Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

הדו״ח הוא 59% - כלומר אחוז אחד מתחת לאובדן מוחלט והורדה מהכביש. מעלה שאלה האם מישהו דאג להשאיר מתחת 60% כדי להשאיר את הרכב במחזור.

 

אגב, יש סוג סוחרים לא רשמי, שמתנהל כבעלים פרטי של ההרכב. כמה זמן היה הרכב בבעללות הבעלים הקודם?

ברור. זו השיטה. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

  • תגובות 41
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

פורסם
לפני 5 שעות, daniel.asu כתב:

הרכב הקודם שלי היה אובדן להלכה עם 59 אחוז נזק. בפועל, הוא היה במצב פצצה והסיבה שהוא הגיע לכזה אחוז היא נטו כי החלקים היו סופר יקרים. רוצה לומר, יכול להיות שאין פה קטסטרופה גדולה.

הסתקרנתי אז בדקתי מה המחירון. 

ראיתי רכב שנת 23, הנחתי שהמחירון שלו גבוה. הוא לא. 49K בגדול. 

אז כן זה לגמרי יכול להיות חלק מהסיפור שפשוט החלפים יקרים. 

 

הרכב הראשון שלי, פיאט מריאה, איבדתי אותו בתאונת טוטלוס גם כן (טפו טפו היחידה שהייתה לי עד היום). 

לא הרבה נזק, ובכנות אני חושב שיכלתי לתקן אותו לבדי. קצת קוסמטיקה, להחליף רדיאטור ולא זוכר כבר אם היה עוד משהו שניזוק. עלות התיקון הייתה סביב שני שלישים משווי הרכב (למיטב זכרוני) בגלל שהחלפים והעבודה יקרים. משהו כמו סדר גודל של מחירון 28 ותיקון 16 או משהו בסביבה הזו. 

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, אלעדית כתב:

הוא יכול לבקש את הדוח מחברת הביטוח הרלוונטית, כבעל הרכב היום הם צריכים להביא לו. ככה לפחות אני מבין מלשון החוק.

 

מצטרף לאלה שהסבירו שהנזק כאן לא נוגע במערכות הקריטיות של הרכב, מה שכן זה פוגע בסחירות עתידית (ובתגמולי ביטוח אם יהיו חלילה), אבל הוא יכול ליהנות מהרכב.

כשביקשתי משהו כזה לפני כמה שנים, אמרו לי בביטוח שמטעמים של פרטיות של הבעלים הקודמים, אסור להם לתת מידע כזה למישהו שהוא לא בעל הפוליסה באותה תקופה. אולי שיקרו לי. אולי דברים השתנו. אבל אני לא כזה אופטימי שזה יצליח.

עריכה אחרונה על ידי daniel.asu
פורסם

אני יכול לספר את הסיפור שלי,

איביזה שנת 2024. נהגת לקחה סיבוב מהר, נכנסה באוטו שלי, כשהיה חונה. 

 

האוטו עף 3.50 מטרים קדימה. פגע ברכב אחר.

 

האוטו שלי הלך אובדן להלכה (המשמעות שהנזק היה 50 אלף והאוטו היה שווה 95 אלף).  בגלל שהיה מדובר באוטו בן פחות משנתיים, החובה היתה לתקן בחלקים חדשים. בקיצור, ייתכן לדעתי, שהאוטו לא יחזור להיות כחדש, גם אם יתוקן.  היום, בדיעבד, ממה שבדקתי באתר משומשת, אני יודע שהאוטו נמכר לבעלים פרטי אחרי שחודשיים היה אצל סוחרים נפרדים. אז מקווה שעשו הנחה משמעותית במחיר. 

 

לפני 6 שעות, daniel.asu כתב:

רכב הקודם שלי היה אובדן להלכה עם 59 אחוז נזק. בפועל, הוא היה במצב פצצה והסיבה שהוא הגיע לכזה אחוז היא נטו כי החלקים היו סופר יקרים. רוצה לומר, יכול להיות שאין פה קטסטרופה גדולה.

 

תלוי מה מהות הפגיעה. ואיזה חלקים החליפו. וכמובן איכות התיקון. 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

פורסם (נערך)
לפני כשעה, daniel.asu כתב:

כשביקשתי משהו כזה לפני כמה שנים, אמרו לי בביטוח שמטעמים של פרטיות של הבעלים הקודמים, אסור להם לתת מידע כזה למישהו שהוא לא בעל הפוליסה באותה תקופה. אולי שיקרו לי. אולי דברים השתנו. אבל אני לא כזה אופטימי שזה יצליח.

הלכתי לבדוק, זה כתוב במפורש

(דרך אגב: התקציר AI הבין משום מה שזה כולל גם את מי שרוצה לרכוש. זו טעות! בחוק כתוב "מי שרכש")

מתוך חוק מכירת רכב משומש 2008

 

image.thumb.png.3916c0c5b12970f6231b61c21fc325f7.png

עריכה אחרונה על ידי אלעדית
פורסם

שני אירועים.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

למה באירוע השני שני מספרי תביעה?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני כשעה, sperial כתב:

למה באירוע השני שני מספרי תביעה?

משער שהוא תבע את הנזק מהמקיף שלו, ולאחר מכן התביעה "התגלגלה" לביטוח של הרכב השני (שלגביו הוא נחשב צד ג').

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, sperial כתב:

הדו״ח הוא 59% - כלומר אחוז אחד מתחת לאובדן מוחלט והורדה מהכביש. מעלה שאלה האם מישהו דאג להשאיר מתחת 60% כדי להשאיר את הרכב במחזור.

יש מסחרה מטורפת בין חב' הביטוח (סוכנים ליתר דיוק), מוסכים (בהסדר רשמי, וגם לא רשמי), ושמאים מסוימים, וסוחרי רכב.

בשני מקרים שנתקלתי בהם בשנתיים האחרונות זה הלך ככה בדיוק.

מזהים רכב טוב שעבר תאונה לגמרי ברת שיקום, מציעים לנהג "טוטאל לוס",

כלומר הצעת תיקון בערך שעל גבול האובדן גמור, שיקבל מחירון מהביטוח, וקונים את ה"שרידים" במחיר בדיחה.

הם יתקנו אותו מן הסתם בעלות נמוכה בהרבה מהשמאות, ימכרו לפתי כלשהו "כחדש", ויתחלקו בשלל.

בשני המקרים הנ"ל הבעלים סירבו להצעה, וקיבלו שמאות נמוכה יותר שאיפשרה לתקן את הרכבים.

חברות הביטוח לא פראייריות, ומעלות את מחירי הפוליסות של המקיף בהתאם, כך שהרווח שלהם לא נפגע,

ובשורה התחתונה כלל הנהגים משלמים בלית ברירה את מחיר המסחרה הזו.

עריכה אחרונה על ידי BoazB11
  • אהבתי 2
  • מבאס 1
פורסם

לחבר שלי קרה אותו סיפור, עם ניסאן סנטרה 2021.

סוחר במיגרש מכר לו במחיר מחירון והיה אובדן להלכה 50 אחוז, זאת הוא גילה אחרי שחבר שלו מחברת ליסינג מוכרת שלח לו תמונות של הרכב ואת הסיפור.

מסתבר שהחברה טיפלה ברכב אצלה במוסך ולא ידעה איש, ומיד לאחר מכן נתנה את הרכב לשוכר שימכור אותו, הרכב היה נראה דנדש, ראיתי אותו כשהוא קנה אותו,  אחרי שהחבר שלח לסוחר את התמונות השוכר נסע עד אליו שעה וחצי והציע לו עסקת טריד אין על האוטו עם הנחה של 15 אלף ש"ח העיקר שלא יתבע אותו.

  • אהבתי 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...