Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

לנצ'יה דלתא / פיג'ו 306 וסיטרואן ZX וולקן


discoTD5
 שיתוף

פוסטים מומלצים

ללא ספק עגלה ה-1.4. המומנט צנום מדי.

ל-AX הוא סבבה. 205 גם סביר. 

ZX/306 כבר עגלתי למדי.

ממש משעשע שתקעו אותו במסחריות..

 

 

 

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 97
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות לצערי אני לא מוצא, אבל הרכב הראשון שלי שעבר איתי מגיל 17 עד גיל 22 היה קליאו RSI שנת 98 אם אני זוכר נכון. מנוע 1.8 ידני צבע אדום/בורדו עם סנרוף נוזל.

נקנתה ממבוגר ב2001  אחרי שהייתה רק 3 שנים על הכביש.

 

קניתי את האוטו חצי חצי עם ההורים וכמה שהוא האכיל אותי חרא בשנים האלה אהבתי אותו יותר והייתי מגיע איתו למפגשים בקניון איילון.

כמות התיקונים מבעיות חשמל ובעיקר מערכת קירור כולל 4 משאבות מים ב5 שנות אחזקה.  הקליאו בילתה במוסך בערך אחת לרבעון בלי קשר לטיפולים.

אבל כמה פאן וכמה אהבתי את הרכב הזה .

 

שופרה בפילטר פתוח, אגזוז זרימה חופשי, בולמי KN וקפיצי בילשטיין , קוויק שיפטר ומערכת פיוניר דולפינים.

 

עריכה אחרונה על ידי TZR84
  • מעניין 1

 Peugeot 3008 1.6T 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Hari כתב:

תנהג ב-2008 ואחר כך תנהג ב-306.

 

לפני מספר שנים ב-Ynet עשו כתבה על כל הוט האצ'ים של פעם ואיך זה מרגיש לנהוג ברכבים האלה כיום בהשוואה לרכבים מודרניים. בקיצור 100% נוסטלגיה.

 

מצאתי:

 

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4699587,00.html

 

זה מרגיש בדיוק כפי שזה אמור להרגיש, יותר רעש, יותר רעידות/וויברציות, לרוב חלש יותר וגם מיושן אבל עם המון משוב לנהג מכל חלק ברכב, הרבה פחות פילטרים (או מחשבים) בין ההגה לגלגלים ובקיצור, הרבה כיף מזה שהרכב מספר לך מה עובר עליו. ברור שביחס לרכב מודרני מקביל זו ירידה באיכות החיים ולא בטוח שהיום הייתי שמח לחיות עם רכב כזה ביום יום אבל לסוף שבוע? בטח שכן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, LiadE כתב:

הרכב הראשון שלי, סובארו טנדר 94

 

זוכר אותו. היה אחד כזה אצל אבא שלי בחברה. הכינוי שלו היה "סובארו נמר". מנוע 1.6 ומשקל של קורקינט הבטיחו ביצועים טובים, אם כי האחיזה והתנהגות הכביש היו... גבוליים.

לפני כשעה, ch2856 כתב:

זה מרגיש בדיוק כפי שזה אמור להרגיש, יותר רעש, יותר רעידות/וויברציות, לרוב חלש יותר וגם מיושן אבל עם המון משוב לנהג מכל חלק ברכב, הרבה פחות פילטרים (או מחשבים) בין ההגה לגלגלים ובקיצור, הרבה כיף מזה שהרכב מספר לך מה עובר עליו. ברור שביחס לרכב מודרני מקביל זו ירידה באיכות החיים

 

אם איכות החיים שלך נקבעת לפי מידת הרעש בתא הנוסעים - אתה צודק.

אבל מבחינת נוחות נסיעה, טיפול במהמורות וכו', רכבים מודרניים הם די כושלים ביחס לרכבים של לפני עשור ויותר. הרכב האחרון שהיה לי והיה ממש נוח, היתה B4 מודל 2008. האשמה היא קודם כל בצמיגים המוגזמים, רחבים מדי ובחתך נמוך, הרבה פעמים שלא לצורך. אולי צריך יותר אחיזה, כי הרכבים היום יותר כבדים. רכבים מודרניים יותר בטוחים ושקטים, אבל משמעותית שוקלים יותר. משקל מקשה על המתלים, פוגע בהתנהגות ומחבל לכן בניהוג.

הקקטוס זוכה לתשבוחות על נוחות הנסיעה שלה. זה מושג, במידה רבה, כי הרכב קל, כמו פעם (הוא גם רועש, כמו פעם). אז המתלים שלו צריכים להתמודד עם פחות משקל, מה שמאפשר להם להיות רכים, אבל לא לגרום ליותר מדי נדנוד (כנהוג בעדת האמריקאיות של פעם, שהיו גם רכות וגם כבדות). אבל, לפחות במקורית, לקקטוס אין מתלים מצויינים. הם לא קרובים לאיכות של השיכוך ההדרגתי של ה-306/ZX, בתקופה ש-PSA עוד ייצרה את המתלים שלה בעצמה, והם היו מושקעים ואיכותיים. כדי להשיג משהו יותר טוב, היית צריך לקנות BMW.

הקקטוס פשוט מצויידת במתלים רכים, וזה עובד כי היא לא מכבידה עליהם, אבל הם רכים באותה מידה, בכל המהלך. ב-306 היתה תחושה מאוד לינארית לאורך כל תנועת המתלה. קשה להסביר את זה, צריך לחוות. התחושה היא של רכינה בקצב אחיד, ככל שהעומס עולה, כנ"ל בשחרור.

 

אבל... מסבר שאיכות מתלים לא מעניינת אף אחד, אולי מלבדי. בשבילי, מתלים שמתנהגים כהלכה, שווה הרבה יותר משקט בתא הנוסעים. אבל, זה רק אני.

  • אהבתי 5

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הרכב הראשון שלי היה רנו מגאן שנת 98, עם מנוע 2 ליטר וסאנרוף. זה לא באמת היה שלי לגמרי, אלא אבא שלי קיבל באותו זמן רכב מהעבודה וזה עבר אלי.

באותו זמן לא הבנתי כלום על התנהגות כביש ותקשורת עם הנהג אז אין לי יותר מדי רשמים בנושא. אבל היה כיף. התבאסתי שהרכב נמכר קצת אחרי שהתגייסתי לצה"ל כי לא היה מי שינהג בו.

 

 

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 48 דקות, falou כתב:

האשמה היא קודם כל בצמיגים המוגזמים, רחבים מדי ובחתך נמוך, הרבה פעמים שלא לצורך. אולי צריך יותר אחיזה, כי הרכבים היום יותר כבדים.

 

השימוש בצמיגים המוגזמים נעשה בעיקר משיקולי שיווק כי הם גורמים לרכב להיראות הרבה יותר מרשים באולם המכירות. אני מסכים זה מיותר, פוגע בנוחות הנסיעה ומייקר את אחזקת הרכב. 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק אצלי האוטו שאני הכי אוהב אותו זה האוטו שיש לי עכשיו?

לפני 2 דקות, Hari כתב:

השימוש בצמיגים המוגזמים נעשה בעיקר משיקולי שיווק כי הם גורמים לרכב להיראות הרבה יותר מרשים באולם המכירות. אני מסכים זה מיותר, פוגע בנוחות הנסיעה ומייקר את אחזקת הרכב. 

זה נכון.

יש לי מאזדה3 2018 ספורט עם ג׳נט 18", אבל הייתי שמח לקבל אותה עם 16".

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy - Tom Waits

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל מבחינת מקדם הפוזה זה וואו - וואו. היבואנים לא טיפשים.

 

מעשית מיותר לחלוטין לדחוף צמיגים כאלה לרכבים עממיים. הם פוגעים באיכות הנסיעה, מעלים את צריכת הדלק וסתם מייקרים את האחזקה כאשר מגיע הזמן להחליף צמיגים.

עריכה אחרונה על ידי Hari
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

זה לא קשור ליבואנים, זה היצרנים. ככה מפרסמים את הרכב. 

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 58 דקות, falou כתב:

 

אבל מבחינת נוחות נסיעה, טיפול במהמורות וכו', רכבים מודרניים הם די כושלים ביחס לרכבים של לפני עשור ויותר.

 

אבל... מסבר שאיכות מתלים לא מעניינת אף אחד, אולי מלבדי. בשבילי, מתלים שמתנהגים כהלכה, שווה הרבה יותר משקט בתא הנוסעים. אבל, זה רק אני.

מסכים. 

לא יודע אם יצא לך לנהוג ב-208 GTI, אך לי היא מאוד הזכירה פיג'ו של פעם בכל הקשור למתלים ומשהו שהוא 180 מעלות מהפולו GTI לדוגמה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, SlowRide כתב:

זה לא קשור ליבואנים, זה היצרנים. ככה מפרסמים את הרכב. 

 

אם תכנס לאתר של מאזדה אירופה תראה שאתה יכול לקסטם מאזדה 3 עם צמיגים של 16 אינץ' גם ברמות הגימור הבכירות. ההתעקשות להביא את הדגם עם צמיגים של 18 אינץ' זו החלטה מודעת של היבואן במטרה לעלות את מקדם הפוזה של הרכב.

עריכה אחרונה על ידי Hari
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, ch2856 כתב:

לא יודע אם יצא לך לנהוג ב-208 GTI, אך לי היא מאוד הזכירה פיג'ו של פעם

 

יצא.

נחמדה יחסית של רכבים של היום, אבל לא דומה לרכבים של פעם.

 

לצערי רכב המבחן הגיע עם פרונט לא מכוון, מה שיצר פסיעות קטנות בהאצה תחת כוח ובתחילת בלימה חזקה. אבל גם בניקוי השיט הזה, הרכב פ'סדר. בקרת האחיזה שלא ניתנת לניתוק מונעת ממנו להיות רכב טוב.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...