ייעוץ ברכישת רכב
בואו לשאול את חברי הקהילה המנוסים והמומחים שלנו כל דבר שעולה לכם לראש לפני שאתם קונים רכב חדש או משומש, לוקחים רכב בליסינג, או חושבים לעשות טרייד אין.
כללי פורום ייעוץ לפני קנייה והנחיות כלליות
רגע לפני שאתם מקליקים על העכבר ומשגרים את ההודעה שלכם לפורום, אתם מתבקשים לקרוא ולהפנים את הכללים הבאים.
הודעות שלא יפורסמו עפ"י הכללים ימחקו ללא כל הסברים וללא כל מענה. אל תגידו אכלו-לי-שתו-לי.
עיצה גרועה שניתנה על גבי הפורום יכולה לעלות כמה אלפי שקלים במקרה הטוב ויכולה גם להגמר במוות במקרה הקיצוני ביותר.
אם אתם לא יודעים, לא בטוחים, "חושבים ש...", "מאמינים ש..." או כל וריאציה אחרת שבסופו של דבר אומרת שאין לכם מושג במה מדובר - אל תגיבו!
אם אין לכם רישיון נהיגה - תשמרו את הדיעות שלכם לעצמכם. ביקורות על רכבים ממושב הנוסע לא מקובלות ויטופלו ביד קשה. ראו, הוזהרתם!
רכב שמתאים לסטודנט תפרן כנראה שלא יתאים לאמא לשלושה ילדים. רכב עבודה שמתאים לשיפוצניק לא יתאים לזוג מבוגר שצריך בסך הכל לנסוע לקופ"ח.
ככל שתספרו לנו יותר על אופי השימוש והדרישות שלכם מהרכב, נוכל לעזור לכם לצמצם את הבחירה מבין הדגמים. רכבים מסוימים עליהם כבר התמקדתם והם בסגנון שלכם גם כן יוכלו לעזור לנו להבין לאן נושבת הרוח.
ארכיון הפורום מלא באין ספור שביבי מידע קטנים על כמעט כל רכב שנמכר בארץ בשנים האחרונות.
רגע לפני שאתם שולחים את ההודעה הדחופה שלכם וממתינים לתגובה, הקדישו כמה דקות למנוע החיפוש של הפורום ואולי תופתעו לגלות שהשאלה שלכם כבר נדונה בעבר על גבי הפורום.
אם יש לכם שאלות נוספות שטרם נענו, אתם כמובן מוזמנים לשאול אותן על גבי הפורום ולקבל תשובה.
92,540 נושאים בפורום הזה
-
-
- אחראי פורום
- 15 תגובות
- 3.3 אלף צפיות
שלום, מחפש המלצה לרכב בתקציב של 25,000-30,000. נוסע בערך 20-25 אלף ק"מ בשנה לכן מעדיף דיזל. רכב נוח ושקט עם מקום לשני בוסטרים מאחורה ותא מטען מרווח.. חשבתי לכיוון פאסאט או אוקטביה. איך הדיזל שלהם? לאיזה שנים אסור להתקרב מבחינת הגיר? כל המלצה נוספת תתקבל בברכה תודה!
הודעה אחרונה מאת ramik33, -
-
- 4 תגובות
- 668 צפיות
שלום לכולם. אני מחפש את הרכב הראשון שיהיה בבעלותי. הרכב ישמש בעיקר כדי להגיע לעבודה ובחזרה (כ-40 ק"מ ביום סה"כ לתקופה הקרובה, ופחות אח"כ) ואולי איזו נסיעה ארוכה מדי פעם. מה שמתבקש הוא רכב מיני, אבל אני מעדיף רכב גדול יותר מטעמי בטיחות (ונוחות), ולכן הדרישות הן (לפי חשיבות יורדת): בטיחות צריכת דלק אמינות ותחזוקה זולה נוחות מחיר (עדיף לחסוך כמובן) פוטנציאליות שראיתי עד עכשיו מחיפוש פה בפורום: i25, סקודה אוקטביה, סוזוקי sx4, סיטרואן c4. השאלה שמטרידה אותי כרגע האם המעבר לקטגוריה שהיא לא מיני בתקציב הזה היא פשרה גדולה מדי? או שיש דגמים שהם מספיק טובים גם בתקציב הזה? תודה!
הודעה אחרונה מאת vladclar, -
- 1 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
ערב טוב, ההורים שלי שוקלים להתקדם לרכב חדש. הדרישות הם: 1- אמינות 2- נוחות 3- איכות חומרים 4- ביצועים 5- צריכת דלק הרכב ישמש רוב הזמן רק הנהג ואחת לכמה חודשים יסעו בו 4-5 (מתבגרים +) אנשים לטיול. הם מתלבטים בין הונדה ג'אז ובין סוזוקי בלנו (שתיהן 2016/7). איזה רכב מבין השניים מרווח, זריז ובעל איכות חומרים טובה יותר? הבנתי שהבלנו קיבלה 3 כוכבים במבחן הריסוק, האם זה בגלל המרכב עצמו או בגלל היעדר מערכות בלבד? ועד כמה זה תואם את המציאות ומהווה סיבה לפסול אותה? אשמח מאוד לעזרה, תודה רבה
הודעה אחרונה מאת yoav911gt2, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 5 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
שלום לכולם, חיפשתי בהיסטורייה של הפורום והגעתי להרבה עצות מה שעורר אצלי כמה שאלות. אשמח מאוד מאוד אם תוכלו לענות תוך ציון מספר השאלה, שלא אאבד! 1. תשלום בצ'ק בנקאי בלבד. מדוע? 2.הרבה אומרים לבדוק שיעבוד במקומות שונים. משרד הרישוי, רשם המשכונות, ואפילו רשם החברות. האם צריך לבדוק בכל אלה? האם כל אחד זו בדיקה נפרדת? 3. בכל מקום כתוב כי ההמלצה היא להעביר אל המוכר את התשלום בעבור הרכב רק לאחר העברת הבעלות, אך למה שהמוכר יסכים להעביר בעלות לפני שקיבל את התשלום? הוא לא יכול לעשות UNDO הרי.. 4. המלצה נוספת היא שמוכר הרכב יחתום על "טופס גילוי נאות" מחיפוש באינטרנט ראיתי שזה מיועד לסוחרים. יש טעם לבקש ממוכר פרטים לחתום על טופס כזה או שלא נהוג? 5.אחת העצות הייתה לשים …
הודעה אחרונה מאת Potato, -
-
-
- אחראי פורום
- 17 תגובות
- 3.3 אלף צפיות
הייתי היום בסוכונת טרייד מובייל בחיפה, יש להם סוזוקי ג'ימני 2017 שעשתה 23K. הם הסכימו לתת על היונדאי i10 שלי שנת 2014 ידנית 30 K ולהוסיף 70K על הסוזוקי. ביצעתי הזמנה בסך 1000 ש"ח בכדי לראות את הרכב, הובטח לי שאם לא אהיה מרוצה מנו כספי יוחזר לי. האם אתם ממליצים לרכוש במחיר הזה? או שלהתרחק מטרייד מובייל ברכבי שטח. מדובר בדגם האוטומטי .
הודעה אחרונה מאת vladclar, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 891 צפיות
היי אני מתלבט בין האיביזה 2015 am5 לבין ב פיג'ו 208 2015 שניהם בגירסאות אוטומטיות. רציתי לדעת איזה מהן עדיפה ולמה מבחינת אמינות,שוק,עלויות אחזקה ונהיגה. תודה רבה לעוזרים
הודעה אחרונה מאת stum, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום לכולם, מתחיל עבודה חדשה בירושלים בעוד מספר ימים, מגיע מרחובות (ומחזיר את הליסינג לעבודה הקודמת). במקום החדש אין דלק חופשי או עד מכסת קילומטרז אלא פשוט משלמים תשלום קבוע על הליסינג פלוס תשלום דלק רוב המשפחות והג'יפונים בסביבות ה2600-2900 עלות (ועל זה משלמים דלק- ההטבה היחידה היא שאפשר להוסיף לברוטו ובעצם לקבל אחוז זיכוי לפי מדרגת המס- מניח שזה אומר כ2/3 מעלות הדלק). בעבודה הקודמת (חולון) הייתי עושה 30K בשנה- אבל פה רק הנסיעות לירושלים זה בערך 30K..(כך שנראה לי שגם אם אצמצם אני מכוון ל45-50K שנתי צפוי..) הייתי מאוד שמח לג'יפון משפחתי-היה לי סובארו XV עד כה (יש ילדים, מטיילים הרבה, יורדים בקטנה לשטח לפעמים) אבל תלוי עלות (מקסימום נסתפק במשפחתית), רמת בטיחות …
הודעה אחרונה מאת Mike808, -
-
-
- אחראי פורום
- 20 תגובות
- 9.3 אלף צפיות
היי, הפג'ו 3008 מתאימה לי כמעט בכל המובנים וכבר עמדתי שרכוש אותה. אבל השם של המותג ומשפטים כמו "אתה תתקע איתה" או "היא מתרסקת במחיר" מורידים לי את הבטחון. אומנם אני לא מתכוון להחליף רכב אחרי שלוש שנים והאוריס שלי היום שירתה אותי 8 שנים אבל עדיין לא הייתי רוצה להגיע ל2016 עם רכב שאיבד את כל ערכו ... מה דעתכם ? הרכב שווה קניה למרות השם של המותג ? תודה
הודעה אחרונה מאת חיימי, -
-
מתעניין בפג'ו אקטיב עם מנוע 1.6 (ללא טורבו). שנת 2014, ק"מ נמוך, אוטומט. האם הרכב אמין? סחיר? נסחר לפי המחירון? לא ראיתי הרבה כאלה בלוח בכלל
הודעה אחרונה מאת sladun, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 18 תגובות
- 3.5 אלף צפיות
שלום לכולם, אני מחזיק היום פג׳ו 208 שנת 2017, רכב מעולה שעונה על כל הצרכים שלי, אני מעוניין למכור אותו בשביל לסגור את ההלוואה שלקחתי עליו בבנק ולקנות רכב יותר זול אני נוסע בערך 40 אלף קילומטר בשנה, בשנתיים הקרובות אעבור 100 אלף קילומטר, מחפש רכב נוח, אוטומטי, אמין שיוכל לעמוד ב40-50 אלף קילומטר בשנה עם כמה שפחות תקלות התקציב שלי הוא 40 אלף ש״ח יש משהו שיכול להתאים לדרישות שלי במחיר הזה או שעדיף להשאר עם ה208 שלי ? ( נשאר לי לשלם עליה 62,000 ש״ח).
הודעה אחרונה מאת sjerby, -
-
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום לכם יש ברשותי יונדאי i30 שנת 2014 הרכב עובר לאמא שלי ולי ניתן תקציב של 60k לרכב יד שנייה. אז אחרי 4 שנים עם היונדאי, מבחינת אמינות רק דברים טובים יש לי להגיד עליו, חוץ מעניין אחד שחשוב בשבילי.. הרכב משעמם(!!) רציתי לשמוע את דעתכם בנוגע לרכב הבא שלי. עלו לי כמה אופציות כמו סוניק RS,פולו 1.2TSI,פאביה וכ'ו אבל עניין המחלות הכרוניות מרתיע אותי מאוד (בשיחה עם בחור שמוכר סוניק RS שנת 2014 עלה שהוחלף טורבו) הדרישות שלי הן רכב מעניין עם מינימום תקלות ואם אפשר צריכת דלק נורמלית זה יהיה מעולה. תודה רבה מראש!
הודעה אחרונה מאת sjerby, -
-
- 1 תגובות
- 755 צפיות
אשמח להמלצה כללית, איזה רכב לקנות כל מה שמצאתי שכדאי לי זה ברלינגו אבל מה אתם חושבים. תקציב 25 אלף שח. מקום נוח ל-3 ילדים. עבודות נגרות: צריך לסחוב דברים, עצים/רהיטים. חסכוני עד כמה שאפשר. נסיעה בין עירונית בעיקר. על כל השאר אני מתפשר תודה חברים!
הודעה אחרונה מאת llaavvii, -
- 0 תגובות
- 493 צפיות
אנחנו באמצע בדיקה. הבודק גילה בריחה של לחץ מהראש מנוע לכיוון הנוזל קירור. הבודק אמר שיהיה צריך בקרוב לפתוח ראש מנוע ולהחליף פקום. מה זה פקום? האם זה אטם ראש מנוע? מה המשמעות של זה? האם זה דיל ברייקר או שזה עניין שולי? אם אפשר תשובה מהירה אני באמצע בדיקה עם המוכר. תודה רבה!
הודעה אחרונה מאת yoelbar11, -
שלום, כמה כבר חודשים טובים שאני מחפשת רכב ועדיין לא מצאתי את גיפון שמתאים לכל הדרישות שלי.( מנוע חזק, מרווח, גיפון, אמינות ועיצוב. איך שהוא אם אני מתפשרת הגעתי לשני רכבים המזדה cx5 החדשה מול הפיגו 3008. רשמים שלי על המזדה: עיצוב פנים ברמה גבוה מאוד, מרווח, מרגיש טיפה כבד, עיצוב חיצוני מעט מוזר לטעמי בעיקר החרטום הארוך של הרכב, צריכת דלק לא מצטיינת, אמינות וסחירות טובה. את הפיגו עוד לא ניסיתי . אשמח לחוות דעת לכאן או לכאן.
הודעה אחרונה מאת רועי5, -
- 3 תגובות
- 644 צפיות
קודם כל, זה לא בשבילי אלא לחבר מהעבודה (כשהוא שאל אותי מה שקפץ לי מיד היה ML אבל אז שמעתי את התקציב שלו) הוא זקוק לרכב 7 מקומות יד שנייה במחיר של כ 70-90 אש"ח לפי הפרמטרים הבאים: -נסועה צפוייה נמוכה, פחות מ 10K ק"מ לשנה, כך שחסכון בדלק הוא פראמטר משני בחשיבותו. -הוא עומד להחזיק אותו תקופה ארוכה, 5-7 שנים, כך שירידת הערך זניחה. -הרכב ישמש את אשתו, כרגע הם מחזיקים במאזדה CX ולכן הוא מעדיף רכב עם נוחות נסיעה טובה ולא גדול מדי. אם יש צורך בעוד פרטים אז אשאל אותו.
הודעה אחרונה מאת vladclar, -
-
- אחראי פורום
- 13 תגובות
- 10.9 אלף צפיות
אני מתכנן לקנות סובארו b4 מנוע 2.0 שנת 2008 כזה . התקציב שלי הוא 25000שח השאלה היא אם התקציב מספיק ואני יוכל להביא רכב במצב טוב במחיר הזה.ומה הבעיות העיקריות של הרכב ומה צריך לשים לב בקנייה וחוות דעת שלכם .תודה
הודעה אחרונה מאת LEGACY 1.8, -
-
- 3 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
כבר הרבה זמן שאני מנסה למצא חוות דעת על הרכב מבחינת אמינות וצריכת דלק אמיתית,מישהו מכיר את הדגם הזה מקרוב ויכול לעזור??
הודעה אחרונה מאת yehiam12345, -
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
שלום לכולם. אני מנסה למצוא רכב לחבר,חייל משוחרר, חבר לא כל כך שפוי האמת בגלל האובססיה לסאנרוף (אדון אריות הירדן אם אתה רואה את זה אז אל תיעלב). התקציב שלו הוא 17 - 22, עדיפות לכמה שפחות והתקציב לא יכול להימתח עוד. בעקרון הוא מחפש סופר מיני אבל גם רכב משפחתי שלא יהיה ארוך מדי מתאים, קשה לו עם חניות. הדרישות שלו הן: 1. מראה חיצוני צעיר (הכוונה לרכב עם כמה שיותר "פוזה") והכי חשוב סאנרוף - רכב בלי סאנרוף נשלל על הסף. 2. אמינות 3. חיסכון בדלק 4. אוטומט בלבד בינתיים ארבעת האופציות הן גולף 2006 , יונדאי איי 30 2008-9 supreme, יונדאי גטס GLS 2006, איביזה 2006-8. נשללו על הסף: דייהטסו סיריון, טויוטה ראנקס, סיאט מי, פיאט בראבו (כל הפיאטים בעקרון), פורד …
הודעה אחרונה מאת SlowRide, -
מחפש רכב עד 25k
מאת BSF92- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 859 צפיות
היי חבר'ה אני צריך המלצה לרכב בתקציב של עד 25,000 שקלים משפחתי עם מרכב סדאן/האצ'בק גדול או אפילו טנדרון רכב שישמש אותי ליומיום בשימוש רגיל, ילד, סופר וכדומה ומצד שני כזה שיוכל להתמודד עם נגרר לאופנוע בסופי שבוע. נסיעות בעיר ומדי פעם בין עירוני. כמובן רכב אמין ונוח ככל האפשר שנתון לא משנה כל עוד אפשר למצוא אחד עם נתונים טובים ובמצב טוב כזה שאוכל לתחזק ולטפח ושלא יבגוד בי תודה
הודעה אחרונה מאת BSF92, -
- 3 תגובות
- 682 צפיות
אני מבינה ששני הרכבים האלו הם פשוט "אותו אוטו" אבל תוכלו לפרט לי מה שונה מבחינת האבזור פנים של שני הרכבים? מה היתרונות והחסרונות בכל אחד? וגם שאלה נוספת, לאיזה רכב יש מערכת מולטימדיה שמבוססת על אנדרואיד? אני מדברת על דגמים של שנת 2013-2014 תודה
הודעה אחרונה מאת vladclar, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 3 תגובות
- 759 צפיות
שלום, לאור התרחבות המשפחה מחפש רכב למס' שנים הבאות. מחפש רכב אמין וזול לאחזקה גרים בת"א נסועה די נמוכה בסביבות 10K ק"מ בשנה אבל עם הרבה פקקים. כיום יש ברשותינו גולף דור 7 2014 במצב תקין. הכל בסדר איתה רק שהאחזקה די יקרה (טיפולים+ביטוח) בנוסף חושש עתידית מבעיות גיר וכו' רשמתי לעצמי לבדוק את הI30 ואת הקיה סיד. האם יש עוד דגמים רלוונטים?
הודעה אחרונה מאת Mike808, -
-
- 3 תגובות
- 674 צפיות
שלום וברכה, רציתי לדעת האם לדעתכם הרכב מומלץ באופן כללי? יותר מעניין אותי אותי סוג הגיר שלו? נוח או לא? בלאי וטיפולים? האם אני מסתכן בקניית סקודה מהדגם החדש, בהוצאות כספיות ניכרות? ואם מישהו יודע את העלויות על חלקי הגיר. אשמח לשמוע כל הארה/הערה אחרת על הרכב הנ"ל.
הודעה אחרונה מאת AloniM3, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 12 תגובות
- 8 אלף צפיות
שלום, ראיתי רכב אצל סוחר שכתוב ברשיון "בעלים קודמים: 01", בעלות נוכחית: "סוחר רכב - *שם של חברה*. הוא טוען שברגע שמעבירים בעלות עליי אז אין עוד יד כי זה העברת סוחר. זה נכון? יש דרך לבדוק בוודאות? ויש דרך לבדוק קילומטרז' האם מה שכתוב נכון? בדקתי במוסך מורשה ואכן טיפולים נעשו שם כמו שהוא טען.
הודעה אחרונה מאת yujinius, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 733 צפיות
מחפש לקנות רכב השימוש יהיה 15 קילומטר 4 ימים בשבוע ויום בשבוע 100 קילומטר התקציב הוא 20-30 אלף אין בעיה, ואפילו מעדיף ידני שיהיה אמין וחסכוני מיועד להחליף ניסן אלמרה שנת 99 שהזדקנה לה בכבוד זה יהיה הרכב השני בבית (הרכב הראשון הוא פיגו 2008 שנת 2014) מה ממליצים?נ.ב מישהו קנה רכב ב"בן מוטורס" חיפה? נ.ב.ב סיאט איביזה 1.4 שנת 2010 ידנית ב26 אלך זאת אופציה טובה?תודה לעוזרים!
הודעה אחרונה מאת yulianx, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 15 תגובות
- 3.3 אלף צפיות
שלום לחברי הפורום המלומדים, אימי נוהגת כבר שנה רביעית על קורולה (מתיחת פנים האחרונה) והגיע הזמן להחליפה. במהלך הזמן שהרכב היה ברשותה היא תמיד התלוננה שהוא לא מרגיש יציב, שאין לה שדה ראיה ושהיא מתקשה בתמרונים איתו כי הוא ארוך. אם אוסיף את טעמי האישי, לא מבין את אפקט העדר על המותג. רכב שב-3 שנים בערך התבלה בכל פרמטר אפשרי, חלש מאוד מבחינת כוח והפלוס היחיד שמצאתי בו - סחיר ושומר על ערכו באופן יחסי. בכל אופן, אנחנו כאן כדי לדבר על הרכב החדש, אז הנתונים הם: רכב שברוב חייו תנהג בו אמא שלי עדיפות לרכב קטן (גם ג'יפון בינוני בא בחשבון) חסכוני עד כמה שניתן מערכות בטיחות אקטיביות - יתרון עד עכשיו התרשמנו מסיאט אטקה, ארונה, גולף, סקודה ספייסבק, יונדאי קונה אשמ…
הודעה אחרונה מאת yuval1111, -
-
- 11 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
מישהו יכול לזרוק הערכת מחירי מבצע אצלהם? תודה.
הודעה אחרונה מאת Aviv Ben Haim, -
-
- אחראי פורום
- 5 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
אני מחליף את הקורולה הרובוטית ומתעניין בהיברידיות. אשתי לא סבלה את ההתדרדרות לאחור בקורולה. מה המצב בשתי ההיברידיות האלה? תודה למשיבים. מתעניין בשנת 2014
הודעה אחרונה מאת Michazzz, -
-
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
אהלן מציעים בליסינג פרטי מחיר מופחת במעט על הנ״ל 1.6 קיוטו. מקריאות ברשת הבנתי שמדובר ברכב לא זריז במיוחד עם בעיות בצריכת שמן . נסיעות שטח זה לא התחום שלי כך שה 4*4 אפקט לא חל עליי . האם מדובר בחבילה טובה סהכ או להתרחק ? אשמח אם תתיחסו לרכב ופחות לכדאיות העסקה . המון תודה
הודעה אחרונה מאת איתמר, -
-
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 461 צפיות
היי, אני לפני רכישת 3008 וחשבתי לקנות סולר (נסעתי על שתי הגרסאות ולא הפריע לי הטרטור של המנוע). השאלות: 1. חבר אמר שאחרי 10, 20 ק"מ הטרטורים מתחזקים במנועי סולר, האם זה נכון ? 2. אני רואה פערים של עד שקל וחצי בין תחנות הדלק השונות, ממה זה נובע ? זה מאלץ אותי לתכנן את מילוי הדלק ברכב (אין בקרבת בייתי תחנות זולות) ונשמע לי מוזר (כאחד שמגיע מעולם הבנזין). 3. האם יש הטבות מסויימות לבעלי עסקים במילוי סולר (אני עצמאי שהרכב משמש אותי בעבודתי + שימוש פרטי)? תודה
הודעה אחרונה מאת איתמר, -
-
מחפש סוכנות קיה במרכז הארץ עם אנשי מכירות אדיבים, סבלניים ושמתייחסים אליך כמו בן אדם שבא לקנות רכב ולא לחמניה במכולת.. מנסיון בלבד. תודה! בנוסף, האם מישהו יודע כאילו תאריכים יש בדרכ מבצעים בקיה (חבר, הוט וכו)
הודעה אחרונה מאת rozroz,
