Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אני בונה יחידת דיור יחסית קטנה מבלוקים (יותר נכון, קבלן בנייה ושיפוצים בונה לי). מה דעתכם על שתי הסוגיות האלה:

  1. האם בויטרינה יציאה מהסלון לגינה, כדאי להתקין תריס רגיל או חשמלי? חיסרון בחשמלי, שלא ניתן להשאיר שלבים אם רוצים קצת אוורור או להחשיך את היחידה...או שפותחים חצי או שלא...
  2. מה דעתכם על התקנת חימום מים בגז? לעומת דוד שמש מסורתי? העלות אותה עלות. 
עריכה אחרונה על ידי thebaron

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

פורסם (נערך)

אין בעיה לפתוח תריס חשמלי על שלבים, אצלי זה המצב כל יום אחה״צ. אם מדובר בדלתֶיציאה רחבה תריס ידני יהיה עינוי.

 

דוד שמש יהיה הרבה יותר זול בשימוש שוטף. הייתי מוותר בכלל על גז, משאיר כיריים חשמליות עם עדיפות לאינדוקציה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

יש תריסים נגללים עם רווחים מוגדלים בין השלבים, שמאפשרים שליטה מסוימת על כניסת אוויר ואור.

 

חסרון של תריס רגיל, שכשרוצים לפתוח מלא, תמיד חצי או שליש נשאר סגור לגמרי.

וביחידת דיור קטנה זה יכול להיות משמעותי יותר לתחושת המרחב מאשר במקום עם מיפתח גדול.

אם היחידה מיועדת להשכרה, תריס חשמלי יהיה נקודת זכות בגלל נוחות התפעול והתדמית,

כמו שהיו מציינים פעם בגאווה על רכב שיש לו חלונות חשמל.

 

לגבי חימום. אישית אני מעדיף דוד"ש. 

אולי לגז יש יתרון למשפחה מרובת מקלחות...

 

 

פורסם

תריס גלילה ידני בויטרינה?... זו בכלל לא אפשרות ולא משנה הסיבה.

חזרנו לשנות ה- 90?... התעסקות נוראית.

ליחידת דיור קטנה מעוטת מקלחות ואנשים דוד שמש בהחלט שמספיק וגם עדיף על גז. במיוחד ביחידת דיור קטנה שלא צריך 17 מקלחות ביום. אפילו 50 ליטר יעשה את העבודה לזוג.

פורסם

חברים, לא התכוונתי וגם לא כתבתי תריס גלילה. כוונתי לתריסים מודרניים בהזזה...

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

פורסם
לפני 4 דקות, thebaron כתב:

כוונתי לתריסים מודרניים בהזזה

יכול להעלות תמונה לדוגמא?

אתה מתכוון לתריסי רפפה?

פורסם (נערך)

בדקתי באינטרנט. אכן, תריסי רפפה - נראה לי שכך קוראים להם...

 

לפני 4 שעות, sperial כתב:

אין בעיה לפתוח תריס חשמלי על שלבים, אצלי זה המצב כל יום אחה״צ. אם מדובר בדלתֶיציאה רחבה תריס ידני יהיה עינוי.

 

דוד שמש יהיה הרבה יותר זול בשימוש שוטף. הייתי מוותר בכלל על גז, משאיר כיריים חשמליות עם עדיפות לאינדוקציה.

במטבח באמת הכיוון הוא כיריים אינדוקציה. אז יש היגיון במה שאתה אומר, אולי לא כדאי בכלל להסתבך עם בלוני גז מיותרים...

עריכה אחרונה על ידי thebaron

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

פורסם
לפני 1 דקה, thebaron כתב:

בדקתי באינטרנט. אכן, תריסי רפפה - נראה לי שכך קוראים להם...

או קיי... נראה לי שהבנתי למה אתה מתכוון...

אתה מתכוון לדלת/חלון ויטרינה ("מרפסת") גדול, חלון הזזה (זז ימינה-שמאלה), שעשוי בעצם מ- 2 לוחות זכוכית ובניהם התריס עצמו מוטמע בתוך הדלת/חלון עצמו.

בעצם "אקוואריום" של תריס.

להורים של חבר טוב יש כזה, התריסים שמוטמעים בתוך דלת/חלון הויטרינה ידניים, ואין עם זה שום בעיה. זה עובד פגז.

הדלת מאוד (מאוד) כבדה, אבל זה נסבל כי התריסים הם ממש בתוך הדלת וזה מדהים.

כאלו חשמליים עוד לא יצא לי לראות. לא רואה לזה יתרון לחשמלי, כי לסגור/לפתוח את התריסים הפנימיים זה כלום של דבר.

פורסם

תריס הזזה מצריך ״כיס״ של קיר כפול שאליו ייכנס התריס כשהוא פתוח. אם אין לך מקום ל״כיס״ תריס ההזזה אינו מתאים.

 

ואם הבנתי אותך גז צריך להגיע מבלונים - צריך למצוא להם מקום בטוח ולא מכוער ותהיה בעייתֶהתחשבנותֶעם הדיירים - עוד סיבה לבחור בדוד שמש/חשמל.

 

כפי שהוזכר, אם כי לא במפורש, אתה צריך לחשוב מי אוכלוסיית היעד ולצייד את היחידה בהתאם.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

נצל את מזג האוויר ותתקין דוד שמש. הרבה יותר זול. ביחידת דיור קטנה לדעתי אפשר לוותר על גז בכלל. גז זה טוב למי שמבשל הרבה, כמו משפחה. 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

לדעתי היתרון היחסי של דוד שמש: מרבית השנה מים חמים זמינים במחיר נמוך.

 

חיסרון: בימים שכן צריך (אני גר במקום גבוה וקר), אני חושש שהשימוש יעמיס על מערכת החשמל בבית שלי. זו מערכת ישנה חד-פאזית עם 25 אמפר. אם כי חייב לציין, שביחידת דיור תגור אישה מבוגרת (אולי בעתיד זוג), אז הצריכה לא צפויה להיות מטורפת, מלבד ימי קיצון כמו עכשיו ובשיא החורף. 

 

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

פורסם (נערך)

אם כך, שקול שדרוג מערכת החשמל הדירתית ל-40 אמפר, אם לא לתלת פאזי. הרי ביחידת הדיור אתה מעמיס עוד כיריים, עוד מזגן, עוד מקרר, עוד מכונת כביסה, עוד מייבש כביסה. אתה עלול להתקל בבעיה של עומס יתר על המערכת הדירתית.

 

ממליץ לך להתייעץ עם חשמלאי כי עדיף לבצע את העבודות בזמן השיפוץ\בניה ולא להזקק לעבודות שמצריכות טיפול בתשתיות אחרי שכבר סיימת את העבודות, מה גם שלפחות חלק מהעבודה (התאמת לוח החשמל) תצטרך לבצע בכל מקרה. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 14 שעות, thebaron כתב:
  1. האם בויטרינה יציאה מהסלון לגינה, כדאי להתקין תריס רגיל או חשמלי? חיסרון בחשמלי, שלא ניתן להשאיר שלבים אם רוצים קצת אוורור או להחשיך את היחידה...או שפותחים חצי או שלא...
  2. מה דעתכם על התקנת חימום מים בגז? לעומת דוד שמש מסורתי? העלות אותה עלות. 

לגבי התריס, מעולם לא היה לי חשמלי. לא יודע לענות לך. אישית מעדיף חשמלי. ציינת אישה מבוגרת, הייתי הולך על חשמלי לקלות התפעול. 

לגבי הדוד, חד משמעי שמש. בשביל מה לך להסתבך עם הגז?! כל כך מיותר.

  • רעיון טוב! 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 3 שעות, thebaron כתב:

חיסרון: בימים שכן צריך (אני גר במקום גבוה וקר), אני חושש שהשימוש יעמיס על מערכת החשמל בבית שלי

 

מה התכנון לחימום היחידה בחורף? מזגנים? או שיש תשתית רדיטורים?

בכל מקרה תשקול החלפת החשמל לתלת פאזי.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
לפני שעה, borsood כתב:

מה התכנון לחימום היחידה בחורף? מזגנים? או שיש תשתית רדיטורים?

בכל מקרה תשקול החלפת החשמל לתלת פאזי.

שני מזגנים. אחד בחדר שינה (זה ממש חדר), אחד בסלון. בחדר שינה אחד יחסית קטן. בסלון אולי אחד מעט גדול יותר. 

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

×
×
  • תוכן חדש...