Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7650 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מחיר הפולס למשל ברוסיה הוא 150 דולר....אבל אם אתה אומר שמחיר הפולס בארה"ב הוא 250-175 דולר ש לי אישית אל ניראה הגיוני כי ב250 דולר אתה יכול להביא שמה כאלה סטים שלא רואים מימטר את הפולס....

פורסם

ובכל זאת הדוטק וההיבריד (ההיבריד נמכר באיזור ה600 דולר) נחשבים סטים מעולים...

רק מראה לך מה הפסיכולוגיה עושה, שם טוב+מחיר יקר=רמקול ש"אמור" להיות טוב.

תביא למישהו בארץ לדוגמא אלפיין TYPE X או דימוננד אודיו D6 או JL XR או RE אפייייילו פיוניר REV.

לא יודע מחירים בארץ (מלבד הפיוניר שעולה 1800...) אבל אני בטוח שהוא יעדיף אותם על הדוטק ה"פשוטים" והנפוצים...

תן את הסטים האלה לאנשים בארה"ב שקונים את הסטים האלה ב200$ ומטה (150$ פיוניר) אל מול הדוטק תוצרת הארץ במחיר 300 דולר בערך והם יגידו, מורל! זה טוב!

 

 

אז מי מקשיב לרמקולים בעצם, המוח המודע או האוזניים?

גיר רובוטי יש אנשים שזה מתאים להם-למזלי אני אחד מהם

אופל קורסה 2003

פורסם

האמת אני חושב שהגיע הזמן לא לגונן על חנויות ויבואנים.

מי שחושב שהמחירים בארץ הגיוניים משלה את עצמו או שהוא מאמין לשטויות שחנויות מספרות לכם.

אני אכתוב בקיצור איך הולך כל עניין היבוא המסחרי לארץ ולמה המחירים לא עושים שום הגיון. אני יבואן בעצמי רק מתחום אחר ובשלוש השנים שאני מתעסק בתחום רכשתי ידע בנושא.

 

עלות משלוח - כולם חושבים שעלות המשלוח לארץ מוסיפה עשרות אחוזים למחיר של המוצר. המציאות היא שרק משלוח דרך הדואר או חברת בלדרות פרטית, באויר, עולה המון כסף. משלוח דרך הים עולה בין 70 ל 80 דולר לטון או למטר^3 . לסכומים האלה מצטרפים כל מיני מיסי דלק, אבטחה, שחרור ועוד שמצטברים לסביבות ה 100 - 150 דולר למשלוח, תלוי בגודל. הרבה חנויות חוסכות חצי מהסכום ע"י שחרור הסחורה באופן עצמי בנמל (אפילו אני עושה את זה).

 

מיסים - על רמקולים, למשל, קיים מס קניה בשיעור של 35 אחוזים. חשוב לזכור מה המחיר של הסחורה עליה חל המס. נגיד שאני מייבא לארץ את הרמקולים החדשים של polak מדגם SR6500 שרשומים 750 דולר מחיר LIST. זה אומר שהמחיר ליחידה בודדת מתחיל מבערך חצי מהסכום הזה (שבאופן מפתיע יהיה בערך מחיר השוק הכי נמוך שתמצאו) ויורד בעד 40 50 אחוז כשמזמינים כמות. כאשר עושים הזמנה מן הסתם מזמינים כמות של כמה עשרות, זה בד"כ מספיק כדי לקבל את המחיר הנמוך ביותר של היצרן או מקסימום כמה דולרים מעל. אז נגיד שאני מביא משלוח פצפון של 10000 שקל. אני כנראה משלם מעט מעל 1000 שקל לזוג רמקולים. נגיד שאני מביא 9 סטים + משלוח יוצא בערך 10000 או 12000 שקל. המיסים כאן נעים בין 3500 שקל ל 4200 שזה מוסיף בערך 350 450 שקל למחיר של סט. נניח שהמשלוח עולה בין 1000 ל 2000 שקל. זה מוסיף עוד 100 עד 220 שקל לסט. בסך הכל היבואן משלם בערך 550 600 שקל בנוסף על כל סט. זה הכל, ועוד במקרה הזה שהוא של משלוח שהוא בערך חמישית או עשירית ממשלוח יבוא של חנות נורמלית כי בסך הכל קונים הרבה דגמים ועוד מוצרים.

נגיד שבארה"ב הם ימכרו בסכום מקביל ל 1600 שקל אז בארץ מישהו חושב שהם יעלו 2100 2300 ככה (לא כולל מע"מ)??? אין מצב. אולי 3000 4000 שקל.

 

מדוע ולמה - עכשיו בטח נקודה שתעצבן אנשים, אבל אתם צריכים להבין שככה זה בייבוא לארץ. למה מחיר מוגזם? כי אפשר! אפילו אם 1 מתוך 4 אנשים יקנה מחו"ל היבואן עדיין ירוויח יפה מאוד. אף אחד לא רוצה לשבור את השוק בגלל שהוא יודע שיכול להיות שזה צעד שאין להשיבו שיכול לפגוע בהכנסה שלו ושל אחרים שגם לא יהיו מרוצים מהנושא ולפעמים גם יבואנים אחרים מפעילים "לחץ" כדי לא לעשות משהו קיצוני. והמבין יבין... אני הבנתי אחרי שניסיתי לעשות משהו בסגנון וקיבלתי כמה שיחות טלפון לא נחמדות שרמזו לי שדברים קורים לאנשים שיוצא להם שם של שוברי שוק. בגלל הסיבה הזאת אני מעדיף לא לפרט בדיוק במה אני מתעסק ומה אני מייבא, אני אף פעם לא יכול לדעת מי קורא (אז בבקשה אל תשאלו).

 

לסיכום כשמוצרים עולים בחו"ל חצי ממה שהם עולים בארץ (בעיקר מוצרים זולים!!!) זה בגלל שמישהו עושה עליכם הרבה כסף ב 99 אחוז מהמקרים, לא כולל פריטים שיש עליהם מיסי קניה מטורפים כמובן. אל תאמינו למה שחנויות אומרות לכם כי יעדיפו שם לאבד יד ורגל לפני שיורידו מהמחיר לרווח שיהיה מקביל למה שמוכרים בח"ול עושים. תמיד יעדיפו לא למכור לכם, כי תמיד יבוא פרייאר אחר שיהיה מוכן לשלם.

 

ודרך אגב. אין שום דרך לשנות את המדיניות הזאת או את החוק הלא כתוב הזה, תקראו לזה איך שתקראו. אין התארגנות גדולה מספיק כדי להפעיל לחץ על יבואנים או חנויות שילחצו על יבואנים וגם לא יהיה דבר כזה כי העם מטומטם ולכן העם ישלם. לא קלישאה, אלא מציאות בארצנו הקטנטונת. אם אתם רוצים להביא משהו ביותר זול פשוט תקנו בחו"ל.

 

אני מבקש לא לתלות אותי מהעץ הכי גבוהה אני פשוט כותב את זה כדי שאנשים ידעו בדיוק איפה הם חיים.

פורסם

עדיין לא חישבת את המע"מ (כמעט חמישית ממחיר המוצר).

 

אני מעריך שאתה קצת טועה,הרבה מאוד מוצרים בינהם רדיו-דיסקים, לא מופיעים בהפרש

גבוה מחו"ל(בהנחה שמקזזים מע"מ)

היבואן צריך להכניס חישוב כספי של :

1. הוא משתמש בלפחות 100k ש"ח ע"מ לייבא מחו"ל.

כסף/אשראי-עולה כסף(גם אם הכסף הוא שלך, אתה לא פילנטרופ)

2.ביטוח- גם למוצרים מחו"ל.

3. סוכנים-משכורת+פלאפון+רכב

4. אחריות-צריך לממן מעבדה.

5.סחורה שלא נמכרת- אתה תביא משהו בודד. יבואן יביא הרבה דגמים, מספיק טעות אחת

והסחורה נשארת במחסן ואיתה הכסף.

 

אני ממליץ לבדוק פרטנית כל מקרה לגופו,

אם הפערים מצדיקים יבוא אישי, לכו על זה.

ZZR

פורסם

אם תקרא בתשומת לב את מה שקראתי תראה שכתבתי שאני מתייחס למחיר ללא מע"מ, מן הסתם זה לא יהיה הוגן להאשים את הפרש המחירים במע"מ.

אני לא יודע למה אתה אומר שאין הפרשים גדולים במחירים של הHU. לפני שנה חבר שלי הביא מערכת של קנווד מאירופה היקרה ב 2000 שקל פחות ממה שהיא עולה בארץ, ועוד לפני שהיא הגיע לארץ בכלל. אני עשיתי את אותו דבר לפני 3 שנים (אומנם רק בהפרש של 500 שקל בערך).

 

לתגובות על הנקודות שהעלת...

 

1 - סכום קניה גבוהה רק מוריד את תוספת המשלוח + דמי טיפול למוצר, לכן מוזיל את העלות ממה שאני כתבתי. בכוונה לקחתי סכום מעוד נמוך כדי להראות שגם בכמויות כאלה עדיין זה יבוא זה לא כזה עסק יקר ("נגיד שאני מביא משלוח פצפון של 10000 שקל").

2 - על איזה ביטוח אתה מדבר? ביטוח של המוצרים במשלוח עולה כל כך מעט שהסכום זניח, הוא נכלל בתוך התשלומים על היבוא כמו שפירטתי. אם מישהו אמר לך שזה הרבה כסף אז מטעים אותך. אפילו ביטוחים מורחבים הם אחוז או שניים מעלות המשלוח ואני רוצה לדעת מי מייבא ככה.

3 - גם לעסקים מחו"ל יש סוכנים + רכב + נייד שבארץ לא בטוח אם יש. מה שבטוח זה שבחו"ל עולה יותר כסף להחזיק אותם.

4 - ראה 3.

5 - ראה 3. יבואן גם יכול לרצות לקנות מכונית חדשה כל יומיים, אז??? זה אומר שאני צריך לממן את הגב הכלכלי של מי שלא בטוח שבכלל יודע מה הוא מייבא? האם היית מוכן לשלם 200 שקל על קופסא של קורנפלקס מסוג חדש? אולי אף אחד לא יקנה אותו והחברה תסבול מהפסדים ומישהו צריך לכסות לא? לא ממש...

×
×
  • תוכן חדש...