Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2077 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מדובר במנועי קונצרן וואג (פולקסווגן, סיאט, סקודה ואאודי).

 

האחד 1.6 102 כ"ס משודך לתיבה ידנית 5 הילוכים או גיר אוטומטי פלנטרי AISIN עם 6 יחסי העברה.

 

השני 1.6FSI 115 כ"ס משודך גם כן לאותו הגיר (6 הילוכים AISIN).

 

מהו ההבדל המהותי בין שני המנועים?

את מי להעדיף?

האם ישנן מחלות למנועים הנ"ל, ואם כן מה הן?

 

תודה.

פורסם

מנוע ה-1.6FSI הוא (ביחד עם מנוע 2.0FSI) המנע הראשון של הקונצרן בטכנולוגיית הזרקה ישירה.

מנוע ה-1.6 105 כ"ס הוא מנוע ותיק עם מערכת הזרקה עקיפה (MPI) עם 16 שסתומים. מנוע 1.6 102 כ"ס הוא ישן יותר עם 8 שסתומים בלבד.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
מנוע ה-1.6FSI הוא (ביחד עם מנוע 2.0FSI) המנע הראשון של הקונצרן בטכנולוגיית הזרקה ישירה.
מנוע ה-1.6 105 כ"ס הוא מנוע ותיק עם מערכת הזרקה עקיפה (MPI) עם 16 שסתומים. מנוע 1.6 102 כ"ס הוא ישן יותר עם 8 שסתומים בלבד.
מבחינת אמינות יש סיבה להעדיף את ה1.6FSI על ה1.6MPI?

יש הבדל מהותי בין ה1.6 102 ל1.6 105 סוסים?

האם התיבות האוטומטיות זהות בכל המנועים?

תודה על המענה חבר :)
פורסם

גם מנוע 105 כ"ס וגם מנוע FSI שודכו לגיר אייסין 6 מהירויות עד 2010 לערך. הגולף עם מנוע 1.6 105 קיבלה גם את ה-DSG עד שהמנוע הוחלף ב-1.2

מנוע 102 כ"ס ישן יותר ואני לא זוכר עד איזו שנה שווק - אם אני לא טועה הוא לא שווק במכוניות שהתבססו על פלטפורמת הגולף דור 5 (מ-4/2003 ואילך) והוא שודך לגיר של VAG 4 הילוכים.

 

מבחינת אמינות, מנוע 1.6 105 כ"ס הוא אמין יותר מה-1.6 FSI, כי הוא יותר פשוט. במנוע ה-FSI, קיימת הצטברות של פיח, יש משאבת הזרקה לחץ גבוה, כך שהוא יותר "טכנולוגי", אם כי לא ידוע לי על בעיות מיוחדות. הוא גם מעדיף 98 כדי לנפק את מירב הביצועים.

  • אהבתי 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם
גם מנוע 105 כ"ס וגם מנוע FSI שודכו לגיר אייסין 6 מהירויות עד 2010 לערך. הגולף עם מנוע 1.6 105 קיבלה גם את ה-DSG עד שהמנוע הוחלף ב-1.2
מנוע 102 כ"ס ישן יותר ואני לא זוכר עד איזו שנה שווק - אם אני לא טועה הוא לא שווק במכוניות שהתבססו על פלטפורמת הגולף דור 5 (מ-4/2003 ואילך) והוא שודך לגיר של VAG 4 הילוכים.
 
מבחינת אמינות, מנוע 1.6 105 כ"ס הוא אמין יותר מה-1.6 FSI, כי הוא יותר פשוט. במנוע ה-FSI, קיימת הצטברות של פיח, יש משאבת הזרקה לחץ גבוה, כך שהוא יותר "טכנולוגי", אם כי לא ידוע לי על בעיות מיוחדות. הוא גם מעדיף 98 כדי לנפק את מירב הביצועים.
גולף MK5 ששווקה בארץ צוידה ב1.6 102 כ"ס וגם ב1.6FSI 115 כוחות סוס.
לפי הרשת הבנתי שההבדלים לא גדולים, אך ברכב כבד כמו הגולף הם מורגשים.
הכיוון הוא גרמניה עם גיר אוטומטי אמיתי ומנוע אמין. מאחר ולא ניתן לקבל TSI עם גיר פלנטרי, רעיון הMPI/FSI נשאר באוויר.
גולף MK6 שווקה כאן עם ה102 סוס. קצת מבאס שמדובר ב8 שסתומים ולא 16
פורסם

כמות המכוניות עם מנוע FSI היא קטנה מאד (היה פער מחירים לא קטן בין השתיים), ובכל מקרה מדובר במכוניות די ותיקות בנות יותר מ-10...

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם

לי יש נסיון של חמש שנים עם מנוע ה1.6 16v בגולף mk4 ידנית.
במשך חמש שנים ומעל 100k km הוא הפגין אמינות גבוהה מאוד, אבל אל אף הגיר הידני שאפשר לסחוט ממנו ביצועים יותר טובים האוטו לא חזק או זריז, מאמין שהמצב בmk5 דומה.

ממליץ לך לשקול את מנוע ה2.0FSI שקיים בגולף mk5 הוא כבר משמעותית יותר חזק אם כי מאמין שגם מעט יותר צמא.

ד״א אם ידני בא בחשבון ואתה לא אחד שחשוב לו רכב זריז במיוחד ה1.6 היא אופציה לא רעה, כמו גם מנועי הTSI שמשולבים לגיר ידני (בהתאם לתקציב שלך יש כמה קנדידטים)

 MINI Countryman SD F60 | Land Rover Discovery TD5
Lexus CT200h | Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
פורסם
לי יש נסיון של חמש שנים עם מנוע ה1.6 16v בגולף mk4 ידנית.
במשך חמש שנים ומעל 100k km הוא הפגין אמינות גבוהה מאוד, אבל אל אף הגיר הידני שאפשר לסחוט ממנו ביצועים יותר טובים האוטו לא חזק או זריז, מאמין שהמצב בmk5 דומה.

ממליץ לך לשקול את מנוע ה2.0FSI שקיים בגולף mk5 הוא כבר משמעותית יותר חזק אם כי מאמין שגם מעט יותר צמא.

ד״א אם ידני בא בחשבון ואתה לא אחד שחשוב לו רכב זריז במיוחד ה1.6 היא אופציה לא רעה, כמו גם מנועי הTSI שמשולבים לגיר ידני (בהתאם לתקציב שלך יש כמה קנדידטים)
התקציב הוא 30.
דור חמישי 2.0FSI כמעט ואין למכירה, מה גם שאם כבר יש אחת למכירה, היא ככל הנראה עברה הסבה מלאה לקיט R32 עם שיפורים מפה ועד לנווה חריף
פורסם

ממליץ לשקול גם סקודה ייטי 1.2tsi ידנית, המנוע נחשב די אמין וחסכוני למעט עניין שרשרת הטיימינג שלפעמים צריך להחליף.

כמו כן סיאט לאון ידנית עשויה להיות רלוונטית.

בנוגע לגולף, בתקציב שלך תוכל להכניס MK6 1.6 ידנית (שוב טיפה חלשה אבל אמינה מאוד).
בנוגע לmk5 2.0tfsi דווקא עולות מדי פעם שמורות למכירה, שווה לחכות אם אתה מעוניין בכזאת.

רעיון לכיוון נוסף זה אאודי A3 סביבות שנתון 2006, מגיעה גם עם אותם מנועים של הגולף.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 MINI Countryman SD F60 | Land Rover Discovery TD5
Lexus CT200h | Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
פורסם

מצטרף להמלצה על ייטי ידנית, מכונית נהדרת (הייתה לי כזאת כ-5 שנים) מנוע 1.2 מוצלח מאד ואמין. מנועים שיוצרו ב-2012 כוללים שרשרת מעודכנת ומובילים מתכנון משופר. מנועים ותיקים יותר, יש לוודא שהחליפו שרשרת. 

Subaru BRZ 2.4 6MT | Ford Focus 1.5 ST_Line  

 

פורסם (נערך)

מנוע 102 MPI עם גיר אוטומטי פלנטרי אייסין AL6 (אם אני זוכר נכון את האותיות) היה לי באוקטביה MPI 1.6 שנת 2010. אוטו תענוג. לא טיל בליסטי אבל מרגיש זריז, מאוד מרווח, מיזוג אחורה, יש הרבה כאלה פרטיות ובכלל אחת המכוניות שאהבתי הכי הרבה. עשיתי איתה כ 115 אלף ללא הרבה רחמים ומה שאני זוכר זה סלילי הצתה ב60 אלף שהיו עדיין באחריות. פרט לכך אפס תקלות בנהיגת ליסינג וטיפולים במוסך מדרכה של שלמה-פיכסט, אז יש מצב שזה 115 אלף על השמן והפילטר המקוריים של היצרן...(;-

עריכה אחרונה על ידי ST12345

יש רק דרך אחת לשחות 100 מטר בשביל להביא מדליה;

אתה מתחיל הכי מהר שלך, ואז לאט לאט אתה מגביר

פורסם
מנוע 102 MPI עם גיר אוטומטי פלנטרי אייסין AL6 (אם אני זוכר נכון את האותיות) היה לי באוקטביה MPI 1.6 שנת 2010. אוטו תענוג. לא טיל בליסטי אבל מרגיש זריז, מאוד מרווח, מיזוג אחורה, יש הרבה כאלה פרטיות ובכלל אחת המכוניות שאהבתי הכי הרבה. עשיתי איתה כ 115 אלף ללא הרבה רחמים ומה שאני זוכר זה סלילי הצתה ב60 אלף שהיו עדיין באחריות. פרט לכך אפס תקלות בנהיגת ליסינג וטיפולים במוסך מדרכה של שלמה-פיכסט, אז יש מצב שזה 115 אלף על השמן והפילטר המקוריים של היצרן...(;-
השילוב של 1.6 עם 8 שסתומים לא הרגיש לך חלש על האוקטביה המגודלת?
×
×
  • תוכן חדש...