Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיפור על חוויה גרועה עם סטייג׳ 1 של PCP (מה שלא מספרים לכם)


Fraysa
שימו לב! השרשור הזה בן 311 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 18.8.2021 בשעה 11:40, shellcase כתב:

@Fraysa סתם שאלה, מה בעצם מונע ממך (שלמיטב זכרוני יש לך את הכלים) להתקין איזו תוכנה שבא לך, בעצמך? למיטב ידיעתי בימינו זה פשוט להעלות קוד למחשב דרך הOBD ואם יש VAGCOM ואת התוכנה המתאימה - אתה מסודר, לא כך?

 

שאלה מצוינת. 

 

בביקורי במקום המוזכר בפוסט הראשון, הצצתי מה קורה מאחורי הקלעים. הם בעצם משתמשים בכלי שנקרא Autotuner. זה בעצם כלי שמדבר עם ה-OBD של כל רכב בערך ויודע לעשות flashing לכל ECU שקיים. 

 

Autotuner מציעים לרכוש יחידה של המוצר שלהם מקוסטמת עם הלוגו והצבע שלך, שזה מה שהחבר׳ה שעשו לי את התוכנה עשו. בנוסף, מוצעות שתי גרסאות - האחת נקראית Master והשנייה Slave. מה שזה בעצם אומר זה שבן אדם אחד שיודע לקסטם firmware של ECU יושב בצד אחד, וה-Slave (כל ה״טיונרים״ בארצנו היפה) יודע לקרוא את הרכב, למשוך את התוכנה מה-Master ולצרוב אותה. 

 

זה האתר שלהם - https://www.autotuner-tool.com/en

 

מדוע אני לא עושה זאת בעצמי? בטוח שאפשר. ולא רק אני - כנראה שכל אחד יכול לעשות. הבעיה העיקרית היא שכלי הצריבה עולה כמה אלפי אירו ואין לי את הידע לערוך את ה-firmware של ה-ECU ואילו ערכים לשנות. אני בטוח שאפשר למצוא ללא עלות קבצים קאסטום שאנשים עשו, אך עדיין יש את המחסום של עלות הכלי.  

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Fraysa כתב:

 אני בטוח שאפשר למצוא ללא עלות קבצים קאסטום שאנשים עשו, אך עדיין יש את המחסום של עלות הכלי.  

אולי הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות לרכב.

 

😈Seat Leon Cupra 280😈

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו כנראה הסיבה שבכל רכבי הקונצרן עם גיר DSG7 היבש, המומנט המקסימלי ברכבים עם המנועים בנפח 1.0-1.8 TSI הוא כ- 25.5 קג"מ.

נניח שבפולקסווגן לקחו מקדם ביטחון של כ-10-15%, אזי עד לסביבות 29 קג"מ (בערך) כנראה שהקלאצ'ים היו מחזיקים.

נראה שהשיפור במנוע הנ"ל, הביא אותו ל-190 כ"ס ו-32 קג"מ ולכן החריגה גרמה להחלקה של הקלאצ'ים.

 

לפעמים הסדנאות מציעות גם תוכנה לגיר, בין היתר כדי להגביר את כוח ההצמדה וכו'.

במקרה הנ"ל הייתי מוותר כמוך ומסיר את התוכנה. 

שאפו לסדנא שעמדה במילה והחזירה לך את הכסף בחזרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני שעה, Stav132 כתב:

אולי הדבר הכי גרוע שאפשר לעשות לרכב.

 

 

 לחלוטין, אני לעולם לא הייתי מסתכן בדבר כזה. אבל זו אופציה.

 

לפני 24 דקות, fusion-x כתב:

זו כנראה הסיבה שבכל רכבי הקונצרן עם גיר DSG7 היבש, המומנט המקסימלי ברכבים עם המנועים בנפח 1.0-1.8 TSI הוא כ- 25.5 קג"מ.

נניח שבפולקסווגן לקחו מקדם ביטחון של כ-10-15%, אזי עד לסביבות 29 קג"מ (בערך) כנראה שהקלאצ'ים היו מחזיקים.

נראה שהשיפור במנוע הנ"ל, הביא אותו ל-190 כ"ס ו-32 קג"מ ולכן החריגה גרמה להחלקה של הקלאצ'ים.

 

לפעמים הסדנאות מציעות גם תוכנה לגיר, בין היתר כדי להגביר את כוח ההצמדה וכו'.

במקרה הנ"ל הייתי מוותר כמוך ומסיר את התוכנה. 

שאפו לסדנא שעמדה במילה והחזירה לך את הכסף בחזרה.

 

אתה צודק מאוד, וזו בדיוק הנקודה. חברה כמו APR, שהיא נחשבת חברה רצינית בתחום (להבנתי, לצערי איני מבין יותר מדי בשיפורים), שמה לעצמה ערך של X ‏קג״מ בתוכנה שלה בדיוק בגלל המגבלות הללו, ואני מתאר לעצמי שהמהנדסים שלהם עבדו שנים כדי לכוון בדיוק את המספרים הנכונים עד הרזולוציה הכי נמוכה. מאידך, התוכנה של PCP מעדיפה לקחת את הכול לקצה, דהיינו את אותו X שהגיעו למסקנה ב-APR ולהוסיף לו +10, ובכך לספק יותר כוח אבל על חשבון של תקלה פוטנציאלית.

 

עוד דבר נוסף אך חשוב מאוד: אני בן אדם שמאוד שם לב לפרטים קטנים, בכל דבר שאני משתמש בו בחיי. אני משער לעצמי שקהל היעד העיקרי של התוכנות האלו הם אנשים צעירים עם רכבים שגם ככה מרגישים מאוד רע (ראו ערך איביזות 1.2 בנות 15 שנה), כך שסביר מאוד להניח שהם גם פחות שמים לב לפרטים הקטנים ומתעלמים מהפעם או פעמיים שדבר כזה קורה להם. בשנייה שזה קרה לי, לצערי איבדתי אמון בתוכנות למנוע לכל חיי וסביר מאוד להניח שלא אשקול את זה שוב בחיים.

 

disclaimer שלא אמרתי בתחילת השרשור: אין שום כוונה להשמיץ את התוכנה של PCP בשרשור הזה. מטרתו היא להביא עוד מידע לגבי התוכנה הזו - מהסיבה הפשוטה שאין. חיפוש בגוגל יביא לכם תוצאות של אנשים שמבצעים צריבה שלה ורק ינסו למכור לכם כמה היא טובה - אני מביא את נקודת המבט של הצד השני.

  • אהבתי 1

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום בעיה עם צריבה, פשוט צריך להכיר את מגבלות הרכב, ללמוד מניסיון של אחרים ולקחת בחשבון נושאים מסוימים ולדעת שתחום השיפורים הוא עסק יקר. אחת הבעיות בתחום לדוגמה היא שאצל לא מעט יצרנים, בכדי להפחית פליטת CO2, ישנה התאמה בין הספק/מומנט המנוע לבין שאר רכיבי ההנעה דבר שיכול להביא לשחיקה מוגברת או כשל באחד הרכיבים, זה משהו שכל מי שעושה משהו בתחום צריך לקחת בחשבון. אני לדוגמה מראש ידעתי שאם אני הולך בנתיב הזה אני צריך טיפולים תכופים יותר וכן החלפה של מספר חלקים לחלקים מחוזקים (מדגמים אחרים של היצרן או אפטר מרקט).  

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Fraysa כתב:

עוד דבר נוסף אך חשוב מאוד: אני בן אדם שמאוד שם לב לפרטים קטנים, בכל דבר שאני משתמש בו בחיי. אני משער לעצמי שקהל היעד העיקרי של התוכנות האלו הם אנשים צעירים עם רכבים שגם ככה מרגישים מאוד רע (ראו ערך איביזות 1.2 בנות 15 שנה), כך שסביר מאוד להניח שהם גם פחות שמים לב לפרטים הקטנים ומתעלמים מהפעם או פעמיים שדבר כזה קורה להם. בשנייה שזה קרה לי, לצערי איבדתי אמון בתוכנות למנוע לכל חיי וסביר מאוד להניח שלא אשקול את זה שוב בחיים.

 

 

 

זה לחלוטין לא נכון. ישנו טווח מאוד רחב של אנשים שמשפרים את הרכבים , איביזות 1.2 , C63AMG קופרות פורשות וכו'.

 

תוכנה זה השיפור הכי נפוץ/קל / VFM שניתן לעשות פשוט צריך להבין שמשהו יבוא על חשבון משהו, אם זה צריכת דלק , אמינות או תקלות.

 

יש אנשים שזה שווה להם ויש שלא. 

 

עריכה אחרונה על ידי Stav132

😈Seat Leon Cupra 280😈

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Stav132 כתב:

 

זה לחלוטין לא נכון. ישנו טווח מאוד רחב של אנשים שמשפרים את הרכבים , איביזות 1.2 , C63AMG קופרות פורשות וכו'.

 

תוכנה זה השיפור הכי נפוץ/קל / VFM שניתן לעשות פשוט צריך להבין שמשהו יבוא על חשבון משהו, אם זה צריכת דלק , אמינות או תקלות.

 

יש אנשים שזה שווה להם ויש שלא. 

 

 

אחדד: מרבית קהל היעד של התוכנה PCP הוא מה שציינתי. קצת קשה לי להאמין שבן אדם שמבין ברכבים ומחזיק C63 AMG יעשה את התוכנה הזו ודווקא כן יתעקש לעשות משהו אמין ומוכר יותר, כמו APR.

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.8.2021 בשעה 12:10, Fraysa כתב:

לצערי לאחר תקלה כזו איבדתי אמון בכל התוכנות בכלל, ובישראליות בפרט. על E&A שמעתי סיפורי זוועות, אז לא אכנס לשם.

 

ירדתי מהעניין כלל, ואני מעדיף לא לגעת בזה יותר. ברכב הבא כבר אדע לקחת משהו מהיר יותר :-)

 

אגב, כפי שציינתי לפני כן - המנוע הזה אמנם זהה לזה שבאוקטביה, אבל באוקטביה ההתנהגות שלו מאוד שונה. 

עשית בשכל ומזל שעשית מהר. לא משפרים רכב שלא 1.8 טורבו ומעלה וג םאז יש לשקול רק תוכנות מאוד מבוססות וטובות עם הוכחות וכמובן לעשות התאמות מכניות נדרשות בשאר המכלולים (לרבות גיר, מצמדים מחזוקים וכדומה).

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^  יאני,

 

1. אפשר לשפר רכב עם מנוע בנפח קטן יותר מ-1.8 וכו' אך ההבדל יהיה פחות משמעותי (מניסיון עם APR ב-2 רכבים 1.4 TSI)

2. בסטייג' 1 לא נדרש לבצע התאמות במכלולים וכו'.

3. תמיד אעדיף תוכנת מדף סולידית של חברה כמו APR מאשר תוכנות מדף קיצוניות או תוכנות custom וכו'.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.8.2021 בשעה 13:58, Stav132 כתב:

לא בשביל משהו פשוט זה קופץ אצלי בפייסבוק 

ממה שאני מבין יש קבצים לכל סוגי הרכבים כולל רכבי יוקרה וכו

 

FB_IMG_1629629823731.jpg

 

אני אישית בספק שבן אדם עם C63 AMG שהוא לא עבריין/פוזאיסט יעשה דבר כזה, אבל כנראה שזה כן קורה. לבריאות. אם יש לו כסף לרכב כזה, כנראה שיש לו גם כסף לתקן את הבעיות באם יצוצו.

 

בתאריך 22.8.2021 בשעה 14:05, יאני כתב:

עשית בשכל ומזל שעשית מהר. לא משפרים רכב שלא 1.8 טורבו ומעלה וג םאז יש לשקול רק תוכנות מאוד מבוססות וטובות עם הוכחות וכמובן לעשות התאמות מכניות נדרשות בשאר המכלולים (לרבות גיר, מצמדים מחזוקים וכדומה).

 

תודה רבה יאני.

 

לפני 5 שעות, fusion-x כתב:

^  יאני,

 

1. אפשר לשפר רכב עם מנוע בנפח קטן יותר מ-1.8 וכו' אך ההבדל יהיה פחות משמעותי (מניסיון עם APR ב-2 רכבים 1.4 TSI)

2. בסטייג' 1 לא נדרש לבצע התאמות במכלולים וכו'.

3. תמיד אעדיף תוכנת מדף סולידית של חברה כמו APR מאשר תוכנות מדף קיצוניות או תוכנות custom וכו'.

 

דווקא נדמה שפה כן נדרשת התאמה לגיר כדי לשנות את ערך המומנט המקסימלי, אך לצערי איני מבין גדול בזה אז אני לא בטוח.

 

כמובן שעדיף לקחת תוכנת מדף סולידית כמו APR, אך המנוע שלי ספציפית (EA211 גרסת ה-150 כ"ס) לא שווק בארה"ב וכנראה לכן APR לא עשו לו גרסה. כמו כן, נדמה ש-APR פחות עושים זאת כבר היום. 

 

2016 BMW M235i.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.8.2021 בשעה 21:54, Fraysa כתב:

כמובן שעדיף לקחת תוכנת מדף סולידית כמו APR, אך המנוע שלי ספציפית (EA211 גרסת ה-150 כ"ס) לא שווק בארה"ב וכנראה לכן APR לא עשו לו גרסה. כמו כן, נדמה ש-APR פחות עושים זאת כבר היום. 

 

http://www.goapr.co.uk/products/ecu_upgrade_14tsi_ea211_high.html

http://www.goapr.eu/products/ecu_upgrade_14tsi_ea211_high.html (זה לא עולה אצלי משום מה)

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צ'יפ טיונינג זה עולם בפני עצמו ושוק ענק. בגדול בגדול , יש מספר חברות נורא מצומצם  ,יותר נכון טיונרים שבאמת מתעסקים בטבלאות . הרוב פשוט דופקים בוסט גבוה בשילוב עם דלק ונגמר הסיפור , פשוט סומכים שהמחשב יתקן את השאר. שם תראה תיקונים מטורפים ללא הפסקה ומנוע כזה יטגן את עצמו בסוף. ויש את אלו חברות עם ממון גדול .  בראבוס , אלפינה , abt , מוזלמן טורבו ויש עוד רבים וטובים כמוהם שמייצרים קיטים משולבי מחשב עם תוכנה מותאמת. מן הסתם חברה עלומת שם תתקן בוסט , דלק ואולי קצת הצתות בטווח מסויים של הסלד ולא ברור אם בכלל תריץ דיינו. וכן לא כולם בעולם מבינים איך להבדיל בין סטייק טוב לבין המבורגר של רשת בינלאומית , כך גם לא יבינו הבדל בין תוכנה כזו לאחרת. הרוב יקבל מכה בגב ויגיד וואו ושם ייגמר. למי שיש נסיון בעולם של שיפורים יחפש תגובת מצערת נכונה תחת מצבים שונים , עליה הדרגתית בבוסט , רצועת כוח רחבה ועוד. ולגבי גיר, אז כן חייבים לצרוב גם תוכנה לגיר וגם שם זה אותו סיפור כמו עם המנוע.

  • אהבתי 3

gladen pro25+rs audio 100m -tru technology billet 4100

ad neo800w- mosconi pro 4/30

gladen pro10-mosconi pro 1/10

fiio 11m plus coax mosconi dsp aerospace 6to8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.8.2021 בשעה 11:31, fusion-x כתב:

^  יאני,

 

1. אפשר לשפר רכב עם מנוע בנפח קטן יותר מ-1.8 וכו' אך ההבדל יהיה פחות משמעותי (מניסיון עם APR ב-2 רכבים 1.4 TSI)

2. בסטייג' 1 לא נדרש לבצע התאמות במכלולים וכו'.

3. תמיד אעדיף תוכנת מדף סולידית של חברה כמו APR מאשר תוכנות מדף קיצוניות או תוכנות custom וכו'.

1. מסכים, לא אמרתי שאי אפשר. אפשר הכול, אבל יש לזה מחיר באמינות וכמו שרשמת גם לא הרבה תועלת. (זה ציטוט של בעלי מכון שיפור ידוע בארץ)

2. לא נדרש לשם הגעה לביצועים שסטייג' 1 מבטיח, אך מבחינת אמינות מכנית זו לא אמרה נכונה במיוחד בגירים DQ200 על מנועים צנומים.

3. טוב מאוד, זו הנחת יסוד טובה, אך אין יותר טוב לאמינות מכלולים מקוריים מאשר תוכנה של היצרן.

עריכה אחרונה על ידי יאני

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 311 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...