Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מתלבט בנוגע לצמיגים (כרגע שוקל את הPOTENZA SPORT)


פוסטים מומלצים

היי,

אז בהמשך לפוסט הזה - 

 

 

ולאחר שחבר פורום העלה את הפוסט הזה לגבי הפוטנזה ספורט - 

 

 

אני עדיין מחפש תחלופה ראוייה יותר מהPS5 לסיאט איביזה שלי. אני כבר כמה ימים טובים עובר על ביקורות בפורומים, ביוטיוב, ובTIREREVIEWS, אתר עם המון ביקורות של גולשים והמון מידע מכל מיני כיוונים.

 

אני די מצליח להתכוונן על הPOTENZA SPORT, אבל ישי איזה עניין שאני רוצה לוודא לפני שאני מזמין (ועדיין לא החלטתי אם להחליף רק את הזוג הקדמי, או את כל הרביעייה...).

 

קודם כל לגבי הצמיג עצמו, הבנתי שההתנגדות גלגול של הצמיג משמעותית יותר גבוהה מהPS5, מה שכן מגביר  את האחיזה אבל מצד שני יכול לפגוע בתאוצה, במיוחד במנוע קטן כמו אצלי, וממש לא בא לי שהשיפור שקיבלתי עם הסטייג 1 לא יהיה רלוונטי אם ההתנגדות לגלגול של הצמיג הזה גבוהה ו"תכביד" לי על התאוצה. אז זה דבר אחד.

 

לגבי ההתלבטות השנייה, האם להסתפק  בזוג מקדימה, ולהישאר עם PS5 מאחורה, או שזה סתם לא אפקטיבי ולא ייתן לי את התוצאה שאני רוצה...

 

תודה מראש לעונים...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת דלק על הכביש המהיר שכן האנרגיה המתבזבזת בצמיג בשל ההתנגדות לגלגול משתנה לפי מהירות הנסיעה. מקדם ההתנגדות לגלגול משתנה לפי המון פרמטרים, תגדיל טיפה את הלחץ בצמיג ב-2psi וכבר הקטנת את המקדם ב-1-2 אחוז.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההסבר חבר.

 

אני שוקל להתחיל עם 2 צמיגים מקדימה, עד כמה זה בעייתי? אולי כדאי להתחיל באמת ככה ולראות איך הצמיגים האלה ואיך הרכב מגיב?

 

ועוד משהו, לגבי מה שרשמת עם עניין המשקל של הצמיג.. יש בכלל דבר כזה ש-2 צמיגים מאותה מידה ישקלו שונה ? (אני מדבר על שינויים מהותיים ולא כמה גרמים לכאן או לכאן..).

 

תודה.

עריכה אחרונה על ידי hondacivic02es
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרשי משקל תלויים כמובן במידות הצמיג, ככל שהוא גדול יותר ההפרשים יכולים להיות גדולים יותר, אבל כן, ק"ג לפה או לשם זה בהחלט משהו שקיים בין צמיג לצמיג באותן המידות. 

 

את השינוי הגדול ביותר בצמיגים מרגישים כמובן על הציר הקדמי, עוד יותר מכך כאשר מדובר ברכב הנעה קדמית. מכיוון שמדובר בשני צמיגים ספורטיביים, סביר להניח שפחות תרגיש את ההבדלים אם תשאיר את האחוריים למעט בקצה, במעברים בין אחיזה לאיבוד אחיזה. מה שכן, קח בחשבון ששוק הצמיגים בישראל במצב גרוע מאז תחילת המלחמה, יש המון חוסרים ליבואנים הרשמיים (לכן יש בשוק יותר דגמים שלא מוכרים משווקים שהם לא אירופה המערבית) כך שיתכן ותרכוש זוג קדמי ואם תרצה להחליף גם את האחורי בהמשך לא תמצא. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן האמת ששמתי לב לזה.. גם מבחינת הפוטנזה שאם ארצה להזמין הם יגיעו רק אחרי 30-40 יום... מטורף....

 

השיקול שלי אם להזמין רביעיה נובע מזה שאני עלול להיות מאוכזב מהם בקטע של התאוצה.. למרות שכבר רשמת לי פה שבתאוצה לא ארגיש הבדל, ראיתי ביקורות של הצמיגים האלה עם רכבים הרבה יותר חזקים ממה שיש לי, והם כן מרגישים פגיעה בתאוצה ומן תחושה שהרכב כבד.. אז אני עלול להישאר עם רכב "כבד" ואצטרך שוב להחליף עוד 4.. חתיכת פלונטר אני נמצא כרגע...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי שמץ של מושג על מה הוא מדבר כאשר הוא מתכוון ל"מרגיש כבד", להערכתי הוא מבלבל כאן מושגים. מבחינת משקל הצמיג לא שונה מצמיג אחר כמו PS4S, כך שכל מה שהוא מדבר עליו זה עניין של תחושה בלבד. הייתי מבין אם היה הבדל של איזה קילו ובמהירות הוא היה אומר שהוא מרגיש קצת הבדל כאשר מפנים את ההגה, זה משהו שמרגישים לדוגמה כאשר עוברים לחישוקים קלים יותר - כל אחד ומידת הרגישות שלו לנושא. אתה משקיע מחשבה בנושא הלא נכון.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנושא התנגדות לגלגול. אני עברתי לא מזמן לפיילוט 5 לאחר צמיגי "סמי". צמיגי הסמי אופיינו בין היתר בהתנגדות גבוהה לגלגול, כנראה שהרבה יותר מהפיילוט שיחסית בעלי התנגדות נמוכה לגלגול ואני מייד הרגשתי שהרכב הפך להיות יותר קליל בתאוצות וגם סתם בשיוט על כביש מהיר, עד כדי כך שהרגיש לי שאותו לחץ על הגז שהספיק לי מקודם למהירות של 120 נניח, זה הפך פתאום ל- 140 ומעלה (כמעט אף פעם לא מגיע למהירות כזו כי פוחד מקנסות אבל הופתעתי יום אחד על הכביש המהיר שהרכב הרגיש לי שרוצה ממש לזוז קדימה בהרבה פחות מאמץ מקודם ולכן הגעתי למהירות כזו ואף יותר מזה כמעט בלי לשים לב).

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן את העיקרון הבנתי, העניין הוא שהצמיג שאני רוצה להרכיב הוא לא סמי סליק (ובעיקר בגלל זה שהוא "נדבק" מאוד לכביש ויתרתי על הרעיון עם מנוע 1000...)... השאלה אם ההתנגדות לגלגול בפוטנזה ספורט תפגע לי בתאוצה ובקלילות בכביש...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שוקל להתחיל עם 2 צמיגים קודם לקדימה של הרכב.. עד כמה זה יהיה משמעותי מבחינת מה שאני מחפש לשפר? (אחיזה גיהוץ בסיבובים ותחושה יותר ספורטיבית..) .. ועד כמה זה יכול להיות בעייתי שברכב מותקנים שני סוגים שונים של צמיגים בסרן הקדמי והאחורי?

 

תודה רבה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...