Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1647 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

בשנים האחרונות יש לנו בשכונה מצוקת חנייה קשה, וכתוצאה מכך הרבה רכבים חונים על המדרכות, שומרים חניות באמצעות אופנוע או אביזרים דוממים אחרים, וגם סגרו מספר חניות באמצעות שרשרת ומנעול (אני בספק אם באופן חוקי).

 

מפה לשם, יש לנו מתחת לבניין גינה קטנה לא מטופחת והמון זבל שזורקים לשם ואף אחד לא מנקה את זה. אני בספק אם אפילו יש שם חיבור להשקייה. אז חשבתי להפוך את השטח הזה לחניה, אך אני רוצה לעשות זאת כחוק ולא להשתלט עליה כמו השאר.

מה עלי לעשות ואיך להתנהג?

 

ובמידה ואני משתלט עליה שלא כחוק, כמו שעשו שאר תושבי השכונה, האם אני חשוף לתביעות או להליכים פליליים? כי התופעה רק הולכת וגוברת ולא נראה שזה מזיז למשטרה או לעירייה.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

"מתחת לבניין" - אז זה כנראה שטח משותף של דיירי הבניין.  אין לך כל זכות חוקית להשתלט עליו.  יחד עם זאת, אם תצליח להגיע לאיזה הסגר עם שאר בעלי הדירות, הכל פתוח.

 

בנוסף, גם לעירייה יש מילה.  הן לא בהכרח אוהבות ששטח שיועד לגינה הופך לחנייה, והיא יכולה לעשות בעיות.  אבל אם יש עוד חניות כאלו ברחוב - לא הייתי מוטרד מזה.  מהדיירים האחרים - בהחלט!.

פורסם

בגלל זה שאלתי מה התהליך שעלי לעשות כדי לעשות זאת בצורה חוקית אם ניתן.

האם (ואילו) מסמכים יש להגיש לעירייה ולחתימה של הדיירים?

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

תתחיל מלברר של מי השטח.  אולי בכלל הוא מוצמד לאחת הדירות ?

אם השטח אכן שטח משותף - נראה לך שתוכל לשכנע את הדיירים להקצות לך אותו בלעדית (אני בספק)?  או לפחות למצוא פתרון שיהיה מקובל על כולם?

בלי הסכמת דיירים העירייה בכלל לא בעסק.  אם יש הסכמה של הדיירים להפיכת השטח לחניה - אז או שתעשו זאת בלי לשאול את העירייה (לפי שאתה מתאר זה המצב ברחוב) או שאז תצטרך להתחיל לברר בעירייה אם יש לזה סיכוי.  אם אין כניסת רכב היום לחצר הבית, והכניסה שאתם תוסיפו תוריד חנייה ציבורית - לא מאמין שיאושר [ןגם יהווה גורם מושך לעירייה במקרה ותעשו בלי אישורה].  אם בכל מקרה יש שם איסור חנייה - אולי תקבלו אישור עירייה.

 

אבל תתחיל מלברר למי שייך בכלל השטח ואז לקבל את אישורו.

פורסם

תודה,

איך אפשר לברר למי שייך השטח? האם אפשר לעשות זאת באינטרנט או שצריך להגיע לעירייה פיזית כדי לראות את התוכניות בנייה?

פורסם

תוציא נסח טאבו של הבניין, כולל תשריט. השטחים המוצמדים מסומנים בצבעים שונים. אפשר לעשות זאת באתר הממשלתי. את הגוש והחלקה תוכל לאתר בקלות כאן. את הרישום הורד למחשב ושמר, וכמובן הדפס (אם אתה יכול - עדיף בצבע).

 

שים לב שבגוגל יופיעו לך כל מיני גורמים שעושים עבורך את העבודה בתשלום - זה מיותר, האתר הממשלתי מצויין.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

את התכניות צריך להגיש לוועדה המקומית הרלוונטית לתכנון ובניה. הנ"ל ישלחו אותך לקבל אישור מוועדת התנועה העירונית/ יועץ התנועה של הולת"ב (משתנה לפי העיר הספציפית).

את הבקשה יכול להגיש רק עורך בקשה מוסמך, במקרה שלך זה יהיה אדריכל או מהנדס אזרחי (רצוי מאד בהתמחות תנועה, אך לא חייב).

הוא יצטרך לשרטט את החניון, כולל דרכי הגישה, המיסעה בין תאי החניה, ותאי החניה עצמם, ולהכין טבלת מאזן חניות.

בנוסף, עליו להכין תכניות לביצוע החניון, ולפקח על ביצוע תקני של העבודות (חובת פיקוח עליון).

הליך האישור עשוי לקחת בין 6 ל-18 חודשים, תלוי בוועדה.

לצורך הגשת הבקשה תצטרך גם לספק מפה מצבית עדכנית (בת עד 6 חודשים) של השטח, שמבוצעת על- ידי מודד מוסמך ומוגשת למפ"י על-ידו.

(הסיבה שאני מפרט לך את כל זה, היא כדי שתוכל לשער מהן העלויות שיהיו כרוכות בכך).

 

הסיכויים שלך בוועדת התנועה  תלויים בכמות החניות שאתה יכול להוסיף ב"חניון" שאתה מתכנן.

אם תוכל להחנות (תקנית!) רכבים לפחות כמס' הדירות בבניין, יש לך סיכוי גבוה מאד שזה יאושר, אפילו במחיר חניה ציבורית אחת.

אם אתה מתכנן לך חניה פרטית מפנקת אחת ע"ח חניה ציבורית אחרת קיימת, במקום עם מצוקת חניה - תשכח מזה. 

לא רק שזה לא יאושר, גם אם תעשה משהו כזה בכ"ז, כשמישהו יחסום לך את הכניסה לחניה הזו, לא תקבל שום סיוע מהמשטרה/פיקוח עירוני. (כשאתה מחוץ לחניה כמובן)

 

  • רעיון טוב! 1

1.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

2. CHEVROLET SPARK LS 1.0 2014

 

פורסם
בתאריך 18.12.2021 בשעה 07:50, sperial כתב:

תוציא נסח טאבו של הבניין, כולל תשריט. השטחים המוצמדים מסומנים בצבעים שונים. אפשר לעשות זאת באתר הממשלתי. את הגוש והחלקה תוכל לאתר בקלות כאן. את הרישום הורד למחשב ושמר, וכמובן הדפס (אם אתה יכול - עדיף בצבע).

 

שים לב שבגוגל יופיעו לך כל מיני גורמים שעושים עבורך את העבודה בתשלום - זה מיותר, האתר הממשלתי מצויין.

 

להבנתי לא ניתן להוציא באתר הממשלתי נסח טאבו כולל תשריט

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

ניתן להוציא

אתר כאן את הגוש/ חלקה שלך

https://www.gov.il/apps/mapi/parcel_address/parcel_address.html

 

הוצא מכאן נסח טאבו, של כל הבניין

https://www.gov.il/he/service/land_registration_extract

 

ומכאן תשריט

https://www.gov.il/he/service/common_house_files

 

בתשריט תקבל שרטוט של כל הדירות/ שטחים משותפים/פרטיים וכו'

אתר את השטח הנ"ל וראה האם הוא מוצמד לדירה ספציפית לכל הדירות

 

אם מוצמד לדירה ספציפיץ, בקש את אישורה

אם מוצמד לכל הדירות/ שטח משותף, תצטרך לקבל את אישורם (בכתב) של כל בעלי הדירות

 

בהצלחה 

.

×
×
  • תוכן חדש...