Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

106 ראלי דור ראשון - דו"ח אמינות ועלות אחזקה , סיכום שנתי


LiranAr
שימו לב! השרשור הזה בן 7620 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סחטיין על הפירוט, יפה מאוד.

עוד נתון מהמם שאני יכול להוסיף הוא שעלות הרכב שלך + עלות האחזקה שלו גבוהה משמעותית מעלות הרכב שלי + עלות האחזקה שלו...

 

תסיק מסקנות... :roll::wink:

 

אני בטוח שאם לאבא של לירן היתה קסארה עם דלקן

גם עלות האחזקה שלו היתה נמוכה משמעותית :twisted:

 

תסיק מסקנות :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 49
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סחטיין על הפירוט, יפה מאוד.

עוד נתון מהמם שאני יכול להוסיף הוא שעלות הרכב שלך + עלות האחזקה שלו גבוהה משמעותית מעלות הרכב שלי + עלות האחזקה שלו...

 

תסיק מסקנות... :roll::wink:

 

אני בטוח שאם לאבא של לירן היתה קסארה עם דלקן

גם עלות האחזקה שלו היתה נמוכה משמעותית :twisted:

 

תסיק מסקנות :lol:

תראו מי קפץ...

 

מכל הניגרים דווקא זה שהייתי הנהג האישי שלו *עם הראלי* במשך לפחות איזה 4 חודשים על בסיס יומי...

 

כפוי טובה, זה מה שאתה. :lol:

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתוך הסכום הכולל של 27,760 ש"ח יש לזכור כי 8,550 ש"ח הם על אחזקה, השאר כ-19K הם על הוצאות דלק וביטוח שקיימות בכל רכב מכל סוג שהוא.

 

סה"כ נתון צריכת הדלק של הראלי הוא טוב מאד לרכב ספורטיבי ויכול להיות הרבה פחות טוב ברכבים אחרים.

 

יש לזכור כי דברים רבים שלירן ביצע במסגרת התחזוקה בשנה האחרונה היו יישור קו היות ומדובר ברכב ספורטיבי שעבר חיים לא קלים ובן כ-8 שנים.

אני די בטוח ששנה הבאה לירן יוציא סכומים נמוכים יותר על תחזוקת הרכב ואז יש לעשות ממוצע שנתי חישוב כל ההוצאות מהרכישה וחלוקה במספר השנים.

 

לכל אלו שתמהים על נתון על הקילומטראז' והדלק אני אומר רק כל הכבוד ! בשביל זה קונים רכב במיוחד כזה. לירן תמשיך להנות מהרכב ולצבור ק"מ בכיף.

http://www.motorica.net - מוטוריקה.נט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ילך נגד הזרם, ולא מתוך רצון להיות יחודי.

 

יכול להיות שאני לא רואה את הדברים כמו שכל מי שהגיב עד פה רואה,

אבל אני חושב, שהשקעה של כזה סכום ענק על רכב היא טעות.

 

כל מה שהשקעת בו היה הכרחי?

 

אתה קולט שהשקעת בטיפולים של שנה לרכב,

כמעט את כל העלות שלו?

 

אני באמת לא מתכוון לבעס פה אותך או אף אחד אחר,

רק מנסה להבין... אז סליחה.

 

 

RS 6 , אני אישית לא חושב שהשקעתי דברים לא הכרחיים

היו דברים שיכולתי למשוך כמו משולש אחד שהחלפתי למרות שהוא היה תקין

אבל לא הייתי מחליף אחד בלבד , ולמשוך עוד קצת את הצריות

יש לציין שוב שכל הטיפולים נעשו במוסכים מורשים ולרוב בליטל , עניין שמייקר

את הסכום בהרבה.

אל תדאג אתה לא מבאס אותי , אני מודע לתחלואות הרכב שלי ואני חיי את הרכב יום יום

ובנקודה התחתונה רוב התיקונים/ תקלות נבעו מבלאי , בלאי שנוצר לאור הק"מ הרבים

שנעשו על ידי בשנה החולפת , וכן רובם בנסיעה חזקה ותובענית .

 

השקעה של סכום כזה על הרכב מבחינתי היא לא טעות , מבחינתי זו דרך חיים , הרכב

הוא דרך חיים , יכולתי להרשות לעצמי אז עשיתי כן , כיום אני לא יכול להרשות לעצמי

והרכב יוצא מהבית רק ביום שישי .. אין ברירה.

אנשים רבים השקיעו הרבה יותר ממני , כך שאני לא היחיד ..

ועוד משהו אתה עדיין לא יודע מה זה להחזיק רכב לבד , תיקח רכב ספורטיבי

ותנסה להחזיק אותו , אז תראה שלאט לאט ההוצאות משתלטות עליך , כל עוד יש

לך סבבה ...

אבל אתה לא יכול לשפוט , כאשר בעצם אתה לא מחזיק רכב.. ועוד ספורטיבי

הרי לא סתם אומרים שלקנות רכב ספורטיבי זו לא הבעיה , להחזיק רכב

ספורטיבי זו הבעיה!

 

אני יודע שזה כיף ונותן הרגשה טובה לתת את הנשמה לאוטו,

אבל יכלת לקנות בכסף הזה ראלי אחרת, או משהו אחר במחיר הזה,

ולהינות.

 

אני עדיין לא מבין את זה.

כתבת שכל מה שהחלפת/תיקנת/שיפצת היה הכרחי, אז אין לי מה להגיד.

 

בכל אופן, הנקודה ברורה - יכלת למכור את הראלי הזאת, להוסיף את הכסף

של הטיפולים, ולקנות אוטו ב 40K!!!

 

אני מדגיש שאני אכן מנותק מהקטע הרגשי לאוטו, כי האוטו שלי

לא ממש פרטי, אלא אני חולק אותו עם אחי הגדול, ולא מקבל אותו

מספיק כדי להקשר אליו.

לכן מה שאני כותב זה שיקלול כלכלי פשוט...

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ילך נגד הזרם, ולא מתוך רצון להיות יחודי.

 

יכול להיות שאני לא רואה את הדברים כמו שכל מי שהגיב עד פה רואה,

אבל אני חושב, שהשקעה של כזה סכום ענק על רכב היא טעות.

 

כל מה שהשקעת בו היה הכרחי?

 

אתה קולט שהשקעת בטיפולים של שנה לרכב,

כמעט את כל העלות שלו?

 

אני באמת לא מתכוון לבעס פה אותך או אף אחד אחר,

רק מנסה להבין... אז סליחה.

 

 

RS 6 , אני אישית לא חושב שהשקעתי דברים לא הכרחיים

היו דברים שיכולתי למשוך כמו משולש אחד שהחלפתי למרות שהוא היה תקין

אבל לא הייתי מחליף אחד בלבד , ולמשוך עוד קצת את הצריות

יש לציין שוב שכל הטיפולים נעשו במוסכים מורשים ולרוב בליטל , עניין שמייקר

את הסכום בהרבה.

אל תדאג אתה לא מבאס אותי , אני מודע לתחלואות הרכב שלי ואני חיי את הרכב יום יום

ובנקודה התחתונה רוב התיקונים/ תקלות נבעו מבלאי , בלאי שנוצר לאור הק"מ הרבים

שנעשו על ידי בשנה החולפת , וכן רובם בנסיעה חזקה ותובענית .

 

השקעה של סכום כזה על הרכב מבחינתי היא לא טעות , מבחינתי זו דרך חיים , הרכב

הוא דרך חיים , יכולתי להרשות לעצמי אז עשיתי כן , כיום אני לא יכול להרשות לעצמי

והרכב יוצא מהבית רק ביום שישי .. אין ברירה.

אנשים רבים השקיעו הרבה יותר ממני , כך שאני לא היחיד ..

ועוד משהו אתה עדיין לא יודע מה זה להחזיק רכב לבד , תיקח רכב ספורטיבי

ותנסה להחזיק אותו , אז תראה שלאט לאט ההוצאות משתלטות עליך , כל עוד יש

לך סבבה ...

אבל אתה לא יכול לשפוט , כאשר בעצם אתה לא מחזיק רכב.. ועוד ספורטיבי

הרי לא סתם אומרים שלקנות רכב ספורטיבי זו לא הבעיה , להחזיק רכב

ספורטיבי זו הבעיה!

 

אני יודע שזה כיף ונותן הרגשה טובה לתת את הנשמה לאוטו,

אבל יכלת לקנות בכסף הזה ראלי אחרת, או משהו אחר במחיר הזה,

ולהינות.

 

אני עדיין לא מבין את זה.

כתבת שכל מה שהחלפת/תיקנת/שיפצת היה הכרחי, אז אין לי מה להגיד.

 

בכל אופן, הנקודה ברורה - יכלת למכור את הראלי הזאת, להוסיף את הכסף

של הטיפולים, ולקנות אוטו ב 40K!!!

 

אני מדגיש שאני אכן מנותק מהקטע הרגשי לאוטו, כי האוטו שלי

לא ממש פרטי, אלא אני חולק אותו עם אחי הגדול, ולא מקבל אותו

מספיק כדי להקשר אליו.

לכן מה שאני כותב זה שיקלול כלכלי פשוט...

 

זה שאתה יודע מה אני מרגיש בקשר לאוטו זה כבר טוב .

אתה עדיין לא מבין אז בוא אני אפשט את העניין עד כמה שאני יכול

המושג

"הכרחי" מתבטא אצל כל אדם בצורה שונה , אצלי הכרחי היווה ישור קו מוחלט

וטיפול בכל חולי של האוטו ולו הקטן ביותר שקיים.

תוסיף את הפדנטיות של החלפת חלקים גם שהם לא בלויים אלא בשביל איזון

בתחלואת הרכב בעתיד כמו נחלפת שני משולשים במקום שניים

 

שוב , אתה לא הכי מבין , אתה אומר שיכולתי למכור את הראלי הזו ולקנות רכב אחר

ב 40 אלף שקל , החשיבה שלך שגויה לחלוטין , הרי מדובר בתחזוקה של רכב ספורטיבי

בין כמה וכמה שנים , והבלאי שלו דיי כבד מה גם שאני ספציפית עשיתי לרכב חיים לא קלים

וזה עוד בלשון המעטה ... בלשון העם "קרעתי " את האוטו , אולם ידעתי לטפל בו ולהשקיע בזמן ולא רק בקלקול מסויים.

בוא ניקח דוגמא אתה אומר שאני יכול להביא 106 ראלי דור שני בסכום , אני לחלוטין מסכים איתך , זה שהבאתי את ה 106 ראלי דור שני הכל טוב ויפה , עכשיו איך אנחנו מחזיקים אותה? אני דיי בטוח שאם הייתי קונה 106 ראלי דור שני חדשה יותר בוא נגיד 97 לדוגמא

והיא הייתה עוברת את מה שהראלי שלי הנוכחית עברה , גם אצלה היו מופיעים

סממני בלאי מוגברים וגם אצלה היו מוחלפים דברים

אל לכם לשכוח את מספר הק"מ הרב שבוצע על ידי בשנה האחרונה.

אני כתבתי את ההודעה הזו בלב שלם , אני יודע שהראלי החזירה לי בהתאם להשקעה.

 

 

דוד , רוב התיקונים שבוצעו ברכב הינם תיקוני בלאי , אבל שוב אפשר להסתכל אחרת

ולהגיד שכל התיקונים שיכולים ליהיות ברכב הם בעצם בלאי

אני מאוד מקווה שישרתי קו לשנה הבאה... בכל מקרה אני מתחיל את השנה

השניה כבעל 106 ראלי דור ראשון גאה ואוהב

 

 

לירן , שלא רע לו

ויש לו רגש מסויים.....למכוניות

:roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את השיפוץ ראש עשיתי לקראת ה-100K.

הדבר נבע מכך שהאוטו אכל שמן בצורה מוגזמת.

הגעתי למסקנה אחרי שיחה עם אנשים שמדובר ככל הנראה בגומיות שסתומים גמורות.

אז פתחתי את הראש במוסך מורשה ושם גילו בנוסף לגומיות גם מרווח בשסתומים מה שהגביר את אכילת השמן (הבלוק עצמו היה במצב מעולה).

אז בלית ברירה שלחתי את הראש לשיפוץ.

לאחר יום הראש חזר משופץ ונראה כמו חדש.

היום, לאחר כ-4000 ק"מ הרכב לא שותה אפילו מיליגרם שמן.

 

בכל אופן טוב שאתה מטפל באוטו בצורה מסורה, הלוואי שכולם יהיו ככה.

אבל- כמו כל דבר בחיים צריך לקחת הכל בפרופורציה ולא לחצות לצד השני. :D

החיים הם סחיטה של המצערת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את השיפוץ ראש עשיתי לקראת ה-100K.

הדבר נבע מכך שהאוטו אכל שמן בצורה מוגזמת.

הגעתי למסקנה אחרי שיחה עם אנשים שמדובר ככל הנראה בגומיות שסתומים גמורות.

אז פתחתי את הראש במוסך מורשה ושם גילו בנוסף לגומיות גם מרווח בשסתומים מה שהגביר את אכילת השמן (הבלוק עצמו היה במצב מעולה).

אז בלית ברירה שלחתי את הראש לשיפוץ.

לאחר יום הראש חזר משופץ ונראה כמו חדש.

היום, לאחר כ-4000 ק"מ הרכב לא שותה אפילו מיליגרם שמן.

 

בכל אופן טוב שאתה מטפל באוטו בצורה מסורה, הלוואי שכולם יהיו ככה.

אבל- כמו כל דבר בחיים צריך לקחת הכל בפרופורציה ולא לחצות לצד השני. :D

 

 

 

מקובל , ועוד דבר , אם אתה אומר שהרכב שלי בעייתי ולא עקב בלאי

העובדה שעדיין לא עשיתי ראש ( למעט אטם) וגומיות שסתומים \ או רינגים

אומרת הכל ובמיוחד על קילומטראז" גבוה כזה ושנתי בפרט..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בתכל'ס לא ממש יכול לדעת מה מצב הראש שלך.

אם אתה נוסע ממש חזק על האוטו סביר שיש איזה בלאי בראש.

לא אמרתי שיש לך רכב בעייתי רק אמרתי שיכול להיות שקנית אותו עם בלאי מסויים בחלקים מסויימים.

תראה אצלי היה צורך בשיפוץ ראש מנוע, דבר שעלה לי כולה 1500 שקל במוסך מורשה, וזה כלל הכל.

חוץ מזה כל המערכות אצלי מתפקדות פיקס:גיר, קלאצ' וכו' עובדים ללא בעיות, ונראה לי שאני עדיין על קלאצ' מקורי.

בכל אופן העיקר הבריאות של האוטו :wink::D

החיים הם סחיטה של המצערת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה בתכל'ס לא ממש יכול לדעת מה מצב הראש שלך.

אם אתה נוסע ממש חזק על האוטו סביר שיש איזה בלאי בראש.

לא אמרתי שיש לך רכב בעייתי רק אמרתי שיכול להיות שקנית אותו עם בלאי מסויים בחלקים מסויימים.

תראה אצלי היה צורך בשיפוץ ראש מנוע, דבר שעלה לי כולה 1500 שקל במוסך מורשה, וזה כלל הכל.

חוץ מזה כל המערכות אצלי מתפקדות פיקס:גיר, קלאצ' וכו' עובדים ללא בעיות, ונראה לי שאני עדיין על קלאצ' מקורי.

בכל אופן העיקר הבריאות של האוטו :wink::D

 

 

בנקודה התחתונה בריאות האוטו עלינו... הלוואי , טוב נו אני מקווה...

אני נוסע חזק על האוטו , וטפו טפו טפו המנוע במצב טוב אחרי כל הק"מ הזה ..

גם בבדיקה בעת הרכישה המנוע נראה במצב מצויין.

בכל מקרה עלה לך 1500 שקל כי לא עשית את זה במוסך מורשה..

אבל כמה היה עולה במוסך מורשה?

אם תעשה עלויות פרופר לק"מ תבין שההוצאות שלי לא בהרבה יותר גדולות מההוצאות שלך

שכן גם עשיתי כפול 3 ק"מ ממך...

גיר , אין סיבה לקלקול לאחר כמוט כה מועטת של ק"מ , בנוגע לקלאץ נשמע לי דיי תמוהה

ומה בקשר לבולמים , גם הם מקוריים?

אתה מבין בכל חלק יש בלאי מסויים... אצלי היה בלאי מוגבר במשולש אחד

והחלפתי שניים כי אני מקפיד יותר..

בכל מקרה ראלי , תיהי בריאה!~

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הראש נעשה במוסך מורשה פיז'ו :D קשה להאמין אבל שילמתי שחור בלי מע"מ

עם מע"מ היה יוצא 1900 שקל בקירוב. (שילמתי מזומן)

הבולמים אצלי מקוריים, ומצבם טוב מאוד, אני מתכנן להחליף אותם בחצי שנה הקרובה,אבל כרגע אני לא יכול היות ואני משפר משהו אחר בתחום השילדה.

החיים הם סחיטה של המצערת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הראש נעשה במוסך מורשה פיז'ו :D קשה להאמין אבל שילמתי שחור בלי מע"מ

עם מע"מ היה יוצא 1900 שקל בקירוב. (שילמתי מזומן)

הבולמים אצלי מקוריים, ומצבם טוב מאוד, אני מתכנן להחליף אותם בחצי שנה הקרובה,אבל כרגע אני לא יכול היות ואני משפר משהו אחר בתחום השילדה.

 

 

בולמים מקוריים עם קילומטראז" כזה , אינם יכולים ליהיות טובים .

ההרגשה היא נוקשה שכן כיולם נוקשה ולכן לא מרגישים כמו בכל רכב אחר

שהבולמים "גמורים"

האוטו לא מרקד על מהמורות והוא לא ממש עולה ויורד

בבדיקה "שכונתית" אבל בולמים בני 8 או 7 לאחר 100 פלוס K אינם טובים

אצלי הבולמים הוחלפו ברכב בסוף 99 (בדקתי בהיסטורית טיפולים)

שברכב היו בערך 90 אלף K וגם עכשיו אני שוקל להחליפם

למרות שלהרגשה ומראית עין הם ממש טובים ... עדיין אורך חיים של בולמים

הוא לא עד כדי כך ארוך , אבל שוב הכל עניין של העדפות אישיות

ושיקולים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים,

לדעתי הדיון מחטיא את מטרתו.

יש כאן דוגמא יפה לפרוט עלויות אחזקה של רכב ספורטיבי שווה לכל נפש בשלב מתקדם של חייו, לדעתי אם בעלי ראלי נוספים ינדבו אינפורמציה בדומה ללירן יוכלו בעלי ראלי אחרים / פוטנציאליים לדעת מה צפוי להם, מתי פלוס מינוס וכמה זה עשוי לעלות.

ההתיחסות צריכה להיות במישור זה בלבד.

לירן כל הכבוד, אני מעריך את אהבתך לרכב ולדעתי עשית נכון בתור משתמש שמעריך נהיגה.

בהצלחה

Never drive faster than your guardian angel can fly

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

8500 שקל לתחזוקה של 32000 ק"מ, לאוטו בן 8, זה לא מעט, אבל לא כ"כ נורא.

 

צריך להסתכל על עלות שנתית לקילומטראז' ממוצע, נניח 15000 ק"מ, כלומר אם אתה קונה ראלי 95', ונוסע קילומטראז' ממוצע, צפויות לך עלויות אחזקה של 4000 ש"ח בשנה, כולל טיפולים. ממש לא סוף העולם, ולדעתי לא גבוה משמעותית מכל צרפתיה (גם לא ספורטיבית) משנתון זהה.

 

מצד שני, אני עשיתי על המזדה (שנת 95) יותר מ-20000 ק"מ, ועלות האחזקה עומדת על 1300 ש"ח.(שמן+פילטר 400 ש"ח, גומייה להגה 100 , צינור מים 50, מפסק ח"ח 320, כיוון פרונט 4 גלגלים שצריך אבל עוד לא עשיתי: 400)

(add lightness' (Colin Chapman'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצד שני, אני עשיתי על המזדה (שנת 95) יותר מ-20000 ק"מ, ועלות האחזקה עומדת על 1300 ש"ח.(שמן+פילטר 400 ש"ח, גומייה להגה 100 , צינור מים 50, מפסק ח"ח 320, כיוון פרונט 4 גלגלים שצריך אבל עוד לא עשיתי: 400)

מרווח הטיפולים במיאטה שנת 95' גדול מ-20K ק"מ??? :shock:

או שרשמת עלות שמנים ומסננים לשני טיפולים (מה שיסביר את ארבע מאות השקלים

המופקעים...) ?

 

ועוד משהו קטן: יש לך 4 גלגלים בציר הקדמי (פרונט) ? :wink:

MCS 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7620 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...