Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

התלבטות בקשר לתחזוקה ברכב - מאזדה 3


שליקו99
 שיתוף

פוסטים מומלצים

היי,

יש לי מאזדה 3 2016 ובידי התלבטות.

אני מכיר על הבלאי המואץ שנוכח במשולשים של הרכב והתושבת גיר.

הרכב עומד על 84 אלף ק''מ ולא מורגשת בעיה במשולשים למרות שצוין בטופס בדיקה שהזמנתי שקניתי את הרכב שיש סדק בתותבים של המשולשים, זה היה בספטמבר, מאז הרכב צבר 3.5 אלף ק''מ...

הנסיעה קשיחה אבל זה כצפוי ממאזדה בכללי ולא מייחס את זה לבעיה במשולשים, אין חריקות או רעשים.

באשר לתושבת, אני חושב ששם הבלאי קצת יותר מורגש, כאשר הרכב בסרק מורגש לפעמים חוסר עקביות בויברציות שהמנוע מייצר, בעיקר כאשר הוא קר...

לפעמים הוא קצת יותר רועד לפעמים קצת פחות.

עוד משהו שדי רוולנטי רק בדקות הראשונות לאחר ההנעה כלומר שהרכב קר זה שכאשר הרכב מנסה להעביר מראשון לשני הוא מהסס ומרגיש לא בטוח בפעולה, לסירוגין מלווה בחבטה קלה מאוד בעת העברת הילוך שלא חוזרת כאשר הרכב מתחמם.

האם זה קשור לכך שהרכב עדיין קר או שנשמע שזה בלאי התושבת?

האם חושבים שכדאי לקחת לבדיקה או שאני יותר מדי היפוכונדר לרכב שלי?

עריכה אחרונה על ידי שליקו99
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המכה מהגיר זה בגלל שהוא קר. אם תרצה להגדיל ראש תרענן שמן גיר אך ורק למקורי מאזדה תקן M5 אולי יהיה שיפור קטן.

שאר הדברים נשמע בסדר. אבל אם אתה חושש תבצע בדיקה. רק שלא ידחפו לך סתם חלקים שלא צריך.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן. אם אין רעשים/נקישות בסיבוב ההגה ובעלייה על במפרים. ואין רעידות בהגה בנסיעה בלי ללחוץ ברקס. אז לא רואה סיבה לדאגה. במיוחד שהרכב מטופל אז עובר בדיקות חופשים בכל ביקור במוסך.

רעידות במצב עמידה אחרי שהרכב התחמם לא צריך להיות. שאתה מרגיש רעידה תראה אם המד טורים זז קצת. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שואל מתוך סקרנות, יכול להיות שכשהשמן קר וסמיך קשה לו יותר לעבור בצינורות ואחרי שהרכב מגיע לטמפרטורת עבודה והכל "נפתח" אז גם השמן מתחמם ונעשה פחות סמיך ואז אין את המכה בהחלפת הילוך מ 1 ל 2 ? 

  • רעיון טוב! 1

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן גיר חם ובמיוחד שמן חם עובד טוב יותר.

גם מנוע וגם גיר מתוכננים לעבוד הכי טוב שהם חמים אז כל המרווחים והמערכות יעבדו הכי חלק שהשמן יהיה דליל במידה הנכונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנסיון עם כמה וכמה מאזדות,גם שיש בעיטה שהשמן קר במעבר ראשון שני שלישי(בחצי דקה הראשונה) 

הרכב ימשיך לנסוע עם אותו גיר עם התעללות גם עוד 50 אלף קמ בלי בעיה.(2 דוושות זה לא מילה גסה בגשם..)יחי הליסינג של אמא... 

אתה מאוד רגיש לרכב מאוד לא רגיש. 

שחרר מהרכב. הכל בסדר. 

ברגע שיגידו לך בטסט להחליף משולשים תחליף או מתי שתשמע רעשים בנסיעה. 

אתה לא עושה שום נזק לרכב אם יש קצת בלאי בתותבים של המשולש כל עוד זה לא מורגש. 

 

קצת רעידות(באופן שלא מרגישים אותם בשום מקום אחר חוץ מהפדל ברקס שאתה בd ומעביר לn זה מפסיק)

אם זה המצב אז זה כנראה התושבת מנוע עליונה.(לפחות לי) 

בקיצור,תדאג לשמן מנוע טוב ופלטר שמן מקורי,פלגים מקוריים ומסננים מיצרן טוב וטיפולים בזמן כמובן.

תושבות/משולשים מחליפים והכל כמו חדש שוב. 

ביום שתרגיש משהו לא תקין,אז  מחליפים. 

זה לא רכב חדש והוא לא אמור להרגיש כמו רכב עם 10 אלף קמ. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 11.1.2022 בשעה 19:44, שליקו99 כתב:

שמן גיר הוחלף לפני כשלושה חודשים.

לפי דעתך עד שלא תורגש בעיה להמשיך ברגיל?

האם לפני החלפת שמן הגיר הייתה את הבעיה של הגיר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 13.1.2022 בשעה 08:57, roy007 כתב:

האם לפני החלפת שמן הגיר הייתה את הבעיה של הגיר?

אם לפני החלפת השמן לא קרה מה שהצגת, אז התופעה נובעת עקב כך. תחזור למוסך היכן שהשמן הוחלף ותדווח לו על התופעה.

הכלל בתחזוקת הרכב, אין צירוף מקרים, מצב חדש קשור לפעולה שבוצעה, פשוט מאוד. מציע שלא לחכות ולטפל מיידית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא כתב שזה היה מלפני והמשיך גם אחרי. זה לא משהו חריג במאזדות. בדקות הראשונות לפתוח יותר לאט שהרכב יתחמם פחות בלאי.

החלפת שמן גיר תאריך את חיי הגיר.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, ABSULUTT כתב:

הוא כתב שזה היה מלפני והמשיך גם אחרי. זה לא משהו חריג במאזדות. בדקות הראשונות לפתוח יותר לאט שהרכב יתחמם פחות בלאי.

החלפת שמן גיר תאריך את חיי הגיר.

בכל אופן, זה לא תקין. יש לנו מאזדה 3 2011, אין תופעה כזאת.

לגבי התושבת העליונה - החלפתי לפני כ 4 שנים.

התושבת במאזדה מחזיקה 7-8 שנים. מנסיון אישי, ממליץ להחליף לתושבת מקורית, אחרת יורגשו רעידות במצבי עמידה כאשר הגיר במצב D (כמו עמידה ברמזור). זאת למרות פער המחיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...