ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,540 נושאים בפורום הזה
-
- 3 תגובות
- 685 צפיות
מציעים לי קיה סייד ליסינג פרטי 60 ק"מ מחירון 84 ב63 אלף 2015 סטיישן. כדאי ? יש לי גיס עם מזדה 3 ספיריט 2000, 12 ק"מ 2015 רוצה עליה 90, אבל יש לה מכות בפח מברד. כדאי? כרגע נוסע בעיקר בעיר 4 אלף ק"מ בשנה, אולי בעוד שנה שנתיים זה יעלה ל10 ק"מ בשנה. תודה!
הודעה אחרונה מאת ReifA, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 5 תגובות
- 682 צפיות
שלום לכולם בכמה לדעתכם אפשר למכור i20 שנת 2009 שגמעה 218500 ק"מ, מהשכרה לשעבר עם צמיגים חדשים מתבר חדש ואחרי טיפול אבל שיש לה כמה בעיות קטנות כמו צבע דהוי בגג ובטמבון ובורר מהירות מזגן תקול ונקישות בהגה?. האם מחיר של 15 אלף הוא סביר לבקש עליו ואז לרדת קצת? (הכי זול לפניי ביד 2 זה 19 אלף). תודה רבה.
הודעה אחרונה מאת zvigolden, -
-
- עוקב אחד
- 6 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום לכולם, מחפש לשדרג את הרכב המשפחתי לרכב בעלות 100K ושנים 2015-2016. התכונה הכי חשובה עבורי היא בלימה אוטונמית. לא מוביל איי אלא ממש בלימה של הרכב. ההתלבטות כרגע היא בין סקודה אוקטביה לקיה ספורטז. החסרון של הקיה בעיני הוא מנוע וגיר חלשים. היתרון הוא מגוון מערכות בטיחות. החסרון של האוקטוביה הוא פער עצום בין מחירון יד 2 ליצחק לוי וכנראה בעית סחירות בגלל הצפת השוק מליסינג. היתרון הוא כל השאר. כיום אני נוסע בסקודה פאביה 2013 TSI 1.2 ומרוצה מאוד אבל צריך לעבור לאוטו גדול יותר. עוד אפשרויות שפיספסתי? המלצות \ דיס המלצות על אחת האפשרויות?
הודעה אחרונה מאת llaavvii, -
- 2 עוקבים
- 11 תגובות
- 5.2 אלף צפיות
היי אשמח לקבל את עצתכם, אני לפני עסקת ליסינג פרטי, השכרה בשפה פשוטה. מתלבט בין שלושת הרכבים הללו. בעיקרון המיצובישי לא חשבתי עליה פשוט החברה עובדת עם היבואן לכן הוא במחיר אטרקטיבי יותר מהשניים האחרים. המיצובישי הכי גבוהה, הרגשה של ג'יפון, אבל אוכל דלק ברמה מפחידה. הקיה הכי מאובזרת , אבל תא מטען קטן (יחסית לסוזוקי) מה אתם הייתם לוקחים ?
הודעה אחרונה מאת Daniel.K, -
- עוקב אחד
- 3 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
שואל בשביל חבר. יש לו נסיעות ארוכות לעבודה, 80 ק"מ ביום. אשמח לדעת לגבי השנתונים הללו, מעט רקע לגבי אמינות/תחזוקה ועוד מידע כללי.
הודעה אחרונה מאת AloniM3, -
- עוקב אחד
- 10 תגובות
- 2.6 אלף צפיות
שלום לכולם,אני מחפש רכב שישמש גם לעבודה-סחיבת עגלה קטנה +3 עובדים(לא משהו חזק מדי אך כן מעל הממוצע וצריך להיות סטיישן או בעל בגאז גדול 5 דלתות)וגם לשימוש משפחתי(מה שמוציא את ברלינגו וחברותיה מהרשימה),תקציב -30,000 אשמח לייעוץ על דגם יחסית אמין(כמו"כ-אני מתכוון להסב אותו לגז כך שלא חייב להיות חסכוני מדי-חשבתי על מונדאו גיר רגיל לא טורבו,כיוון נכון? הבנתי שצורכת 1:8 ממוצע)
הודעה אחרונה מאת vladclar, -
- 4 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
הרכבים: כולם גיר ידני . 1. פיאסטה (אמבייאנט) 2015, 69,000 ק"מ, 37,000 ש"ח (יד 1) 2. פיאסטה (טרנד) 2013, 70,000 ק"מ, 28,000 ש"ח (יד 3) 3. פיג'ו 208 (אקטיב) 2014, 85,000 ק"מ, 29,500 ש"ח (יד 1) מצד אחד, הבנתי שהפיאסטה מהנה יותר לנהיגה שזה חשוב לי, אבל צריכת דלק פחות טובה וגם חלשה יותר (?). מצד שני, ה-208 חדישה יותר, חזקה יותר, וחסכונית יותר. אני גר בנשר (חיפה והסביבה) ככה שיש להתחשב בעליות והירידות כאן. בנוסף נוסע מנשר-למרכז 3/4 פעמים בחודש. מה אומרים ?
הודעה אחרונה מאת Kkasll, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 21 תגובות
- 4.5 אלף צפיות
אני עדיין מתלבט אם לקחת רכב ליסינג מהעבודה או להישאר עם הרכב הפרטי. נתון: נסועה של כ-30K בשנה (חדרה-כפר סבא), תקציב של כ-3K בחודש, שבו אני יכול לקבל בעבודה את אחד הרכבים הבאים. זה גם מה שבערך עולה לי להחזיק רכב פרטי (קורולה 2013). ההתלבטויות הן: א) קיה נירו - מרווחת ובטוחה והכל, אך די נפסלת בגלל מראה חיצוני. יתרונות - בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על נתיב ופחות או יותר זהו. חסרונות - פשוט לא רואה את עצמי בדבר הזה. ב) יונדאי איוניק - כ-100 ש"ח יותר זול בברוטו מהנירו. בגדול אותו רכב, קצת יותר נעים לעין. ג) טויוטה אוריס סטיישן - קורולה היברידית. יתרונות - לא יודע. בגדול הייתי לוקח רק בגלל שזה טויוטה וזה נראה יותר טוב מנירו או איוניק. חסרונות - אין לי צור…
הודעה אחרונה מאת noknok, -
-
- 10 תגובות
- 3.6 אלף צפיות
מתלבט בין השתיים. שנים 2014 עד 2016. זוג ושני ילדים בני 6. במהלך השבוע נהג בודד בסופש מלא. איך המושב בשני הרכבים. לא מצאתי נתונים לגבי מסוכנות הקרינה. נוסע כ 12000 קמ בשנה. הרוב בעיר ובסופש צפונה או דרומה מתא. אשמח לתשובות
הודעה אחרונה מאת Ghost_Rider, -
רכישת יגואר XE
מאת Ron.P-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 614 צפיות
שלום לכולם, אני מעוניין לרכוש את הרכב ומתלבט אם ללכת בכיוון או ללכת לכיוון של ב.מ.וו סדרה 3. רק לציין,מדובר ברכבים בני כשנתיים. אני אודה במיוחד לגבי הערות/הארות לבעלי היגואר ו/או למי שנהג בו. המון תודה.
הודעה אחרונה מאת menir1, -
-
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
אשמח להשוואה מקצועית מבעלי נסיון לגבי הרכבים: עלויות אחזקה ביצועים בשטח האם הגבהת בולמי אאוטבאק תמצב אותו אחרת מול הפורסטר? מחפש רכב עם מרכיב fun למשפחה 5 נפשות, 95% מהזמן על כבישי אספלט. אם למישהו יש רעיון אחר אשמח לשמוע. תודה רבה
הודעה אחרונה מאת Bull-81, -
- 0 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
בוקר טוב חברים. אשמח להמלצות על ניסאן קשקאי מהצורה החדשה 2014-2016, מה ההבדלים בין הדגמים בנזין והדיזל מבחינת... *נוחות? *כח / ביצועים? *צריכת דלק? *עלות טיפולים? *עלות טסט שנתי? *מחיר חלקים? תודה רבה לעוזרים
הודעה אחרונה מאת idan897, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 562 צפיות
שלום , אני 'הלכתי' קצת לאיבוד ,ברצוני לקנות רכב ליסינג שנת 15-16 (בשווי 85,000 ש"ח) , ברשותי מעל 50% במזומן ואף יותר. מהם הפרטים החשובים, אשר יש לתת את הדעת לגביהם? יש חברות מומלצות ? מבחינת מימון - ברור שיש להשוות , יש מקורות מומלצים? האם עדיף לקחת הלוואה בשווי החלק ה'חסר' ואז להשקיע בתוכנית מסויימת ? ישנן חברות שעורכות טרייד-אין עם הרכב של הקונה? תודה עופר
הודעה אחרונה מאת Mike808, -
-
- 0 תגובות
- 453 צפיות
לאחרונה עשיתי בדיקת קניה לרכב מאזדה 3 שעברה כ 100 אלף קילומטר. בנתונים הקומפרסיה היא מלאה אבל בבדיקת איזון צילינדרים, אחד הצילנדרים מראה על 80 אחוז. מה יכול לגרום לבעיה הזו? תודה רבה!
הודעה אחרונה מאת el_ninyo, -
-
- אחראי פורום
- 13 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
תקציב 90k גיר רק אוטומטי בינתיים ההתלבטות היא בין קאיה ריו האצבק (5 דלתות) שמציעים לי ב84k שקל, למאזדה 2 דינאמיק שעולה 90k ב carbay (גם 0 קמ), לאיביזה 1.2 טורבו אוטומטית (גם באיזור ה90k) העדיפות היא קודם צריכת דלק, אחרי זה גודל תא מטען, ואז נוחות כיסא נהג נסיעות של פעמיים בשבוע עם 3 נוסעים. האוטו כנראה ישאר לפחות 5 שנים, אם לא יותר. ואני מוגבל רק לרכב חדש (חברה או 0קמ לא כל כך משנה). תודה לכל העונים ושבוע טוב!
הודעה אחרונה מאת Amit Hershko, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 15 תגובות
- 5.6 אלף צפיות
שואל עבור חבר. הוא מחפש רכב בקציב נמוך (עד 15+-) ונתקל בלנסר כזאת משנתון יחסית גבוה (2007) עם נתונים טובים. נכון שכחדשה המתחרות היו עדיפות וכו'. אבל היום הרכבים האלו נמכרים בזול מאוד. אז יש איזו בעיה אקוטית איתם? מה המחלות שלהם? יש משהו ספיציפי לדגם לבדוק לפני רכישה? יש סיבה לא לקנות את הדגם הזה?
הודעה אחרונה מאת zvit, -
-
מישהו מכיר קצת את הרכב? זה מסוג הרכבים שרואים רק באולמות תצוגה, ולא על הכביש. למה הקהל הישראלי מתרחק מהרכב?
הודעה אחרונה מאת yuval1111, -
- 2 עוקבים
- 10 תגובות
- 5.2 אלף צפיות
עשיתי בדיקה לרכב פורד פוקוס סטיישן 2016 (מליסינג) ובה נכתב: "נזילת שמן במגדש טורבו" נדרש לתקן או לשפץ. האם פוסלים קנית רכב על דבר כזה? מה המשמעות של זה? משיטוטים בפורמים ובמקומות אחרים הדעות נעות בין להתרחק מהרכב לסתם כסת"ח של מכון בדיקה.
הודעה אחרונה מאת mh53, -
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 708 צפיות
חבר. בעל חברה. זקוק לרכב ולא מצליח להבין מה יותר נכון עבור החברה. נתונים: רכב בינוני(i20, 208). כ- 4000 ק"מ בחודש. לא צמוד אדם-כלומר-ינהגו בו מספר נהגים. כרגע עובדים בחוזה חודשי מול קל-אוטו והשרות לא לטעמם(בלשון המעטה). קניה לא באה בחשבון(מדיניות החברה). מה האפשרויות העומדות בפניו? סוגי ליסינג? חברות? האם בכלל השכרה? תודה
הודעה אחרונה מאת sh88, -
-
- 9 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
חיפוש קצרצר הביא אותי ביד 2 לבורה יד ראשונה, יד ראשונה. 245,000 קילו'. מנוע 1600. basic. אוטומט. גיר הוחלף למשופץ לפני כשנתיים. אין נזילות והזעות מהמנוע. יש חופש עדין במסרק ההגה. רפידות קידמיות דורשות החלפה. מנוף טלסקופי של מכסה המנוע דורש החלפה. טיפול 10,000 מלא מיידי. ורצועת טיימינג (אם קיימת במנוע הזה בכלל) לא ידוע מתי נעשתה, כך שגם זה בחשבון. המחיר שהגעתי עם הגברת אליו הוא 6K. הצרכים הם בסיסיים ביותר מהרכב, נסיעה מעורבת ולרוב בינעירונית. הרכב מרגיש טוב, מעט כבד למנוע לדעתי האישית אך אני לא מחפש כרגע רכב ספורט. אשמח להבין אם ישנן מחלות חוזרות בדגם ובמנוע הנ"ל. מעבר לכך, ביקורת כללית על הרכב. (הניסיון האישי שלי מסתכם בגולף ופול…
הודעה אחרונה מאת Nakamichi, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
שלום חברים. ביום רביעי חבר מהצפון שולח לי תמונות של רכב שנמכר בחולון ושואל אם הוכל להצתרף אליו לראות ולבדוק את הרכב. נתונים יבשים: מיצובישי אוטלנדר 2009, יד 2, 150K ק"מ, דגם מפואר 4*4 מנוע 2.4 מטופל במוסך מורשה . מוכר מספר שרכב של אישתו ומוכר אותו כדי להשתדרג לחדש יותר. לאור ניסיון העבר, כמו בנתניה גם בחולון לא חסר סוחרי רכב ולכן תגובתי הראשונה היתה לחפש רכב אחר. תראו בתמונות , רכב מצולם במקום לא ברור, תמונות של סלון למשל מצולמות בצורה כזאת כדי שלא יהיה ברור כמה נשחק סלון עור . מקדימה התמונה מצולמת ממושב נוסע ככה שלא רואים שחיקה של מושב הנהג ומאחורה בדיוק להיפך. בנוסף בשביל רכב שמסיע ילדים כל יום הוא נראה נקי מד מבפנים ואין בו מושבי בטיחות או בוסטרים. …
הודעה אחרונה מאת MikMan, -
-
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 7.7 אלף צפיות
שלום, אני מעוניינת לקנות רכב סופר מיני ומתלבטת בין האופציות השונות... חשוב לי רכב יחסית בטיחותי ואמין, תיקונים וטיפולים במחיר סביר ותא מטען בגודל סביר (חשבתי על הטויוטה יאריס אבל התא מטען שלו קטן מדי). האופציות שאני מתלבטת לגביהן: הונדה ג'אז (לא היברידית) סקודה פאביה (אבל תוהה כמה יהיה נוח הגיר הרובוטי) מאזדה 2 (צריכת דלק די גבוהה אבל רוב הנסיעות שלי קצרות) סוזוקי סוויפט מה עדיף מבין האופציות הנ"ל, גם מבחינת בטיחות ואמינות? האם יש אופציות אחרות מומלצות? תודה מראש!
הודעה אחרונה מאת yoav911gt2, -
-
נהג חדש לא עליתי עדיין על הכביש, כולם ממליצים לי לקנות רכב זול בכמה אלפים כי אם אקבל שריטות או מכות לא יהיה כואב עליו. מצד שני אני חושב על זה שהרכב יתקלקל מהר יחסית,ואז אני אצטרך לשלם תיקונים ודברים כל הזמן, שיעלה הרבה לא עדיף להשקיע איזה 20/30/40 אלף ולהביא רכב סביר יחסית? השאלה אם עדיף את האופציה השנייה איפה כדאי להתחיל יד 2? ליסינג? ואיזה רכב לדעתכם בסכום הזה, בתור אחד שאין לי מושג יותר מדי אני מפחד ליפול על עוקץ כזה או אחר. תודה רבה על כל עזרה מקווה שרשמתי את הפוסט בצורה נכונה יותר.
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
- 2 תגובות
- 780 צפיות
שלום לכולם, אשמח לייעוץ מחפש משפחתית קטנה (סגנון יונדאי i25), משומשת כמובן, בתקציב עד 43K הכי חשוב בטיחות (ילד בן שנתיים) וכמובן גם חסכונית, אמינה מבחינת מוסכים. בגאז' כמה שיותר גדול.. תודה מראש על ההמלצות, יובל
הודעה אחרונה מאת llaavvii, -
- 0 תגובות
- 510 צפיות
תודה למשיבים.
הודעה אחרונה מאת splesh, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 777 צפיות
אני כרגע עובד במרחק של 80 ק"מ מהבית (הלוך-חוזר), אני שוקל להחליף את הרכב שלי לג'יפ, הג'יפ יהיה בסכום של עד 50K בערך, חשבתי על טויטה ראב 4 או סוזוקי גרנד ויטרה. השאלה שלי, מבחינת נסיעות ארוכות תהיה השפעה לרעה על הג'יפ? (בלאי גדול ומואץ הרבה יותר) מבחינת נוחות נסיעה? אחזקה? תודה.
הודעה אחרונה מאת ChaoscripT, -
-
- 29 תגובות
- 4.5 אלף צפיות
שלום חברים, אני מחפש רכב אוטומטי במחיר זול ורכבים שמצאתי אטרקטיבים הם פיג'ו 207 ופיאט גרנדה פונטו. ראיתי שבאיזור שנים 2009 הן נסחרות באיזור ה-10,000 (כשבפועל זה פחות). להבנתי הגיר הוא רובוטי. רציתי לבקש חוות דעת על הרכבים, כשהקריטי ביותר הוא לגבי אמינות. אבקש כל מידע לגבי האמינות של הרכבים. תודה רבה לעוזרים !
הודעה אחרונה מאת Ghost_Rider, -
-
- אחראי פורום
- 14 תגובות
- 3.5 אלף צפיות
היי אז בגדול הוצאתי רשיון לא מזמן (שנה) ונסעתי בעיקר באוטובוסים ופה ושם באוטו של אמא (cx3/5 לא זוכר חח) ודי נשבר לי מהאוטובסים, אז אני רוצה להתחדש ברכב הבעיה היא שיש לי 0 ידע ברכבים, אז אצטרך את עזרתכם התחלתי לבדוק כל מיני אופציות, ליסינג, קנייה וכו', ונראה שקנייה הכי משתלם אם יש לי את הכסף (תקנו אותי אם אני טועה) 90 אחוז מהנסיעות שלי זה לעבודה, מאיזור פתח תקווה לתל אביב מבחינת תקציב אני לא סגור, אם יש משהו שווה ב80K אז זורם ואם ב120 אקבל תמורה הרבה יותר טובה אז גם אפשר.. המקסימום שאני מוכן להשקיע אני חושב שיהיה באיזור ה120-30, אם תהיה חריגה שווה את זה אז אשקול כמו שאמרתי אני לא ממש נוסע הרבה, בעיקר לעבודה ופה ושם יציאות ודברים בגדול חשוב לי שהרכב יהיה…
הודעה אחרונה מאת Potato, -
-
- 13 תגובות
- 4.8 אלף צפיות
שלום , קודם כל אתחיל מיזה שיש לי רכב מסוג - אופל אסטרה טורבו 1.4 עם 140 כוח סוס .. עכשיו ככה אני יודע שלרכב הזה לא קיים שוק פה בישראל , וחשבתי אולי לא לחכות יותר מידי זמן ולהפסיד כסף וישר ללכת על שיטת הטרייד אין , עכשיו אני דיי חדש בזה זה רכב ראשון שלי ואני לא ממש מבין איך זה עובד , וגם למכור את הרכב בשוק הפרטי אין לי מושג איך עושים את זה ואני מפחד ליפול על נוכל שיעקוץ אותי .. בנוגע לרכב שלי הוא על פי המחירון שלו שווה 52.000 , כמה לדעתכם יורידו לי עוד עליו בטרייד אין ? אשמח לעזרה
הודעה אחרונה מאת Nakamichi, -
- 1 תגובות
- 914 צפיות
אני מחפש לקנות רכב, וסוזוקי סוויפט היא אחד הדגמים שנראים לי מתאימים. ראיתי שהסוויפט הישנות יותר(עד 2010) באות עם מנוע ~1.5, ואילו החדשות יותר(מ-2011) באות עם מנוע ~1.2 מלבד ההבדלים היבשים בין דגמי הסוויפט, איזה הבדלים בפועל יש? מבחינת אמינות, בעיות חוזרות ושות'. שני דגמי הסוויפט בתקציב, אז אני תוהה אם ללכת על משהו חדש יותר, או שעדיף דווקא ללכת על הדגמים הקצת יותר ישנים. תודה רבה לעוזרים
הודעה אחרונה מאת yoav911gt2,
