Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיפור על חוויה גרועה עם סטייג׳ 1 של PCP (מה שלא מספרים לכם)


Fraysa
שימו לב! השרשור הזה בן 333 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 29.8.2021 בשעה 11:18, Fraysa כתב:

לצערי אחרי המקרה שלי אני לא הולך לגעת שוב בתוכנות, בטח ובטח לא בישראל. מעדיף לקנות רכב מהיר מהמפעל.

מה בדיוק הבדל בין " העולם הגדול " לבין ישראל? אני לא פטריוט אבל יש היום טיונרים ברמה ותוכנות שיש גם מחוץ לישראל.

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי בודדים "בעלי המקצוע" במדינה שלנו בכל תחום. אני מנסה לעשות כל דבר D.I.Y בחיי (מניח שאתה מכיר את הפרויקטים שלי) ולכן קשה לי מאוד לסמוך על שום מקום. כל פעם שאני מעט סומך על מקום מסוים, תמיד יש בעיה כמו כאן, ו"בעל המקצוע" לא יודע באמת להסביר או לתת תשובה חד משמעית.

 

ברור לי שיש חאפרים גם בחו"ל, אבל מרגיש לי שהתחום של השיפורים הפך למאוד זול בישראל, כאשר כל אחד יכול לפתוח מקום, לקראו לעצמו טיונר, לקנות צורב ולצרוב תוכנות לאנשים מבלי ידע מעמיק בתחום. אני לא התרשמתי במיוחד מהבחור שביצע לי את הצריבה, והתוצאה מדברת בעד עצמה. מה גם שדי מאסתי לשמוע סיפורים על "טיונרים" בשם "אסי מחולון" או "גרגורי מחיפה" (שמות בדויים אבל הבנתם את כוונתי).

 

בכל אופן, אין טעם להמשיך את הדיון על איכות הטיונרים או התחום בישראל. כל אחד רשאי לעשות מה שירצה לרכבו. אני סך הכל פתחתי את השרשור כדי לתת מידע ונקודת מבט קצת אחרת על התוכנה שנקראית PCP שמנסים למכור בכל הכוח כרגע, וקצת על הבעיות שהיא עלולה ליצור.

  • רעיון טוב! 1

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמוזר שיש המון לקוחות של PCP ולא שומעים ביקורות שליליות. 

 

מה שתיארת בעמוד הראשון מתאים להחלקה של המצמדים , אולי התוכנה הציפה בעיה שהייתה מתחת לפני השטח. במצב כזה לא הייתי מתקין תוכנה כדי לא לגמור את המצמדים לחלוטין.

😈Seat Leon Cupra 280😈

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.8.2021 בשעה 18:39, Fraysa כתב:

אתה מבין כמה התגובה שלך נשמעת מגוחכת ורק מחזקת את כל מהות הנושא הזה?

 

״לא לוחצים מראשון״, ״נוסעים על ה-safe side״. אנשים עושים stage 1 כדי להנות, לא כדי לסבול. ברור לי שלא צריך להשמיד את הרכב וללחוץ כל רגע, אבל אני ממש לא רוצה לנסוע על ה-safe side, אחרת לא הייתי עושה תוכנה מלכתחילה.

 

בכל אופן, אם זה אופי הנסיעה של אחיך ויש לו גם תוכנת גיר, זה לא מדגם מייצג ואין קשר לנושא הזה. 

 

אני נתתי התייחסות לטורבו IS38, הוא בא במקור על גולף R(!) והאודי S3. 
לא לוחצים מראשון, כי אין טעם. פרפורים ונזק לגיר. גם ה GTI שבתמונת פרופיל שלך - תלחץ בראשון ללא בקרה לא תגיע רחוק..
נוסעים על Safe side - כי הרכב דיילי. נוסעים איתו לקניות, לעבודה, לטיולים וכו', יש כאן איזון. אפשר להעלות גדישה וכיוונים אבל מה עשינו בזה? יצרתי רכב שלא נעים למטרות שלי.

 

התגובה ממש לא מגוכחת, במיוחד כשהוא הכפיל את הכוח שלו ממה שהגיע במקור. שזה הישג לא פחות מרשים עבור החלקים המכניים שעומדים בעומסים הללו כבר 80 אלף קילומטרים ללא תקלה אחת (!)

 

 

החיים הם לא 0-100, לא האצות מרזור לרמזור.

בתאריך 28.8.2021 בשעה 23:02, fusion-x כתב:

^

אבל זה בדיוק העניין, מדוע נדרשת ממנו "הבנה בעולם השיפורים" ? 🤦‍♂️

לא מדובר כאן באיזשהו Setup מטורף, הבן אדם הגיע לעדכן תוכנה סטייג'1 בגולף 1.4.

תתפלא כמה אנשים עושים סטייג'1 רק בשביל ללחוץ מראשון :), מבלי לדפוק חשבון על Safe Side, החלקות קלאצ'ים, מנועים מתפוצצים וכו'.

 

לדעתי יש בעיה בהעברת המידע ללקוח שאינו בהכרח מבין גדול בעולם השיפורים.

אם נציג הסדנא היה מציין שייתכן ובגלל עודף מומנט, עלולות להיות החלקות של הקלאצ'ים ולכן כדאי להתקין תוכנת גיר וגם מומלץ ללחוץ מהילוך שני וכו'.. וענייני Safe Side אז אני מניח שהוא היה מוותר על התענוג.

 

 

על מנועי 1.4 ההבדל פחות מורגש, אבל כשעושים גם Stage 1 למנועי 1.8 או הקופרות ההבדל מהותי ומאוד.

אני נתתי התייחסות על נסיעה ללא בקרות, ומי שילחץ גם עם 1.4 ללא בקרות ותוכנה לא יגיע רחוק עם הרכב..

מי שינסה ללחוץ עם רכב חזק בפנייה בהנעה קדמית בכלל ישים בנתיב הנגדי..

 

בתאריך 29.8.2021 בשעה 10:12, Fraysa כתב:

הקלאצ'ים שלי ממש לא עייפים, אני לא צריך מוסך שיגיד לי את זה. @fusion-x כבר הסביר בצורה מצוינת מה קרה - התוכנה הישראלית של PCP לוקחת את המומנט לקצה והגיר לא מסוגל להתמודד עם זה. אתה חושב שבני נוער עם איביזות ישימו 2,500 ש"ח על תוכנת גיר לאחר שעשו סטייג' 1? אתה חושב שהחבר'ה שמוכרים את ה-PCP אומרים לך את זה?

 

זה שקיבלת חוויה שלילית (אחת מתוך אלפים) לא אומר שיש צורך לפסול את כולם.

ראה ערך - KTM.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Fraysa כתב:

לא יודע אם אחת מתוך אלפים - את זה נדע כאשר יהיה עוד מידע על הדבר הזה, כי כרגע אין כלל.

בגלל שציינת שבעל העסק היה איתך הגון והחזיר כספך, מדוע שלא תנסה תוכנת קאסטום? קצת יקר יותר אבל לפי הדרישה שלך. צריך להיות גם דיינו בסוף בשביל לראות את ההבדל ועקומת הכוח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת שלא מבין מה כל הטררם, התקנת, לא היית מרוצה, היה אתך הוגנים לגמרי והחזירו ללא ויכוח עד הפרוטה האחרונה.

סך הכל אין עוד מתלוננים ויש כן מרוצים, שכל אחד יעשה מה שבא לו וזהו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Fraysa כתב:

שום טררם. זה פורום, זו מטרתו - מותר לכל אחד לפרסם את דעתו בכל נושא שיחפוץ.

מצטרף לפותח השירשור 

פגשתי כבר כמה בעלי רכבים שיצאו עם נזק יותר חמור - מנועים שהלכו חודשיים ושלוש אחרי תוכנת PCP, אחד היה עם אופל אינסיגניה, האחר עם סופרב 4X4, היו עוד כמה עם נזקים וכאלה שנדלקו להם מנורות תקלה ובסריקה הופיעה תקלה P0000 (מחקו קוד תקלה מראש כי כנראה ידעו שהיא הולכת להופיע).

בגדול התוכנה הזאת נכתבת ע"י בחור ישראלי שאני מכיר, ומשווקת בתור "התוכנה האמינה ביותר בעולם", דבר מטעה מאוד ביחס לתוכנה ישראלית שעדיין לא הוכיחה את עצמה ברמה הארצית, שלא לדבר על עולמית.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Fraysa כתב:

רור לי שיש חאפרים גם בחו"ל, אבל מרגיש לי שהתחום של השיפורים הפך למאוד זול בישראל, כאשר כל אחד יכול לפתוח מקום, לקראו לעצמו טיונר, לקנות צורב ולצרוב תוכנות לאנשים מבלי ידע מעמיק בתחום. אני לא התרשמתי במיוחד מהבחור שביצע לי את הצריבה, והתוצאה מדברת בעד עצמה. מה גם שדי מאסתי לשמוע סיפורים על "טיונרים" בשם "אסי מחולון" או "גרגורי מחיפה" (שמות בדויים אבל הבנתם את כוונתי).

oh my :)

חכה כשתגיע לפה (ארה״ב, אבל מתייחס לניו יורק / ג׳רזי) ... טיונרים זו ... הרפתקאה.

ההבדל היחיד - הוא שמראש אתה חותם על הסרת אחריות מהם לפני שהרכב עולה על דיינו.

 

בגדול - צריך מאוד לתאם ציפיות. בזה אני מסכים.

ויש מי שזה יתאים לו ומי שלא.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם כבר פתחו נושא על תוכנות אז אתן את השנקל שלי.

*לא בא לעשות לאף אחד שיימינג, רק נותן את החוויה שלי.

 

עם הרכב שלי יצא לי להתנסות על 3 תוכנות מנוע ו3 תוכנות לגיר.

תוכנות מנוע: סטייג' 2

 

הראשונה - קניתי את הרכב עם תוכנה שהבעלים הקודם עשה אצל 2RACE, לא יודע מה שמה.

תוכנה חזקה, אבל הדוושה מרגישה ממש כמו כפתור ON\OFF אחרי 20% מצערת.

זאת אומרת שכמעט לא משנה כמה אתה לוחץ הרכב רץ קדימה חזק,  בלתי ניתן לנהיגה.

מנסה לצאת מפניה עם מעט גז אבל מאבד אחיזה כי המנוע נותן בערך פול בוסט.

ואז שאתה כבר ביושרת ואומר "יאללה עכשיו אפשר פול גז" אתה מדביק את הדוושה אבל הרכב מאיץ אותו דבר.

 

שניה- תוכנה של APR.

עליהם יש הרבה סיפורים טובים ולכן גם רציתי לצרוב אותה על הרכב שלי.

אבל? דווקא על המנוע שלי התוכנה ממש פח אשפה, אין לי תיאור אחר.

עד 4-4.5K סל"ד בקושי סוחב ואז נכנס די במכה לטווח מאוד קצר ונופל חזק בהספק ממש כמו רכבי טורבו של פעם.

כנ"ל, לא נהיג כי או שאין לך כוח או שאתה מפרפר, וגם ממש לא כיף למשוך את ההילוכים.

 

שלישית - הפעם הלכתי על קאסטיום אצל דני מקס טיונינג.

הרכב עולה על דיינו לפני הצריבה כדי לקבל BASE LINE, ואכן רואה בגרף בדיוק את מה שתיארתי בסעיף הקודם.

עושים כמה PULLים, משנים ערכים והרכב מוכן.

מבחינת הספק מקסימאלי התוכנה של APR והקאסטיום היו פחות או יותר זהות, אבל פה נגמר הדמיון.

הקאסטיום מאפשרת לך לבחור כמה כוח אתה רוצה, יש מומנט גם בסל"ד נמוך אבל רק אם תלחץ הרבה.

אפשר לצאת מפניה תוך כדי שאתה משחק עם הדוושה כדי למקסם אחיזה, תענוג.

 

תמונה להמחשה:

ספוילר

Untitled.thumb.png.2751384c06a5aea072423c42b53d42de.png

*המנוע מושך עד 7K סל"ד מבלי להתעייף, לא רואים את זה בגרף.

 

אז כמו שאתם רואים, יש הרבה הבדלים בתוכנות וקשה מאוד להשוות אותן רק על סמך הספק מקסימאלי.

 

תוכנות לגיר:

קודם כל נסעתי ללא תוכנה לגיר, סטוק.

העברות היו בסדר, אבל ההתנהגות הרגיזה, במה זה מתבטא?

1. זחילה על הילוך שני, הרכב מנסה לבלות כמה שפחות זמן בהילוך ראשון.

זה אומר שהוא "גולש" ו-"רוכב" על הקלאץ' בהילוך שני במהירויות שגם ההילוך הראשון לא היה מצליח להשתלב לגמרי.

גורם לרכב להרגיש הססן, אם תנסה להאיץ ממצב כזה ייקח לרכב זמן להגיב ולהתקדם, לא כיף.

אבל כן גורם לגיר להרגיש יותר חלק, מדמה קצת ממיר מומנט.

 

2. תגובה איטית לפקודות של העברת הילכים, לשני הכיוונים.

אין יותר מדי מה להרחיב פה, פשוט מתסכל.

בנוסף היו קטעים שאם הייתי מנסה לרדת לשני היה לוקח לגיר המון זמן להגיב וגם להעביר.

וגם כשלבסוף כן הוריד הילוך זה היה מלווה בטילטול ובלימת מנוע חזקה.

כאילו (או באמת) הוריד הילוך ללא "מכת גז".

 

3. התנהגות מרגיזה בכללי, אבל לגמרי מובנת כי הכיול הוא לא ספורטיבי.

מה זה אומר?

גם במצב ידני הגיר יעלה הילוך אם הגעת לסוף הסל"ד, ויוריד הילוך אם לחצת על כפתור ה"קיק דאון" בדוושה.

בכל מצב (ידני,D,S), אם הרכב מפרפר מספיק למשל בהילוך שני, הוא יעביר לשלישי, אפילו שבפועל מהירות הרכב נמוכה יחסית.

ואז אתה מוצא את עצמך נוסע לאט בהילוך שלישי בסל"ד נמוך ללא כוח.

אם הרכב מפרפר או שבקרת האחיזה התערבה (אפילו קלות) בכמה שניות האחרונות, הגיר מתעלם מפקודות.

 

טוב, זה היה בסטוק, מה התוכנות לגיר הביאו איתן?

 

ראשונה - שוב, לא יודע מה השם אבל נצרבה אצל 2RACE.

לא היה שום שינוי בהתנהגות של הגיר, לדעתי מדובר נטו בהגדלת הלחץ על הקלאצ'ים.

אולי משהו שקשור למגבלות מומנט, אבל שומדבר מורגש.

 

שניה - תוכנה לגיר של PCP.

היה שינוי ממש קל בהתנהגות, אבל לא מרגיש כמו תוכנה של ממש.

כנראה באמת הייעוד העיקרי שלה הוא להעלות לחץ על הקלאצ'ים.

 

שלישית - תוכנה של TVS.

אוקיי, פה יש ממש מייקאובר.

קודם כל עניין הגלישה בהילוך שני מבוטל, הרכב לא ממהר להיפטר מההילוך הראשון.

זה עוזר ברמזורים כאשר הרכב שלפנייך לא לגמרי סגור על עצמו אז אתה לא מוצא את עצמך בהילוך שני על 4 קמ"ש.

זה גם נחמד בחניות כי הרכב מגיב יותר טוב לגז במהירות נמוכנה.

 

מעבר לכך, כל הלוגיקה של מתי להעביר הילוך שונה, הגיר מרגיש הרבה יותר חכם.

את הראשון והשני הגיר מושך קצת (עד 2-2.5K תלוי כמה לוחצים), גורם לרכב להרגיש יותר זמין מבחינת כוח.

מהילוך שלישי לעומת זאת, כאשר הרכב כבר קיבל אנרציה, העברות הילוכים מתבצעות סביב ה2000 סל"ד.

אבל לא סתם, גם כשלוחצים טיפה יותר עדיין הגיר יעביר ב2000 סל"ד, פשוט תאיץ יותר מהר.

תורם מאוד לתחושת ה"חוסר מאמץ" של מומנט בסל"ד נמוך.

בניגוד לתוכנה המקורית אשר מושכת את ההילוכים ללא צורך כאשר לוחצים קצת מעבר לתאוצה מנהלתית.

הגיר לא מתרגש להישאר על הילוך שישי סביב ה2000 סל"ד אם הוא לא בטוח שאתה מתכוון להאיץ.

בסטוק לעומת זאת היית מוצא את עצמך כבר בהילוך שביעי.

 

בנוסף, התוכנה פותרת את הבעיות שציינתי בסעיף 2 ו-3.

התגובה לפקודות הרבה יותר מהירה, יש הרבה פחות דיליי מרגע הלחיצה על ה"משוט" ועד להעברה עצמה.

הורדת ההילוכים הרבה יותר חלקה ויש התאמה של הסל"ד להילוך.

במצב ידני הגיר לא יוריד הילוך גם אם הגעת לכפתור הקיק דאון, ולא יעלה הילוך אם הגעת למנתק.

גם תוך כדי פרפור הגיר יעביר הילוך אם תבקש ממנו.

במצבי איבוד אחיזה של הגלגלים הקדמיים הגיר לא יעביר להילוך הבא גם במצב D, הוא מבין את המצב.

 

קשה להעביר את זה בטקסט 😬 אולי פעם אעשה סרטון.

 

סיאט לאון דור שני 1.8 DSG.

 

 

 

רק הערה אחרונה על מה שנאמר לגבי לחיצות בהילוך ראשון וSAFE SIDE:

אומנם אני לא עושה את זה הרבה, אבל כן לוחץ בהילוך ראשון, פשוט צריך לעשות את זה בשכל ולא כמו חמור.

לא לוחץ מעמידה מלאה, נותן קצת גז שהרכב יתקדם וישלב את הקלאץ' לגמרי (לא בורח להילוך שני בזכות התוכנה של TVS),

ואז "נותן". אבל לא מדביק את הדוושה, זה לא ייקח אותי לשומקום כי הרכב יחליק בלי סוף.

לוחץ בהתאם לאחיזה, כנ"ל בהילוך שני.

 

דרך אגב, דווקא כשהגלגלים מפרפרים ללא אחיזה העומס על המנוע והגיר מאוד נמוך, כי אין התנגדות.

מה ש"שובר" את המכלולים זה מעבר חד ממצב של פרפור מוגזם לאחיזה מלאה, ככה מרסקים את הCV בציריה.

 

 

  • אהבתי 5
  • מעניין 2
  • רעיון טוב! 1

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, HybridBoy כתב:

שניה- תוכנה של APR.

עליהם יש הרבה סיפורים טובים ולכן גם רציתי לצרוב אותה על הרכב שלי.

אבל? דווקא על המנוע שלי התוכנה ממש פח אשפה, אין לי תיאור אחר.

עד 4-4.5K סל"ד בקושי סוחב ואז נכנס די במכה לטווח

מעניין

נשמע כמו בעיה בקריאת חיישן (מצערת , מאפ , מעבר לא תקין מclosed לopen loop או משהו דומה) או צריבה של דגם לא מדויק.

 

נהגתי על כמה וכמה רכבים עם apr והחוויה היתה לגמרי כמו מקורי מבחינת חלקות

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

HybridBoy, תודה רבה על השיתוף המפורט. 

מבחינתי לפחות יש הבדל גדול בין סטייג' 1 בו אתה נשאר סטוק לחלוטין ואז מה שמתקבל אצל הטיונר שכתב את המפה נשאר כמעט זהה לחלוטין בכל רכב בו נצרבה המפה (למעט נושאים של מצב המנוע והמערכות השונות, מצתים וכו') זאת לעומת סטייג' 2 שלרוב כולל, לפחות, דאון-פייפ ומצנן ביניים בספיקה גדולה יותר וכאן מדובר ביצרנים שונים עם פעולה שונה של הרכיבים האלו. מה שכמובן הוכחת זה שבכל הקשור לסטייג' 2 ומעלה אין דבר כזה לצרוב ולנסוע, צריך במינימום לבצע לוג ולתקן את המפה לרכב הספציפי וכמו תמיד, בניית מפה אישית על דיינו, ע"י מי שמבין כמובן ודני הוא בהחלט אחד כזה, היא האופציה הטובה ביותר לכל מה שהוא מעל סטייג' 1. בכלל, סטייג' 2 זה לא ממש לתוספת כוח, התוספת קטנה, אלא לאופי בו הכוח מתקבל ותגובת המנוע וכאן אין כמו תוכנת קאסטום על דיינו. 

 

אני יכול לומר לך שבאחד הרכבים שלי אני משתמש ב-Bootmod3 (לרכבי ב.מ.וו) ושם הם מאפשרים לך לשלוח להם לוג והם יבצעו התאמות במפה בהתאם לכך אבל גם הם ממליצים שכל מה שהוא סטייג' 2 ומעלה יעשה ע"י מפה אישית שנבנית על דיינו. 

 

מבחינת תיבה זה קצת מורכב יותר כי בלא מעט תיבות הילוכים זו מערכת הלומדת את סגנון הנהיגה של הנהג. המינימום זה כמובן זה להעלות את הלחץ במצמדים ומכן והלאה זה עולם שלם של העדפות. גם כאן לדוגמה יש לי תוכנה ייעודית לגיר (XHP) שמאפשרת לי לשנות את הסל"ד בו כל הילוך עולה או יורד (ביחס למה שקבע היצרן) ובנפרד לכל מצב נהיגה. אפשר גם להגביל מומנט מרבי בכל הילוך, לדלג על הילוך ראשון (בתיבה עם ממיר מומנט) ועוד. 

 

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן בבימריות יש המון מקום לשיפורים ויותר חשוב מכך- התאמה אישית.

לכן אני מכוון לזה שהרכב הבא שלי יהיה BMW, אבל כרגע זה עדיין בגדר חצי פנטזיה.

צריך להתארגן על עוד קצת מזומנים לפני שאני קופץ לבור הזה 😏

  • אהבתי 1

They are trying to ban me...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 333 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...