Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שנה ו-22 ימים עם I-Pace, אבל מי סופר


X9500
שימו לב! השרשור הזה בן 593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

תראה בסוף זה קצת דבילי להתקין מנוע גדול, כבד ומסובך שצריך טורבו שלל פטנטים ותיבות הילוכים סופר מתוחכמות כדי לעבוד ביעילות מאוד נמוכה, וגם זה עם שיגרת טיפולים מאוד מאוד תדירה ויקרה.

תוסיף לזה שכל העסק הזה פולט עשן ועושה המון רעש.

 

כל זה כדי שבסוף תצליח להזיז קוביה מנקודה לנקודה בקצב סביר, ואז באים אומרים ״אבל מנוע חשמלי הרבה יותר קטן והרבה יותר פשוט עושה את זה בצורה הרבה יותר יעילה, שקטה, אמינה ומהירה ובלי תחכום, ובלי תיבת הילוכים של מכונית מירוץ וללא מאמץ״. על הדרך אפשר לנצל עוד אנרגיה שמתבזבזת סתם בבלימה נניח ולהוריד עוד את תדירות הטיפולים והבזבוז.

 

נשמע שמנוע על דלק פשוט שייך לעבר. יש פשוט פתרון טוב יותר. מניח שהכוונה לזה.

  • אהבתי 2

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש הבדלים וכח זמין זה רק אחד מהם, אבל בולט.

 

חווית נסיעה, למי שאוהב שקט מוחלט, אפס רעידות, אפס זיהום (ופליז בוא לא נתחיל עכשיו דיון אם ייצור סוללות מזהם יותר וכל זה)

עלויות טיפולים ושגרת אחזקה

עלויות טעינה מול תדלוק

נהיגה בדוושה אחת (לא בכולן)

אין כפתור התנעה או צורך בכיבוי (גם לא בכולן)

מרווח פנימי יחסית למימדים חיצוניים (בדגמים שתוכננו מראש כחשמליים)

עדכוני OTA (בטסלה אתה קם בבוקר לרכב אחר, ביגואר זה פחות קיצוני מזה)

בדרך כלל תהיה אפליקציה מקושרת לרכב

 

שום דבר מאלה לא משנה את העולם, אבל נותן תחושה של משהו יותר עכשווי.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי X9500

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.7.2022 בשעה 20:37, Gopher כתב:

 

האיחוד האירופי זה לא ממשלת ישראל - ברגע שהם מקבלים החלטה אסטרטגית באופן כל כך ברור והחלטי, אתה יכול להיות בטוח שזה יתממש.

 

יש לנו את הניסיון של מכוניות טסלה שנסעו יותר מעשר שנים ואבדן רק כ-10% מקיבולת הסוללה וכמובן שלא הוחלפה שום סוללה, אז מציע לא לכתוב כאלה משפטים בצורה כל כך נחרצת.

 

 

אתה בטוח???

EU nations approve end to combustion engine sales by 2035

 

 

כרגע הרכב החשמלי 7 מקומות היחידי שנמכר בישראל הוא Maxus Euniq 5 - המחיר שלו זה 214,000 ש"ח.

 

 

הרצון של מרבית אזרחי המדינה זה לא להשתעבד למחירי הדלק שעולים מידי חודש ולמצוא אלטרנטיבה משתלמת יותר. אף אחד לא מתדלק בגלל שהוא התמכר לריח של הדלק  (אני מקווה לפחות 😁).

 

 

לפני 23 דקות, Uri-G כתב:

- קודן במסך המולטימדיה (רק אם רוצים)

- גישה דרך אפליקציה לרכב.

- עמדת זקיף - מצלמות הרכב מקליטות מסביב לרכב כל מי שמתקרב. בחו"ל גם ניתן לקבל התראות וגישה למצלמות ב live.

- עדכוני ota - שמשדרגים תכונות כל הזמן, כי הרכב מבוסס מחשב ומאפשרים לבצע recall , ללא צורך להגיע למוסך.

 

וכן, זה גם הכח הזמין וגם שאין כל כך צורך להשתמש בבלמים, כי הרכב עוצר לבד , וזה גם מטעין את הסוללות.

קודן ואפליקציה אפשר להכניס למערכת של כל רכב. עמדת הזקיף נשמע הגיוני שזה מיוחד למכונית חשמלית משום שהמצלמות משתמשות בסוללות

אתה יכול להביא דוגמאות לשדרוגים משמעותיים בתכנה? פיצ'רים חדשים שנוספו?

לפני 23 דקות, farkash7 כתב:

תראה בסוף זה קצת דבילי להתקין מנוע גדול, כבד ומסובך שצריך טורבו שלל פטנטים ותיבות הילוכים סופר מתוחכמות כדי לעבוד ביעילות מאוד נמוכה, וגם זה עם שיגרת טיפולים מאוד מאוד תדירה ויקרה.

תוסיף לזה שכל העסק הזה פולט עשן ועושה המון רעש.

 

כל זה כדי שבסוף תצליח להזיז קוביה מנקודה לנקודה בקצב סביר, ואז באים אומרים ״אבל מנוע חשמלי הרבה יותר קטן והרבה יותר פשוט עושה את זה בצורה הרבה יותר יעילה, שקטה, אמינה ומהירה ובלי תחכום, ובלי תיבת הילוכים של מכונית מירוץ וללא מאמץ״. על הדרך אפשר לנצל עוד אנרגיה שמתבזבזת סתם בבלימה נניח ולהוריד עוד את תדירות הטיפולים והבזבוז.

 

נשמע שמנוע על דלק פשוט שייך לעבר. יש פשוט פתרון טוב יותר. מניח שהכוונה לזה.

יעילות מאוד נמכוה יחסית למה? תחת כוח?
לא הייתיה אומר ששגרת טיפולים של פעם בשנה\15,000 קילומטר היא מאוד מאוד תדירה.

נכון שהיא יקרה אבל המכונית עצמה זולה יותר.

העסק הזה לא עושה המון רעש, וזה תלוי כמובן בדגם. לפעמים הוא עושה את הרעש בכוונה (נגיד בלמבורגיני) ולפעמים הוא שקט מאוד (נגיד בלקסוס)

כמה עשן? יש מסננים , ממירים. גם מכונית חשמלית פולטת בתחנת הכוח.

 

ניצול האנרגיה בבלימה זה בהחלט יתרון משמעותי

הדלק לא שייך לעבר, יש לו יתרונות גם היום. 

 

לפני 20 דקות, X9500 כתב:

יש הבדלים וכח זמין זה רק אחד מהם, אבל בולט.

 

חווית נסיעה, למי שאוהב שקט מוחלט, אפס רעידות, אפס זיהום (ופליז בוא לא נתחיל עכשיו דיון אם ייצור סוללות מזהם יותר וכל זה)

עלויות טיפולים ושגרת אחזקה

עלויות טעינה מול תדלוק

נהיגה בדוושה אחת (לא בכולן)

אין כפתור התנעה או צורך בכיבוי (גם לא בכולן)

מרווח פנימי יחסית למימדים חיצוניים (בדגמים שתוכננו מראש כחשמליים)

עדכוני OTA (בטסלה אתה קם בבוקר לרכב אחר, ביגואר זה פחות קיצוני מזה)

בדרך כלל תהיה אפליקציה מקושרת לרכב

 

שום דבר מאלה לא משנה את העולם, אבל נותן תחושה של משהו יותר עכשווי.

דיון דורש מספר משתתפים, אתה לא חייב לענות.
מכונית חשמלית מייצרת יותר זיהום בייצור וכשהיא מסיימת את חייה.
היא כנראה מייצרת פחות זיהום ביום יום אבל זה תלוי במקור החשמל שלה.

עלות הדלק גבוהה בגלל המיסוי. 

כאמור, עלות הטיפולים אמנם קטנה יותר אבל עלות הרכישה גבוהה יותר. 

 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אשמח לענות, אבל ההודעה הראשונה שלך התמקדה בתכונות ובשוני, לא בעניין מה מזהם יותר ולכן לשם לא כיוונתי את את הדיון.

 

מה זה משנה מה הרכיב שמייקר את הדלק? כשאתה מתדלק אתה משלם את המחיר הכולל, ואיך שלא תסתכל על זה הוא יקר יותר.

עלות רכישה של חשמלי גבוהה יותר? לא מוכרחים לרכוש מכונית חדשה (מה שאני עשיתי), עלויות הטיפולים עדיין יישארו זניחות יחסית ל-ICE.

לגבי "רעש" - לא מדובר באמת על רעש. כאמור, עברתי לחשמלית מלקסוס חרישית בעלת מנוע V6 ICE סופר מעודן, ולמרות זאת חוויית הנסיעה בכל מהירות דו-ספרתית ביגואר שונה לגמרי מבחינה אקוסטית. במהירויות גבוהות אין הרבה הבדל.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, mcshmupi כתב:

 

קודן ואפליקציה אפשר להכניס למערכת של כל רכב. עמדת הזקיף נשמע הגיוני שזה מיוחד למכונית חשמלית משום שהמצלמות משתמשות בסוללות

אתה יכול להביא דוגמאות לשדרוגים משמעותיים בתכנה? פיצ'רים חדשים שנוספו?

יעילות מאוד נמכוה יחסית למה? תחת כוח?
לא הייתיה אומר ששגרת טיפולים של פעם בשנה\15,000 קילומטר היא מאוד מאוד תדירה.

נכון שהיא יקרה אבל המכונית עצמה זולה יותר.

העסק הזה לא עושה המון רעש, וזה תלוי כמובן בדגם. לפעמים הוא עושה את הרעש בכוונה (נגיד בלמבורגיני) ולפעמים הוא שקט מאוד (נגיד בלקסוס)

כמה עשן? יש מסננים , ממירים. גם מכונית חשמלית פולטת בתחנת הכוח.

 

ניצול האנרגיה בבלימה זה בהחלט יתרון משמעותי

הדלק לא שייך לעבר, יש לו יתרונות גם היום. 

 

דיון דורש מספר משתתפים, אתה לא חייב לענות.
מכונית חשמלית מייצרת יותר זיהום בייצור וכשהיא מסיימת את חייה.
היא כנראה מייצרת פחות זיהום ביום יום אבל זה תלוי במקור החשמל שלה.

עלות הדלק גבוהה בגלל המיסוי. 

כאמור, עלות הטיפולים אמנם קטנה יותר אבל עלות הרכישה גבוהה יותר. 

 


לא חושב שנכון לחטוף את השרשור אז אענה פעם אחת וזהו.

 

לגבי יעילות לא אכפת לי מתחנת כוח. אני כולה בנאדם עם רכב. אני מודד את היעילות של מערכת ההנעה של הרכב שלי. זה מעבר להמון הבדלים אחרים אבל הפ לא מעניינים… אני לא מתחיל לדון עכשיו אם זה יציל את כדור הארץ אני אומר שרכב חשמלי עושה את אותה עבודה בצורה הרבה יותר יעילה, נכונה זולה וללא מאמץ.

 

לגבי שיגרת טיפולים הכל יחסי.

כן שיגרת טיפולים של טיפול אחת ל15 אלף היא מאוד תדירה ביחס לאחת ל100 אלף שלרוב גם מסתיימת בכלום חוץ מבדיקה כללית והחלפת פילטר מזגן.

 

 

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 48 דקות, X9500 כתב:

מה זה משנה מה הרכיב שמייקר את הדלק? כשאתה מתדלק אתה משלם את המחיר הכולל, ואיך שלא תסתכל על זה הוא יקר יותר.

עלות רכישה של חשמלי גבוהה יותר? לא מוכרחים לרכוש מכונית חדשה (מה שאני עשיתי), עלויות הטיפולים עדיין יישארו זניחות יחסית ל-ICE.

זה משנה כי אם מחר התעוררנו ובחצר לכל עם ישראל יש מכונית חשמלית תקציב המדינה מוצא את עצמו עם בור של מיליארדים ואז לממשלה יש 2 אפשרויות: או להעלות את המס על חשמל לטעינת מכוניות ( או חשמל באופן כללי)
או לקצץ משמעותית בתקציב המדינה, מה שאומר לריב עם ההסדתרות ומשרד הבטחון וזה קשה, יש סיבה שלרוב ממשלות נמנעות מזה.

עלות רכישת רכב חשמלי גבוהה יותר משום שעבור רכב מקביל אתה אתה משלם או יותר או מחיר דומה וזה אחרי הטבת מס מטורפת של כ80%. 

תעשה אותו ניסוי מחשבתי שעשיתי הרגע עם הדלק ותגיע לאותה המסקנה. 

לפני 34 דקות, farkash7 כתב:


לא חושב שנכון לחטוף את השרשור אז אענה פעם אחת וזהו.

 

לגבי יעילות לא אכפת לי מתחנת כוח. אני כולה בנאדם עם רכב. אני מודד את היעילות של מערכת ההנעה של הרכב שלי. זה מעבר להמון הבדלים אחרים אבל הפ לא מעניינים… אני לא מתחיל לדון עכשיו אם זה יציל את כדור הארץ אני אומר שרכב חשמלי עושה את אותה עבודה בצורה הרבה יותר יעילה, נכונה זולה וללא מאמץ.

אבל לי אכפת.

שתי המכוניות פולטות זיהום ופוגעות בבריאות הציבור, פשוט אחת עושה זאת בעקיפין. 

 

בכל מקרה, סליחה אם חטפתי את השרשור
ה I-Pace בהחלט נראית מגניבה ומיוחדת ואני שמח גם לשמוע שמדובר במכונית טובה באמת כייאה לציפיות מהמותג.

אם הייתי רוצה רכב חשמלי כנאה שהייתי ממקם אותה גבוהה ברשימה שלי

עריכה אחרונה על ידי mcshmupi

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב חשמלי פחות מזהם מרכב בנזין בגלל שיעילות ייצור החשמל בתחנות הכוח, אפילו אלה שפועלות על פחם (שהן זן שהולך ונכחד), וההובלה שלו לצרכנים על גבי רשת החשמל יותר גבוהה משריפת דלקים במנועי הרכבים ושינוע שלהם לתחנות הדלק.

בנוסף את סוללות הרכבים המשומשות ניתן לאסוף בצורה מרוכזת בעוד שגזים רעילים שנפלטים משריפת דלקים במנועי הרכבים נפלטים לכל עבר ומתפשטים ללא שליטה ויכולת לאסוף אותם, בניגוד לסוללות.

לכן רכב חשמלי יותר ירוק מרכבי בנזין וסולר.

 

דבר נוסף, כל דבר שהאדם עושה משפיע על הטבע לרעה. אין כזה דבר משהו ירוק לגמרי. גם טורבינות רוח הן מגרסות ציפורים ענקיות ולייצור הלהבים שלהן דרושים כימיכלים מזהמים ופאנלים סולארים משתמשים בפוליסיליקון מזהם שדורש זיקוק סיליקון באמצעים כימיים וטמפרטורות גבוהות. השאלה מה הכי פחות מזהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אני נהניתי לקרוא, אתה כותב בצורה שממש מעבירה את החוויה שלך לקורא.

הרכב מעניין, אף פעם לא ניסיתי רכב חשמלי. למרות שאני אוהב את הדרמה, הרעש והגיר הידני, זה עדיין מעניין להבין איך החשמל הזה מרגיש.

  • רעיון טוב! 1

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.7.2022 בשעה 03:23, X9500 כתב:

הטווח המוצהר של 470 ק"מ יכול להיות מושג, אבל רק אם אסע בלי מעיכות דוושה הסטריות. בנסיעה מתונה צפונה אתמול ללא תאוצות פראיות ובמהירות שלא עברה יותר מידי פעמים 100 קמ"ש הגעתי לממוצע של 17.9 kWh ל-100 ק"מ, ועם קיבולת סוללה נטו של 84.7 kWh הטווח המוערך הפוטנציאלי הוא אכן 473 ק"מ ובהצלחה רבה למי שמצליח לנהוג כך כל הזמן.

בנסיעה "רגילה" במתאר עירוני ובמצב בלימה רגנרטיבית גבוה, ממוצע צריכת האנרגיה הוא כ-20 kWh ל-100 ק"מ, ולכן הטווח הפוטנציאלי הוא כ-420 ק"מ.

בנסיעה "רגילה" במתאר משולב, ממוצע צריכת האנרגיה הוא כ-25 kWh ל-100 ק"מ, והטווח הפוטנציאלי הוא כ-340 ק"מ

ראשית, 🎩 על הכתיבה. פשוט תענוג לקרוא.
ועכשיו לשאלה: צריכת האנרגיה שלך באמת יותר גבוהה בנסיעה עירונית מאשר בין-עירונית או משולבת? זה הפוך מכל התאורים שרואים לגבי מכוניות חשמליות.
אגב, האם בגירסה שלך המטען המובנה הוא כבר תלת-פאזי 11kW? אני זוכר שלקח ליגואר כמה שנים לשדרג אותו מחד-פאזי (כנראה בגלל הרקע הבריטי של המתכננים -- בבריטניה אין 3 פאזות ביחידות דיור).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, mcshmupi כתב:

זה משנה כי אם מחר התעוררנו ובחצר לכל עם ישראל יש מכונית חשמלית תקציב המדינה מוצא את עצמו עם בור של מיליארדים ואז לממשלה יש 2 אפשרויות: או להעלות את המס על חשמל לטעינת מכוניות ( או חשמל באופן כללי)
או לקצץ משמעותית בתקציב המדינה, מה שאומר לריב עם ההסדתרות ומשרד הבטחון וזה קשה, יש סיבה שלרוב ממשלות נמנעות מזה.

עלות רכישת רכב חשמלי גבוהה יותר משום שעבור רכב מקביל אתה אתה משלם או יותר או מחיר דומה וזה אחרי הטבת מס מטורפת של כ80%. 

תעשה אותו ניסוי מחשבתי שעשיתי הרגע עם הדלק ותגיע לאותה המסקנה. 

אבל לי אכפת.

שתי המכוניות פולטות זיהום ופוגעות בבריאות הציבור, פשוט אחת עושה זאת בעקיפין. 

 

בכל מקרה, סליחה אם חטפתי את השרשור
ה I-Pace בהחלט נראית מגניבה ומיוחדת ואני שמח גם לשמוע שמדובר במכונית טובה באמת כייאה לציפיות מהמותג.

אם הייתי רוצה רכב חשמלי כנאה שהייתי ממקם אותה גבוהה ברשימה שלי

הטיעון הראשון אפילו לא תאורטי. לכל עם ישראל לא תהיה מכונית חשמלית בחצר מהסיבה הפשוטה שרק למיעוטו יש בכלל חצר, לחילופין אופציית טעינה פרטית זמינה. כל עוד העדר עמדה פרטית או זמינה בכל עת ( במקום העבודה למשל ), יהווה מחסום בפני מעבר להנעה חשמלית, שוק הרכב "הרגיל" ימשיך בקצב שלו. לא ימנע אגב ממשרד האוצר להשתמש בנימוק הזה בדיוק בכדי להטיל אגרה תחת שם כזה או אחר, על רכב חשמלי בכדי לפצות על העדר הכנסה צפויה מבלו על דלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא לרוב עם ישראל כן יש חניה פרטית. הרוב המכריע של הבניינים המשותפים שנבנו ב 20 השנים האחרונות הם עם חניות פרטיות בחניון של הבניין, בנוסף רק המגזר הערבי שמהווה כמעט 25% מתושבי המדינה מתגורר ברובו בבתים פרטיים, כך שסביר בהחלט שלרוב תושבי המדינה, או למספר מאוד קרוב לכך יש חניות פרטיות משלהם שהם יכולים לטעון בהן רכבים.

עריכה אחרונה על ידי bobi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, PinkDolphin כתב:

ועכשיו לשאלה: צריכת האנרגיה שלך באמת יותר גבוהה בנסיעה עירונית מאשר בין-עירונית או משולבת? זה הפוך מכל התאורים שרואים לגבי מכוניות חשמליות.
אגב, האם בגירסה שלך המטען המובנה הוא כבר תלת-פאזי 11kW? אני זוכר שלקח ליגואר כמה שנים לשדרג אותו מחד-פאזי (כנראה בגלל הרקע הבריטי של המתכננים -- בבריטניה אין 3 פאזות ביחידות דיור)

 

כעקרון, צריכת האנרגיה בעיר חסכונית יותר בגלל המהירות הנמוכה וגם אצלי זה כך. להלן המספרים שציינתי: 

"בנסיעה "רגילה" במתאר עירוני ובמצב בלימה רגנרטיבית גבוה, ממוצע צריכת האנרגיה הוא כ-20 kWh ל-100 ק"מ, ולכן הטווח הפוטנציאלי הוא כ-420 ק"מ"

"בנסיעה "רגילה" במתאר משולב, ממוצע צריכת האנרגיה הוא כ-25 kWh ל-100 ק"מ, והטווח הפוטנציאלי הוא כ-340 ק"מ"

 

הממוצע של 17.9 kWh ל-100 ק"מ שצויין היה, כאמור, בנסיעה מתונה ותוואי דרך שלא ממש יכול להיות אופייני בארץ לאורך מאות קילומטר (מישור, מהירות קבועה ויחסית נמוכה וכו') אז בתאוריה הייתי יכול להשאר על הממוצע הזה - במציאות? אין מצב.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, PinkDolphin כתב:

אגב, האם בגירסה שלך המטען המובנה הוא כבר תלת-פאזי 11kW? אני זוכר שלקח ליגואר כמה שנים לשדרג אותו מחד-פאזי

 ולא עניתי על זה, אז - 

 

אצלי המטען המובנה הוא חד-פאזי 7kW, דגמי 2021 הגיעו עם תלת-פאזי 11kW. זה היה יכול לקצר טעינה ביתית ממוצעת שלי משבע שעות לפחות מחמש אבל עבורי זה לא ממש משנה. אולי בעצם הטעינה האיטית פחות מזיקה לאורך זמן לסוללה.

בכל מקרה, שתי הגרסאות יודעות לקבל טעינת DC של 100kW ואז אין הבדל בזמני הטעינה והסוללה מוזנת ישירות על ידי עמדת הטעינה, ה-onboard charger לא פקטור.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.7.2022 בשעה 17:28, mcshmupi כתב:

קודן ואפליקציה אפשר להכניס למערכת של כל רכב. עמדת הזקיף נשמע הגיוני שזה מיוחד למכונית חשמלית משום שהמצלמות משתמשות בסוללות

אתה יכול להביא דוגמאות לשדרוגים משמעותיים בתכנה? פיצ'רים חדשים שנוספו

בשביל שיוכנסו לכל רכב צריך שמחשב ינהל את הרכב.זו לא הדרך שבונים את רוב רכבי בנזין ועובדה שאין כמעט רכבי בנזין שניתנים להשלט מאפליקציה וקודן מותקן באדיבות גיל קאר וכמובן שיש בטסלה איתור ושליטה ברכב מרחוק בילט אין.

 

פיצ'רים שנוספו לי בשנה האחרונה:

- עברית

- תצוגה אוטומטית של מצלמת צד במסך הראשי ברגע שהאיתות מופעל

- מצב שטיפה

- אפשרות להוסיף אייקונים לממשק ראשי של המולטימדיה 

- מצב זקיף

- tidal ודיסני+

- שליטה של טעינה מנוהלת והכנת סוללה מאפליקציה

- סטטיסטיקה של צריכת חשמל של הרכב באפליקציה

... 

ויש עוד

 

 

לפני שעה, X9500 כתב:

 ולא עניתי על זה, אז - 

 

אצלי המטען המובנה הוא חד-פאזי 7kW, דגמי 2021 הגיעו עם תלת-פאזי 11kW. זה היה יכול לקצר טעינה ביתית ממוצעת שלי משבע שעות לפחות מחמש אבל עבורי זה לא ממש משנה. אולי בעצם הטעינה האיטית פחות מזיקה לאורך זמן לסוללה.

בכל מקרה, שתי הגרסאות יודעות לקבל טעינת DC של 100kW ואז אין הבדל בזמני הטעינה והסוללה מוזנת ישירות על ידי עמדת הטעינה, ה-onboard charger לא פקטור.

הבעיה שכדי להגיע ל 7kw בחד פאזי צריך 32 אמפר בפאזה אחת. לא לכל אחד יש אפשרות כזאת. 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הI-pace היא הרכב החשמלי החביב עלי,אני עובד בטרייד של המזרח(אולי אפילו עשינו את הנסיעה ביחד) ,נהגתי על רוב הרכבים החשמליים בסגמנט,הI-pace היא פנינה ,לא תנהג לא תבין.
הE-tron לדוגמא הרגיש לי חלש וגם המתלים שם טובים פחות מבI-pace.

הקלות שהרכב הזה מטפס למהירויות לא חוקיות,פשוט מרגיזה.

התנהגות כביש פשוט מעולה,אבל השקט,השקט ממכר.
נאלץ להסכים בנוגע למולטימדיה,בדגמים החדשים אכן שופר ומעריך שימשיך להשתפר.

לדעתי I-Pace בת שנתיים שלוש ,היא קניה מעולה בסגמנט החשמלי יוקרה.

נהנתי מאוד לקרוא את הפוסט,שמח שאתה מבסוט על הרכב.

 

  • אהבתי 1

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 593 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...