Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קונים לרכב חדש (חדש בשבילי) / פרויקט


almoniyot
שימו לב! השרשור הזה בן 1144 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני לא נוסע הרבה קילומטרים בשנה ונוטה להחזיק את כלי הרכב שלי לאורך זמן. אני בקיאות סבירה ברכבים ויכול בדרך כלל לאבחן בעיות לפני שאני מבקר במוסך. אני גם נוטה לבצע שיפורים מכניים מסוימים המשפרים את ביצועי הרכבים שבבעלותי. כרגע אני מחפש לקנות משהו חדש (חדש בשבילי) ומעניין. מסתכל על כמה רכבים בני 7-8 שנים. כמה דגמים שנמכרו במקור בכמעט 200 אלף שקל אך לא היו פופולריים במיוחד בישראל וכבר איבדו ערך אדיר. במקור קיוויתי לקנות משהו בסביבות 100,000 ק"מ, אבל אני מתקשה למצוא את הרכב הנכון. ראיתי כמה רכבים חדשים יותר עם פחות ק"מ שנראים כמו זבל מוחלט (עצוב לראות כמה אנשים בישראל מתעללים לחלוטין במכוניות שלהם). היום ראיתי באוטודיל משהו שאני אתבייש למכור בעצמי (אני מקבל שיהיו תאונות, אבל לפחות מנסה לתקן את הנזק בסטנדרט מסוים).

 

אז השאלה שלי ... האם עדיף לי לרכוש רכב מטופח ממקור ראשון (שבו החלק החיצוני ללא נזק והפנים אינו שחוק) שנסע 180,000 ק"מ עם ציפייה שאולי אצטרך לבזבז 15,000 שקל + כדי לשפץ את מנוע וגיר? אני מבין במונחים כלכליים נוקשים שזה אולי לא הגיוני (לעולם לא אחזיר את ההשקעה שלי). אך מצד שני אני עלול לקבל רכב במצב מכני מצוין שאוכל ליהנות ממנו מעל 5 שנים.

אני מברך על מחשבותיך!

עריכה אחרונה על ידי almoniyot
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תדבר בדגמים ספציפיים. קשה לדעת ככה מדיבור כללי. יש רכבים ש 180 אלף הגיר והמנוע רק מתחילים להפתח, ויש כאלה שכבר ב-90 אלף עברו שיפוץ. 

 

כנ"ל מבחינת מכירה עתידית, יש רכבים בעלי שוק שבמחיר הנכון יהיה אפשר לקנות אותם במחשבה שאולי ימכרו בעתיד. ויש רכבים שמעל 200 אלף הם בילתי ניתנים למכירה, ואולי יהיה שווה להשקיע קצת יותר ולקנות אותם עם חצי מהקילומטראז' 

 

בקיצור, אין פה תשובה כללית. תגיד באיזה רכבים אתה מעוניין וככה יהיה אפשר להביא תשובות יותר מדוייקות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

הקריטריונים שלי הם שהפנים פנים הוא מקום נחמד להיות בו, ושהמנוע מוגדש בטורבו וניתן לשנות אותו בעלות סבירה. אני צריך גם יכולת נאותה לנשיאת דברים כאשר המושבים האחוריים מתקפלים. חשוב גם מספר מוסכים עצמאיים בקיאים המתמחים במותג.

אני מסתכל על הצעת הערך קצת אחרת מרוב האנשים ... אני נהנה ממכוניות חזקות. אם הייתי קונה אחד מהדגמים הללו (או משהו כמו פולקסווגן GTI) חדש ומממן אותו לאורך 5 שנים זה היה יותר מ -3,000 שקל לחודש. אולי יכולתי להרשות לעצמי את זה, אבל בשבילי זה נראה הרבה לשלם עבור נכס פוחת. אני חושב שאני יכול ליהנות כמעט מאותה הנאה (יש משהו נחמד ברכב חדש) בפחות ממחצית העלות.

עריכה אחרונה על ידי almoniyot
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני שוקל את אלפא רומיאו ג'ולייטה, לנצ'יה דלתא, סיטרואן DS5, פולקסווגן CC. כן אני אוהב כלי רכב קצת יוצאי דופן. למדתי כל מודל ואני מודע לפגמים.

 

אז היום בחנתי מכונית משנת 2012 שהייתה רק 88,000 ק"מ, אבל היו לה 4 בעלים (קצת יותר מדי לטעמי, לא ידעתי מראש). זה נהג טוב. האירוניה הייתה שהייתי אומר שהיא נשמרה טוב יותר ממכונית משנת 2015 עם 2 בעלים שראיתי בסוכנות יוקרה. אני זוכר שקראתי כאן על גיל הרכב / מספר הבעלים / קילומטראז '... אין תשובה נכונה אחת. כל אלה רק אינדיקציות - זה תלוי ברכב האישי.

עריכה אחרונה על ידי almoniyot
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבי יוקרה וספורט מס' ידיים יחסית גבוה לממוצע אינו משהו חריג.

יד אחת לפה או לשם פחות משנהב כמו אופן תחזוקת הרכב לאורך השנים- רכב שתוחזק כמו שצריך יראה אמינות ואחד שתוחזק תחזוקת שבר יכול ויתפרק לך בין הידיים.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לנו יכולת ו/או הסמכות לקבוע האם הרכב הנ"ל הוא רכישה טובה רק על סמך נתונים כמו ק"מ ומספר ידיים בלי דף ממכון בדיקה מורשה/ חוות דעת בעל מקצוע.

 

אבל מה שכן ניתן לעשות הוא לבקש רשימה של אנשי מקצוע מהימנים וישרים המבינים ברכבים הנ"ל אשר יכולים לתת לך חוות דעת מקצועית פר אוטו. 

 

לפאסאט CC, מוסך רון בתל אביב מקבל ביקורות טובות מאוד פה.

ליסטרואן DS5 ניתן לגשת למוסך גבע, גם הוא מקבל ביקורות טובות. 

 

אין לי מושג לגבי הג'ולייטה והדלתא. 

 

אה, הערה לגבי רכבים ספורטיביים, תדאג גם לדבר עם המוכר (במידה ורכב מבעלות פרטית) ולהבין קצת מי הבן אדם ואיך לדעתך הוא מתנהג עם האוטו. 

לדוגמה אני מכיר בעל רכב, שהרכב נראה מלוקק מבחוץ ומבפנים, שמור בצורה מדהימה מבחינה קוסמטית, אבל מבחינת הנהיגה בו, הבעלים מתגרזן ולא מרחם עליו, כך שלפי דעתי כדאי לשים לב לנקודה הזאת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1144 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...