Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לנצ'יה דלתא / פיג'ו 306 וסיטרואן ZX וולקן


discoTD5
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 9 שעות, LiadE כתב:

הרכב הראשון שלי, סובארו טנדר 94

עד היום אני מתחרט שמכרתי אותה.

FB_IMG_1638053438295.jpg

אצלי עם ארגז סגור מאחורה ועם חישוקי פח ללא סטאסות זה היה הרכב הצמוד שלי לתקופה של כמה חודשים בין הצבא לתחילת הלימודים.
בסוף 97 עבדתי במינהלת פרוייקט בנייה ליד מודיעין. לצורך הניידות בין אתר הבנייה למשרדים והגשת תוכניות במינהך מקרקעי ישראל בתל אביב - קיבלתי את הסובארו טנדר (מודל 93 או 94 פליט חברת השכרה).
אם מוציאים מהסיפור את הטרנזיט השכורה שקיבלתי מהצבא לטובת פרוייקט מסויים, אפשר לומר שהסובארו טנדר היה "רכב הליסינג" הראשון שלי... מאז כרכב ליסינג שימשו:
* מאזדה לאנטיס
* סוזוקי באלנו
* פיאט פונטו
* שברולט אופטרה
* מאזדה 3 (דור 1)
* פורד פוקוס (דור 2)
* פורד פוקוס סטיישן (דור 3)

* יונדאי I30 סטיישן (דור 2)
ועכשיו סקודה אוקטביה (דור 3)


 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 30 דקות, Hari כתב:

אם תכנס לאתר של מאזדה אירופה תראה שאתה יכול לקסטם מאזדה 3 עם צמיגים של 16 אינץ' גם ברמות הגימור הבכירות. ההתעקשות להביא את הדגם עם צמיגים של 18 אינץ' זו החלטה מודעת של היבואן במטרה לעלות את מקדם הפוזה של הרכב.

גלגלים קובעים בערך 70% ממראה הרכב.

 

אם תיקח את אותה מאזדה 3 ותשים אותה או על ג׳נט ברזל עם טסות (לי אישית אין שום בעיה עם זה), או ג׳נט 18" חתוך נמוך בעיצוב ספורטיבי, תקבל רכב שנראה ויזואלית שונה לגמרי, גם אם זה אותו רכב בדיוק.

 

אז מן הסתם ג׳נט 18" ימכור טוב יותר. הקונה יגיע לסוכנות, יגיד וואו ומיד ישב לחתום על מסמכי מימון.

 

היבואנים בארץ פועלים בשיטה אמריקאית - קודם מביאים ואז מוכרים את מה שיש במלאי.

 

ואם אני לא טועה, הם גם צריכים להעביר תקינה על כל רמת גימור, ככה שכל רכב מגיע במספר רמות גימור מצומצם עם רשימת איבזור קשיחה (למשל קומפורט, ספורט, פרימיום), ואתה לא יכול להזמין מהיצרן רשימת איבזור ספציפית.

 

רוצה קצת ימינה/שמאלה? אולי יעשו לך טובה ויעשו הזמנה מיוחדת שתגיע עוד 7-8 חודש.

רוצה שינוי מהותי יותר (למשל גיר ידני) - אין, גם אם תעשה שמיניות באוויר ותשחד את המנכ"ל בכסף, טובות הנאה וחתולים סיאמיים.

 

גם בארה"ב זה ככה אצל חלק מהיצרנים - שמעתי ביוטיוב מsavagegeese, שכשרצה לקבל מאזדה 3 ברמת גימור ספציפית (2.0 האצ׳בק, ידני, ג׳נט 16), היה צריך לטוס איזה אלף מייל למדינה אחרת כדי לקבל את הרכב. וזה כולה מאזדה 3.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדור הרביעי של מאזדה 3 לדגם הבסיסי חישוקי 16 אינץ בחתך גבוה (60) לעומת דגם הספיריט עם חישוקי 18 וחתך נמוך (45).

מעניין האם אפשר לבצע שינמוך של צמיגי הספיריט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, vadim6385 כתב:

רק אצלי האוטו שאני הכי אוהב אותו זה האוטו שיש לי עכשיו?

 

הדרישות שלך מאוטו הן שיזיז אותך מנקודה לנקודה, במינימום כאבי ראש. 

 

זה סבבה לגמרי, אבל זה ממש לא מתאים לשירשור שמדבר על צרפתיות עממיות מהנות לנהיגה, עם שמץ יכולות ספורטיביות גם בגרסא הפשוטה.

 

זה בערך כמו לכתוב בשרשור מסעדות טפאסים שהכי טוב והכי משתלם זה לקנות כיכר לחם, קופסאת זיתים וקופסאת חומוס צבר.

  • רעיון טוב! 2

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד הרכבים שהכי נהנתי מהם כמו שצוין פה 306 1.6 ידנית שנת 97, חרשה את כל הארץ ולמרות שעברה הזנחה פושעת ביד הקודמת(המוסכניק שעשה טיפול ראשון נשבע לי שהוא לא נתקל במרקם שמן מנוע ששמו והוא משוכנע ששמו שמן בישול)כמעט ולא עשתה בעיות, איך שקיבלתי אותה עשיתי לה צביעה והיא הייתה יפהפה 

day in Rishion Lezion 019.JPG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, שביט כתב:

זה סבבה לגמרי, אבל זה ממש לא מתאים לשירשור שמדבר על צרפתיות עממיות מהנות לנהיגה, עם שמץ יכולות ספורטיביות גם בגרסא הפשוטה.

בzx 1.4 שהייתה לי, לא היה שום דבר ספורטיבי (אלא אם לראות כדורגל בטלוויזיה זה ספורט).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתפלא, אבל היה. ההתנהגות שלה מעולה גם בדגם הבסיסי, כמו רוב דגמי הקונצרן של אז.

זה שאתה לא ידעת להבחין בזה רק אומר שלך זה לא משנה.

  • אהבתי 2

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמה דברים שלא קשורים להתנהגות כביש עליה כבר דובר מספיק בשירשור ובעוד מיליון שירשורים אחרים. 

 

אלו (306, ZX, קסארה) היו מכוניות מאוד נוחות. אתה רואה בכתבות ושומע מאנשים תלונות על כבישים שבורים ולא מבין על מה הם מדברים. מה הם רוצים? כן יש קצת סדקים באספלט פה ושם, בקושי מרגישים את זה. מה הסיפור? 

 

 

גם הכיסאות נוחים, למרות המבנה הפשוט. עיצוב של ה 306 והקסארה הוא לטעמי מאוד מוצלח, את  ה ZX אהבתי פחות. 

 

306 ו ZX היו המכוניות הראשונות שנמכרו בארץ עם מנוע דיזל מחוץ לשוק המוניות, אחרי ביטול איסור לרכב פרטי דיזל ב 1995. 

 

 

הדגמים האוטומטיים היה בינוניים במקרה הטוב. בהתחלה זה היה גיר ZF שכנראה בגלל החשש מביצועם חלשים הוצע רק עם מנוע 1.8 ומעלה, והחל משנת 2000 בערך הייתה גרסת 1.6 אוטומטית עם גיר AL4 מהדורה ראשונה שהבטיחה חיסכון, ביצועים טובים יותר, פעולה מהירה יותר ועוד, אבל אז התחילו מחלות הילדות שלה  ורצו סיפורים מפחידים על התיבה הזו. 

 

 

מה שעוד אני רוצה לציין זה מבחר הגרסאות שהיה אז. 

 

את ה 306 אפשר היה לקנות עם מנוע 1.4, 1,6, 1.8, 2.0, 1.9 דיזל, הייהת גרסת 3 דלתות לא רק בדגמים הספורטיביים, היו איזה 3 גירסאות ספורטיביות (לא במקביל), היה דגם קבריאולט ודגם סדאן, גיר ידני אוטומטי ומספר רמות גימור. 

 

ב 308 הנוכחית כשעוד נמכרה בארץ מבחר הגרסאות היה מצומצם בהרבה, בגדול מנוע אחד וגיר אחד + GTI + GT כששתי האחרונות נמכרו במספרים נמוכים ביותר. 

  • אהבתי 3

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי ZX 1.4 משנת 96 , המנוע שלה  היה בעל התנהגות ״ספורטיבית״ למרות שזה לא בדיוק היה משאיר שאריות צמיגים על האספלט .

פשוט היה כיף להיכנס לסיבובים עם הרכב הזה .

הלוואי והייתי יכול למצוא שוב ZX

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היו ימים.

רכב טוב אבסולוטית אגב, בתור ספורטיבי.

בתור יומיומי הגירסאות הרגילות זה נוסטלגיה וזהו. הייתי מעדיף את המאזדה (3 , 2.5 ליטר ידנית) בכל יום כאוטו יומיומי

CA26CDA3-B195-4841-B5EE-BE09A601362B.jpeg

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו קטן שאני לא כל כך מבין.

יש כאן לא מעט אנשים שאומרים שהיו שמחים לחזור לצרפתיות/ספורטיביות של פעם.

למה אתם לא עושים את זה?

מן הסתם יש חלק שהאישה לא מסתדרת/צפוף/לא בטיחותי וכו'.

אבל אין כאלו שלאישה יש רכב אחר, שהיא לוקחת ומחזירה את הילדים או כל סידור אחר כדי שזה יעבוד?

חוץ מ- @RK שהדיילי שלו היא ספורטיבית מזדקנת, מי עוד באמת עושה את זה?

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא היחיד. יש כמה וכמה חברי פורום, וגם חברים שלא מהפורום, שמתניידים במכוניות כאלה. מצד שני, זה קשה, בעיקר לאוטו, ולהשגת חלפים כשמתחילים לתת קילומטראז' אמיתי ורציני עם הזקנות.

אפשר להבין את מי שבוחר שלא, וגם לי יש מזל שאני יכול לקחת את הברז כשבא לי (למרות שגם היא די אולד סקול בהתנהלות שלה).

  • מעניין 1

Counting all the assholes in the room
Well I'm definitely not alone, well I'm not alone

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, GR8Day כתב:

למה אתם לא עושים את זה?


קודם כל לא פשוט למצוא רכבים כאלה בארץ ואלה שבחו"ל עדיין רחוקים מסטטוס אספנות ויעלו לא מעט כשיגיעו לכך.
דבר שני ה-306 היא למשל מכונית מאוד מאוד נוחה להתניידות גם כיום, אבל להתנייד יום יום עם הקטנות יותר יכול להיות מעיק.
זה לא שהן לא נוחות, הן נוחות, אבל שילוב של מנוע קטן, גיר קצר, מזגן שהוא לא גיבור גדול הופך את העסק לקצת אקסטרימי. כן זה אפשרי, אבל לא לאורך זמן.
תוסיף את העניין שהוזכר פה, תחזוקה וחלקים שלאט לאט קשה להשיג ותגיע למסקנה שמי שמתנייד על צרפתיה ספורטיבית מה90s כדיילי ישבר, זו רק שאלה של זמן.

מה כן אפשר לעשות?
להחזיק אותה עם עוד רכב. אני חושב שזה גם כדאי יותר כי ככה אפשר לתחזק את הרכבים הללו בצורה אופטימלית, אין חלק? יש רק סיני? אין בעיה נזמין מחו"ל.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, GR8Day כתב:

משהו קטן שאני לא כל כך מבין.

יש כאן לא מעט אנשים שאומרים שהיו שמחים לחזור לצרפתיות/ספורטיביות של פעם.

למה אתם לא עושים את זה?

מי אמר שלא ?
האישה אמרה שלחתונה נכנס רק  עם ה205 😎

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 26.11.2021 בשעה 21:17, yohai71 כתב:

כזה ידני היה גם לי, צעיר בשנה, בצבע שמפניה ועם פנסי ערפל... הוא היה כל מה שמצופה מפיג'ו מהתקופה.

 

למעשה, אני טוען שבניפוי ענייני האמינות (שאז כבר היו חלק בלתי נפרד מפיג'ו), ה-306 וה-405 עם המנועים הנכונים הן שתי המכוניות הטובות ביותר שפיג'ו יצרו. השילוב בין המשפחתיות לספורטיביות, מבחינתי מעולם לא היה טוב יותר.

מדהים, גם לי בתור נער, היו שני הרכבים האלו.

ב 92, אבי רכש 405 ידני, האוטו הראשון שנהגתי עליו שהוצאתי רשיון. רכב מדהים. 

ב 95 אבי החליף ל 306  1.8 ידני. 

מת לעשות סיבוב שוב על 405, פשוט רכב אגדה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...