Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דרך שווה. עכשיו הרבה יותר זול לנסוע באוטובוס. כל הכבוד מדינת ישראל!


eladns
שימו לב! השרשור הזה בן 561 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפי אתר משרד התחבורה ההנחה לנוער, סטודנטים ועוד כמה קבוצות לא בוטלה, לא ברב קו ולא באפליקציה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 345
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

רק שאלה 

נוסע בישוב קטן שאורך הקו הממוצע בו מאד קצר 

צריך לשלם כמו נוסע בירושלים שאורך הקו הממוצע ממש אבל ממש ארוך?

ועוד משהו בירושלים כדוגמה אי אפשר להסתדר כמעט ללא שני אוטובוסים 

ולכן די הגיוני שצריך את המעבר 90 דק'

אבל בישוב קטן שאין צורך כמעט בשני אוטובוסים נבטל את ה90 דק' ונוריד את המחיר

הבעיה שלנו היא שהפקידים דואגים שיהיה להם יותר קל

במקום להפעיל את הראש ולחשוב מה עושים בכל מקום

נעשה תכנית ארצית שבחלק גדול מהמקומות אין בה היגיון

אבל לנו יהיה הרבה יותר קל 

  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני מצרף את השקל וחצי שלי,
גר במושב בדרום (חייב להחזיק 2 רכבים) לא רלוונטי לנסוע רק בחב"צ,
במקרה הטוב לוקח רכב לתחנת רכבת (יואב או בית שמש) מחפש חניה שעתיים (מ8:00 תשכח מחניה, או שתשלם בביג והרבה),
רכבת להרצליה והחלפה לרכבת לרעננה, הרכבת לא מגיע לאיזור של ההיטקס אז משם או אוטובוס או לקנות קורקינט חשמלי,
התענוג דלת לדלת שעתיים+ לכיוון, עם רכב אני חוסך לא מעט זמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם בתוכנית החדשה יש מישהו פה ושם נהנה? אני  משער שכן

לא ממש הבנתי את החישוב שלך. מירושלים לים המלח 5 פעמים בחודש? גם לא הבנתי למה חופשי חודשי אבל נגיד שארגנת לעצמך הטבה בסך 250 שקל. מפרגן

 

מעבר לזה אני חושב שאם מסתכלים על רוב האנשים שנוסעים בתחבורה הציבורית על בסיס יומי (ז"א חופשי חודשי) אין ממש בשורה

לפני שהרפורמה נכנסה לתוקף עשיתי סימולציה של לפני ואחרי ומכל מיני מקומות (בעיקר חיפה\ירושלים\אשדוד לתל אביב) לא ראיתי ממש שינוי מהותי במחירים

מי שמרוויח הם מבוגרים וילדים עד 18. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ספרו לי עוד על שיפור התחבורה הציבורית...

 

כן בהחלט רפורמות זה דבר ממש קל לעשות,

ואני מוכן גם להודות להם מאד, אבל זה לא הסיפור, צריך שינוי וזמינות אמיתי של תחבורה ציבורית. 

 

רכבת בוטלה בשעות הלילה, חלק כבר משמונה בערב מפסיק 

אין רכבת בימי שישי כבר יותר משנתיים.. 

ויש לי עוד כמה דוגמאות מרתיחות שמוציאות מהכלים ומכריחות אותי שוב ושוב לצאת עם האוטו במקום לסמוך על התחבורה הציבורית

 

 

 

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רפורמה דפוקה, כרגיל, דופקים את מי שיש לו פרופיל רגיל.

מעכשיו אני אשלם יותר, ממש דבילי.

עריכה אחרונה על ידי עידן משה
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, ניקו פ. כתב:

50-75% מהפעמים הנהגים היו נוהגים כאילו אנחנו בפורמולה 1, מדלגים על באמפרים במהירות שלחלוטין לא תואמת את יכולות הרכב ושוברים גב לנוסעים

אני דווקא נתקלתי. בתופעה הפוכה, נהגים שמודעים למגבלות הרכב ונוסעים לאט, לפעמים מ-א-ו-ד. נעקפים כל הזמן ע״י רכבים אחרים בגלל.

 

לפני 12 שעות, ניקו פ. כתב:

לפעמים האפליקציה ממקמת אותך במרחק שאמור להיות 5 דק' הליכה, אבל היות ויש רמזורים בדרך הנוסעים היו מגיעים על הקשקש ואז נהגים מתנהגים בגסות רוח. מניסיוני כמובן. 

אין סיבה לגסות רוח, אבל הכעס מוצדק. נוסע שמאחר מעכב את כולם, הנוסעים שעל הרכב, אלה שצריך לאסוף ומחכים, ולנהג אסור לחכות יותר מדקה כי הוא מפריע אוטובוסים אחרים לעצור בתחנה. קצר אחריות ולקחת זמן ספייר כדי להיות בטוח שאתה מגיע בזמן לא הורגת אף אחד.

 

נסעתי לא מעט עם באבל, וכמו בכל מקום אחר, רוב הנהגים סבירים, בודדים נהדרים, וכמה גרועים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 9 שעות, David32 כתב:

למה שארצה לעודד את מי שכבר משתמש בתחבורה ציבורית להשתמש בתחבורה ציבורית?

אני רוצה לעודד את מי שעוד לא משתמש בתחבורה ציבורית להשתמש בה.

 

 

מעניין יהיה לראות חלוקה כמה ממשתמשי התחבורה הציבורית בישראל משתמשים בה מבחירה וכמה מאילוץ.

 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גר בב״ש, עובד במרכז כבר 10 שנים (ת״א, פ״ת, רמת החייל, נתניה, הוד השרון [לאו דווקא בסדר הזה]), אין ברירה אלא תחבורה ציבורית, עשיתי את זה פעמים בודדות ברכב ולי אישית זה היה ממש קשה.

תחבורה ציבורית של מדינת עולם שלישי, ממש על הפנים, אבל זה מה יש כרגע (לפחות במרכז קצת יותר נורמלי מאשר פה בב״ש)...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, מיני - וואן כתב:

רכבת בוטלה בשעות הלילה, חלק כבר משמונה בערב מפסיק 

אין רכבת בימי שישי כבר יותר משנתיים.. 

 

זה לא רק עניין של שעות הלילה אלא גם, כמו שאמרת, שעות הערב.

 

משום מה החליטו שאנשים לא צריכים להתנייד אחרי שבע או שמונה בערב. הרי כולנו נוסעים לעבודה בין שבע לתשע וחוזרים בין ארבע לשבע.

 

אתה רוצה לצאת מהעבודה בשמונה בערב? לך תתפוס 2 אוטובוסים שגם יהיו בתדירות נמוכה.

 

כל שר בא ורוצה לעשות "רפורמה". לא צריך שום רפורמה. כל הנתצים האלה לא שווים כלום.

צריך לקחת את הקווים המשמעותיים ופשוט לבצע בהם שיפור הדרגתי בכל פרט קטן שיש. תחנות אוטובוס נורמליות. זמינות גבוהה יותר. אוטובוסים נקיים. שקיפות התזמון.

 

דובר פה על כך שהמטרה של השינוי היא לא לצרף אנשים למעגל המשתמשים בתחב"צ אלא להגביר את השימוש של קיימים בה. אם כך - הרי שזו מטרה עקומה וגרועה.

 

עריכה אחרונה על ידי Ido.G
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, race driver כתב:

שגיאה בכותרת:

'עכשיו הרבה יותר זול ליסוע באוטובוס',

אז זהו שלא.

האוצר לא הוסיף שקל לרפורמה הזו,

סך הכל חילקו את העוגה אחרת,

יש מרוויחים ויש מפסדים.

לדוגמא, ביטול הנחת 50 אחוז לנוער (למעט חופשי חודשי),

למה ? ככה !

מישהו הרי צריך לממן את הרפורמה, לא?

אבל האבסורד הכי גדול,

השוואת מחירי נסיעה פנימית בכל הארץ,

למה שתושב יישוב קטן יצטרך לשלם 5.5 ש"ח

לנסיעה של שני רחובות

כמו תושב ירושלים וחיפה ?

אה שכחתי, גם זה בגלל שמישהו צריך לממן את הרפורמה.

המון פייק כמו תמיד.

המפסידים הם תושבי בני ברק, צפת וטבריה כאשר הם שילמו תמיד 2.5 שקלים.

תושב יישוב קטן היה משלם על נסיעה חד פעמית 5שקלים, אז עלייה של חצי שקל על נסיעה של פעם ב...לא תהרוג איש.

עדיין יש את ההנחה לבני נוער.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Be roo כתב:

אני דווקא נתקלתי. בתופעה הפוכה, נהגים שמודעים למגבלות הרכב ונוסעים לאט, לפעמים מ-א-ו-ד. נעקפים כל הזמן ע״י רכבים אחרים בגלל.

 

אין סיבה לגסות רוח, אבל הכעס מוצדק. נוסע שמאחר מעכב את כולם, הנוסעים שעל הרכב, אלה שצריך לאסוף ומחכים, ולנהג אסור לחכות יותר מדקה כי הוא מפריע אוטובוסים אחרים לעצור בתחנה. קצר אחריות ולקחת זמן ספייר כדי להיות בטוח שאתה מגיע בזמן לא הורגת אף אחד.

 

נסעתי לא מעט עם באבל, וכמו בכל מקום אחר, רוב הנהגים סבירים, בודדים נהדרים, וכמה גרועים.

אז הניסיון שלנו שונה, אבל כאמור לא השתמשתי בזה המון. 

לגבי האלגוריתם, אין דרך לגזור זמן. מהרגע שהזמנת מנקודה מסוימת, נפתח לך השעון ואת הרי לא יכולה לצפות היכן תהיה הנקודה ולהגיע אליה מראש. אז לעתים נדירות יחסית,הוא נותן נקודה שבמרחק אווירי אפשר להגיע ב-3 דקות, אבל חציה של הרבה צמתים מרומזרים בדרך גורמת לזה להיות על הקשקש (5-6 דק הליכה). זה לא קורה הרבה אבל קרה לזוגתי, לחברים, אפילו לי פעם אחת. לא כזה אסון. בכל אופן להתניידות בתוך העיר (תל אביב) עברתי לאוטובוסים. רבע מחיר ובכנות לא משמעותית פחות נוח עבורי ועבור המסלולים שלי. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 7 דקות, arturkopit כתב:

המון פייק כמו תמיד.

המפסידים הם תושבי בני ברק, צפת וטבריה כאשר הם שילמו תמיד 2.5 שקלים.

תושב יישוב קטן היה משלם על נסיעה חד פעמית 5שקלים, אז עלייה של חצי שקל על נסיעה של פעם ב...לא תהרוג איש.

השאלה מה זה תורם לנו? אתה באמת מאמין שזה יגרום לאנשים לעזוב את האוטו, שגם ככה עולה להם כסף כל חודש בלי שהוא נוסע מילימטר, ולנסוע באוטובוס? גם בלי זה היה להם זול יותר לנסוע באוטובוס מאשר ברכב, הכמה ש"ח הפרש האלה לא באמת ישפיעו על משהו.

 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, SlowRide כתב:

השאלה מה זה תורם לנו? אתה באמת מאמין שזה יגרום לאנשים לעזוב את האוטו, שגם ככה עולה להם כסף כל חודש בלי שהוא נוסע מילימטר, ולנסוע באוטובוס? גם בלי זה היה להם זול יותר לנסוע באוטובוס מאשר ברכב, הכמה ש"ח הפרש האלה לא באמת ישפיעו על משהו.

 

 

מי זה לנו?זה תורם לאנשים שנוסעים בתחב"צ ביום יום. אותו מוצר שהם ישלמו עליו פחות-אני לא רואה פה שום בעיה.

זה ידוע טוב מאוד שזה לא יגרום לאלפי אנשים לעזוב את הרכב ולנסוע בתחב"צ, בשביל זה נדרש שיפור של התחב"צ, משהו שלא קרה פה במהלך 12 שנה[לא נכנס לזה כיוון שזה פוליטיקה].

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

חלק ישלמו פחות וחלק ישלמו יותר, אז מה התועלת פה? העבירו את הבעיה למקום אחר.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 561 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...