Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה עדיף הנעה אחורית או קדמית


עמית1984
שימו לב! השרשור הזה בן 7794 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

היום הראיתי לאבא שלי את הסרט על הפרארי וממש אהבתי אותו

ואז אבא שלי בא אלי ביציע חרא של דבר זה כל שניה הם מחליקות

אמרתי לו שזה אומנות בהחלקות וזה מכוון ואז הייתה לי שיחה איתו על מה עדיף הנעה אחורית מול קדמית והוא טוען שקדמית יותר טובה אני אמרתי שאחורית וגם יותר מהנה לנהוג באחורי

 

אז ככה שאלתי אליכם היא מה היתרון והחסרון של אחורי מול קדמי

 

ועל מה הייתם ממליצים לנהוג

 

עמית

נולדתי עם הגה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנעה קדמית לרוב תגרום לתת היגויי ביציאה מפניות, כיוון שעל הצמיגים הקדמיים מופעל כוח גם לשינויי זווית הרכב וגם לתאוצה, כך תוכל לצאת מהסיבוב במהירות נמוכה יחסית

 

הנעה אחורית תתן פשרה בין ארבעת הצמיגים, האחוריים מאיצים והקדמיים משנים כיוון.

אך נדרשת מיומנות כדי לא לגרום להיגויי יתר והחלקות זנב ללא שליטה, לשם כך הוספו מערכות בקרת האחיזה (שהורסות את כל הכיף!)

עם הנעה אחורית תוכל לצאת מהסיבוב במהירות הגבוהה ביותר שניתן ביחס לאחרות.

 

הנעה 4X4 תניב תוצאה בין שני המקרים, לרוב תהייה סחיפה של כל ארבעת הצמיגים אך הרכב יזרק מהסיבוב במהירות בינונית, אך לא נמוכה כמו הנעה קדמית.

 

היה פרק על הנושא ב TOP-GEAR

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על ההסבר

 

בעתיד הקרוב שיצה לי אני יעשה סיבוב לראות את ההבדלים

 

עד היום יש לי ניסיון רק על הנעה קדמית ושיהיה לי קצת זמן פנוי אני יתחיל לעבוד על החלק המהנה בנהיגה

היום אני נהנה אבל מגביל את עצמי בגלל שאני עדין נהג חדש וחבל לערוס לאבא את הרכב היקר שלו

 

אני מתכוון לעבור קורסים לשיפור הנהיגה שלי ואחרי זה לרכוש רכב משלי ואולי יצא ואני יוכל להגיע לקטגורית ה205 של הראלי ועם לא אז נשפר קצת רכב לצרכים שלי ונהנה ממנו

 

תודה עמית

נולדתי עם הגה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדיף למה ?

לכיף ? הנעה אחורית אמורה לספק יותר כיף כי, כמו שכבר רשמו לך, יש הפרדה בין הגלגלים המניעים לאלה המכוונים

לבטיחות ? הנעה קדמית בטוח יותר כי היא מתאימה לאינסקטים שלנו, כלומר , בלחיצה על הגז בסיבוב בדרך כלל ייוצר תת היגוי שעזיבת גז (מה שהאינסטינקט יורה לעשות) תתקן אותו.

כעיקרון, הנעה אחורית היא ההנעה הטהורה, קדמית היא מעין פשרה של בטיחות, חסכון ומודרניזציה.

 

ועוד משהו קטן לכל המתלהמים שהגיבו פה, אם משהו לא נראה לכם בשאלה של מישהו, או בת'רד של מישהו, לא יעזור הרבה אם תכתבו בהמשך כמה שהשאלה שטותית והשואל מפגר, לתרום זה לא יתרום, להיפך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם

 

היום הראיתי לאבא שלי את הסרט על הפרארי וממש אהבתי אותו

ואז אבא שלי בא אלי ביציע חרא של דבר זה כל שניה הם מחליקות

אמרתי לו שזה אומנות בהחלקות וזה מכוון ואז הייתה לי שיחה איתו על מה עדיף הנעה אחורית מול קדמית והוא טוען שקדמית יותר טובה אני אמרתי שאחורית וגם יותר מהנה לנהוג באחורי

 

אז ככה שאלתי אליכם היא מה היתרון והחסרון של אחורי מול קדמי

 

ועל מה הייתם ממליצים לנהוג

 

עמית

 

השאלה היא - למה אבא שלך אמר שקדמית יותר טובה?

 

השורה התחתונה היא - באחורית ניתן לעשות דברים שבקדמית לא ניתן. יש לה יתרונות רבים בגלל ההפרדה בין הגלגלים המניעים למסובבים.

 

יש לי איפה שהוא סרטון קצרצר של ב.מ.וו מחליקה על כביש עפר צר בסחיפת כוח מטורפת. אני אחפש את זה ואם הוא יגיד על זה ש"זה חרא כי היא כל הזמן מחליקה" אז הוא מקרה אבוד (-:

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושימו לב שרוב המכוניות הספורט החדשות מצויידות ב - AWD שמחלק את הכוח על פי דרישה 60-40 וכו'...

 

הרי זה לדעתי דרך העתיד ... עם AWD אתה באמת מנצל את שתי העולמות.

 

אני לא מתכוון ל - AWD של סובארו אלא בכלל להנעה לכל ארבעת הגלגלים עם יחס משתנה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם

 

היום הראיתי לאבא שלי את הסרט על הפרארי וממש אהבתי אותו

ואז אבא שלי בא אלי ביציע חרא של דבר זה כל שניה הם מחליקות

אמרתי לו שזה אומנות בהחלקות וזה מכוון ואז הייתה לי שיחה איתו על מה עדיף הנעה אחורית מול קדמית והוא טוען שקדמית יותר טובה אני אמרתי שאחורית וגם יותר מהנה לנהוג באחורי

 

אז ככה שאלתי אליכם היא מה היתרון והחסרון של אחורי מול קדמי

 

ועל מה הייתם ממליצים לנהוג

 

עמית

 

וגם תגיד לאבא, שבמהירות הזאת, שבה פרארי מחליקה... אוטו עם הנעה קדמית כבר לא הייתה על הכביש... :lol:

מהיריות שונות לגמרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושימו לב שרוב המכוניות הספורט החדשות מצויידות ב - AWD שמחלק את הכוח על פי דרישה 60-40 וכו'...

 

הרי זה לדעתי דרך העתיד ... עם AWD אתה באמת מנצל את שתי העולמות.

 

אני לא מתכוון ל - AWD של סובארו אלא בכלל להנעה לכל ארבעת הגלגלים עם יחס משתנה .

זה ממש לא נכון הטכנולוגיה התקדמה זה נכון אבל להגיד שרוב המכוניות הספורט החדשות מצויידות ב 4X4 זה לא נכון.

כך למשל את פוסמן שהוריד את ה 4X4 ל RWD ואת ה M3 ,SRT-10 VIPER,ויש עוד המון בגדול מכונית ספורט שמכבדת את עצמה היא הנעה אחורית כי באמת אין יותר הנאה מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנעה אחורית בעיקרון עדיפה על הנעה קדמית,

אבל החסרון הגדול שלה שללא אמצעים אלק' לעזרתה היא יכולה להיות טריקית במצבים קיצוניים בטח שעל כביש רטוב.

בבטיחות הנעה כפולה היא התצורה המועדפת, שכן היא מאפשרת העברת כח (גם בהאצה, בגז קבוע ובבלימה) לארבעת הגלגלים, משאירה את ההיגוי נייטרלי ומאפשרת לא מעט FUN.

יכול להיות שלמסלול לנהג המאוד מקצועי עדיף הנעה אחורית (פחות משקל אבל לרוב הנהגים ובטח שעל כביש רגיל הנעה כפולה היא הפתרון המוצלח.

יותר ויותר יצרנים עוברים להשתמש בהנעה כפולה (טכנולוגיה שהתפתחה בעיקר בשנות ה80 עם הקאווטרו):

פורשה,

למבורגיני (המורצ'ילגו),

יגואר,

וולוו,

פולקסווגן,

מרצדס (תמיע בS-CLASS מערכת חדשה לגמרי)

וכמובן סובארו ואודי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרצדס (תמיע בS-CLASS מערכת חדשה לגמרי)

 

רק תיקון קטן...

 

המערכת שבS קלאס אולי חדשה בקטגוריה הזאת אצל מרצדס, אבל היא קיימת זה מכבר בE-קלאס.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרצדס (תמיע בS-CLASS מערכת חדשה לגמרי)

 

רק תיקון קטן...

 

המערכת שבS קלאס אולי חדשה בקטגוריה הזאת אצל מרצדס, אבל היא קיימת זה מכבר בE-קלאס.

אכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ושימו לב שרוב המכוניות הספורט החדשות מצויידות ב - AWD שמחלק את הכוח על פי דרישה 60-40 וכו'...

 

הרי זה לדעתי דרך העתיד ... עם AWD אתה באמת מנצל את שתי העולמות.

 

אני לא מתכוון ל - AWD של סובארו אלא בכלל להנעה לכל ארבעת הגלגלים עם יחס משתנה .

 

הנהג הממוצע אכן יוכל להיות מהיר יותר על כביש מפותל במכונית עם הנעה כפולה לא קבועה, מכיוון שברגע שיש אובדן אחיזה בגלגלים הקדמיים, ההנעה עוברת אחורה ומצילה את היום.

הבעיה היא שנהיגה קרוב למגבלות עם הנעה כזאת אינה מהנה כמו השליטה במה שהאוטו עושה עם הנעה קדמית או אחורית.

זאת היתה המסקנה שלי אחרי תקיפת כביש מפותל בסיאט לאון 20VT

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בלאון אמנם המערכת אינה מתוחכמת במיוחד - כלומר היא נחשבת מתוחכמת וטכנולוגית אבל בעיקרון היא אינה מהנה אלא יותר מכוונת לבטיחות. הכוח עובר אחורה רק כשיש אובדן אחיזה בקדמיים, לעומת בסובארו, שהמערכת אולי יותר "טיפשה" אבל מאפשרת הרבה יותר משחק - בתאוצה חזקה רוב ההנעה היא מאחור, וכמו שאודי הדגים לי היטב - היא נכנסת לסחיפות כוח בקלות רבה. (לפחות ה-GT)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז לפי מה שכולם אמרו הבנתי למה אבא שלי תומך בהנעה קדמית כי בעקרון היא יותר בטוחה למי שלא הכי מתמצה בנהיגה לנהגים הרגילים

 

ההנעה אחורית דורשת ידע וניסיון ולכן לא הרבה אנשים אוהבים אותה כי ברגע שהם נוהגים איתה הם מאבדים אחיזה ואז הם לא מסתדרים איתה

 

כאשר תהיה לי הזדמנות לעלות לרכב עם הנעה אחורית אני יתן את חוות דעתי אליה

אבל מכל הסרטים ומכל הסיפורים אני הייתי בוחר בהנעה אחורית בשביל לקבל את מלוא ההנה מהנהיגה

 

תודה לכם בזכותכם העשרתי את הידע שלי בעוד משהו

עמית

נולדתי עם הגה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לכולם:

אני הבעלים המאושרים של רכב עם הנעה אחורית טהורה!

למה טהורה?

כי אין שום מערכת בטיחות של מניעת החלקה, או כל מחשב שהוא...

בתוספת כוח עצום שמפיק מנוע 5 הליטרים ושמונת הצילינדרים...אני רוצה להגיד....

שזה יוצא מ צ ו י י ן !!

אבל !!! אם לא מכירים,ולא מנוסים בנהיגה על הנעה אחורית זה עלול להסתיים באסון !

אני אישית מעדיף הנעה אחורית- וזה מיתוך הרגל כנראה.

כאשר נכנסים לסיבוב עם הנעה קידמית, ההיגוי יברח ...כלומר קשת הסיבוב תהיה רחבה

מהמתוכנן...ואם יש רכב חונה בידיוק בסיבוב, אתה עשוי להכנס בו !

עם הנעה אחורית (אם לא נותנים יותר מידי גז) אז בזריקת זנב קלה, עוד ליפני שהחלק האחורי הספיק להתיישר עם החלק הקידמי, אפשר:

1. להרפות מהגז ולהחזיר את השליטה ליידים.

2. לקחת את השליטה בידיים, ולבצע תיקון בהגה, וזה כבר עשוי להיות טריקי מאד !

נהג שלא מנוסה עשוי למצוא עצמו זורק מצד לצד כמה פעמים בנסיון למצוא איזון !

ושוב, זה יקרה עם רכב בעל כוח רב, ולא כמו איזה פורט אסקורט טרנטה שגם על כביש רטוב

תפרפר שניה וחצי :lol:

 

לכן !

מי שמתכנן לעשות נסיונות על רכב עם "הנאה" אחורית, שילך למקום מבודד,

ויקח בחשבון את משקל האוטו, חוזק פעולת הבולמים שמותקנים כדי להימנע מזוויות גלגול

חדות מידי...

פתיחה מאפס קמ"ש תוך כדי הטיית הגה עשויי להיות מהנה, אך ליפני שהנהג שם לב האוטו תופס כזה סיבסוב במקום שעשוי מאד להפתיע....

אם משהו נראה משונה, יישר להרפות מהגז.

 

למשוגעים לדבר, מומלץ שיעשו קורס נהיגה מתקדמת ואז את שאר מסלולים לנהיגת ספורט וכו'...אני אישית מתככון לעשות זאת אחרי שאחליף סט של בולמי זעזועים שכבר לא תומכים בי ובנטייה שלי "לזרוק זנב"...

 

והכי חשוב....להיזהר מכביש רטוב...הזריקה עליו עשויה להפתיע שלא לטוב אם אין די מרחב

על הכביש לטעויות ...

 

בברכת נהיגה בטוחה.

V8Driver

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7794 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...