Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דרך שווה. עכשיו הרבה יותר זול לנסוע באוטובוס. כל הכבוד מדינת ישראל!


eladns
שימו לב! השרשור הזה בן 582 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בשביל שיפור צריך בין השאר כסף. אני בטוח שאם תיקח את העשרות\מאות אלפים שנוסעים בתחבורה ציבורית ותגיד לשלם עוד 10 שקל בחודש ולשפר תדירות, רכבות, אוטובוסים רובם הגדול יקח את ההצעה בשתי ידיים.

 

מי שנוסע ברכב לא יעזור שתיתן 50 שקל הנחה בחודש כדי לגרום לו לוותר 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 345
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 40 דקות, SlowRide כתב:

חלק ישלמו פחות וחלק ישלמו יותר, אז מה התועלת פה? העבירו את הבעיה למקום אחר.

 

 

התועלת היא ביישור קו ופישוט מבנה התעריפים שזה בגדול כל מה שהרפורמה הזאת נועדה לעשות ונראה לי שבזה היא הצליחה לא רע. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט, מבנה תעריפים הגיוני סוף סוף ולא בקומבינות לקבוצות לחץ (תבדקו פעם כמה היה עולה אוטובוס מבית שמש או בני ברק לירושלים לפני הרפורמה...)
אני אישית ירדתי מרכב כדי להגיע לעבודה. יש קו מהיר 190 מראשון לתל אביב, גשר יהודית מאפשר לחצות את האיילון תיק תק ועכישו גם ירד לי חצי שקל מכל נסיעה וזה לוקח פחות זמן מאשר בפקקים ברכב ולא צריך לחפש חניה. אני אפילו מצליח לעשות קצת מיילים בדרך ולנקות את האינבוקס.
נוסע רק כמה פעמים בשבוע אז לא כדאי לי חופשי חודשי, סה"כ מרוצה וירד רכב אחד מהפקק לפחות.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני שואל איך זה מועיל למשתמש?

אני אשלם עכשיו 5.5 שקל במקום 6 על נסיעה. אוקיי אז? ותושב טבריה למשל ישלם פי 2 ממה שהוא היה רגיל.

אין לי בעיה עקרונית עם השינוי הזה, השאלה מה הוא שיפר אם בכלל, חוץ מלתת הזדמנות לפוליטיקאים לדבר על רפורמות ושוויון.

 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, SlowRide כתב:

חלק ישלמו פחות וחלק ישלמו יותר, אז מה התועלת פה? העבירו את הבעיה למקום אחר.

 

חלק לא ישלמו יותר, אלא מיעוט ישלם יותר והרוב ישלמו פחות.

לא ברור לי איזה בעיה העבירו לאן, עשו שיוויון מחירים בין כולם.

 

לא ברור לי מה אתה רוצה,  אתה מעדיף שאנשים ישלמו יותר על אותו שירות?

אני לא. משהו נוסף?

לפני כשעה, עדי-אל כתב:

בשביל שיפור צריך בין השאר כסף. אני בטוח שאם תיקח את העשרות\מאות אלפים שנוסעים בתחבורה ציבורית ותגיד לשלם עוד 10 שקל בחודש ולשפר תדירות, רכבות, אוטובוסים רובם הגדול יקח את ההצעה בשתי ידיים.

 

מי שנוסע ברכב לא יעזור שתיתן 50 שקל הנחה בחודש כדי לגרום לו לוותר 

אוקי, יפה שאתה בטוח. אבל לקחו מהם יותר כסף במשך שנים ושום דבר לא התקדם מבחינת תחב"צ, אז זאת לא בעיה של תקציב.

 

עריכה אחרונה על ידי arturkopit
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, ניקו פ. כתב:

אז לעתים נדירות יחסית,הוא נותן נקודה שבמרחק אווירי אפשר להגיע ב-3 דקות

חישוב מרחקי ההליכה ב-bubble אינו מבוסס על מרחק אוירי אלא על מסלולי הליכה אמיתיים לפי המפות וחישוב מהירות הליכה סבירה.

אז כן, אם ההליכה כוללת חציה של צומת גדול יתכן ויהיה פספוס קל. בדיוק כמו שכל חישוב זמן הגעה תלוי עומסי תנועה אינו מדוייק על השניה. אז כמו שלוקחים זמן ספייר כשצריך לנהוג לאינשהו, כך גם כאן, כשאתה מעכב אחרים.

 

התניידות במרכז העיר באוטובוסים אולי נוחה, מעבר לכך זה פשוט לא שווה. מספיק שאתה גר בשכונות המזרחיות של העיר (מהצד הלא נכון של איילון). והסיפור שונה.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, elibaba כתב:

אני אישית ירדתי מרכב כדי להגיע לעבודה.

אבל לא בגלל החצי שקל פחות בנסיעה בתח"צ נכון?

 

 

 

SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 18 דקות, arturkopit כתב:

חלק לא ישלמו יותר, אלא מיעוט ישלם יותר והרוב ישלמו פחות.

לא ברור לי איזה בעיה העבירו לאן, עשו שיוויון מחירים בין כולם.

הרוב ישלם קצת פחות, המיעוט ישלם הרבה יותר. לא שאני בעד העיוות שהיה לפני, אבל אם אתה מייקר משמעותית למיעוט של עניים את התחבורה הציבורית, החלפת את הבעיה של "חוסר שוויון" בבעיה של "תח"צ יקר לעניים".

 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, Be roo כתב:

חישוב מרחקי ההליכה ב-bubble אינו מבוסס על מרחק אוירי אלא על מסלולי הליכה אמיתיים לפי המפות וחישוב מהירות הליכה סבירה.

יש סימוכין לטענה הזו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי זה דווקא דבר לגיטימי לחלוטין שיהיה סבסוד עודף לתושב טבריה או כרמיאל על פני תושב ראשון לציון. גרים שם אנשים שמרוויחים הרבה פחות מבמרכז ויתכן שהם צריכים להגיע למרכז בשביל שירותים שזמינים רק שם.

 

אני אמנם בכללי בעד שיקחו מאיתנו כמה שפחות מס ושהממשלה תספק כמה שפחות שירותים, אבל כל עוד התחבורה הציבורית מנוהלת על ידי הממשלה ומתוקצבת על ידה (בחלקה), זה ממש בין הדברים הכי פחות משנים שיש, ועובדה שגם אף אחד במדינה לא דיבר על זה. זה לא נושא מעניין ולא נושא שמשנה לאף אחד. סתם שרת תחבורה תל אביבית מפונקת.

 

אפשר גם לחשוב כמובן אחרת, בסופו של דבר מדובר בעניין של גישה ודעה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, David32 כתב:

אבל לא בגלל החצי שקל פחות בנסיעה בתח"צ נכון?

 

 

 

לא, אלא בגלל שיש קו אחד מהיר בלי החלפות, במרחק הליכה נוח, עם לו"ז טוב כל כרבע שעה, שנוסע על נת"צ ייעודי ויותר מהיר מרכב פרטי.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, SlowRide כתב:

הרוב ישלם קצת פחות, המיעוט ישלם הרבה יותר. לא שאני בעד העיוות שהיה לפני, אבל אם אתה מייקר משמעותית למיעוט של עניים את התחבורה הציבורית, החלפת את הבעיה של "חוסר שוויון" בבעיה של "תח"צ יקר לעניים".

 

 

המיעוט הזה הינו תושבי צפת, בני ברק וטבריה. אז במקום שאותו מיעוט יסע כל קנייה בנסיעה חד פעמית, הוא יקנה חופשי חודשי.

"תחב"צ יקר לעניים" זה שקר עלוב, מה עם העניים ששילמו מחירים פי 2 עד כה, כנראה שכחת מהם ועכשיו ההוזלה תעזור להם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המפתח להעביר נהגים לתחב״צ הוא להוות אלטרנטיבה ראויה, הנה הדוגמאות שלי:

 

1. המרחק מהבית שלי לעבודה הוא כ-6, על ציר תנועה ישיר אחד (שמחליף שמות באמצע, אבל אין פניות).

הנסיעה ברכב ב-9 בבוקר לוקחת כ-20 דקות.

אין קו ישיר שנוסע על הציר הזה את כל האורך.

יש קו שעושה עיקוף עם לא מעט תחנות בדרך שהנסיעה שלו אמורה לקחת כ-20 דקות. רק שעל זה צריך להוסיף עוד 5 דקות הליכה מהבית לתחנה, ועוד 10 מהתחנה לעבודה. סה״כ, פי 1.5 זמן ועוד הליכה. אולי כשיהיה נעים זו תהיה אופציה.

גם עם מחליפים קו לאורך הציר, עדיין נשארים עם אותו מרחק הליכה, כי משום מה לתחנה הסמוכה לעבודה אין לי שום קו שמגיע.

 

2. בעבודה הקודמת היה מקרה דומה, רק שהפעם היה צריך לפנות מציר תנועה ראש אחד לציר תנועה ראשי אחר. ושוב, לא היה קו אחד שעשה את המסלול, רק עם החלפה, שכבר הופכת את הענין ללא כדאי.

 

כשהשיקו את באבל זה היה נהדר. גם אם חלק מהנסיעות היו ארוכות ועשו יותר מידי סיבובים, לפחות זה היה בלי הצורך להחליף קו ולחכות שהאוטובוס הבא יואיל בטובו להגיע. אבל הזמינות שלהם פחתה וגם הם כבר לא כדאיים ברוב המקרים.

 

ואני בכלל עברתי לאופניים חשמליים, אחרי שנמאס לי מההפגנות במחלף השלום שחסמו את כל גוש דן שוב ושוב ושוב.

 

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, Ido.G כתב:

לדעתי זה דווקא דבר לגיטימי לחלוטין שיהיה סבסוד עודף לתושב טבריה או כרמיאל על פני תושב ראשון לציון. גרים שם אנשים שמרוויחים הרבה פחות מבמרכז ויתכן שהם צריכים להגיע למרכז בשביל שירותים שזמינים רק שם.

 

אני אמנם בכללי בעד שיקחו מאיתנו כמה שפחות מס ושהממשלה תספק כמה שפחות שירותים, אבל כל עוד התחבורה הציבורית מנוהלת על ידי הממשלה ומתוקצבת על ידה (בחלקה), זה ממש בין הדברים הכי פחות משנים שיש, ועובדה שגם אף אחד במדינה לא דיבר על זה. זה לא נושא מעניין ולא נושא שמשנה לאף אחד. סתם שרת תחבורה תל אביבית מפונקת.

 

אפשר גם לחשוב כמובן אחרת, בסופו של דבר מדובר בעניין של גישה ודעה.

לא חסר תושבים בכרמיאל שהם עשירים הרבה יותר מתושבי מרכז ולא חסר תושבים במרכז שהם הרבה יותר עניים מתושבים בצפון.

לא הבנתי למה שתושב בני ברק ישלם פחות מתושב תל אביב?

מדוע שתושב טבריה ישלם פחות מתושב ראשלצ?

הדבר היחיד שאשכרה מתייקר פה זה נסיעות חד פעמיות, למי שנוסע קבוע בתחב"צ זה יוצא יותר זול.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 582 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...