Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעל הבית השתגע (טסלה מודל 3 ב 205 אלף שקל)


Uri-G
שימו לב! השרשור הזה בן 511 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 10 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אתה ממש עדין בתגובתך...יש פה כמה דמויות, עם תגובות הזויות בסיטונאות .
לא גאונות, ולא בטיח.
רמי לוי בלי השכלה הבין את זה, (ועוד הרבה אחרים בכל תחום) לפני הרבה שנים, שהסתכל על "סל הקניות" ולא על רווח פר מוצר, ההפך, תמיד דאג "למוצר/ים עוגן מפסיד" שימשוך קהל.
אין כמו כמה גרפים כדי להמחיש כמה נקודות למהלך של טסלה, שתאמינו, הרעיד את כל התעשיית הרכב העולמית, ולא סתם מניות של כל היצרניות הרכב ירדו עוד יותר משל טסלה !

2023-01-16_23-39-33.thumb.png.0edf593fdbdaa4b2a2e13ff80aaae221.png

 

עוד שבוע 25.01.2023 יהיה הדו"ח הבאה

2023-01-17_0-11-17.thumb.png.d5d5657221813b006042a54255444838.png

 

תראו את התפתחות תפוקת ייצור/קצב מסירות, ברבעון האחרון לראשונה חצו את 400K מסירות ברבעון אחד בלבד!

 

מנגד:

2023-01-17_0-25-01.png.582235f1abfcd1c99ad6fbdb9b694d7b.png

 

מלאים מתחילים להצטבר בשני מודלים העיקריים:

2023-01-16_23-11-13.thumb.png.a8c11598547475f29bcf0ca4a59fe3c7.png2023-01-16_23-11-46.thumb.png.1ce371cb3a3317193b7c8aad0a534567.png

 

אז בכלכלה בסיסית, במקרה כזה שאתה רוצה להמשיך להגדיל ייצור, סביבה ריבית גבוה, סכנת מיתון, מתחרים (במיוחד הקוריאניות עם E-GPM) מתחילים להפגיז ולהגדיל כשר ייצור, אז מבינים במקום לעצור פסי ייצור, ירוויחו פחות פר יחידה אבל יגדילו מכירות, ומראש שולי רווח של טסלה הרבה יותר גבוה מכל יצרן אחר, והאחרים בנתיים בקושי מרוויחים על רכבי EV....אז גם לא בדיוק יהיה להם מאיפה להוריד !
והקצפת, זה קשור לשוק האמריקאי, שהולכים לעודד תוצרת אמריקאית ומעבר ל-EV, אשכרה הולכים לתת 7500$ לאזרחים לפי תנאים האלו:
https://www.irs.gov/credits-deductions/credits-for-new-clean-vehicles-purchased-in-2023-or-after

 

מישהו עשה טבלה, מה זה יעשה בשוק האמריקאי:

2023-01-16_23-31-03.thumb.png.7f72cc8dd4fe476a674398a142b3deed.png

 

ועוד לא דברתי על זה שטסלה יכולה להמשיך להרוויח על כל רכב בעתיד כמה פעמים, דרך "מנוי תוכנתי" כי זה לא משוייך VIN, אלה לפי בעלות רכב, ולא קשור למחיר קניה של רכב !

אז תנסו לעשות זום אוט, ולראות תמונה גדולה, בעולם האוטומוטיב הגלובאלי יהיה שמח בזמן הקרוב.

בקשר לשוק המקומי, בטוח יהיו שינויים אבל לא כזה קיצוניים, יש פה "צרכן די טיפש", אבל דבר אחד טוב בטוח יקרה, סוף סוף הנבלות/סרסורים סוג ז' ייעלמו !

כמו שכתבתי, לא אקנה בארץ בזמן הקרוב רכב שלהם, מניות חושב ללונג לא רע, בעלים של EV, לא מסתכל על מחירון, ומאחל שהשוק הרכב המקומי יחזור קצת לשפיות/גיוון.

 

2023-01-16_23-51-22.png

 

נעזרתי בגרפים של מיכה, אז קרדיט בשבילו, לא מסכים עם כל הניתוח שלו, אבל ללא ספק שווה צפיה
 

 

אין על מיכה. 

עוקב אחריו כבר מעל שנה. ממליץ בחום לכל מי שרוצה לקבל חדשות כלכליות מהעולם בעברית.

 

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 260
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני שעתיים, evc כתב:

ככה אני פועל, אני קודם מזמין ואחר כך מתחיל לחשוב בקול רם בין היתר כאן בפורום

אאהה, משום מה אתה חושב בקול רם שנתיים רצוף בפורום, לא רק פעם אחת , ברצף, ודואג להגיד לכל אחד, כולל לאנשים שיש את הרכב, כמה הם טועים. אולי לפחות באמת הזמנת ואבדת את המקדמה, למרות שאני בספק.

לפני שעתיים, evc כתב:

לגבי המודל y כבר יש התאמה גדולה יותר לצרכים שלי אבל גם החסרונות עדיין קיימים ומציקים. אבל בכל מקרה 270 אלף ₪ הוא עדיין לא מחיר שאני מוכן להוציא על רכב

טסלה מודל 3 וה y מעולם לא תוכננו להיות רכבים זולים. הם נמכרים בעולם במחירים של במוו סידרה 3 ו x3 בהתאמה ולשם הם מכוונים והם מתמודדים יפה. והם לא תוכננו להיות תחליפים לטויוטה קורולה או ראב4 בשום אופן, הם תוכננו מראש לתת משהו יותר מסטנדרטי. בארץ בגלל הטבות מס אנחנו מקבלים אותם במחירים הרבה יותר נוחים. ההקבלה היא שאדם שמעוניין בקיה ספורטאג' יכנס לשירשור על במוו x3 ויצהיר כמה הוא לא רלוונטי עבורו ובקבוצת ג'יפונים גדולים משעממים שהוא משתתף בה, למרות כל המכירות של ה x3 בארץ, ויעשה את זה שוב ושוב ושוב ושוב.

לפני שעתיים, evc כתב:

אז הבאתי דברים דומים שקראתי בקבוצות כדי לנסות לזקק את הדברים בקול רם

ושוב אתה חוזר לחפש את המטבע מתחת לפנס וקובע שבגלל שהוא לא באור, אין מטבע, למרות שאנשים מוצאים מטבעות בחושך בכמויות.  

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, hwgeek כתב:

אבל לפי מה שראיתי יש בעיה עם ה7500$ זיכוי על הY, אומרים שזה תפור ליצרנים עם איגודי עובדים ורק טסלה נישארה בחוץ ולא תקבל את ההטבה.

למה?

https://www.irs.gov/credits-deductions/manufacturers-and-models-for-new-qualified-clean-vehicles-purchased-in-2023-or-after

image.thumb.png.99329af18c89a5be16826fc66a04950d.png

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Uri-G כתב:

אבל ה y פרפורמנס, עדיין יקרה מידי לקבל את הטבת המס.

חביבי, זה מה יש. ככה עובדת הטבת מס דיפרנציאלית.

 

מי שרוצה פרפורמנס, שישלם.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתבתי קודם. 

הממשל האמריקאי ניסה לתת העדפה ליצרניות הרכב הגדולות על ידי אותה הטבת מס. 

עכשיו מאסק דחף להם צינור רציני שהולך לגרום להם לחשב מסלול מחדש.

להוריד מחיר הם לא יכולים כי אז למעשה הם יפסידו על כל רכב.

  • אהבתי 1

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שברולט ספציפית גם לא כל כך יכולה להוריד מחירים, כי היא תמחרה את החשמליות החדשות שלה במחירים סופר אטרקטיבים בארה"ב.הבולט החדשה הוזלה ב 20%  והרכב שודרג, וואי וואי, איזה תביעה ייצוגית הם היו מקבלים כאן. אם הם לא יעשו עוד פעם פלטות עם הסוללות, הם יהיו להיט.

הלוואי שיגיעו גם אלינו.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Uri-G כתב:

ובסופו של דבר, אני אכן מסכים איתך שלאנשים כמוך שמחפשים מקררים על גלגלים טסלה הוא רכב לא רלוונטי

 

הכל יחסי בחיים, אני ירדתי מנסיעה על 3 פרפורמנס והרגישה לי כמו מקרר על גלגלים.

מקרר מהיר בצורה לא שפויה, אבל מקרר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, o.r כתב:

 

הכל יחסי בחיים, אני ירדתי מנסיעה על 3 פרפורמנס והרגישה לי כמו מקרר על גלגלים.

מקרר מהיר בצורה לא שפויה, אבל מקרר.

 

וזה מה שאמר ניקו רוזברג, אלוף פורמולה 1, על הטסלה 3 פרפורמנס אחרי שהוא נהג עליה.

"“Really, really cool job they’ve done. It’s just beautifully balanced and it’s just really nicely done. I mean, (it’s) very, very neutral, so it really has a great feel to it… Phenomenal, seriously. The speed, the handling, and everything, really hats off. It’s really well done,” Rosberg said.

 

אז למי להאמין?  לך או למישהו שאני מניח שיש לו קצת יותר נסיון על רכבים מהירים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Uri-G כתב:

אהה, משום מה אתה חושב בקול רם שנתיים רצוף בפורום, לא רק פעם אחת , ברצף, ודואג להגיד לכל אחד, כולל לאנשים שיש את הרכב, כמה הם טועים. אולי לפחות באמת הזמנת ואבדת את המקדמה, למרות שאני בספק

 

כמו שאתה דואג במשך שנתיים להגיד לכולם כמה הם צודקים בבחירת מודל 3, מה ההבדל ממני?

 

אבל אתה רוצה להשמיע מונולוג ולא מוכן לנהל דיאלוג.

 

לגבי המקדמה היא מוחזרת לפי תקנות הגנת הצרכן אם ביטול העסקה מבוצע בתוך 14 ימים.

 

 

 

 

לפני כשעה, Uri-G כתב:

טסלה מודל 3 וה y מעולם לא תוכננו להיות רכבים זולים. הם נמכרים בעולם במחירים של במוו סידרה 3 ו x3 בהתאמה ולשם הם מכוונים והם מתמודדים יפה. והם לא תוכננו להיות תחליפים לטויוטה קורולה או ראב4 בשום אופן, הם תוכננו מראש לתת משהו יותר מסטנדרטי. בארץ בגלל הטבות מס אנחנו מקבלים אותם במחירים הרבה יותר נוחים. ההקבלה היא שאדם שמעוניין בקיה ספורטאג' יכנס לשירשור על במוו x3 ויצהיר כמה הוא לא רלוונטי עבורו ובקבוצת ג'יפונים גדולים משעממים שהוא משתתף בה, למרות כל המכירות של ה x3 בארץ, ויעשה את זה שוב ושוב ושוב ושוב.

 

אני מסכים איתך לגבי זה ולכן המודל y יישאר לא רלבנטי להרבה אנשים למרות הפחתת המחיר.

 

אבל הוא בפירוש הפך לאטרקטיבי יותר כאשר אפילו טויוטה ראב 4 בדגם הפלאג אין המעודכן כבר עולה כמוהו.

 

מצד שני הדגם המעודכן ההתחלתי של הראב 4 מתחיל רק ב- 195 אלף וזה פער לא קטן.

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, evc כתב:

כמו שאתה דואג במשך שנתיים להגיד לכולם כמה הם צודקים בבחירת מודל 3, מה ההבדל ממני?

 אני גם דואג להגיד למי שקנה איוניק 5 שהוא צודק בבחירה שלו ולמי שקנה אטו 3 שהוא צודק ....יש עוד. כי אני לא אדם אגוצנטרי, העולם לא מסתובב סביבי וסביב הרצונות שלי.

 

לפני 11 דקות, evc כתב:

אבל אתה רוצה להשמיע מונולוג ולא מוכן לנהל דיאלוג

ניהלתי עם רבים כאן דיאלוג,רק לא איתך, כי מראש אתה לא קהל היעד ולא מעוניין. רק שבתור אדם כזה, זה מאוד מוזר כמה חשוב לך לרשום את  את זה שוב ושוב ולתת לדעתך אסמכתא אוניברסלית. רבים פסלו טסלה בפורום ואין שום רע בזה, מעטים יושבים על השירשורים של טסלות(או על רכבים אחרים שלא מעניינים אותם) ומנדנדים לכולם.

לפני 13 דקות, evc כתב:

אבל הוא בפירוש הפך לאטרקטיבי יותר כאשר אפילו טויוטה ראב 4 בדגם הפלאג אין המעודכן כבר עולה כמוהו.

 

מצד שני הדגם המעודכן ההתחלתי של הראב 4 מתחיל רק ב- 195 אלף וזה פער לא קטן

ועדיין הוא לא יועד לקהל הראב 4, גם אם חלקם יבחרו בו בגלל המחיר.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, vadim6385 כתב:

ניראה לי עכשיו הבנתי למה, כי הלוביסיטים בישלו את הדייסה ככה שלרכב משפחתי המגבלה היא של 55K$ לקבלת הטבה ולSUV המגבלה היא 80K(אומרים שרקחו את התנאים לפרטי פרטים שדווקא טסלה ישארו בחוץ עם המחירון הישן), לכן לפי המחירים הישנים מודל Y 5 מקומות היה מסווג כרכב משפחתי ולכן לא היה זכאי להטבה, זה כניראה הסיבה שמאסק עשה להם דווקא וחתך במחירים והוריד את מחיר הבסיס ל52K! 

חחחח

https://www.cbsnews.com/news/2023-ev-tax-credits-confuse-car-buyers-suv/

 

The company dropped prices nearly 20% in the United States on some versions of the Model Y SUV, its top seller. That cut will make more versions of the Model Y eligible for a $7,500 electric-vehicle tax credit that will be available through March. Tesla also reduced the base price of the Model 3, its least expensive model, by about 6%.

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 37 דקות, Uri-G כתב:

ניהלתי עם רבים כאן דיאלוג,רק לא איתך, כי מראש אתה לא קהל היעד ולא מעוניין. רק שבתור אדם כזה, זה מאוד מוזר כמה חשוב לך לרשום את  את זה שוב ושוב ולתת לדעתך אסמכתא אוניברסלית. רבים פסלו טסלה בפורום ואין שום רע בזה, מעטים יושבים על השירשורים של טסלות(או על רכבים אחרים שלא מעניינים אותם) ומנדנדים לכולם.

 

וואלה אתה מומחה בלהפוך את התמונה, אני מנדנד? אני בקושי פעיל בפורום, תסתכל כמה הודעות אני כותב כאן ובאיזה שרשורים אני כותב ואם זה רק בשרשורים של טסלות או גם בשרשורים אחרים.

 

זאת לעומתך שישן ואוכל כאן, שומר על טסלה מכל משמר וקופץ בראש על כל הודעה כנגד רכבי טסלה. וואלה אתה לא רואה מאחורי הדבשת שלך.

 

אתה לא שם לב אבל אין אף אחד אחר בפורום שמבצע שליחות כזאת כמוך לטסלה.

 

אז מצטער לאכזב אותך זה לא פורום לליטוף אגו של רוכשי טסלה ואתה לא תכתיב את ההודעות שייכתבו כאן ותסתום פיות על ידי כינויים אישיים כגון "מנדנד", "תפיסה חד צדדית" וכו'.

 

מציע לך לשתות כוס מים לפני שאתה כותב משהו, ולהבין שרכבי טסלה זה רק מוצר.

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 25 דקות, evc כתב:

וואלה אתה מומחה בלהפוך את התמונה, אני מנדנד? אני בקושי פעיל בפורום

משום מה אתה מאוד פעיל כשמתחיל שרשורים על טסלה. לא במקרה אתה מעוצבן עלי, כי גם בשרשור המקורי אתה התיישבת על כולם כמו עלוקה, עד שמישהו עלה על זה וציין את זה.

 

ואני כאן לא כשומר על טסלה, אלא כממליץ עם עדות מיד ראשונה(אם הייתי כזה רצוי שהייתי משמיץ כל רכב חשמלי אחר), כמו רבים מחברי הפורום שעושים זאת על רכביהם שהם מכירים באופן אישי, זאת בניגוד אליך כמשמיץ בלי יד. אני גם עושה את זה  על כל רכב חשמלי שנותן תמורה טובה, בין אם נהגתי ובן אם אני מכיר עדויות  של בעלים מיד ראשונה (צר לי אבל איבדתי עניין ברכבי בנזין לצערי). כי זה מטרת הפורום, לעזור לאנשים לברור את הבר מן התבן.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, hwgeek כתב:

אבל לפי מה שראיתי יש בעיה עם ה7500$ זיכוי על הY, אומרים שזה תפור ליצרנים עם איגודי עובדים ורק טסלה נישארה בחוץ ולא תקבל את ההטבה.

הבעיה היא שלכולם ברור מה זה טנדר, אך מה זה SUV בדיוק?

הבלאגן הזה תקף גם לקאדילק ליריק ולפולקסווגן ID4. באמת לא ברור איך נולד הסיווג שהם עשו, מרגיש סתם שרירותי כי ID4 הנעה כפולה כן מסווג כ- SUV אבל מודל Y חמישה מושבים הנעה כפולה לא. לך תבין. 

 

לפני 3 שעות, hwgeek כתב:

אבל לפי מה שראיתי יש בעיה עם ה7500$ זיכוי על הY, אומרים שזה תפור ליצרנים עם איגודי עובדים ורק טסלה נישארה בחוץ ולא תקבל את ההטבה.

הבעיה היא שלכולם ברור מה זה טנדר, אך מה זה SUV בדיוק?

הבלאגן הזה תקף גם לקאדילק ליריק ולפולקסווגן ID4. באמת לא ברור איך נולד הסיווג שהם עשו, מרגיש סתם שרירותי כי ID4 הנעה כפולה כן מסווג כ- SUV אבל מודל Y חמישה מושבים הנעה כפולה לא. לך תבין. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 511 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...