Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך משפיע מזגן על צריכת דלק?


yaya70
 שיתוף

פוסטים מומלצים

מהירות המפוח גדולה יותר משפיעה על צריכת הדלק יותר כי נדרש לקרר נפח אוויר גדול יותר. 

 

אין בכלל השפעה של כיוון טמפרטורה במזגן פשוט עם מדחס ON/OFF, המזגן כל הזמן מקרר אותו דבר.

 

במזגן עם מדחס ספיקה משתנה יש השפעה מסויימת גם של כיוון טמפרטורה. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהירות המפוח ממה שאני יודע לא משפיעה בצורה דרסטית, מה שמשפיע כשהמזגן דלוק זה הכפתור שאתה מסובב לחם/קר, ככל שהוא יותר מכוון לכחול ככה המזגן נאלץ לעבוד יותר וצורך יותר דלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, yaya70 כתב:

שלום, 
כשמפעילים מזגן מה צורך יותר דלק, רמת קירור גבוהה יותר או עוצמת איוורור חזקה יותר? 
תודה 


תלוי באיזה רכב.

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, nameuser כתב:

מהירות המפוח ממה שאני יודע לא משפיעה בצורה דרסטית, מה שמשפיע כשהמזגן דלוק זה הכפתור שאתה מסובב לחם/קר, ככל שהוא יותר מכוון לכחול ככה המזגן נאלץ לעבוד יותר וצורך יותר דלק.

ברוב הרכבים זה לא מדוייק.

כלומר הצורה שזה עובד עם המחוג הוא שכאשר המחוג על הצד הכי כחול אז המדחס עובד ויוצא אוויר קר, אם על ההכי אדום יוצא אוויר חם בעזרת הרדיאטור.

הטווח באמצע הוא מפעיל את שני האפשרויות כלומר אם אתה שם 90% על הכחול 90% מהאוויר מתקרר ו10% מתחמם ויוצא לך בסוף פחות קר.

כלומר לרוב לשים את הטמפרטורה מעל למינימום או מיתחת למקסימום זה נטו בזבוז אנרגיה.

הכוונה היא כאמור לרכבים עם מדחס ON\OFF כמו שציין בוקי.

 

לראשונה ששמעתי על זה הייתי בשוק שככה המזגנים ברכב עובדים, אבל זה המצב.

עריכה אחרונה על ידי ik3

peugeot 208

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, למרות שזה נכתב בפורום הרבה פעמום, לצורך הבנה נתחיל ברכב פשוט כלשה ודי ישן. 

יש לו מזגן רגיל מכאני, ומדחס On/Off (שכבר אין הרבה כאלה אבל זה רק לצורך ההסבר). 

 

המדחס והמזגן לא יודעים איך מכוון בורר הטמפרטורה, כמה על אדום וכמה על כחול. זה בורר מכאני שמושך בכבל ומזיז מדף ערבול. 

 

המדחס כל הזמן עובד אותו דבר. אין לו ויסות עוצמה, או שהוא עובד או שלא. לוקח אותו כוח מהמנוע כל עוד הוא עובד ולא לוקח כוח בכלל כשהוא בהפסקה. המדחס לא יודע איזה טמפרטורה הנהג בחר. 

 

כל האוויר, לא חלק ממנו אלא כל האוויר שהמזגן יונק, מתקרר על ידי המזגן. מתקרר ומתייבש. 

 

אם הבורר על כחול, האוויר כמו שהוא יוצא לתא הנוסעים. 

 

אם הבורר חצי על אדום/חצי על כחול, חצי מהאוויר מתחמם "על ידי החום שבא מהרדיאטור". אם הבורר על אדום, כל האוויר (שכבר התקרר על ידי נמזגן) מקבל את "החום שבא מהרדיאטור".

 

 

במהירות מפוח 1 המדחס עובד 10 שמיות, יוצא להפסקה 10 שניות. 

 

במהירות מפוח 2 המדחס צריך לקרר יותר אוויר, יש לו פחות זמן לצאת להפסקות. 

 

הוא עובד 10 שניות, יוצא להפסקה 5 שניות. לוקח יותר כוח מהמנוע, יותר דלק. 

 

 

במהירות מפוח 3 אין להמדחס בכלל זמן לצאת להפסקות, הוא צריך לקרר הרבה אוויר, לוקח עוד יותר כוח מהמנוע ועוד יותר דלק. 

 

 

 

במכוניות יותר מתקדמות יש מדחס ספיקה משתנה. זאת אומרת מדחס עם שסתום ויסות ספיקה שיכול לעבוד "חזק" או חלש" ובהתאם לכן לקחת יותר כוח מהמנוע או פחות. 

 

ויסות ספיקה מתבצע על ידי מחשב בקרת האקלים, בהתאם לדרישת הקירור באותו רגע. לוקח בחשבון טמפרטורה חיצונית, עוצמת קרינת שמש, מאפיינים שבחר הנהג בפנל ולפי זה קובע את הספיקה  וזה משפיע על צריכת הדלק בנוסף למהירות מפוח מהדוגמה הקודמת. 

  • אהבתי 7
  • מעניין 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Buki כתב:

טוב, למרות שזה נכתב בפורום הרבה פעמום, לצורך הבנה נתחיל ברכב פשוט כלשה ודי ישן. 

יש לו מזגן רגיל מכאני, ומדחס On/Off (שכבר אין הרבה כאלה אבל זה רק לצורך ההסבר). 

 

המדחס והמזגן לא יודעים איך מכוון בורר הטמפרטורה, כמה על אדום וכמה על כחול. זה בורר מכאני שמושך בכבל ומזיז מדף ערבול. 

 

המדחס כל הזמן עובד אותו דבר. אין לו ויסות עוצמה, או שהוא עובד או שלא. לוקח אותו כוח מהמנוע כל עוד הוא עובד ולא לוקח כוח בכלל כשהוא בהפסקה. המדחס לא יודע איזה טמפרטורה הנהג בחר. 

 

כל האוויר, לא חלק ממנו אלא כל האוויר שהמזגן יונק, מתקרר על ידי המזגן. מתקרר ומתייבש. 

 

אם הבורר על כחול, האוויר כמו שהוא יוצא לתא הנוסעים. 

 

אם הבורר חצי על אדום/חצי על כחול, חצי מהאוויר מתחמם "על ידי החום שבא מהרדיאטור". אם הבורר על אדום, כל האוויר (שכבר התקרר על ידי נמזגן) מקבל את "החום שבא מהרדיאטור".

 

 

במהירות מפוח 1 המדחס עובד 10 שמיות, יוצא להפסקה 10 שניות. 

 

במהירות מפוח 2 המדחס צריך לקרר יותר אוויר, יש לו פחות זמן לצאת להפסקות. 

 

הוא עובד 10 שניות, יוצא להפסקה 5 שניות. לוקח יותר כוח מהמנוע, יותר דלק. 

 

 

במהירות מפוח 3 אין להמדחס בכלל זמן לצאת להפסקות, הוא צריך לקרר הרבה אוויר, לוקח עוד יותר כוח מהמנוע ועוד יותר דלק. 

 

 

 

במכוניות יותר מתקדמות יש מדחס ספיקה משתנה. זאת אומרת מדחס עם שסתום ויסות ספיקה שיכול לעבוד "חזק" או חלש" ובהתאם לכן לקחת יותר כוח מהמנוע או פחות. 

 

ויסות ספיקה מתבצע על ידי מחשב בקרת האקלים, בהתאם לדרישת הקירור באותו רגע. לוקח בחשבון טמפרטורה חיצונית, עוצמת קרינת שמש, מאפיינים שבחר הנהג בפנל ולפי זה קובע את הספיקה  וזה משפיע על צריכת הדלק בנוסף למהירות מפוח מהדוגמה הקודמת.

מה זה מכוניות יותר מתקדמות? יוקרה וכאלה או שזה משהו סטנדרטי ברכבים מה10 שנים האחרונות נניח

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה תלוי, מדחסי ספיקה משתנה היו גם לפני 20 שנה, יש גם מדחסי On/Off עם ויסות ספיקה מסויימת, אולי בדגמום הפשוטים הזולים יש עד היום On/Off. 

 

נגיד מכוניות כמו פורד פוקוס, פולקסווגן גולף הגיעו עם מדחס ספיקה משתנה באיזור 2004-2005. בניסאן מיקרה אני לא אתפלא אם יש On/Off גם ב 2019. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.7.2021 בשעה 00:17, Buki כתב:

זה תלוי, מדחסי ספיקה משתנה היו גם לפני 20 שנה, יש גם מדחסי On/Off עם ויסות ספיקה מסויימת, אולי בדגמום הפשוטים הזולים יש עד היום On/Off. 

 

נגיד מכוניות כמו פורד פוקוס, פולקסווגן גולף הגיעו עם מדחס ספיקה משתנה באיזור 2004-2005. בניסאן מיקרה אני לא אתפלא אם יש On/Off גם ב 2019. 

 

מעניין.  תודה! 

ידוע איך זה למשל בקיה סיד סטיישן 2017 ? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 27.7.2021 בשעה 15:57, yaya70 כתב:

שלום, 
כשמפעילים מזגן מה צורך יותר דלק, רמת קירור גבוהה יותר או עוצמת איוורור חזקה יותר? 
תודה 

 

אצלי זה הפוך, כשהמזגן לא עובד צריכת הדלק עולה. 

  • מצחיק 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מדחסי ספיקה משתנה זה כבר דיי סטנדרט הייתי אומר. אולי בניסן מיקרה לא (היא לא בדיוק דוגמא ל"סטנדרט מתקדם" אם כבר מזכירים אותה)  - אבל כל יצרני מכוניות ה"לחם והמחאה" כבר עברו לספיקה משתנה (אלקטרונית או מכאנית) לפני 15-20 שנה.

מדחסים עם ספיקה משתנה מכאנית (שסתום פנימי שעובד על תקן טרמוסטט פשוט) היו במכוניות כמו: ברלינגו דור 2, קסארה דור 2 (ואולי גם דור 1), פיג'ו 206  וכד' - איזור שנות תחילת ה 2000. לא אתפלא אם היה גם כמה שנים קודם לכן.
ביונדאי אקסנט למשל (מודל 2006, זה דור שלישי כמדומני) יש מדחס ספיקה משתנה מכאני (כנ"ל: שסתום פנימי על תקן טרמוסטט. כשהוא מתקלקל המדחס לא דוחס).
ב 2006 (פלוס מינוס) מכוניות כמו גולף\307 (דור2)\C4 וכד' - עברו לספיקה משתנה אלקטרונית, כולל מצמד (קלאץ').
בהמשך הדרך ביטלו לחלוטין את המצמד ונתנו לספיקה המשתנה לבצע את כל העבודה של השליטה על הדחיסה מ0% ועד ל 100% (כמדומני בשנת 2007, אם לדייק מאי 2007 (הלכה למעשה מודל 2008), בפג'ו 207 עם מנוע EP6 בתקן יורו 5 - זה כבר היה).
השליטה על הדחיסה מאפשרת לייצר את כמות הקרר שהמזגן צריך, מבלי לבזבז אנרגיה מיותרת על ייצור עודף של קרר. בכך משיגים 2 דברים: גם פחות עומס על המנוע (חיסכון בדלק) וגם טמפ' יותר נשלטת ורציפה בתא הנוסעים.
מניסיון ב C4 למשל - אם השסתום ספיקה לא עובד או מנותק, המזגן לא מקרר בכלל. אין דחיסה ואין תזוזה בשעונים (למרות שהקלאץ' התחבר).

אופן הפעולה של מדחסי ספיקה משתנה ברכבים הוא מה שמכירים כולם היום כ"מזגני אינוורטר" בבית - רק שהיום הטכנולוגיה הבייתית עדיין לא הגיעה לרמה של מה שיש במכוניות (שליטה מלאה מ 0% ועד ל 100%) כי במזגנים ביתיים המזגן לרוב לא ירד מתחת ל 33% מתחת לתפוקה המקסימלית שלו) 

  • מעניין 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
Citroen C4 MY07
2.0 143hp Automatic

 Citroen Berlingo Turbo Diesel MY06 2.0HDi 90Hp

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע ואיך בדיוק אתה מחליט על התפוקה? ברכבים אם בקרת אקלים האם שינוי הטמפרטורה ישנה את התפוקה או רק יערבב אוויר חם עם הקר?

ברכבים ללא בקרת אקלים אני כמעט בטוח שכשאתה מזיז את המחוג אתה מזיז רק תריסים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי רכב עם מדחס ספיקה משתנה מלא ללא בקרת אקלים. 

 

בורר טמפרטורה אכן מזיז רק את המדף ערבול אבל בפנל מזגן יש מיקרוסוויץ' שמדווח מצב קיצוני של הבורר, זאת אומרת המערכת יודעת מתי הבורר על קור מקסימלי וזה (כנראה) משפיע על הספיקה. 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף

×
×
  • תוכן חדש...