Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לנצ'יה דלתא / פיג'ו 306 וסיטרואן ZX וולקן


discoTD5
שימו לב! השרשור הזה בן 598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 27.11.2021 בשעה 20:59, Hari כתב:

לפני מספר שנים ב-Ynet עשו כתבה על כל הוט האצ'ים של פעם ואיך זה מרגיש לנהוג ברכבים האלה כיום בהשוואה לרכבים מודרניים. בקיצור 100% נוסטלגיה.

 

מזל שלחבר טוב יש וולקן, הלכתי לבדוק...

רכב מהנה, מתקשר, מגיב מיידית.

בוחר אותו כל יום על פני 208 1.2

ואם הזכרנו רכבים ראשונים...

האקסנט האהובה שלי, שונה בהרבה מהצרפתיות שכאן, אבל עם נוסטלגיה וחוויות אין מה להתווכח.

20130705_164820.thumb.jpg.cefefe1d710e9290fe911fb2bc7df3d4.jpg

ודווקא הנוכחית (אחת מהן...) בת 50 אוטוטו, נותנת פייט להרבה רכבים מזדקנים, ואפילו עוזרת לצרפתיות האדומות האחרות בכביש כשצריך ;)

20211127_114144.thumb.jpg.af0bf246f8a10b6be4c9716b63bc7daf.jpg20211127_120713.thumb.jpg.3984b01c4ca5a7501795550e920eb135.jpg20211119_160152.thumb.jpg.7852eaf1c08fa319721b95c5e0ea6f0a.jpg

  • אהבתי 4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני כשעה, GR8Day כתב:

משהו קטן שאני לא כל כך מבין.

יש כאן לא מעט אנשים שאומרים שהיו שמחים לחזור לצרפתיות/ספורטיביות של פעם.

למה אתם לא עושים את זה?

מן הסתם יש חלק שהאישה לא מסתדרת/צפוף/לא בטיחותי וכו'.

אבל אין כאלו שלאישה יש רכב אחר, שהיא לוקחת ומחזירה את הילדים או כל סידור אחר כדי שזה יעבוד?

חוץ מ- @RK שהדיילי שלו היא ספורטיבית מזדקנת, מי עוד באמת עושה את זה?

אין פה צרפתיות מהשנים האלו.

אז הדבר הכי קרוב זה מיאטה עם טורבו :)

 

לא משתמש באוטו ביומיום כמעט. רק לכיף (אבל נסעתי איתו גם לתוך מנהטן לימי עבודה כמה פעמים בשנה האחרונה. עובד מהבית ולפני קורונה - לוקח אוטובוס)

 

אם היתה פה 306 ספורטיבית (gti/s16) עם זמינות חלקים - הייתי קונה.

3E9C6A44-9C73-4371-81CB-AE98C0A49EED.jpeg

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Liviur כתב:

בתור יומיומי הגירסאות הרגילות זה נוסטלגיה וזהו. הייתי מעדיף את המאזדה (3 , 2.5 ליטר ידנית) בכל יום כאוטו יומיומי

 

 

אבל מה שיש בארץ זה 1.6 אוטומטית, עם מזגן לא מספק (אם מדברים על דיל ברייקרס...) ומנוע חלוש.

ניסו לנפח את הרכב בזמנו כרכב עם התנהגות כביש טובה... לא יודע מאיפה לקחו את זה. עם גיר רופס (כנהוג בעדות המשפחתומטיות של התקופה) ומנוע לא מספק, לא היה שומדבר משובב במשפחתומטית ליבינג האוטומטית.

לפני 8 שעות, GR8Day כתב:

למה אתם לא עושים את זה?

 אם אפשר היה לקנות משהו דומה כחדש, בכיף.

אבל עכשיו אלו רכבי אספנות.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, falou כתב:

אם אפשר היה לקנות משהו דומה כחדש, בכיף.

יש, גולף gti חדשה וbrz כשתי דוגמאות שונות אך דומות.

לפני 25 דקות, falou כתב:

אבל מה שיש בארץ זה 1.6 אוטומטית, עם מזגן לא מספק (אם מדברים על דיל ברייקרס...) ומנוע חלוש

ולעומת 306 עם מנו tu זה רכב עדיף משמעותית כיומיומי. בכל פאן כלשהו לדעתי.

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Liviur כתב:

ש, גולף gti חדשה וbrz כשתי דוגמאות שונות אך דומות.

 

יקרות.

לפני 4 דקות, Liviur כתב:

לעומת 306 עם מנו tu זה רכב עדיף משמעותית כיומיומי. בכל פאן כלשהו לדעתי.

 

לא מכיר את ה-306 החלשות, אבל במאזדה לא היה שום פאן. חייבים תגובת דוושה בשביל לנהוג, גם אם המנוע חלוש. המאזדה היתה כבדה ולא מעניינת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, falou כתב:

אם אפשר היה לקנות משהו דומה כחדש, בכיף.

אבל עכשיו אלו רכבי אספנות.

אתה צודק , ונוסיף לזה חלקים מתבלים המובילים לאי זמינות חלפים לרכבים מסויימים - משאירים את האוטו לסופ"שים במקרה הטוב.
במקרה הפחות טוב אותם רכבים מחליפים ידיים דיי במהירות .

  • רעיון טוב! 1

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, falou כתב:

 

יקרות.

 

לא מכיר את ה-306 החלשות, אבל במאזדה לא היה שום פאן. חייבים תגובת דוושה בשביל לנהוג, גם אם המנוע חלוש. המאזדה היתה כבדה ולא מעניינת.

לגבי היקרות - המכוניות המדוברות כחדשות לא היו זולות. S16 ואחכ גם gti6 עלו קרוב לכפול מהגירסאות העממיות שלהן לדוגמא.

 

ולגבי השוואות בין גירסא בכירה ביותר של רגב מפעם לגירסא הבסיסית ביותר של רכב מודרני - ברור. אבל אם מדברים על גירסאות בסיס - הכל נאבד. אנשים לובשים משקפיים וורודים מאוד כדי לחשוב ש מאזדה 3 בסיסית לא מתנהגת , אוחזת ומהנה יותר כרכב יומיומי מגירסא בסיסית של רכב מלפני 25 שנה.

ההבדלים לגירסאות הבכירות משמעותיים מאוד. אז והיום.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Liviur כתב:

לגבי היקרות - המכוניות המדוברות כחדשות לא היו זולות. S16 ואחכ גם gti6 עלו קרוב לכפול מהגירסאות העממיות שלהן לדוגמא.

 

בזמנו 306GTI6 עלתה כ-135 אלף. משפחתומטית - 105. קליאו ספורט - 115.

לפני 7 דקות, Liviur כתב:

אנשים לובשים משקפיים וורודים מאוד כדי לחשוב ש מאזדה 3 בסיסית לא מתנהגת , אוחזת ומהנה יותר כרכב יומיומי מגירסא בסיסית של רכב מלפני 25 שנה.

 

 אין כאן "אנשים" זה רק אתה ואני...

אני לא עשיתי השוואה, ה-3 לבדה, עגלה בלי סוסה, בלי שום חדווה לנהיגה. 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, falou כתב:

 

בזמנו 306GTI6 עלתה כ-135 אלף. משפחתומטית - 105. קליאו ספורט - 115.

לגבי הקליאו ספורט - כמה עלתה קליאו 1.4 רגילה באותם שנים ? זו לא אותה קטגורית רכב

 

לגבי ה306 gti6 - חבר קנה אחת מהחברה ב98 - לזכרוני 125-130 אלף אז אנחנו באיזור.

306 1.6 עלתה באותם שנים סביב ה70-75 אלף שח לגירסא המאובזרת. (אמא של חבר אחר קנתה)

לפני 9 דקות, falou כתב:

אין כאן "אנשים" זה רק אתה ואני...

אני לא עשיתי השוואה, ה-3 לבדה, עגלה בלי סוסה, בלי שום חדווה לנהיגה. 

גם 306 רגילה עם 1.6 (או אפילו ה1.4 שהיה הדגם בסיס - עם פחות מ100 כס) וגיר אוטומט 4 הילוכים.

 

עריכה אחרונה על ידי Liviur

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Liviur כתב:

306 1.6 עלתה באותם שנים סביב ה70-75 אלף שח לגירסא המאובזרת. (אמא של חבר אחר קנתה)

 

אני חושב שאתה טועה. כשקניתי את הקליאו שלי לא הצלחתי לשכנע שיביאו GTI6. הקליאו עלתה 115, ופוקוס אוטומטית - 105. מצאתי אזכור של מאזדה 3 שנתיים קודם - 95. 

 

לגבי זה שלא מדובר באותה קטגוריה, זה בכלל לא רלוונטי, כי השאלה היא כמה עלו ספורטיביות ביחס למכוניות עממיות. פיאט קופה עלתה בזמנה 140 אלף, שזה בערך 200 אלף בערכים של היום. ביחס למכוניות שהיו אז, היא היתה כמעט אקזוטיקה. 

מה שקרה זה שהרכבים העממיים הפכו זולים יותר, יחסית, משמעותית, על שולי הרווח על ספורטיביות הפכו גבוהים.

 

 

לפני כשעה, Liviur כתב:

גם 306 רגילה עם 1.6 (או אפילו ה1.4 שהיה הדגם בסיס - עם פחות מ100 כס) וגיר אוטומט 4 הילוכים.

 

מישהו הכריח לקנות אוטומטית?

 ש-306 עם מנוע 1.8 וגיר ידני, שהיא מכונית נהיגה חביבה, זה משהו שאין לו יותר מקבילה. אפשר לקנות גולף, שזה אחלה אוטו עם אחלה ביצועים, אבל... התנהגות כביש - יוק.

 

הדיל קרוקודיל האחרון שאני זוכר זה לאון 1.8 עם DSG ב-120 אלף, בגלל היסטריית ה-DSG, לפני כעשור. יש ביצועים, שילוב גיר-מנעו נהדר, התנהגות הכביש טובה (לא 306, אבל לא מבאסת) ואפילו הניסיון שלי עם הגיר מצויין, אבל עדיין... 306XSI היא לא.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.11.2021 בשעה 08:33, falou כתב:

 

זוכר אותו. היה אחד כזה אצל אבא שלי בחברה. הכינוי שלו היה "סובארו נמר". מנוע 1.6 ומשקל של קורקינט הבטיחו ביצועים טובים, אם כי האחיזה והתנהגות הכביש היו... גבוליים.

 

אם איכות החיים שלך נקבעת לפי מידת הרעש בתא הנוסעים - אתה צודק.

אבל מבחינת נוחות נסיעה, טיפול במהמורות וכו', רכבים מודרניים הם די כושלים ביחס לרכבים של לפני עשור ויותר. הרכב האחרון שהיה לי והיה ממש נוח, היתה B4 מודל 2008. האשמה היא קודם כל בצמיגים המוגזמים, רחבים מדי ובחתך נמוך, הרבה פעמים שלא לצורך. אולי צריך יותר אחיזה, כי הרכבים היום יותר כבדים. רכבים מודרניים יותר בטוחים ושקטים, אבל משמעותית שוקלים יותר. משקל מקשה על המתלים, פוגע בהתנהגות ומחבל לכן בניהוג.

הקקטוס זוכה לתשבוחות על נוחות הנסיעה שלה. זה מושג, במידה רבה, כי הרכב קל, כמו פעם (הוא גם רועש, כמו פעם). אז המתלים שלו צריכים להתמודד עם פחות משקל, מה שמאפשר להם להיות רכים, אבל לא לגרום ליותר מדי נדנוד (כנהוג בעדת האמריקאיות של פעם, שהיו גם רכות וגם כבדות). אבל, לפחות במקורית, לקקטוס אין מתלים מצויינים. הם לא קרובים לאיכות של השיכוך ההדרגתי של ה-306/ZX, בתקופה ש-PSA עוד ייצרה את המתלים שלה בעצמה, והם היו מושקעים ואיכותיים. כדי להשיג משהו יותר טוב, היית צריך לקנות BMW.

הקקטוס פשוט מצויידת במתלים רכים, וזה עובד כי היא לא מכבידה עליהם, אבל הם רכים באותה מידה, בכל המהלך. ב-306 היתה תחושה מאוד לינארית לאורך כל תנועת המתלה. קשה להסביר את זה, צריך לחוות. התחושה היא של רכינה בקצב אחיד, ככל שהעומס עולה, כנ"ל בשחרור.

 

אבל... מסבר שאיכות מתלים לא מעניינת אף אחד, אולי מלבדי. בשבילי, מתלים שמתנהגים כהלכה, שווה הרבה יותר משקט בתא הנוסעים. אבל, זה רק אני.

אצלי כיכבו לפני שנים AX ספורט ווולקן 1.9. היתרון המרכזי אז, של כל המכוניות אגב, על החביות על גלגלים דהיום, היה פשוט לדעתי, הן היו קלות. מערכות המתלים נדרשו להתמודד עם לא הרבה יותר מהכישרון של המתכננים, אצל PSA זה היה גבוה בלוח המטלות כנראה, מכאו העונג. היום בכדי לארגן מערכת מתלים טובה כבר צריך הרבה יותר ולכן היום מדובר או במתלים רכים עם רכינה "דה שבואית", או במתלים קשיחים שהכי טוב יודעים לארגן נסיעה לא נעימה במיוחד, אם רוצים לשמור מחיר. לענין השקט ולפחות ככל שהזכרון שלי שווה משהו, הוולקן היתה שקטה למדי ובמיוחד עם איכות וגימור מעולים, מושבים חלומיים עם ריפוד קטיפה איכותי, רמת עידון ותחושה כללית פשוט מצוינות. ה AX היתה כמעט ההיפך הגמור, אבל כיף של אוטו.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, falou כתב:

 אין כאן "אנשים" זה רק אתה ואני...

אני לא עשיתי השוואה, ה-3 לבדה, עגלה בלי סוסה, בלי שום חדווה לנהיגה. 

לא יודע על מה אתה מדבר, אולי על הדגמים של 2004-2013.

 

אבל זאת שלי (3 ספורט 2.0 מודל 18) ממש לא עגלה בלי סוסים.

הפרידה מפורד עשתה טוב לתוצרת של מאזדה.

 

לפני 22 שעות, שביט כתב:

הדרישות שלך מאוטו הן שיזיז אותך מנקודה לנקודה, במינימום כאבי ראש. 

לא. זה תנאי הכרחי, אך לא מספיק.

בדיוק כמו שדרישה מינימלית מאוכל בכל מסעדה, גם מסעדת יוקרה, זה לא להרעיל אותך.

 

הדרישות שלי זה גם נוחות, כח והתנהגות, אבל כל עוד אין לי את היכולת הכלכלית להחזיק רכב לדיילי ורכב לסופ"ש, אני צריך רכב אחד שיעשה הכל.

וכן - הוא יצטרך גם להזיז אותי ממקום למקום במינימום כאב ראש, כי זה 99% מהעבודה שלו.

 

כרגע הרכב הנוכחי שלי (מאזדה3 ספורט) מספק את כל הצרכים שלי - גם אמין, גם כיף לי לנסוע בו.

 

מה יהיה בהמשך - לא יודע. הלוואי ואוכל להחזיק גראז׳ שיהיה בו אוטו מעניין ומיוחד לצד לדיילי אפורה ויעילה.

לפני 10 שעות, Liviur כתב:

אם היתה פה 306 ספורטיבית (gti/s16) עם זמינות חלקים - הייתי קונה.

3E9C6A44-9C73-4371-81CB-AE98C0A49EED.jpeg

אתה יכול להביא.

מותר אצלכם מגיל 25, לא?

 

ואם יש אנשים בארה"ב שמחזיקים סיטרואן DS או CX, נראה לי גם 306 אפשר אם רוצים, זה עדיין רכב מודרני ויחסית פשוט לאחזקה.

לפני שעתיים, Liviur כתב:

גם 306 רגילה עם 1.6 (או אפילו ה1.4 שהיה הדגם בסיס - עם פחות מ100 כס) וגיר אוטומט 4 הילוכים.

1.4 זה עם 70 כ"ס (לפחות בגירסת 8v עם הזרקה חד נקודתית, כמו שהיה אצלי בZX).

הרכב עדיין עגלה.

 

מביא אותך ממקום למקום, ולא יותר. להגיד משהו עם התנהגות כביש שלו - אולי יש שם משהו, אבל עם המנוע הזה זה לא מעניין אף אחד.

זה על אותו עקרון כמו מיצובישי לנסר קלאסיק - התנהגות כביש טובה, אבל עם המנוע 1.6 עם 98 כ"ס וגיר אוטומטי 4 הילוכים - איפה זה ואיפה הנאה מנהיגה.

  • רעיון טוב! 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
בתאריך 28.11.2021 בשעה 09:53, Hari כתב:

 

אם תכנס לאתר של מאזדה אירופה תראה שאתה יכול לקסטם מאזדה 3 עם צמיגים של 16 אינץ' גם ברמות הגימור הבכירות. ההתעקשות להביא את הדגם עם צמיגים של 18 אינץ' זו החלטה מודעת של היבואן במטרה לעלות את מקדם הפוזה של הרכב.

אם תיכנס לסוכנות מזדה ותבקש להזמין אחת עם ג'נט ברזל 16 אינץ' לא יתנו לך?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קניתי ב1998 פיג'ו 306 מודל 1995 סדאן. 1800 ידנית.

החליפה אצלי 405 1600 קרבורטור אוטומטית.

מבחינתי היא הייתה מטוס, ולימדה אותי חדוות נהיגה מה היא.

לצערי אני לא מוצא תמונה.

אבל היא בילתה גם במוסך, גם כשהייתה צעירה. ובאותו זמן עדיין לא ידעתי לתקן מכוניות בעצמי. שום דבר לא תקע אותי באמצע נסיעה, אבל בכל טיפול היו סעיפי "הפתעות".

כישצאה ה307, הבנתי שאין עתיד, ועברתי לגרמניות.

לגבי שימור חדוות הנהיגה, אני מחזיק BMW אספנות שבהחלט נותנת את כל החוויה. בזכות הפיג'ו למדתי ש100 כ"ס על משקל קל זה מספיק.

להחזיק את הפיג'ו בתור רכב אספנות.. צריך אומץ.

אין תמיכה מצד היצרן כמו שיש בBMW.

 

  • אהבתי 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 598 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...