Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיפור על חוויה גרועה עם סטייג׳ 1 של PCP (מה שלא מספרים לכם)


Fraysa
שימו לב! השרשור הזה בן 311 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני מחזיק כבר שנה וחצי גולף MK7 קומפורטליין, עם מנוע 1.4 מטיפוס EA211 בגרסת ה-150 כ״ס. השתדרגתי מאאודי A3 8V עם מנוע דומה בהספק נמוך יותר (122 כ״ס), אז השיפור בכוח היה ניכר אך התרגלתי אליו מהר מאוד. מעולם לא עשיתי סטייג 1, אך תמיד חשבתי על זה ברצינות עד שנפל הפור ויצרתי קשר עם מקום שיפורים מוכר מאוד באזור המרכז.

 

כאדם פדנט שאוהב את רכבו, לא רציתי לקחת סיכונים גדולים מדי, אז ביקשתי את התוכנה של APR, אף על פי שלאחרונה משווקים בצורה מאוד אגרסיבית את תוכנה בשם PCP (נקודות בונוס למי שיודע מה ראשי התיבות של השם). לאחר בירור קצר, נאמר לי שאין למנוע שלי תוכנה של APR מהסיבה שהמנוע הזה לא שווק בארצות הברית, לכן לא טרחו לעשות לו תוכנה. הדבר היה נשמע לי תמוה מדי, אך בהסתכלות באתר של APR אמריקה אכן לא ראיתי מידע וניכר שהם לאחרונה קצת סולדים מהתחום הזה ופחות מתמקדים בו.

 

בלית ברירה, נתתי צ׳אנס לתוכנה שעונה לשם PCP (שאגב, לא תמצאו עליה אף מידע באינטרנט משום שהיא ישראלית). הדבר המשעשע הוא שמשווקים אותה בצורה מאוד אגרסיבית, ומתהללים ב״טיונרים מגרמניה ואנגליה״ ששותפים בפרויקט, אך באמת אין שום פיסת מידע עליה בשום מקום. בכל אופן, החלטתי כן לתת צ׳אנס כי כבר נסעתי עד למקום ובמקרה הכי גרוע נאמר לי כי ניתן לבקש החזר (עד 3 ימים, אגב, בניגוד ל-APR, שנותנים 30 ימים). התהליך לקח מספר דקות ונסעתי לדרכי.

 

השיפור בכוח היה מאוד ניכר, כבר כשיצאתי מהמקום. אבל... משהו הרגיש קצת off. זאת אומרת - הרכב הגיב בצורה הרבה יותר מהירה, התאוצה הייתה מדהימה אבל הרגיש לי שהורידו יותר מדי הגבלות. מיד הרמתי גבה (בפעם השלישית באותו היום) והחלטתי לתת צ׳אנס שוב בערב, כשלא יהיו פקקים והשמש קצת תרד. חזרתי הביתה והלכתי לנוח.

 

בערב יצאתי לסיבוב נוסף. הרכב נסע מדהים ביחס לצהריים - ההבדל היה עצום. טסתי בין רמזורים והרגשתי בעננים. ואז זה קרה. עמדתי ברמזור בפנייה לז׳בוטינסקי בפתח תקווה על מנת לעלות לכביש 4, וברגע שהרמזור התחלף לירוק נתתי בערך חצי גז כדי לצאת במהירות מהמקום ו... הרכב לא נוסע? הסתכלתי בלוח המחוונים - הטורים עולים, אני שומע את המנוע עובד, אבל הגיר לא משתלב.

 

לא לקח יום, והלכתי להסיר את הדבר הזה מהרכב שלי. לשמחתי בעל המקום היה הוגן והחזיר לי את כספי בחזרה, וכשהוא שאל למה - הסברתי לו שברגע שקרה הדבר הזה - איבדתי כל אמון בתוכנה של PCP ולעולם לא אשקול לשים אותה ברכב שלי. ומה בפועל קרה? אני משער שהגיר לא ידע להתמודד עם כמות המומנט בלחיצה הזו.

 

לסיכום: אני חושב ששווה שיהיו עוד עדויות של אנשים על PCP, כי אין כאלו בכלל וזה לא הוגן כלפי הלקוחות. בסך הכול נשמעת לי כמו תוכנה שלקחה את המספרים שקבעו עשרות אלפי המהנדסים ב-APR ושחררה עוד הגבלות שמכלולי הרכב פשוט לא מסוגלים להתמודד איתן.

 

מוזמנים לשאול עוד שאלות, אענה בשמחה. 

  • אהבתי 4
  • מעניין 4

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני עם תוכנה של PCP לאיביזה 1.0 (אני מניח שהגיר והמנוע עובדים בפחות עומס מאשר הגולף...), וטפו טפו טפו כבר חצי שנה הכל בסדר. רק מטפל פעמיים בשנה במקום פעם.

 

*חייב להגיד שלפני שהתקנתי את את התוכנה, כן שמעתי עליה שהיא לוקחת את המנוע לקצה יותר מאשר תוכנות אחרות.

עריכה אחרונה על ידי hondacivic02es
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאתה כותב מעניין מאוד.

יש דבר כזה של "ניתוק" של הגיר כשדורשים ממנו מומנט שהוא אינו יכול לעמוד בזה? 

"הגנה" של הרכב ? (או תקלה בגיר ?)

הרכב נוסע טוב (מבחינת הגיר) אחרי הסרת התוכנה ?

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, הרכב חזר לפעול כרגיל, גם מבחינת הגיר. 

 

לצערי אני לא יודע בוודאות להצביע מה קרה, אבל בשטח המנוע עבד והאוטו לא שילב הילוך. זה היה ממש מלחיץ. 

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, Fraysa כתב:

 עשרות אלפי המהנדסים ב-APR

בוא לא נגזים לגבי מספר המהנדסים כן...

ולגבי השיפור, המנוע הזה עם השבלול הפצפון, (שמו שם שבלול פצפון בשביל לבטל את הטורבו לאג...)

כבר מגיע מהיצרן בגרסת 150 שהוא "מתוח" לא הייתי נוגע בו, וטוב עשית שהסרת את התוכנה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

אני עם קופרה, צרבתי APR ולא אהבתי כי במסלול הוא נכנס למצב מוגבל בטמפ שמן נמוכה יחסית (125), החלפתי ל pcp והגיר נשאר עם apr, ומאז הכל דבש כבר שנה בערך, כולל נהיגה תחרותית במסלולים.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, teyal כתב:

בוא לא נגזים לגבי מספר המהנדסים כן...

ולגבי השיפור, המנוע הזה עם השבלול הפצפון, (שמו שם שבלול פצפון בשביל לבטל את הטורבו לאג...)

כבר מגיע מהיצרן בגרסת 150 שהוא "מתוח" לא הייתי נוגע בו, וטוב עשית שהסרת את התוכנה.

 

 

אני אישית פחות נהנה ממנו בהשוואה לאוקטביה עם מנוע זהה שנהגתי עליה לפני כן, שהייתה מהירה בהרבה יותר. אני לא יודע למה, אבל בגולף המנוע הזה פשוט משמעותית איטי יותר

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, misterb כתב:

 

אני עם קופרה, צרבתי APR ולא אהבתי כי במסלול הוא נכנס למצב מוגבל בטמפ שמן נמוכה יחסית (125), החלפתי ל pcp והגיר נשאר עם apr, ומאז הכל דבש כבר שנה בערך, כולל נהיגה תחרותית במסלולים.

 

אצלך יש מגבלה עכב שימוש ספציפי שאני מבין למה החלפת

 

אישית , כנראה יש סיבה שיש הגבלה על טמפ' שמן לכן הייתי מעדיף דווקא ללכת על הצד היותר בטוח .

 

אני מתלבט או APR או REVO מהסיבה שיש עליהן הרבה יותר מידע מ PCP 

😈Seat Leon Cupra 280😈

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי,

אני מכיר 2 בעלי אוקטביות עם המנוע הזה ולשניהם תוכנה של STM מעל שנתיים ומאוד מרוצים. ממליץ לך לבדוק.

(בנוסף, אני עשיתי תוכנה לפורד פוקוס MK3.5 טורבו שנמכרה בסדנא שמוכרת את STM וגם הייתי מרוצה מהתוכנה ומהשירות למרות שלא חושב שהתוכנה הייתה של STM)

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי לאחר תקלה כזו איבדתי אמון בכל התוכנות בכלל, ובישראליות בפרט. על E&A שמעתי סיפורי זוועות, אז לא אכנס לשם.

 

ירדתי מהעניין כלל, ואני מעדיף לא לגעת בזה יותר. ברכב הבא כבר אדע לקחת משהו מהיר יותר :-)

 

אגב, כפי שציינתי לפני כן - המנוע הזה אמנם זהה לזה שבאוקטביה, אבל באוקטביה ההתנהגות שלו מאוד שונה. 

עריכה אחרונה על ידי Fraysa

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.8.2021 בשעה 12:38, misterb כתב:

בטמפ שמן נמוכה יחסית (125)

זו לא טמפ׳ נמוכה יחסית. היא בהחלט גבוהה יותר מהמקובל - ובמיוחד עם אתה עם רכב משופר ועולה על המסלול - הייתי שוקל להתקין קולר שמן חיצוני במצב הזה - ובטוח הייתי שם עין גם על הלחץ שמן - שתכלס יותר משנה מהטמפ׳

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקנתי תוכנה של pcp אתמול, דרך חברה שנקראת M. A DRIVE, הרכב שברשותי הוא פורד פוקוס אקטיב, אעדכן במידה ויהיו תקלות, מה שכן הנתונים שנתנו לי נשמעו קצת מוגזמים, מ24.7 קגמ ל36  קגמ. בהחלט מרגישים בהבדל. רוב חברות הTUNING נתנו נתונים של 30 קגמ. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@Fraysa סתם שאלה, מה בעצם מונע ממך (שלמיטב זכרוני יש לך את הכלים) להתקין איזו תוכנה שבא לך, בעצמך? למיטב ידיעתי בימינו זה פשוט להעלות קוד למחשב דרך הOBD ואם יש VAGCOM ואת התוכנה המתאימה - אתה מסודר, לא כך?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני התקנתי גם תכנה של PCP על במוו X3 2012 והרכב נסע חלום מ 185 כס לבערך 260, למרות שהיה מוצהר 280... אבל הכוח

לא הפסיק להגיע ול100 מגיעים ב6 וקצת שניות על דלק 95 ולא 98.   אצלי היה מוצלח ונסעתי איתה שנה וחצי... חלום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 311 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...