Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעל הבית השתגע (טסלה מודל 3 ב 205 אלף שקל)


Uri-G
שימו לב! השרשור הזה בן 511 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא רק ג׳יפונים, גם אין להם משפחתית, סופרמיני או SUV בגודל מלא.

 

וגם אין להם מה להציע למי שמודל 3 גדולה ו/או יקרה מדי עבורו.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 260
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 4 שעות, vadim6385 כתב:

טסלה אף פעם לא היו יצרן רכב.

 

זה חברת טק שבמקרה גם מייצרת מכוניות.

איזו טכנולוגיה הם מוכרים שאני כצרכן פרטי יכול לקנות שלא דרך רכישת הרכב שלהם?

אם הם לא חברת טכנולוגיה במובן של B2C אלא B2B, איזה מוצר תוכנה הם מוכרים לחברות אחרות?

 

לפני 4 שעות, vadim6385 כתב:

הם מאוד שונים מיצרן רכב מסורתי, כמו פורד או טויוטה.

אין ספק. אבל האם זה תנאי מספיק לכך שהיא חברת טק? לא חושב.

 

לפני 4 שעות, ArikM כתב:

וכאן בדיוק טמון "הסוד" שלה כי התעשיה מתייחסת אליה כאל תעשיית רכב ולא כאל חברת TECH. 

ראה מה שכתבתי מעלה.

 

לפני 4 שעות, hwgeek כתב:

מה גם שהמוצר הייחודי שטסלה שווה כל כך הרבה בזכותו זה לא הרכבים אלא הGIGAFACTORY.

זה המוצר האמיתי שלהם שמתקדם בהרבה מהמתחרים.

כשאתה אומר מוצר, אתה מתכוון שאפשר לקנות אותו או לחלופין שטסלה מוכרת אותו?

 

====

 

בגדול כל ההתעסקות הזו ב"לצבוע" את טסלה ב"צבע" כזה או אחר הוא לא ממש מעניין. כן, יש לה היבטים של חברת טק (מכפילים, שירותי תוכנה לרכב וכו') וכן יש לה היבטים של תעשיה מסורתית (עלויות סקייל גבוהות, מפעלים פיזיים, מוצר פיזי וכו'). 

אבל מה בין זה לבין הורדת המחיר?

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, bobi כתב:

מודל X הוא לא SUV בגודל מלא?

לא. היא לא SUV בגודל של טויוטה לנד קרוזר 300 או טויוטה סקויה.

אולי בגודל של קיה סורנטו, אבל היא ממש לא בקטגוריה שלה - יקרה מדי ולא שימושית כמו קיה סורנטו.

לפני 1 דקה, bobi כתב:

מודל 3 הוא לא משפחתית?

לא, היא מנהלים. משפחתית זה בגודל של קורולה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Gosser1860 כתב:

כן, יש לה היבטים של חברת טק (מכפילים, שירותי תוכנה לרכב וכו') וכן יש לה היבטים של תעשיה מסורתית (עלויות סקייל גבוהות, מפעלים פיזיים, מוצר פיזי וכו'). 

חברות טק מייצרות רק תוכנה? אין חברות טק שמייצרות מוצרים פיזיים ויש להן מפעלים?

 

אינטל, אנבידיה, אפל, ווסטרן דיגיטל, מיקרון ועוד הן לא חברות טק?

לפני 2 דקות, bobi כתב:

למי כן יש SUV חשמלי שהוא חיית שטח כמו לנד קרוזר

ריביאן. די בטוח שיש עוד מישהו.

יש לך גם את המפלצת הסינית תוצרת hongqi.

 

אצל פורד ועוד מעט שברולט וראם יש טנדר חשמלי בגודל מלא, מה שאין לטסלה.

לפני 2 דקות, bobi כתב:

או משפחתית סטייל קורולה חשמלית

ניסן ליף למשל.

טויוטה אומרים שהולכים לייצר כזה.

 

חוץ מזה, יש גם את היצרנים הסינים, BYD, גרייט וול, ג׳ילי ועוד, שיש להן משפחתיות חשמליות בהיצע.

 

ויותר מזה - אין לטסלה ג׳יפון קומפקטי, שזאת הקטגוריה הכי חמה בשוק עכשיו. לסינים (שכביכול מעתיקים מכולם) יש, לטסלה אין.

 

שוב, אני מבין שיש הגיון שיווקי מאחורי זה, אחרת הם לא היו איפה שהם עכשיו, אבל עובדה שאין להם היצע שמכסה את כל השוק, או לפחות את כל בקטגוריות החשובות.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר שמדובר בחברה שהוקמה בסך הכל לפני 14 שנה ושינתה את שוק פני הרכב לחלוטין.

אז מצפים פה שיהיה להם דגם ותת דגם לכל קטגוריה? 

כנראה שהם יודעים מה הם עושים, בונים מספר מצומצם של דגמים ודוחפים אותם בכל הכוח מכל הבחינות - אחלה עבודה.

 

זה דומה למסעדה עם תפריט מצומצם מאוד שמצליחה לשמור על כל המרכיבים והמנות טריים לעומת מסעדה עם מבחר ענק אבל חצי מהמלאי שלה יושב וגם הטעם שלו כזה.

  • אהבתי 1

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין להם הרבה דגמים לא כי הם רוצים, אלה כי הם פשוט לא יכולים.

המפעלים של טסלה בקושי עמדו בביקושים של הדגמים הקיימים, אז איך ייצרו עוד?

 

בעקרון יותר דגמים זה יותר טוב כי אז אתה יכול לספק מכסה לכל סיר. מספר דגמים מצומצם אומר שאתה מפסיד לקוחות פוטנציאליים שאולי היו רוצים רכב יותר גדול/קטן/גבוה/נמוך/מכוער/זול/יקר…

 

יותר דגמים=יותר מכירות.

 

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב מזכיר, חברת בת 14.

הם גם ככה מוכרים מעבר ליכולת שלהם, עוד דגמים זה לירות באוויר סתם לטעמי.

מרחיבים את המגוון כשיש בסיס לזה מבחינה תפעולית, לא סתם.

חברה שהיא מודל לחיקוי בעיני, לא פחות

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, vadim6385 כתב:

חברות טק מייצרות רק תוכנה?

איפה כתבתי "רק"? כשאני כותב חברות טק אני מתכוון חברות תוכנה, אבל כן, זו הגדרה רחבה מאוד. 

 

בטסלה הצימוד בין המוצר הפיזי לטכנולוגיה מאוד חזק ועל פניו לא נפרד. אתה מעדיף לקרוא לטסלה חברת חומרה?

רוב החברות ברשימה שציינת הן גם חברות חומרה. היחידה שהיא שעטנז בין חומרה לתוכנה היא אפל כשבערך 22 אחוז מההכנסות מגיע משירותים.

לצורך השוואה באינטל סך ההכנסות משירותים (תוכנה) ב-2021 היו בערך 100 מיליון דולר, כשההכנסות נטו הן סד"ג של 20 מיליארד דולר.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, evc כתב:

הבעיה בטסלה זה היצע הרכבים המצומצם.

 

אני נמצא פחות או יותר בכל קבוצות הוואטספ של הרכבים החשמליים בישראל.

 

הקצב בקבוצות הנ"ל הרבה יותר מהיר מכאן, אלפי הודעות ביום ואני לא מגזים ושל קהל היעד הרלבנטי ביותר.

 

בקיצור ההודעה על הפחתת המחיר של טסלה עברה שם כאש בשדה קוצים.

 

אבל בשורה התחתונה המודל 3 גם במחירה החדש לא מעניינת אף אחד, פשוט משום שכל קבוצות הרכב הנ"ל נוגעות לג'יפונים חשמליים ואף אחד לא רוצה רכב סדאן.

 

המודל y מעוררת עניין למעשה רק בקבוצת טסלה עצמה.

 

בשאר הקבוצות העניין בה לא קיים או קיים מעט בגלל שהיא עדיין יקרה מדי או בגלל שהיא לא מעניינת את מי שבחר לרכוש ג'יפונים חשמליים אחרים ומדובר בלקוחות שמאד מודעים ליתרונות אבל בעיקר לחסרונות שיש גם למודל y ויש הרבה שפשוט לא אוהבים את רכבי טסלה ויש קונצנזוס רחב שהמודל y פשוט מכוער. 

 

אבל כל הכבוד לטסלה וברור שטסלה תגדיל מספרי מכירות בגלל חוסר היצע של רכבים אחרים שעדיין קיים ובשילוב המחירים הנמוכים יותר לעומת יצרנים אחרים שעדיין לא ביצעו התאמת מחירים.

 

 

 

 

 

 

 

 

תפיסה חד מימדית שלך (כרגיל). לא כולם כמוך, רואים ברכבים מקררים על גלגלים ולמרות כל מה שכתבת, בהווה ובעבר,  טסלה מודל 3 נמכרה בארץ באלפים רבים וברוב הזמן במחיר גבוה מהיום. גם בארה"ב בירת ה suv והטנדרים ה 3 נמכרת בכמויות גדולות ומדובר על מחירים של רכבי יוקרה. גם אנשים שלא מבינים על מה מדובר אחרי נסיעה במודל 3 מרגישים בהבדל ורוב מי שאני מכיר שיש לו את המודל 3 לא מעוניין להחליף לג'יפון כי זה פשוט רכב שכיף לנהוג בו לעומת השיעמום של הג'יפונים.

 

אשתי, שתמיד הייתה הלקוח האולטמטיבי של ג'יפונים לא מעוניינת לחזור לשם וזה נכון לדעתי לכל מי שגמר את שלב העגלות וקשירת ילדים במושב האחורי. כששאלתי את אישתי בצחוק אם אחרי הירידת מחיר אם היא רוצה לשדרג ל y היא אמרה שבחיים לא, היא שאלה אם זה יהיה יציב כמו מודל 3, אמרתי לה שקצת פחות, אז היא אמרה שלא, ושאר הג'יפונים במצב גרוע בהרבה ממודל y, וזה שבעשור האחרון היא נסעה במיטב תוצרת הבנזין כולל נסיעות מבחן באיוניק 5 והאניאק.

 

לגבי המחיר של ה y, שוב אתה בתפיסה שכולם רוצים הכי זול והכי בסיסי שיש. הג'יפון היחיד שנותן, ביצועים ודינמיות,  כמו שה y נותן ונמצא באיזה שהוא איזור חיוג דומה ,זה ה ev6 , שבגירסה שמקבילה ל y עולה 30 אלף יותר ומפסיד גם במבחן הפרקטיות, בהיותו  יותר קטן מה y במרווח פנים , וקטן ברמה אסטרונומית במבחן הבגאז' והוא נחות בטווח ונטול רשת סופרצ'רג'רים.

הבנתי שכואב לך בעין המכירות של טסלה, תחיה עם זה.

 

וזה שאתה רואה חוסר "עניין" בקבוצות רכב חשמלי, היא שמי שמעוניין בטסלה לא מגיע לקבוצות רכב חשמלי כי יש קבוצות של טסלה שפעילות פי אלף מכל קבוצות הרכב החשמלי גם יחד (ביומיים האחרונים זה בעיקר מצעד הדמעות של כל ההזויים שחשבו לעשות קופה). אתה רואה מה שאתה מחפש.

 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Gosser1860 כתב:

לצורך השוואה באינטל סך ההכנסות משירותים (תוכנה) ב-2021 היו בערך 100 מיליון דולר, כשההכנסות נטו הן סד"ג של 20 מיליארד דולר

ואינטל זה לא חברת tech?

מה לגבי AMD או נבידיה?

 

ד"א תהיה בטוח שכותבים שם המון קוד, פשוט זה לא מתקמפל ונמכר ללקוחות קצה, אלא מוטמע במוצרי חומרה של החברה.

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 57 דקות, vadim6385 כתב:

חברות טק מייצרות רק תוכנה? אין חברות טק שמייצרות מוצרים פיזיים ויש להן מפעלים?

 

אינטל, אנבידיה, אפל, ווסטרן דיגיטל, מיקרון ועוד הן לא חברות טק?

ריביאן. די בטוח שיש עוד מישהו.

יש לך גם את המפלצת הסינית תוצרת hongqi.

 

אצל פורד ועוד מעט שברולט וראם יש טנדר חשמלי בגודל מלא, מה שאין לטסלה.

ניסן ליף למשל.

טויוטה אומרים שהולכים לייצר כזה.

 

חוץ מזה, יש גם את היצרנים הסינים, BYD, גרייט וול, ג׳ילי ועוד, שיש להן משפחתיות חשמליות בהיצע.

 

ויותר מזה - אין לטסלה ג׳יפון קומפקטי, שזאת הקטגוריה הכי חמה בשוק עכשיו. לסינים (שכביכול מעתיקים מכולם) יש, לטסלה אין.

 

שוב, אני מבין שיש הגיון שיווקי מאחורי זה, אחרת הם לא היו איפה שהם עכשיו, אבל עובדה שאין להם היצע שמכסה את כל השוק, או לפחות את כל בקטגוריות החשובות.

SUV קומפקטי זה מודל Y. אכן SUV עירוני זול סטייל MG ZS, אין לטסלה, אבל מההתחלה הם לא משחקים במגרש המחיר הזה, כמו הרבה חברות.

 

גרסת ה SUV של ריוויאן לא מגיעה ארצה וכך גם ההאמר החשמלי. ובכל מקרה מדובר במוצרי נישה סופר יוקרתיים, הרבה מעל הרמה של לנד קרוזר, שמיוצרים במלאי מוגבל ביותר. הם יותר מקבילים למודל X של טסלה מבחינת רמת המחיר והמיצוב מאשר ללנד קרוזר.

לגבי משפחתית קומפקטית חשמלית סטייל קורולה, למיטב ידיעתי אין אף דגם כזה שמשווק בארץ.

כך שלא ברור איך חוסר של מכוניות כאלה של טסלה שכאמור אין לאף חברה בארץ, אמור להשפיע על מי שרוצה רכב חשמלי.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, vadim6385 כתב:

ווסטרן דיגיטל

עובד שם?

אני הייתי מפחד לקנות עכשיו טסלה

אולי מאסק יוריד שוב את המחירים...

אם כולם יחשבו ככה (ולא יקנו) הוא באמת יצטרך להוריד...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, נקודה טובה כתב:

אני הייתי מפחד לקנות עכשיו טסלה

אולי מאסק יוריד שוב את המחירים...

אם כולם יחשבו ככה (ולא יקנו) הוא באמת יצטרך להוריד.

גירסת המאקרו של זה נקראת דהפלציה, כמו אינפלציה, אבל הפוך.

 

אם יש סיכוי טוב שמחר הכסף שלך יקנה יותר, אז אתה לא תקנה היום, לא מחר ולא מחרתיים.

 

שזה לא טוב לכלכלה שבנויה על צריכה, זה יגרום למיתון ואבטלה.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 511 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...