Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שאלה בנוגע לקלאצ מדחס מזגן - סובארו לאונה.


GL-10
שימו לב! השרשור הזה בן 6258 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

דוד, בו באמת לא נתווכח עד הבוקר, זה יהיה מייגע, ואני מתכוון לישון מוקדם הערב.

 

הסבר יותר מסודר:

גלגלת המזגן המונעת מרצועת המנוע ממוסבת על מייסב.

מייסב זה בחלקו הפנימי תפוס על צוואר המדחס שהוא חלק מגוף המדחס, ז"א סטטי ולא זז.

ולכן הגלגלת והמייסב שבתוכה, מסתובבים תמיד כאשר הגלגלת מקבלת תנועה מהרצועה, ללא קשר לחיבור או ניתוק מצמד המדחס.

 

לדעתי תמונה זו ממחישה את אשר ציינתי זה עתה:

pic3.JPG

 

בטח יש לך איזה מדחס מזגן זרוק בחצר, לך ובחן זאת בעצמך וחזור עם מסקנות.

 

יצא לפרק לגורמים מדחסים פה ושם, בטח פחות ממך, אך מספיק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

דוד אלו סימני סניליות ? :-)

 

גם בשני מדחסים אותם יצא לי לפרק הם נראו דומה למה שבשרטוט. המיסב מחבר בין הפולי לבין צוואר המדחס (חלק מהיציקה), כלומר הוא מסתובב תמיד. הקלאץ מחובר לציר המדחס וכשמפעילים הוא נצמד לפולי. אני מאמין שהתמונה דומה גם בשאר המדחסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל ידידי, אל נא תידבק לעניין האם המייסב מיסתובב או לא, כמו שאני נדבקתי לזרם המוסט, ללא צורך.לא זה העניין, ולא זה

החשוב. פותח השרשור כתב: שהרעש מופיע בזמן שהמדחס יוצא מפעולה. ז.א. כבוי.

זומרשטיין כתב, "מיסב בדכ מרעיש כל הזמן או לפחות בעומס" על זה כתבתי לא נכון. אני עומד על כך שבמקרה של מייסב מזגן

איך לכתוב שכחתי. אה כן, לדעתי זה אחרת. מנסיוני ומתלונות הלקוחות, מייסב המדחסים לא רועש בעומס. וגם אם ירעיש לא תשמע אותו מפני שיש רעש מהוונטות ומעליית סיבוביי הסרק.

אגב, אין לי מדחס זרוק בחצר,יש לי מעל 20 מדחסים בתוך ארגז גדול,עם כביסות ויציאות סגורים כדי שלא תיכנס לחות.לצלם ? :-P

בידידות דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב, מה אתה יודע להיתעסק עם מדחסים ?. איזה יופי, חשבתי שרק אלקטרוניקה . :-P

אגב, לפני שנים הוקרן בארץ הסרט, "האיש שידע יותר מידי" ממליץ לך לראות אותו.

בברכה דוד.

כפי שכתבתי בתגובה הקודמת. יש לי מעל 20 מדחסים משומשים במצב טוב.

אנצל את התגובה, כדי לבקש למי שיש קישור או טבלה, אשר לפיה אוכל לייחס מדחס לנפח מנוע.בזמנו כאשר פירקתי אותם מהמכוניות, לא רשמתי למה כל מדחס שייך.

תודה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נכון, מייסב של פולי המדחס לא ירעיש בעומס, בעומס כאשר הקלאצ' מחובר הוא אינו מסתובב. אלא הפולי מסתובב יחד עם הציר

 

ובכן, אני מניח שהתכוונת אך ורק למייסב מדחס וכאן החוסר דיוק - ולכן תיקנתי את העובדות. אין כאן עניין של סמנטיקה כלל.

 

הסבר על רעש מייסב מדחס:

שהוא תקול הוא לרוב מרעיש כאשר המדחס לא מחובר, בזמן הפעלת המדחס העומס על המייסב מתחלק גם למייסבי המדחס עצמו דרך ציר המדחס והרעש נחלש או מפסיק. (לזה התכוונת דוד?).

לגבי התקלה של פותח השרשור אני מסכים לחלוטין אם דני, בעל מקצוע אמור לשמוע את הרעש ולקבוע את הגורם .

 

יתכן ובאמת דיודה פרוצה בין מאוורר מנוע להפעלת המדחס שגורמת לשחרור לא תקין של מצמד המדחס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסבר על רעש מייסב מדחס:

שהוא תקול הוא לרוב מרעיש כאשר המדחס לא מחובר, בזמן הפעלת המדחס העומס על המייסב מתחלק גם למייסבי המדחס עצמו דרך ציר המדחס והרעש נחלש או מפסיק. (לזה התכוונת דוד?).

 

 

.

יש לציין שגם בהסברים אתה חזק.לזה בדיוק התכוונתי.

מה ביחס לזיהוי המדחסים יש לך פתרון ?. יש עליהם מספרים ואותיות.

כמה שעות אתה מסוגל לישון , ישנת הרבה הלילה. הלוואי עלי. :-P

בברכה דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב, מה אתה יודע להיתעסק עם מדחסים ?. איזה יופי, חשבתי שרק אלקטרוניקה . :-P

אגב, לפני שנים הוקרן בארץ הסרט, "האיש שידע יותר מידי" ממליץ לך לראות אותו.

 

כן דוד תתפלא, במכאניקה עסקתי עוד הרבה (יחסית לגיל) לפני האלקטוניקה.

 

ואני דווקא חושב שאני יודע פחות מידיי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

GL-10 רשם

בזמן יציאתו מפעולה,ישנו רעש חריקה כזה = כחחחחך, והסיפור חוזר על עצמו בכל יציאה מפעולה.

 

הרעש נובע כנראה ממה שרשמתי:

דני זומרשטיין רשם

יתכן ויש הפרעה חשמלית ממנוע המאוורר (תקלה מוכרת לחשמלאים מזגניסטים)

 

והבין דניאל את כוונתי:wink: :

דניאל רשם:

יתכן ובאמת דיודה פרוצה בין מאוורר מנוע להפעלת המדחס שגורמת לשחרור לא תקין של מצמד המדחס.

 

לגבי המיסב, הוא מסתובב כל הזמן בדיוק כפי שתיארו דניאל ואביב:

דניאל רשם:

מייסב זה בחלקו הפנימי תפוס על צוואר המדחס שהוא חלק מגוף המדחס.....

......ולכן הגלגלת והמייסב שבתוכה, מסתובבים תמיד ......

 

אביב רשם:

המיסב מחבר בין הפולי לבין צוואר המדחס (חלק מהיציקה), כלומר הוא מסתובב תמיד

 

ברשותכם אוסיף וארשום את דעתי* כדלקמן:

 

מעבר לכך שנראה לי שהרעש עליו הוא מדבר (פותח השרשור) אינו מהמיסב, ומעבר לכך שאם זה כן מהמיסב, למרות שהמיסב ירעיש, עצם פעולתו של המדחס (אכן) "תגנוב" חלק מהרעש שלו והוא ישמע פחות או לא מרעיש לכאורה, אבל זה לכאורה.

ועוד , מי שרשם שניתן לעשות זאת על המקום , מתעלם מהעובדה שלסובארו לאונה מהשנים 1985-1992 יש 5 סוגי מדחסים ולא את כולם, או למען האמת, את רובם לא ניתן לבצע החלפת מיסב על המקום, או בלשון המעטה, מאוד לא רצוי לנסות לבצע זאת על המקום.

יתכן ששיטת ההחלפה על המקום בסוג מדחס שניתן לעשות זאת, נובעת מהסיבה שלאותו מבצע אין מכשור למחזור הגז.

ראוי ליתן דעת לחסרונות והסיכוניים האפשריים (גם אם קטנים הם) בביצוע הכולל שיחרור המדחס מ4 ברגי אחיזתו לצורך ביצוע החלפת המיסב, זאת בגלל ו/או בעיקר מהסיבה שלא להוציא אותו מהאוטו כדי לא לשחרר גז, (כדי שלא יצטרכו לבצע ואקום ובד' כמות שמן, והוספת גז מחדש ),

במצב כזה, בזמן טיפול במדחס שלא מחוזק למקום ככל שמתבצע בצורה כזו עלול להגרם נזק לצנרת הגז שמתחברת לישבנו (במקרה של 507 ו 508 )

יותר מכך, מבצע על המקום בלי שחרור המדחס בכלל? טעות קטנה וכלי העבודה עף לו ישר לתוך הרדיאטור, ושוב, הזול יצא יקר, ואני שמח אם לא קרה לאף אחד מיקירינו עד היום , ושלא יקרה מהיום.

וחזרה לעיניין סוגי המדחסים ואלה שלא ניתן לבצע על המקום אלה אם ההתאבדות היא טוטלית:

מערכת הכוללת מדחס מקורי של סובארו (לא הגיע בדגמים הבסיסים) ו/או מדחסים מסוג "נשיונל" , ו/או הדגמים שהיו ברוב דגמי 86 ו 87 ו/או דגמי תדיראן השיפוץ/תיקון/החלפה על השולחן מחוץ לרכב בלבד.

ניתן לביצוע על המקום: מדחסי "סאנדן" 507 ו 508 , וקיימים רבים ביותר מהם, מה גם שמערכות אחרות לעיתים עברו הסבה לסוג מדחסים אלה, כאמור, אכן ניתן לבצע על המקום, אם כי בעל מקצוע אמיתי, יבצע זאת כראוי על השולחן, כי להוציא את המדחס לבעל מקצוע שיש לו מכשיר למחזור גזים, שהוא יכול להוציא את הגז ולהחזירו חזרה,

יקח מס' דקות בלבד כל פעולה ותמנע נזקים וקומבינות ועבודת סגנון מדרכה,

ונכון, העבודה תתיקר עקב הצורך להחליף מייבש על הדרך ולבצע ואקום גז. אבל אם זוכרים שהזול יוצא יקר, ואנחנו בד"כ לא עשירים מספיק כדי לזרוק את כספינו, עדיף לשלם קצת יותר לבצע זאת לפי הספר.

אבל כמו כל עם ישראל, אנחנו לעיתים רבות מידי מחפשים בזול מידי, (מישהו אמר שגם אני....?:wink::-( ) כך למשל, הטלווזיה של פיילוט שקניתי לפני שנה וחודשיים כדי לחסוך כמה עשרות אחוזים ממוצר "ראוי" , הולכת כרגע על פי הנראה לפח, כמו גם הסכום ששולם בעבורה (היה היום טכנאי :-( ) , כך ששוב, הזול יוצא יקר, כי צריך לקנות חדשה... וכדי להבין זאת, שלמתי עוד 120 שח בעבור ביקור הטכנאי היום..

אז, שלא יעבדו עליכם..:wink: (ועלי..)

בברכת המשך יום נעים ,

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זומרשטיין.תגובתך אינה מתייחסת לעיקר, כמו שכתב דניאל:

הסבר על רעש מייסב מדחס:

שהוא תקול הוא לרוב מרעיש כאשר המדחס לא מחובר, בזמן הפעלת המדחס העומס על המייסב מתחלק גם למייסבי המדחס עצמו דרך ציר המדחס והרעש נחלש או מפסיק. כבר כתבתי שמתלונות הלקוחות ומנסיוני,הדבר אכן כפי שדניאל כתב.

זומרשטיין סלח לי שאני קורא לך כך ולא דני. זאת כדי להבדיל בינך לבין דניאל, רק בשרשור ששניכם מגיבים.

באמת שלא היה צורך במגילה כל כך ארוכה, לאחר שכל הנושא כבר מוצא.(ושוב לדעתי)

בברכה ובידידות.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"בברכה ובידידות" מיועד לאנשים שקשה להם כאשר חולקים עליהם.זה מעיין רכה לאחר מכה.

אתה לא צריך רכה, אתה יודע לספוג, ולהחזיר מיד ולעניין שיבעתיים. :-P

בברכה ובידידות. הופס טעיתי.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי

 

אני מאוד שמח לשמוע תגובות לבעייה המפתיעה משהו...

מצד שני אני דיי הופתעתי שזה הפך למין ויכוח.

בכל אופן :

עד עכשיו ישנם כמה דעות בעניין:

החשמלאי שהוא גם מזגניסט, שעשה לי בעצם חצי חשמל ברכב(את החצי השני אני עשיתי), טוען שזה לא המייסב , אלה המדחס עצמו, וחייבים להוריד אותו מהרכב ולשפץ את הקלאץ שלו,הוא עושה את זה אבל.... מצד שני הוא מציע לי או יותר נכון אמר לי היום פשוט לא לגעת בזה ,לעזוב את זה, כל עוד הוא עובד, לעזוב את זה, לא ייגרם שום נזק.

דעה שנייה ששמעתי,או יותר נכון הועלתה פה, היא שהמייסב הלך.

אחרי שקראתי בעיון שוב ושוב את תגובתו של דני שהוא תותח בפני עצמו, כנראה שזה לא המייסב בכל זאת , מהסיבה שבפעולה הוא לא מרעיש,וגם כשהרכב עובד ללא מזגן(רגיל), אין שום רעש, רק בשנייה שהמצמד שלו נפרד, כלומר מפסיק אותו,רק אז יש רעש מוזר כזה.

כמו כן אכן,הייתי היום במוסך שאני מטפל בו,שאלתי אותם,נאמר לי שקיימים כמה סוגים של מדחסים לרכב הזה ,תלוי מה שמו שם,צריך לבדוק את זה, לפתוח אותו ולבדוק, = נאמר לי גם כן(לפני שדני רשם=והוא כמובן צדק ), בכל אופן גם שם אמרו לי שניתן לנסוע כך ללא כל חשש.

 

בכל אופן , נניח וזה לא המייסב של הקלאץ, האם לא ייגרם שום נזק כל עוד משתמשים במזגן כמו שהוא?

האם יכולה להיות פגיעה בחלקים נילווים של המזגן\חשמל...או מה שזה לא יהיה?

 

תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוד דוד, וואלה, גמרת לי את כל היום, נשארתי בבית לתקן את הטלווזיה (טוב לא אני, אלא טכנאי שבסוף לא תיקן ) וחיכיתי שיתקינו לי את המכונת כביסה שהחליפה את זו ששבקה חיים , כי אם הייתי מחבר לחשמל לבד,אין אחריות...

 

וההתעסקות איתך, וווווווווווואאאאאאאאאאאאאווווווווווווווווווו

 

שמע, לא יאומן, צריך להשקיע הרבה זמן בלהתעסק איתך... עכשיו אני מבין את דניאל...

 

ובקצרה, לבחור אין רעש לא כשהמדחס פועל ולא כשהוא לא פועל , אלא רק בניתוק. ומה לומדים כאן. שלא צריך הסמכה למיזוג אוויר, גם לא למכונאות, אפילו לא נסיון ברכב.

 

קודם כל ולפני הכל, סבלנות וסובלנות, ולקרוא עברית. לקרוא עברית רבותי היקרים.

 

GL-10 רשם בהודעה הראשונה (בעברית!!):

 

 

לאחר קריאת העברית (וכן, קצת נסיון מקצועי של 15 שנים) דני רשם בתגובה הראשונה

 

 

וכמו שדניאל רשם לפני שבוע או משהו כזה (ונראה שצדק) לפעמים אני מחליף צבעים כמו זנב של תוכי ,אז:

 

במקום כל הוויכוחים, כל שהיה צריך דוד, זה הכי פשוט, רק לקרוא עברית .

 

ואז מתברר שאין לו בעיה עם שום מיסב שנשלח בהמלצות חמות להחליף.

 

והפתרון פשוט וזול מאוד, ולא צריך לנגוע במדחס, ושאף אחד לא יגע במדחס. רק הפרדה בין הזנת מתח המדחס והמאורר שכנראה מחוברים במקביל באופן הפשוט ביותר (ובא נכנס לוויכוח מה זה פשוט ומה זה לא פשוט..).

 

ודניאל, אנא סלח על החלפת הצבעים, אתה כבר יודע מתי זה קורא...

 

אני מוכן בוויכוח הזה להפסיד לך, כל זמן שאני עוד צוחק, כי זה כבר 16.35 , והסיפור הזה מהבוקר... מזל שלא עבדתי היום... כל היום על זה ועל חיבור מכונת כביסה לתקע החשמל ולחיצה על ON , לא יאומן, פשוט פשוט לא יאומן

 

בכל אופן, רק לא לשרוף על זה את הלילה:lol::???: נכנע!!!:lol: :lol: והרווחתי את הערב והלילה:idea:

 

שלכם בברכה , ידידות, הוקרה ואהבה--

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה להרגע, איזה קטעים, לא הבנתי איך זה קורא לי אחרי כל ההשקעה והמחשבה בתכנון הצבעים......

 

שחקת אותה, 1:0 לזכותך.

 

קרעת אותי , חבל על הזמן, איזה צחוקים, הכל נהיה לי חיוור מול העיניים... ועוד ניסיתי לשנות בחזרה להחזיר את הצבעים, ולא הצליח, אז אמרתי לעצמי טוב, לפחות נעשה הכל שחור, שיראו, וגם לא הצליח......

 

1:0 לך.

 

עכשיו רק בצבע שחור רגוע.

 

בכל אופן, ניתן לסמן את כל הקטע הקודם עם העכבר, ואז רואים מה כתוב....:wink:

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6258 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...