירשורים,אזיקונים - עבודה מקצועית כמו שאני אוהב.

 

לגבי המחיר , אני רק יכול לומר : פחות מ 500 שקלים על שעתיים עבודה וזה כולל גם טיפ.

 

אני רק יכול לשבח את הבחור שעבד שם - תותח על,עובד מכל הלב,ידיים זהב! דרעי קיבלו אצלי לפחות מוניטין גבוהה מאוד אחרי העבודה שהם עשו שם.

 

אני מבסוט עד הגג,גם תיקנתי תקלה שכבר הספקתי לשכוח ממנה (למעלה מ 10 שנים) שאף אחד לא הצליח לפתור לי, וגם סידרתי בעייה או יותר נכון אופן חיבורים שגוי שהיה אצלי - סדר בכל החיווט - הכל טיפ טופ.

 

ולשאלות שכנראה יגיעו : אין עומס על המצבר או אלטרנטור , יש מצבר מוגדל,אלטרנטור מוגדל, יוניט חום לא מקורית עם תושבת מיוחדת שממוקמת לא על הרדיאטור אלה במקום אחר(בצמוד לתכנון מערכת הקירור במנוע), יש גם מגבר הצתה של MSD , כווהל מחוזק,כבלים ייחודיים MAGNECORE, פלאגים ועוד - בקיצור, כל מערכת החשמל משודרגת - אין כלום מקורי.

 

שבת שלום לכולם.

 

נ.ב. תודה לכל העוזרים - במיוחד לדני זומרשטיין ה " תוחת"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב הנל מורכב מזגן אורגינלי . .סיפרת שהמזגן היה נכבה לאחר זמן מה ולחיצה על כפתור הפעלה היה מפעיל מחדש . במדחס הנל יש מונה סיבובים וברגע שהחגורה מחליקה הוא מנתק את המדחס.קופסת הפיקוד נמצת מאחורי תא הכפפות .יש אפשרות לעקוף את הפיקוד על ידי התקנת ראלי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעלה כיוון מחשבה נוסף:

ייתכן ועקב חיבור הסליל החשמלי של המדחס בצורה לא-הכי-נכונה נוצר מצב שבזמן כיבוי הפיקוד לסליל = כיבוי המזגן, משהו אחר במערכת היה "אוגר חשמל" (על אותו קו הספק) ומונע ממנו להתנתק בצורה חדה ומהירות.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מעלה כיוון מחשבה נוסף:

ייתכן ועקב חיבור הסליל החשמלי של המדחס בצורה לא-הכי-נכונה נוצר מצב שבזמן כיבוי הפיקוד לסליל = כיבוי המזגן, משהו אחר במערכת היה "אוגר חשמל" (על אותו קו הספק) ומונע ממנו להתנתק בצורה חדה ומהירות.

 

איציק

 

 

הכי קרוב שבעולם,

 

במקום אוגר, --מייצר..,

 

המאוורים עד שלא נעצרו היו למעשה יצרני חשמל שמנעו ניתוק פתאומי ומוחלט של הזרם למדחס מה שגרם לכיבוי איטי ומחרחר.

 

כל שהיה לעשות, לוודא שאין קשר ישיר בין חיוט המאוורים לחוט הפקודה למדחס.

להזכיר שבתגובתי הראשונה בתרד זה רשמתי:

דני זומרשטיין רשם

יתכן ויש הפרעה חשמלית ממנוע המאוורר (תקלה מוכרת לחשמלאים מזגניסטים) , תקלה זו לא אמורה לקרות לפתע פתאום, בכל אופן, לכאורה, זה הסימפטום,

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ומצב כזה קורה עקב ממסר לא נכון המכיל בתוכו 2 יציאות 87 לזרם המחוברות ביניהן במקום ממסר של שתי יציאות 87

שאינן מחוברות ביניהן.

צריך להיות עם ידע והכרות של ממסרי רכב והתכונות שלהם ועם קפדנות כדי להמנע מטעויות של התקנת ממסר לא נכון.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי קרוב שבעולם,

 

במקום אוגר, --מייצר..,

 

המאוורים עד שלא נעצרו היו למעשה יצרני חשמל שמנעו ניתוק פתאומי ומוחלט של הזרם למדחס מה שגרם לכיבוי איטי ומחרחר.

 

כל שהיה לעשות, לוודא שאין קשר ישיר בין חיוט המאוורים לחוט הפקודה למדחס.

 

להזכיר שבתגובתי הראשונה בתרד זה רשמתי:

 

דני זומרשטיין רשם

 

בברכה

דני

 

סלח לי על הטעות בניסוח דני, התכוונו לאותו הדבר בדיוק... הכל קרה בגלל שהתחלתי להתבלבל מכמות המאווררים שהוא רשם. לא ברור לי למה צריך 4 מאווררים בפאקינג סובארו לאונה :D 2 מחוברים לבד, עוד אחד מחובר למזגן יחד עם עוד 2 שמוחברים עם מפסק לשעת חירום ועוד אחד מחובר כגיבוי ועובד רק בעליות של סדום-ערד (יש לו יוניט מיוחד לזיהוי המקום :p) - וכמובן אם המנוע היה עובר 1.5 מעלות ביום קיץ מטורף אז יש גם מאוורר חמישי בתא מטען שאפשר להלביש על הגריל מקדימה ליעילות הקירור :D:D:D:D:D מה זה פה ?! מפעל להטפלת מים באילת ?! :D

במילים אחרות: לא עדיף לשים רדיאטור 3 צלעות נורמלי ו-2 מאווררים כמו בכל רכב נורמלי ? :p

צריכת הזרם של המאווררים היא לא בדיוק תענוג לאלטרנטור (אפילו שהוא מחוזק) במיוחד כשיש עוד שותפים למסיבה (מפוח פנימי, אורות חזית, מערכת וכד').

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6249 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...