Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה רב מודד מראה לי 0 כאשר אני מנסה לבדוק זליגה?


Coro
שימו לב! השרשור הזה בן 614 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברשותי רב מודד Zico ZI-846 וקורולה ישנה.

רציתי לבדוק זליגה מאחר והמצבר התרוקן מהר.

אחרי שטענתי אותו עם מטען מצברים, בדקתי שהוא מוטען, חיברתי לרכב ובדקתי גם טעינת אלטרנטור.

 

סגרתי את כל דלתות הרכב עם השלט מלבד מכסה המנוע (קורולה ישנה).

 

ניתקתי את כבל המינוס של המצבר.

 

במודד, הכבל השחור מחובר לקום.

בדיקה 1-

הכבל האדום מחובר ל10A.

במודד העברתי ל10A.

חיברתי את הכבל האדום מהמודד לכבל שניתקתי ברכב ואת הכבל השחור במודד למינוס במצבר.

התוצאה 0.

 

ניסיתי רזולוציה יותר מדוייקת -

בדיקה 2

העברתי את הכבל האדום משמאל לימין.

הזזתי את החוגה ל200m.

חיברתי כמו מקודם - עדיין 0.

 

מה אני עושה לא נכון?

zico.jpg

עריכה אחרונה על ידי Coro

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החיבורים שביצעת תקינים.

 

1. בדוק את הפיוזים של המודד.

2. במידה והפיוזים תקינים כדאי לבדוק את תקינות המודד.

חבר מנורה קטנה של 12 וולט בהספק נמוך של 5 או 10 וואט לפלוס של המצבר ואת הצד השני של המנורה חבר בטור לרב המודד כאשר החוגה נמצאת על בדיקת זרם של 10 אמפר.

האם המודד מראה את צריכת הזרם של המנורה ?

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שאתה מבצע את הבדיקה שהציע מרק (ואני מניח שתהיה בעיה, כי לא כל אחד מחזיק נורות 12V) בצע בדיקת מתח של איזו סוללת 1.5 וולט שסביר שיש לך במגירה. שים לב לקבוע את חוגת המודד בהתאם. תקבל אינדיקציה ראשונית לתקינות המודד. 

 

שנית - מה טיב המגעים בין הבחונים שלך לבין המצבר והכבל (או גוף הרכב)? יתכן שהמגע רופף או שאתה נוגע באיזה מקום מבודד, אם בשל מבנהו ואם בשל קורוזיה כלשהי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, sperial כתב:

לפני שאתה מבצע את הבדיקה שהציע מרק (ואני מניח שתהיה בעיה, כי לא כל אחד מחזיק נורות 12V) בצע בדיקת מתח של איזו סוללת 1.5 וולט שסביר שיש לך במגירה. שים לב לקבוע את חוגת המודד בהתאם. תקבל אינדיקציה ראשונית לתקינות המודד. 
אפשר לפרק מנורה מאור תא הנוסעים או מהפנס אחורי.

 

הבחור ציין שבדק את מתח הטעינה כלומר המודד מסוגל למדוד מתח בצורה תקינה.

ברוב המכשירים כאשר הפיוז נשרף או הפיוזים המכשיר עדיין ימשיך למדוד מתח ללא שום בעיה.
 

לפני 3 שעות, רוןS כתב:

הצילום מטעה.

 

התמונה כנראה הגיע מהאינטרנט ולא צילום של המכשיר שלו בזמן המדידה.

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • רעיון טוב! 2

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה מרק. לא הצלחתי לראות מה מצב הפיוזים לצלם או לחלץ אותם, אנסה שוב במהלך השבוע.

בינתיים אחרי 24 שעות נראה שאין זליגה - המתח 12.7 והיה 12.8 לפני ההתקנה. זה לאחר שנפתרתי מנורת LED בתא המטען שחשדתי בה.

התמונה אכן מהאינטרנט.

 

עריכה אחרונה על ידי Coro

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, Coro כתב:

ניתקתי את כבל המינוס של המצבר.

 

במודד, הכבל השחור מחובר לקום.

בדיקה 1-

הכבל האדום מחובר ל10A.

במודד העברתי ל10A.

חיברתי את הכבל האדום מהמודד לכבל שניתקתי ברכב ואת הכבל השחור במודד למינוס במצבר.

התוצאה 0.


על פניו חיברת טוב, אבל כמו שמרק אמר, אתה צריך לבדוק את הפיוז של המכשיר.

הפיוז מגן על המכשיר מזרם שעולה על 10A.

ייתכן והפיוז תקול או שמה נשרף בגלל צריכת מעברל 10A.

בחלק מהמקרים הפיוז נגיש בחלק האחורי של המכשיר, במקרים אחרים צריך לפתוח אותו ולחפש בפנים את הפיוז.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על השני לא הצלחתי להתפקס.

אפשר להוציא עם מברג שטוח קטן מאחת הפינות או שזה ישבור אותם?

fuses2.jpg

עריכה אחרונה על ידי Coro

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא בטוח ב-100 אחוז אבל בתמונות ניתן לראות סימני התכה של החוט בפיוז על גבי הזכוכית 

 

עם מברג שטוח מהצד המתכתי של הפיוז תרים צד אחד כלפי מעלה ולאחר מכן את צידו השני ולא מהזכוכית.

אם יישבר תוכל לקנות פיוז חדש בכול חנות אלקטרוניקה לפי הספיקציות המופיעות בקובץ ההפעלה של המכשיר.

במידה ואתה נמצא באיזור חולון אני אתרום לך 2 פיוזים מתאימים.

 

* במקרה שלך שני השקעים למדידת זרם מוגנים על-ידי פיוז.

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לא צריך להוציא אותו כדי לראות האם התיל רציף. זוג עיניים פנס, ובמקרה הצורך זכוכית מגדלת יספיקו. אם התיל הותך תראה את הקצוות מדלדלים בשני צידי הנתיך. במחשבה נוספת, אפשר לדחוף איזה פיסת נייר (למשל סרט ממגרסה) בין הנתיך לבין המעגל המודפס כדי לשפר את הניגודיות.

 

מכל מקום, אמנם הרבה זמן לא התעסקתי עם הרכיבים האלה, אבל עד כמה שאני זוכר הם די עמידים. וכרגיל, אין מתחרה לניסיון של מרק. את המברג הכנס מהצד.

 

עוד נקודה שיכולה להפריע לפעולת רב המודד היא סוללה חלשה. אבל הסבירות נמוכה.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מצליח להבין, אבל יכול להיות שאתה מנסה למדוד זרם במקביל? 

יכול להעלות שרטוט של מה אתה מנסה למדוד וצורת החיבור?

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי בעירי רק פיוזים של 10A.

צריך  200mA

מצאתי בעלי, כולל משלוח אפילו יותר זול מהארץ ולא צריך להתרוצץ.

האיכות נראית בסדר?

https://www.aliexpress.com/item/4000803603403.html

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 דקות, Coro כתב:

מצאתי בעירי רק פיוזים של 10A.

צריך  200mA

מצאתי בעלי, כולל משלוח אפילו יותר זול מהארץ ולא צריך להתרוצץ.

האיכות נראית בסדר?

https://www.aliexpress.com/item/4000803603403.html

 

בדקת שהפיוזים באמת שרופים ?

 

במידה ומדובר על פיוזים במידה 20X5 מילימטרים ניתן לרכוש בהרבה מקומות בארץ.

 

מאיפה אתה בארץ ?

https://www.dgelect.co.il/product/פיוז-קטן-10a

https://www.dgelect.co.il/product/פיוז-קטן-02a

עריכה אחרונה על ידי מרק10

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה10A נראה לי שרוף, השני לא ברור לי, אבל אני כבר אקנה שיהיה. עוד לא יצא לי לשלוף אותם.

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמה של פיוז שרוף - ראה את חוסר הרציפות ואת הקצוות המדלדלים והמסולסלים.

 

 

SmartSelect_20220814-164722_Google.jpg

 

הוצא את הפיוזים מהמכשיר, הנח אותם על משטח לבן וצלם, רצוי בעדשת מאקרו, כזו המיועדת לצילום מקרוב.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 614 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...